Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Darczyńcy
-> Kontakt
-> Galeria
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ucieczka Marbusa
 
Aktualnie online
-> Gości online: 4

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 3,066
-> Najnowszy użytkownik: otorusuunn
 
Ankieta
Czym jest dla Ciebie Bitwa o Wesnoth?

sentymentem, do którego lubię wracać
sentymentem, do którego lubię wracać
60% [6 głosów]

jedną z lepszych strategii, w którą regularnie gram
jedną z lepszych strategii, w którą regularnie gram
30% [3 głosy]

dopiero poznaję, ale na razie mi się podoba
dopiero poznaję, ale na razie mi się podoba
0% [0 głosów]

nie mam wyrobionego zdania
nie mam wyrobionego zdania
10% [1 głos]

Ogółem głosów: 10
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 18/11/2023 10:08

Archiwum ankiet
 
Linki













Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
Nawigacja
Artykuły » Poradniki dla twórców » Makra po polsku cz.6: Obrazki
Makra po polsku cz.6: Obrazki
Ten artykuł podzieliłem na sekcje, dotyczące różnych rzeczy. Jest długi, więc polecam poszukać odpowiedniej sekcji. Niektóre z tych rzeczy można znaleźć wyłącznie w plikach gry (1.10.7 Stable)

IKONKI PRZY JEDNOSTKACH


{IS_HERO} Umieszczone w tagu [unit] dodaje ikonkę bohatera do jednostki (szara korona). Zainteresowanym polecam obejrzenie plików scenariuszy w kampanii Następca Tronu (data/campaigns/Heir_to_the_Throne/scenarios)
{IS_LOYAL} Umieszczone jak wyżej daje ikonkę lojalności(złoty pasek). Pojawia się w drugim scenariuszu tej kampanii.
{IS_EXPENDABLE_LEADER} Dodaje ikonkę dowódcy(złota korona) do jednostki. Przykład można znaleźć w scenariuszu "Z deszczu pod rynnę" w kampanii "Pod palącymi słońcami"(Under the burning suns)
{MAKE_HERO} Działa jak {IS_HERO}, tylko może być umieszczone w dowolnym evencie a nie przy tworzeniu (modyfikowaniu?) jednostki. Użycie: {MAKE_HERO Id_jednostki}
{UNMAKE_HERO} Neguje działanie {MAKE_HERO}, działa jak powyżej.
{TEAM_COLOR_OVERRIDE} Trochę inne makro, służy do zmieniania koloru jednostek. Przykład razem z {IS_EXPANDABLE_LEADER}

MAPY


Polecam podejrzeć np plik utils/bigmap.cfg w następcy tronu albo utils/journey.cfg w najeździe orków(An orcish incrusion), tam jest to bardzo dobrze zrobione (bigmap jest dłuższy). Parametry we wszystkich to X Y(pozycja na ekranie w pikselach) UWAGA! {NEW_BATTLE} i {NEW_REST} mogą być użyte tylko jako ostatnie makro w serii(z powodu animacji)
{NEW_JOURNEY} nowy punkt podróży (czerwony)
{OLD_JOURNEY} stary punkt podróży (szary)
{NEW_BATTLE} nowa bitwa (czerwone migające skrzyżowane miecze)
{OLD_BATTLE} stara bitwa (szare skrzyżowane miecze)
{NEW_REST} nowe miejsce odpoczynku(czerwona powiewająca flaga)
{OLD_REST} stare miejsce odpoczynku(szara flaga)

OBRAZKI NA MAPIE


We wszystkich jako parametry podajemy X Y - koordynaty hexa na mapie gry. Makra z początkiem ANIMATED_ muszą być ustawiane poza wszelkimi eventami. Makra z początkiem OBJ_ muszą mieć na końcu podane ID (jakiekolwiek)
{PLACE_IMAGE} Ustawia obrazek na mapie. Przykłady wszędzie. Oprócz X Y jako pierwszy parametr podajemy ścieżkę do obrazka (patrz artykuł inferno8 o scenariuszach)
{REMOVE_IMAGE} Usuwa obrazek z wybranego miejsca na mapie
{ITM_WISHINGWELL} Obrazek studni z dodatkowym bajerem kiedy się na nią wejdzie. Niezależnie od życzenia tracimy 1 złota. Można też nie wypowiadać życzenia.
{OBJ_POTION_HEALING} Dodaje nam 10% PŻ (nie do maksymalnego)
{OBJ_POTION_POISON} Zatruwa jednostkę.
{OBJ_POTION_HOLY} Broń wręcz zmienia się na astralny do końca scenariusza.
{OBJ_POTION_STRONG} Zwiększa atak wręcz o 1 i maksymalne PŻ o 2 (lecząc)
{OBJ_POTION_DECAY} Odwrotność HEALING
{OBJ_RING_REGENERATION} Dodaje zdolność regeneracji
{OBJ_RING_SLOW} Spowalnia jednostkę
{OBJ_STAFF_SPEED} Zwiększa punkty ruchu o 2
{OBJ_TRIDENT_STORM} Obiekt Trójzębu Sztormów
{ANIMATED_CAMPFIRE} Animowany obrazek ogniska
{ANIMATED_BRAZIER} Animowany stojak z ogniem (jak to się nazywa?)
{ANIMATED_MAUSOLEUM} Animowane mauzoleum
Obrazki do powyższych animacji znajdują się w data/core/images/items(stojak) i data/core/images/scenery(pozostałe dwa)
Animowany jest też wiatrak, ale można go ustawić w edytorze.

INNE


{MAGENTA_IS_THE_TEAM_COLOR} Standardowe makro przy tworzeniu jednostek opisane w artykule inferno8 o jednostkach.
{LIGHTNING_ANIMATION} dodaje do ataku animację miotania piorunem.
{SCEPTRE_OF_FIRE_EFFECT} można dodać do eventu wejścia na dane pole w celu dodania efektu i animacji berła ognia.
{PICKUPPABLE_ITEM} najtrudniejsze makro. Sam miałem z nim problemy, ale się udało je wykorzystać. Użycie: {PICKUPPABLE_ITEM id X Y filtr_możliwości_podniesienia obrazek tekst_do_wyświetlenia_po_wejściu_na_pole tekst_opcji_podniesienia tekst_opcji_zostawienia tekst_niepasowania_do_filtru(efekt_obiektu)}

Uff, skończyłem. Napiszcie czy dać przykłady do ostatniego makra (i być może reszty). Mam nadzieję że to pomogło komuś.
Komentarze
#1 | Jarom dnia sierpień 29 2014 10:28:47
Czyżby moje artykuły były tak nieprzydatne, że nikt nawet ich nie przeczytał?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 100% [3 głosy]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

15-03-2024 02:59
Tak mi przyszło, bo ludzie obserwują forum ale nikt nic nie pisze. Jakby ktoś nowy tu zerknął, to wbijcie na discorda, tam się przeniosła społeczność

27-02-2024 19:13
FL w Ageless wciąż jest dyskutowany tak btw. Gdzieś tam pamięć przetrwała.

25-02-2024 21:48
Ale machina czasu jak się wejdzie na forum w stary temat FLa Wink

01-01-2024 01:22
O matko nawet mylife się pojawił co się dzieje ziom. Kogo jeszcze zobaczymy Dingo? Nie za dużo nas Grin

01-01-2024 01:06
Szczęśliwego nowego roku!

31-12-2023 22:18
To najlepszego w nowym roku! Więcej wesa, więcej kasy, więcej jadła i kiełbasy!

30-12-2023 16:14
Też życzę wszystkim pomyślności w nowym roku Wink

30-12-2023 12:34
O kurczę, to już 2024...

28-12-2023 12:36
Lata mnie tutaj nie było, a teraz zdążyłem Smile żeby złożyć życzenia noworoczne. Życzę Wam, żeby spełnianie marzeń w 2024 r. było proste i łatwe. Wink

28-12-2023 12:29
Hejka. Wink No proszę, co za prezent pod choinkę. Sordan pisał na mailla, że strona wróciła ale kto by mu tam wierzył. Grin

 
Wygenerowano w sekund: 0.13
9,981,553 unikalne wizyty