Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Darczyńcy
-> Kontakt
-> Galeria
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ucieczka Marbusa
 
Aktualnie online
-> Gości online: 1

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 3,553
-> Najnowszy użytkownik: utavasivi
 
Ankieta
Z jakiej wersji Battle for Wesnoth obecnie korzystasz na swoim komputerze?

Samodzielnej
Samodzielnej
45% [21 głosów]

Steam
Steam
55% [26 głosów]

Ogółem głosów: 47
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 05/05/2018 03:04

Archiwum ankiet
 
Linki















Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
Nawigacja
Artykuły » Poradniki dla twórców » Tworzenie kampanii - cz. 2
Tworzenie kampanii - cz. 2

Druga część kursu tworzenia kampanii dla Battle for Wesnoth.


Struktura kampanii:
Na samym wstępie musimy stworzyć główny katalog (folder) naszej kampanii. Utworzymy go w folderze „ campaigns” danych użytkownika gry BfW. Jeśli wcześniej ściągałeś jakieś dodatki to powinieneś zauważyć że wszystkie te pliki znajdują się w tym folderze. Do roboty, na wstępie musimy znaleźć folder gdzie mieści się twoja wersja Battle for Wesnoth (przykład katalogu który powinniśmy znaleźć: C:/Program Files/Wesnoth/userdata/data/campaigns).

Jeśli jesteś użytkownikiem Linuxa, prawdopodobnie twój Wesnoth znajduje się w „/usr/local/share/wesnoth”. Swoje kampanie zapisuj w „~/.wesnoth/data/campaigns”. Nadszedł czas na budowę właściwej struktury naszej kampanii. Załóżmy że nasza kampania nazywa się „przykladowa_kampania”. Tworzymy więc taką oto strukturę katalogu naszej kampanii:

…/przykladowa_kampania/_main.cfg -- główny plik twojej kampanii …/przykladowa_kampania/scenarios/ -- folder dla scenariuszów twojej kampanii …/przykladowa_kampania/maps/ -- folder dla twoich map …/przykladowa_kampania/units/ -- folder dla jednostek napisanych w języku WML …/przykladowa_kampania/images/ -- folder dla obrazków, portretów jednostek, animacji itp. …/przykladowa_kampania/sounds/ -- folder d?więków oraz muzyki, jeśli chcesz jakieś używać w swojej kampanii …/przykladowa_kampania/translations –- folder dla rożnych językowych tłumaczeń twojej kampanii …/przykladowa_kampania/utils/ -- folder dla specyficznych makr twojej kampanii …/przykladowa_kampania/_server.pbl -- plik PBL używany na serwerze BfW.

Wskazówka: Dlaczego nazwa naszej kampanii nie posiada polskich znaków? Ponieważ Battle for Wesnoth ich nie czyta. Jeśli dodamy jakąkolwiek z „polskich liter” (np. ą,ę,ł,ć) podczas edycji i tworzenia naszej kampanii, dana funkcja nie będzie działać. A więc dlaczego mamy polskie kampanie? Ponieważ są one tłumaczone, tłumaczenie znajduje się w katalogu: „…/przykladowa_kampania/translations”. Dlatego też zalecam "napisać" kampanię najpierw w języku angielskim i dopiero później dodać polskie tłumaczenie, ale oczywiście to twórca kampanii wybierze swoją drogę. Jednak całkiem możliwe że administrator serwera Battle for Wesnoth na którym stoją wszystkie dodatki nie doda nowego dodatku który jest napisany tylko i wyłącznie dla jednej grupy językowej.

Pobierz plik który pokazuje jak mają wyglądać katalogi twojej kampaniikliknij tutaj

Znalazłeś błędy - opisz je w komentarzu.

Trzecia część kursu: Skocz do części 3

Komentarze
#1 | Aureliusz777 dnia styczeń 02 2009 16:56:59
kiedy ta premiera???
#2 | Arturion dnia styczeń 02 2009 17:13:33
No właśnie! Pfft
#3 | barowei dnia styczeń 02 2009 23:18:08
Kiedy zobaczyłem długość tego poradnika omal nie padłem, kto by taką kobyłę czytał? A jeśli mowa o treśliwości to dowiedziałem się tak dużo, że zaraz mi chyba mózg eksploduje;P
W pełni zasłużone "świetne"!

PS
Kiedy pojawi się to, co wyżej oceniłem?Wink
#4 | golibark dnia styczeń 03 2009 08:52:20
HAhaha ale się uśmiałem ^^
#5 | Aureliusz777 dnia styczeń 03 2009 11:55:53
Nie wiele z tego rozumiemSadSadSadSad ale żeby zrobić własną kampanie jestem gotów ślęczec tu aż do nocy przez kilaka miesięcy
#6 | Werian dnia styczeń 03 2009 12:06:04
@Aureliusz
Wszystko jest tak naprawdę bardzo proste, pobierz plik który dodałem - "Pobierz plik który pokazuje jak mają wyglądać katalogi twojej kampanii". Powinno Ci się wszystko rozjaśnić Smile Na samym końcu częśći 4 jest również baaaaardzo pomocny plik, radzę się z nim zapoznać Wink
Pozdrawiam
#7 | golibark dnia styczeń 03 2009 20:01:48
No no to jest piękne Smile
#8 | Nelgor dnia październik 09 2010 11:28:46
A jak dałem tą kampanię przykładową do kampani to nie chce się naładować i jest błąd scenariusza "1_first" o_O
#9 | Volverine dnia lipiec 02 2014 15:01:05
Ja coś tak czuję że od tej nauki mózg mi eksploduje. To mogę stwierdzić po poradnikach.
#10 | Haunter1PL dnia sierpień 31 2017 18:22:12
Jeśli ktoś chce tworzyć własne kampanie itp. na telefonie to potrzebne są tylko dwie aplikacje.
Pierwsza nazywa się RAR jest potrzebna bo normalnie nie możemy otworzyć folderu .wesnoth1.12
pliki z kropką na początku nazwy są normalnie niewidoczne przez menadżer zadań.
A druga to QuickEdit służy za notatnik bo tym systemowym nie możesz edytować
plików z menadżera zadań.
Swoje prace znajdziesz w
/storge/sdcard0/Android/data/it.alessandropira.wesnoth112/files/.wesnoth1.12/editor/scenarios/twojamapa.cfg
z czego jeśli grę zapisałeś na karcie mikro sd wtedy /sdcard0 zmieniasz na /sdcard1
Oraz zależnie czy edytujesz mape czy scenariusz zmieniasz /scenario na /map

PS
Najlepiej twórz przy wyłączonym necie bo w aplikacjach będą pojawiać się reklamy.
Pozdrawiam :-)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 80% [4 głosy]
Bardzo dobre Bardzo dobre 20% [1 głos]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

07-03-2019 05:44
Co to jest Water Era?

06-03-2019 19:03
Sagez co tam słychać , tęskniłeś ???

06-03-2019 18:55
Coraz mniej ludzi na laderze Wesnoth umiera. Przewidziałem to, Wykrzyknik

06-03-2019 18:51
Zagra ktoś ze mną w Water ere ?

05-03-2019 05:56
Napisz na forum, na czym dokładnie wygląda problem.

04-03-2019 18:34
jak zrobić tak zeby mozna było grac online ??? bo robiłem rejestracje i nic nie działa

27-02-2019 21:18
Dzieki jarom

27-02-2019 15:23
Zależy też co chcesz zrobić, czasami trzeba użyć [or] na zewnątrz, a czasami [and] nie jest potrzebny.

27-02-2019 08:50
W WML trzeba użyć tagów [and] oraz [or]. Inaczej sprawa się ma w lua oraz WFL, ale podejrzewam, że nie tego dotyczy pytani

26-02-2019 20:55
Witam Panowie orientuje się ktoś jaki jest operator lub i i w bfw? Chciałbym w kodzie rzucić kilka nazw po sobie jak i statystyk łącząc to właśnie tymi operatorami jednak te które ja znam nie działaj

 
Wygenerowano w sekund: 0.18
6,320,692 unikalne wizyty