Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Kanały IRC
-> Darczyńcy
-> Galeria
-> Kontakt
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ku Nieznanym Krainom
 
Aktualnie online
-> Gości online: 2

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 2,126
-> Najnowszy użytkownik: AntoniMacierewicz
 
Ankieta
Jaki poziom trudności wybierasz w kampaniach BfW?

Łatwy
Łatwy
19% [4 głosy]

Normalny
Normalny
57% [12 głosy]

Trudny
Trudny
5% [1 głos]

Najtrudniejszy
Najtrudniejszy
14% [3 głosy]

Nie gram w kampanie
Nie gram w kampanie
5% [1 głos]

Ogółem głosów: 21
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 02/11/2017 17:39

Archiwum ankiet
 
Linki

















Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
Nawigacja
Artykuły » Poradniki dla twórców » Tworzenie kampanii - cz. 3
Tworzenie kampanii - cz. 3

Trzecia część kursu tworzenia kampanii dla Battle for Wesnoth.


Edycja najważniejszego pliku twojej kampanii - „_main” - part I

Zajmiemy się teraz edycją pliku „_main”, jest on najważniejszym z plików w twojej kampanii oraz jest pewnym drogowskazem dzięki któremu kod gry Battle for Wesnoth odczytuje twoją kampanię. Plik "_main" ma rozszerzenie ".cfg" Zajmiemy się teraz jego edycją i omówimy najważniejsze tagi. Tagi WML to specjalny kod dzięki któremu będziemy budować nasze kampanie (WML - Wesnoth Markup Language).

Do edycji użyj przykładowego katalogu który zamieszczam raz jeszcze, a który pojawił się we wcześniejszej części kursu.

Wskazówka: znak „_” przed daną funkcją sugeruje że można ją będzie przetłumaczyć.

Najważniejszy tag w pliku ”_main” naszej kampanii to tag [campaign]. Ale na samym wstępie musimy omówić inny bardzo ważny tag, jest to [textdomain]. Opisuje on katalog który powinna przeszukać gra w celu sprawdzenia tłumaczeń do kampanii. Tag textdomain tworzy „podtagi” którymi posługuje się np. tag [campaing] w celu połączenia ciągu znaków które będzie mógł przetłumaczyć przykładowy translator.

Przykład 1:

[textdomain]
name="wesnoth-Przykladowa_Kampania" path="data/campaigns/przykladowa_kampania/translations"
[/textdomain]

Nazwa (name) [textdomain] powinna być unikatowa i zaczynać się od frazy 'wesnoth-' aby nie dopuścić do konfliktu z innymi textdomains w systemie. „path” to ścieżka do folderu tłumaczeń.

Zajmiemy się teraz tagiem [campaign]. Na samym początku wstawiamy nazwę stworzonej przez nas wcześniej textdomain

Przykład 2:

#textdomain wesnoth-Przykladowa_Kampania

2,3 i 4 linia tagu [campaign] będzie definiować nam identyfikatory naszej kampanii (pamiętaj o nie włączaniu do tekstu polskich znaków). “Name” - określa nazwę twojej kampanii którą widzi użytkownik, “abbrev” - to skrót dzięki któremu bedą zapisywane zapisy do twojej kampanii, “define” - tworzy klucz dzieki któremu gra wie kiedy użytkownik wybierze do gry scenariusz z twojej kampanii. Jeśli opuścisz “name” lub “define” kampanie może dzialac nieprawidłowo. “abbrev” nie jest wymagane ale zaleca się użycie tej funkcji. Kiedyś jako skrótu dla zapisów używano funkcji “id”, jest ona obecnie nieużywana.

Przykład 3:

name= _ "Twoja przykladowa kampania"
abbrev=PK
define=PRZYKLADOWA_KAMPANIA

Kolejne linie tagu [campaign] będą opisywać nam już widoczne dla użytkownika opcje. “icon” - to ikonka którą widzimy w menu wyboru kampanii (katalog w z którego wybieramy ikony to przykładowo Wesnoth 1.4.7\data\core\images), “ image” - to obrazek który możemy zobaczyć w okienku opisu kampanii, “description” - opis naszej kampanii widoczny dla użytkownika.

Przykład 4:

icon="terrain/tent.png"
image="../data/core/images/portraits/Jason_Lutes/human-thug.png" description= _ "Kampania ukazujaca nam zwykle pole pelne wiatrakow oraz pewnego wiesniaka"

Teraz czas na linie tagu [campaign] opisujące poziom trudności. “difficulties” - poziomy trudności, “difficulty_descriptions” - opis każdego poziomu trudności, możmy podmieniać tam wszystko na swoje dane. Np. (magenta>blue) określa że jednostka na obrazku units/human-outlaws/fugitive.png będzie miała niebieski odcień (jak w multiplayerze).

Przykład 5:

difficulties=EASY,NORMAL,HARD
difficulty_descriptions={MENU_IMG_TXT2 "units/human-peasants/peasant.png~RC(magenta>red)" _"Chlop" _"(Easy)"} + ";" + {MENU_IMG_TXT2 "units/human-outlaws/outlaw.png~RC(magenta>green)" _"Wiesniak" _"(Normal)"} + ";" + {MENU_IMG_TXT2 "units/human-outlaws/fugitive.png~RC(magenta>blue)" _"Wiesniak z widlami" _"(Difficult)"}

Pierwszy scenariusz naszej kampanii musimy zakodować w funkcji “first_scenario”:

Przykład 6:

first_scenario="1_First"

Dodatkowe funkcje: "rank" – określa jaka pozycję będzie miała nasza kampania w menu kampanii. (jeśli ustawisz "1", twoja kampania będzie pojawiać się na samej górze menu). Kampania "Eastern Invasion” ma na przykład rank = 130, a “Wolność” ma rank = 110.

Przykład 7:
[campaign]
rank= “1”

To praktycznie wszystkie najważniejsze linie które powinny się znale?ć w tagu [campaign] (ale nie wszystkie które powinny się znale?ć w pliku "_main"), możemy go już zamknąć stosując zamknięcie tagu kwadratowego - [/ campaign].

Znalazłeś błędy - opisz je w komentarzu.

Czwarta część kursu: Skocz do części 4

Komentarze
#1 | Sagez dnia styczeń 03 2009 12:34:12
Mało z tego rozumiem, ale innym na pewno bardzo się przyda. Świetna robota!Smile
#2 | Arturion dnia styczeń 03 2009 18:42:04
Świetny kurs, ale na początku nie wiedziałem które przykłady są do czego, może lepiej by było to jakoś lepiej zaznaczyć?
#3 | Kopernik dnia marzec 24 2013 14:30:03
jak uruchamiam kampanię wyskakuje błąd.
#4 | Kopernik dnia marzec 26 2013 19:17:51
1. Ma być w data/add-ons
#5 | Kopernik dnia marzec 26 2013 19:35:08
jest błąd przy uruchomieniu "nieznany scenariusz frist-1"
#6 | Volverine dnia lipiec 02 2014 15:12:22
przydało by się na 1.10 uaktualnić
#7 | TakTyk12 dnia lipiec 06 2015 13:43:38
Dobry poradnik, dzięki Smile
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 83% [5 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 17% [1 głos]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

11-12-2017 11:29
Ikonka strony u mnie jest niewłaściwa.

10-12-2017 20:36
Ponadto shoutbox jest rozjechany. W sensie ikonki pod shoutboxem.

10-12-2017 19:54
W Nawigacji jest też linijka przerwy między zakładkami. I nicki mają inny kolor.

10-12-2017 19:21
Wydaje mi się, że nagłówki działów zmieniły czcionkę. Poza tym w newsach pojawił się bardzo rażący w oczy przycisk z drukarką.

10-12-2017 17:14
@Jarom, możesz dac znać co się zmieniło? Widzisz różnice?

10-12-2017 17:08
Wydaje mi się, że forum wyglądało inaczej przed aktualizacją

10-12-2017 11:18
Witamy pana ministra...

09-12-2017 23:48
Na forum.wesnoth.org,
wysyłając mu prywatną wiadomość tudzież pisząc posta w odpowiednim temacie.

09-12-2017 22:35
A nie sorki, chyba wreszcie znalazłem odpowiedni mod. Jest to "Move Units Between Campaigns" Jego autor to Dugi. Jak mogę mu zgłosić bugi?

09-12-2017 22:25
A więc może chodzi o ten dodatek: "Custom Campaign"? Może ktoś to sprawdzić nie jestem najlepszy z angielskiego.

 
Wygenerowano w sekund: 0.10
5,341,458 unikalne wizyty