Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Kanały IRC
-> Darczyńcy
-> Galeria
-> Kontakt
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ku Nieznanym Krainom
 
Aktualnie online
-> Gości online: 1

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 2,099
-> Najnowszy użytkownik: Gaara
 
Linki

















Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
Tworzenie kampanii - cz. 2

Druga część kursu tworzenia kampanii dla Battle for Wesnoth.


Struktura kampanii:
Na samym wstępie musimy stworzyć główny katalog (folder) naszej kampanii. Utworzymy go w folderze „ campaigns” danych użytkownika gry BfW. Jeśli wcześniej ściągałeś jakieś dodatki to powinieneś zauważyć że wszystkie te pliki znajdują się w tym folderze. Do roboty, na wstępie musimy znaleźć folder gdzie mieści się twoja wersja Battle for Wesnoth (przykład katalogu który powinniśmy znaleźć: C:/Program Files/Wesnoth/userdata/data/campaigns).

Jeśli jesteś użytkownikiem Linuxa, prawdopodobnie twój Wesnoth znajduje się w „/usr/local/share/wesnoth”. Swoje kampanie zapisuj w „~/.wesnoth/data/campaigns”. Nadszedł czas na budowę właściwej struktury naszej kampanii. Załóżmy że nasza kampania nazywa się „przykladowa_kampania”. Tworzymy więc taką oto strukturę katalogu naszej kampanii:

…/przykladowa_kampania/_main.cfg -- główny plik twojej kampanii …/przykladowa_kampania/scenarios/ -- folder dla scenariuszów twojej kampanii …/przykladowa_kampania/maps/ -- folder dla twoich map …/przykladowa_kampania/units/ -- folder dla jednostek napisanych w języku WML …/przykladowa_kampania/images/ -- folder dla obrazków, portretów jednostek, animacji itp. …/przykladowa_kampania/sounds/ -- folder d?więków oraz muzyki, jeśli chcesz jakieś używać w swojej kampanii …/przykladowa_kampania/translations –- folder dla rożnych językowych tłumaczeń twojej kampanii …/przykladowa_kampania/utils/ -- folder dla specyficznych makr twojej kampanii …/przykladowa_kampania/_server.pbl -- plik PBL używany na serwerze BfW.

Wskazówka: Dlaczego nazwa naszej kampanii nie posiada polskich znaków? Ponieważ Battle for Wesnoth ich nie czyta. Jeśli dodamy jakąkolwiek z „polskich liter” (np. ą,ę,ł,ć) podczas edycji i tworzenia naszej kampanii, dana funkcja nie będzie działać. A więc dlaczego mamy polskie kampanie? Ponieważ są one tłumaczone, tłumaczenie znajduje się w katalogu: „…/przykladowa_kampania/translations”. Dlatego też zalecam "napisać" kampanię najpierw w języku angielskim i dopiero później dodać polskie tłumaczenie, ale oczywiście to twórca kampanii wybierze swoją drogę. Jednak całkiem możliwe że administrator serwera Battle for Wesnoth na którym stoją wszystkie dodatki nie doda nowego dodatku który jest napisany tylko i wyłącznie dla jednej grupy językowej.

Pobierz plik który pokazuje jak mają wyglądać katalogi twojej kampaniikliknij tutaj

Znalazłeś błędy - opisz je w komentarzu.

Trzecia część kursu: Skocz do części 3

Komentarze
#1 | Aureliusz777 dnia styczeń 02 2009 17:56:59
kiedy ta premiera???
#2 | Arturion dnia styczeń 02 2009 18:13:33
No właśnie! Pfft
#3 | barowei dnia styczeń 03 2009 00:18:08
Kiedy zobaczyłem długość tego poradnika omal nie padłem, kto by taką kobyłę czytał? A jeśli mowa o treśliwości to dowiedziałem się tak dużo, że zaraz mi chyba mózg eksploduje;P
W pełni zasłużone "świetne"!

PS
Kiedy pojawi się to, co wyżej oceniłem?Wink
#4 | golibark dnia styczeń 03 2009 09:52:20
HAhaha ale się uśmiałem ^^
#5 | Aureliusz777 dnia styczeń 03 2009 12:55:53
Nie wiele z tego rozumiemSadSadSadSad ale żeby zrobić własną kampanie jestem gotów ślęczec tu aż do nocy przez kilaka miesięcy
#6 | Werian dnia styczeń 03 2009 13:06:04
@Aureliusz
Wszystko jest tak naprawdę bardzo proste, pobierz plik który dodałem - "Pobierz plik który pokazuje jak mają wyglądać katalogi twojej kampanii". Powinno Ci się wszystko rozjaśnić Smile Na samym końcu częśći 4 jest również baaaaardzo pomocny plik, radzę się z nim zapoznać Wink
Pozdrawiam
#7 | golibark dnia styczeń 03 2009 21:01:48
No no to jest piękne Smile
#8 | Nelgor dnia październik 09 2010 12:28:46
A jak dałem tą kampanię przykładową do kampani to nie chce się naładować i jest błąd scenariusza "1_first" o_O
#9 | Volverine dnia lipiec 02 2014 16:01:05
Ja coś tak czuję że od tej nauki mózg mi eksploduje. To mogę stwierdzić po poradnikach.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 80% [4 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 20% [1 głos]
Dobre Dobre 0% [Brak oceny]
Średnie Średnie 0% [Brak oceny]
Słabe Słabe 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

17/08/2017 09:32
Nie wiem czy to bezpieczne dzielić się moimi przemyśleniami na ten temat. Wink

17/08/2017 09:18
Mmm...Matematyka! Wystarczy, że udowodnisz hipotezę Riemanna, zgarniesz milion dolarów i uzyskasz sławę wielkiego matematyka Smile

17/08/2017 08:31
@Elder Co ci się stało że tak wcześnie? Wink @crakek prędzej rozwiąże teorię liczb pierwszych i czemu się tak ładnie układają. Wink

17/08/2017 08:03
To wbijaj.

17/08/2017 08:02
Chyba moge wyjatkowo zagrać teraz. A Hejnewar ma rację, mimo, że nie jestem nawet pewien o co się chodzi XD 500 km itd, coś ze strzałami, co ma 500 km do strzał XD

17/08/2017 07:58
Wracając na ziemię i do Wesnoth, gra ktoś? Jestem na serwerze jak coś. Smile @Elder wbijaj, zagramy meczyk. Wink

17/08/2017 07:56
Hmm, tak oto doczekaliśmy się nowego pojęcia w matematyce - hex. Grin @Hejne może to opatentujesz? Wink Mam nawet nazwę dla tak skomplikowanego równania Wink - całki Hejnewara. Grin

17/08/2017 00:11
Lub dla 3 (głupie 0) 2,4km=hex 500/2,4=208,3

17/08/2017 00:09
500/3,2=156,25. Wink

17/08/2017 00:08
30km/h to trochę za dużo. Grin Tura to 4 godziny (6tur =1 dzień) piechota ma 5 ruchów (regularne wojsko) idzie z prędkością powiedźmy 4km/h. 4*4=16 16/5= 3,2 km=hex.

 
Wygenerowano w sekund: 0.03
4,994,850 unikalnych wizyt