Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Darczyńcy
-> Kontakt
-> Galeria
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ucieczka Marbusa
 
Aktualnie online
-> Gości online: 3

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 3,066
-> Najnowszy użytkownik: otorusuunn
 
Ankieta
Czym jest dla Ciebie Bitwa o Wesnoth?

sentymentem, do którego lubię wracać
sentymentem, do którego lubię wracać
60% [6 głosów]

jedną z lepszych strategii, w którą regularnie gram
jedną z lepszych strategii, w którą regularnie gram
30% [3 głosy]

dopiero poznaję, ale na razie mi się podoba
dopiero poznaję, ale na razie mi się podoba
0% [0 głosów]

nie mam wyrobionego zdania
nie mam wyrobionego zdania
10% [1 głos]

Ogółem głosów: 10
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 18/11/2023 10:08

Archiwum ankiet
 
Linki













Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
Nawigacja
Artykuły » Kampanie i dodatki Wesnoth » Omówienie krasnoludów z Extended Era
Omówienie krasnoludów z Extended Era
Dwarves (krasnoludy) z Extended Era charakteryzują się wysokimi paskami hp, niezłymi odpornościami oraz świetną obroną w górach. Ich największymi wrogami są lasy oraz woda, pora dnia nie ma na nie wpływu. Od krasnoludów z Sojuszu Knalgańskiego(ze zwykłego Wesnoth)różnią się kilkoma nowymi jednostkami krasnoludów oraz brakiem jednostek ludzkich (outlaws) i gryfów. Tracimy wiele starych jednostek, otrzymując kowali run, miotaczy ognia, helikoptery, wozy bojowe i szybkich biegaczy z toporkami do rzucania. Armia podziemnych karzełków prezentuje się okazale, pachnie połowiczną nowością i zachęca do wypróbowania. Ich wady to powolność i to, że z pewnością nie są najtańszą nacją. Warto jednak się skusić.

Jednostki:

Runner - szybka i lekka jednostka za 14 sztuk złota. Wszechstronna, dobra do osłabiania przeciwnika na dystans. Zawsze ich robię, tutaj brak cieżkiego pancerza jest zaletą. Są dobrzy w walce wręcz i choć są dość podatni na ataki, to odpłacają atakującym mocnymi kontratakami. Aż miło popatrzeć, jak szybko machają swoimi toporkami , unikając ciosów wroga.
Wojownik - podstawa armii, 16 sztuk złota. Bardzo dobra, stara jednostka z dobrym pancerzem i dwoma typami ataku. Dobrze osłania towarzyszy i pozwala im wyprowadzać solidne uderzenia, samemu też potrafiąc nieźle przywalić. Obowiązkowy zakup. Może awansować na kowala run, z magicznym młotem, świetnym pancerzem, możliwością awansu na poziom 4-ty i 70% szansy na trafienie. Wadą tej jednostki jest brak ataku na dystans. Zawsze możemy też wybrać starą ścieżkę awansu - w obydwu przypadkach satysfakcja gwarantowana.
Grzmotomiot - 17 sztuk złota, niszczący atak na dystans. Przydatny. Dalej może awansować na Smokostrażnika, ale warto też zastanowić się nad flamethrowerem (atak 6-6 z ognia na dystans, zamiast 40-1, które zawsze może nie trafić). Jednostki wroga zastanowią się, zanim zaatakują tych strzelców z dystansu. Dobry w ataku i obronie, pomaga w szybkim utylizowaniu jednostek wroga.
Strażnik - kolejna stara jednostka, 19 sztuk złota. Wyśmienity w obronie, nawet komputer czasem odpuszcza. Jego kontrataki są naprawdę zaciekłe, a ze zdolnością wszystkie ciosy wroga zadadzą mu o połowę mniejsze obrażenia. W ataku już nie tak olśniewający, choć przydatny. Groźny dla smoków, kawalerii i magów. Jest w stanie wytrzymać wiele ciosów i zawsze robię przynajmniej jednego. Może też samotnie powstrzymywać marsz wroga przez jakiś czas.
Ulfserker - 19 sztuk złota, berserker. Dobry tylko do zabijania magów i rżnięcia poważnie osłabionych żołnierzy. I właściwie, to tyle. Prawie nigdy ich nie robię, ale mogą być przydatni.
Steamwheel - brzydki wózek zadający wysokie obrażenia, z umiejętnością szarży. Kosztuje tylko 15 sztuk złota i jest dobrym zwiadowcą. Można nim nieźle wykurzać wroga z wiosek - przykładowo mamy jeszcze 2 wojowników, a w wiosce jest nieopancerzona jednostka wroga z około czterdziestoma punktami hp. Podjeżdzamy wozem, zadając mu 28-30 punktów obrażeń (nawet często trafia) i otrzymując parę bolesnych ciosów. Wtedy jeden z wojowników dobija wroga, a drugi wchodzi do wioski.Steamwheel leczy się w pobliżu, a wróg jest zaskoczony szybkością zabicia jego jednostki (jedna tura).W następnej turze możemy dalej atakować. Ale nie radzę robić zbyt wielu, są dość wrażliwe i są obosiecznym mieczem, gdyż giną tak szybko, jak zabijają. Mogą awansować aż na trzeci poziom.
Gyrocopter - sympatyczna latająca maszyna, zrzucająca bomby (10-2). Kosztuje 17 sztuk złota i jest podatna na ogień i ataki wręcz, których nie potrafi odpierać(bo ataku wręcz nie posiada). Dobrze wspiera ofensywę, może awansować na poziom drugi. Całkiem przydatne, ale z pewnością nie możemy na nich polegać. Helikoptery i wozy bojowe to tylko dodatki do naszej machiny wojennej.

Strategie, porady:

Osobiście zaczynam walkę runnersami, wojownikami i grzmotomiotami, przy wsparciu nielicznych strażników i (sporadycznie, raczej w późnej fazie gry) steamwheelami oraz gyrocopterami. Na te dwie ostatnie jednostki pozwalam sobie, gdy mam już niezłe przychody i mam ochotę pobawić się z przeciwnikiem. Początki bywają najtrudniejsze. Należy bezlitośnie uderzać wroga podczas jego nieprzychylnej pory dnia, nie wyrywać pojedynczo do przodu(krasnale są wolne, mogą nam je wybijać po jednym) i starać się walczyć na przychylnym nam terenie. Na przykład Elfy zmuszać do wyjścia z lasu, nie pakować się w niego pod żadnym pozorem - mogą nas nieźle przetrzebić. Poza lasem i wodą powinniśmy wygrać. Ogólnie, jeśli wróg nie ma przewagi liczebnej i morderczych strzelców (bo wojownicy nie mają ataku na dystans), powinniśmy sobie dawać radę. Siłą krasnoludów są dobre pancerze (czyli odporności), hp i walka wręcz. Należy co jakiś czas podsyłać nowych wojaków i dbać o weteranów. Jeśli odpowiednio wybierzemy teren potyczek, nie będzie to problemem. Kiedy mamy już dużo wiosek i złota, możemy rekreacyjnie robić gyrocoptery, i dla zabawy bombardować wroga. Gra krasnoludami może dać wiele radości, ale nie są też to jacyś niemożliwi do zabicia mocarze - magowie i dobrzy łucznicy przeciwnika mogą nam naprawdę napsuć krwi, kiedy nasi strzelcy chybiają. W takiej sytuacji musimy jak najszybciej wybijać ich eskortę, i dorwać przyczyny naszych strat :). To, że krasnale są wolne, nie zwalnia ich od szybkości w utylizowaniu jednostek wroga i przysyłaniu posiłków. Taka mieszanka potrafi nieźle namieszać.

Zalety :
- dużo hp
- dobre odporności
- duże obrażenia zadawane wrogom
- neutralność
- parę unikalnych jednostek
- świetne w walce wręcz
- góry i jaskinie należą do nich

Wady :
- wolne
- nie są mistrzami w walce na dystans
- beznadziejne w wodzie i lesie
- dość drogie, więc...
- mogą zostać zalane jednostkami wroga
- nie mają trucizny, ciosu w plecy czy spowolnienia

Na koniec... Dwarvish Arcanister, czyli moja ulubiona jednostka w BfW. To właśnie nim może stać się nasz wojownik, jeśli wybierze ścieżkę kowala run. Poziom 4, atak 26-2 (magiczny, wręcz), punkty życia 67. Odporności: Astralny - 10% Sieczna - 50% Chłód - 10% Obuchowa - 50% Kłująca - 50% Ogień - 10%. Wady to tylko brak ataku na dystans i wrażliwość na magię. W walce wręcz prawie nie ma sobie równych i stanowi naprawdę poważne zagrożenie. Mam nadzieję, że to omówienie zachęciło kogokolwiek do sprawdzenia, jak krasnoludy z Extended Era radzą sobie w boju :)

Sagez
Komentarze
#1 | Sagez dnia lipiec 11 2008 17:22:39
Aha, ta zdolność strażnika to ''niezłomny'' (bo ucięło).
#2 | Poliuks dnia lipiec 29 2008 10:38:00
A odporność Arcanistera na ogień?
#3 | Sagez dnia lipiec 29 2008 12:10:45
Na ogień tylko 10 %. To akurat moja wina, pisząc tekst zapomniałem o tymWink
#4 | Serpent dnia sierpień 22 2008 16:35:29
Oj, dobre, dobre krasie, ale moich Sauriansów z EoS nie pobiją. Ale ja komentuje tekst a nie krasnoludy więc bardzo dobre!Wink
Ps.: Wypróbowałem i nie¼li!
#5 | Sylar dnia czerwiec 28 2009 14:17:08
Z tego, co wiem, to grzmoto-strażnik ma ze swojego kija 28 obrażeń, 1 szansę na trafienie, a dopiero smoko-strażnik zadaje 40 obrażeń, również z jedną szansą na trafienie
#6 | Sylar dnia czerwiec 28 2009 14:18:37
I grzmoto-strażnik jest 2 poziomem tej jednostki, tak samo, jak flamethrower, a smokostrażnik to już 3 poziom, z tym, że flame... ma tylko lvl 2, i tu szkoda
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 25% [1 głos]
Bardzo dobre Bardzo dobre 50% [2 głosy]
Dobre Dobre 25% [1 głos]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

15-03-2024 02:59
Tak mi przyszło, bo ludzie obserwują forum ale nikt nic nie pisze. Jakby ktoś nowy tu zerknął, to wbijcie na discorda, tam się przeniosła społeczność

27-02-2024 19:13
FL w Ageless wciąż jest dyskutowany tak btw. Gdzieś tam pamięć przetrwała.

25-02-2024 21:48
Ale machina czasu jak się wejdzie na forum w stary temat FLa Wink

01-01-2024 01:22
O matko nawet mylife się pojawił co się dzieje ziom. Kogo jeszcze zobaczymy Dingo? Nie za dużo nas Grin

01-01-2024 01:06
Szczęśliwego nowego roku!

31-12-2023 22:18
To najlepszego w nowym roku! Więcej wesa, więcej kasy, więcej jadła i kiełbasy!

30-12-2023 16:14
Też życzę wszystkim pomyślności w nowym roku Wink

30-12-2023 12:34
O kurczę, to już 2024...

28-12-2023 12:36
Lata mnie tutaj nie było, a teraz zdążyłem Smile żeby złożyć życzenia noworoczne. Życzę Wam, żeby spełnianie marzeń w 2024 r. było proste i łatwe. Wink

28-12-2023 12:29
Hejka. Wink No proszę, co za prezent pod choinkę. Sordan pisał na mailla, że strona wróciła ale kto by mu tam wierzył. Grin

 
Wygenerowano w sekund: 0.21
9,980,414 unikalne wizyty