Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Kanały IRC
-> Darczyńcy
-> Galeria
-> Kontakt
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ku Nieznanym Krainom
 
Aktualnie online
-> Gości online: 2

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 2,126
-> Najnowszy użytkownik: AntoniMacierewicz
 
Ankieta
Jaki poziom trudności wybierasz w kampaniach BfW?

Łatwy
Łatwy
19% [4 głosy]

Normalny
Normalny
57% [12 głosy]

Trudny
Trudny
5% [1 głos]

Najtrudniejszy
Najtrudniejszy
14% [3 głosy]

Nie gram w kampanie
Nie gram w kampanie
5% [1 głos]

Ogółem głosów: 21
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 02/11/2017 17:39

Archiwum ankiet
 
Linki

















Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
Nawigacja
Artykuły » Poradniki dla twórców » Tworzenie kampanii - cz. 2
Tworzenie kampanii - cz. 2

Druga część kursu tworzenia kampanii dla Battle for Wesnoth.


Struktura kampanii:
Na samym wstępie musimy stworzyć główny katalog (folder) naszej kampanii. Utworzymy go w folderze „ campaigns” danych użytkownika gry BfW. Jeśli wcześniej ściągałeś jakieś dodatki to powinieneś zauważyć że wszystkie te pliki znajdują się w tym folderze. Do roboty, na wstępie musimy znaleźć folder gdzie mieści się twoja wersja Battle for Wesnoth (przykład katalogu który powinniśmy znaleźć: C:/Program Files/Wesnoth/userdata/data/campaigns).

Jeśli jesteś użytkownikiem Linuxa, prawdopodobnie twój Wesnoth znajduje się w „/usr/local/share/wesnoth”. Swoje kampanie zapisuj w „~/.wesnoth/data/campaigns”. Nadszedł czas na budowę właściwej struktury naszej kampanii. Załóżmy że nasza kampania nazywa się „przykladowa_kampania”. Tworzymy więc taką oto strukturę katalogu naszej kampanii:

…/przykladowa_kampania/_main.cfg -- główny plik twojej kampanii …/przykladowa_kampania/scenarios/ -- folder dla scenariuszów twojej kampanii …/przykladowa_kampania/maps/ -- folder dla twoich map …/przykladowa_kampania/units/ -- folder dla jednostek napisanych w języku WML …/przykladowa_kampania/images/ -- folder dla obrazków, portretów jednostek, animacji itp. …/przykladowa_kampania/sounds/ -- folder d?więków oraz muzyki, jeśli chcesz jakieś używać w swojej kampanii …/przykladowa_kampania/translations –- folder dla rożnych językowych tłumaczeń twojej kampanii …/przykladowa_kampania/utils/ -- folder dla specyficznych makr twojej kampanii …/przykladowa_kampania/_server.pbl -- plik PBL używany na serwerze BfW.

Wskazówka: Dlaczego nazwa naszej kampanii nie posiada polskich znaków? Ponieważ Battle for Wesnoth ich nie czyta. Jeśli dodamy jakąkolwiek z „polskich liter” (np. ą,ę,ł,ć) podczas edycji i tworzenia naszej kampanii, dana funkcja nie będzie działać. A więc dlaczego mamy polskie kampanie? Ponieważ są one tłumaczone, tłumaczenie znajduje się w katalogu: „…/przykladowa_kampania/translations”. Dlatego też zalecam "napisać" kampanię najpierw w języku angielskim i dopiero później dodać polskie tłumaczenie, ale oczywiście to twórca kampanii wybierze swoją drogę. Jednak całkiem możliwe że administrator serwera Battle for Wesnoth na którym stoją wszystkie dodatki nie doda nowego dodatku który jest napisany tylko i wyłącznie dla jednej grupy językowej.

Pobierz plik który pokazuje jak mają wyglądać katalogi twojej kampaniikliknij tutaj

Znalazłeś błędy - opisz je w komentarzu.

Trzecia część kursu: Skocz do części 3

Komentarze
#1 | Aureliusz777 dnia styczeń 02 2009 16:56:59
kiedy ta premiera???
#2 | Arturion dnia styczeń 02 2009 17:13:33
No właśnie! Pfft
#3 | barowei dnia styczeń 02 2009 23:18:08
Kiedy zobaczyłem długość tego poradnika omal nie padłem, kto by taką kobyłę czytał? A jeśli mowa o treśliwości to dowiedziałem się tak dużo, że zaraz mi chyba mózg eksploduje;P
W pełni zasłużone "świetne"!

PS
Kiedy pojawi się to, co wyżej oceniłem?Wink
#4 | golibark dnia styczeń 03 2009 08:52:20
HAhaha ale się uśmiałem ^^
#5 | Aureliusz777 dnia styczeń 03 2009 11:55:53
Nie wiele z tego rozumiemSadSadSadSad ale żeby zrobić własną kampanie jestem gotów ślęczec tu aż do nocy przez kilaka miesięcy
#6 | Werian dnia styczeń 03 2009 12:06:04
@Aureliusz
Wszystko jest tak naprawdę bardzo proste, pobierz plik który dodałem - "Pobierz plik który pokazuje jak mają wyglądać katalogi twojej kampanii". Powinno Ci się wszystko rozjaśnić Smile Na samym końcu częśći 4 jest również baaaaardzo pomocny plik, radzę się z nim zapoznać Wink
Pozdrawiam
#7 | golibark dnia styczeń 03 2009 20:01:48
No no to jest piękne Smile
#8 | Nelgor dnia październik 09 2010 11:28:46
A jak dałem tą kampanię przykładową do kampani to nie chce się naładować i jest błąd scenariusza "1_first" o_O
#9 | Volverine dnia lipiec 02 2014 15:01:05
Ja coś tak czuję że od tej nauki mózg mi eksploduje. To mogę stwierdzić po poradnikach.
#10 | Haunter1PL dnia sierpień 31 2017 18:22:12
Jeśli ktoś chce tworzyć własne kampanie itp. na telefonie to potrzebne są tylko dwie aplikacje.
Pierwsza nazywa się RAR jest potrzebna bo normalnie nie możemy otworzyć folderu .wesnoth1.12
pliki z kropką na początku nazwy są normalnie niewidoczne przez menadżer zadań.
A druga to QuickEdit służy za notatnik bo tym systemowym nie możesz edytować
plików z menadżera zadań.
Swoje prace znajdziesz w
/storge/sdcard0/Android/data/it.alessandropira.wesnoth112/files/.wesnoth1.12/editor/scenarios/twojamapa.cfg
z czego jeśli grę zapisałeś na karcie mikro sd wtedy /sdcard0 zmieniasz na /sdcard1
Oraz zależnie czy edytujesz mape czy scenariusz zmieniasz /scenario na /map

PS
Najlepiej twórz przy wyłączonym necie bo w aplikacjach będą pojawiać się reklamy.
Pozdrawiam :-)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 80% [4 głosy]
Bardzo dobre Bardzo dobre 20% [1 głos]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

11-12-2017 11:29
Ikonka strony u mnie jest niewłaściwa.

10-12-2017 20:36
Ponadto shoutbox jest rozjechany. W sensie ikonki pod shoutboxem.

10-12-2017 19:54
W Nawigacji jest też linijka przerwy między zakładkami. I nicki mają inny kolor.

10-12-2017 19:21
Wydaje mi się, że nagłówki działów zmieniły czcionkę. Poza tym w newsach pojawił się bardzo rażący w oczy przycisk z drukarką.

10-12-2017 17:14
@Jarom, możesz dac znać co się zmieniło? Widzisz różnice?

10-12-2017 17:08
Wydaje mi się, że forum wyglądało inaczej przed aktualizacją

10-12-2017 11:18
Witamy pana ministra...

09-12-2017 23:48
Na forum.wesnoth.org,
wysyłając mu prywatną wiadomość tudzież pisząc posta w odpowiednim temacie.

09-12-2017 22:35
A nie sorki, chyba wreszcie znalazłem odpowiedni mod. Jest to "Move Units Between Campaigns" Jego autor to Dugi. Jak mogę mu zgłosić bugi?

09-12-2017 22:25
A więc może chodzi o ten dodatek: "Custom Campaign"? Może ktoś to sprawdzić nie jestem najlepszy z angielskiego.

 
Wygenerowano w sekund: 0.10
5,341,520 unikalne wizyty