Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Kanały IRC
-> Darczyńcy
-> Galeria
-> Kontakt
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ku Nieznanym Krainom
 
Aktualnie online
-> Gości online: 1

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 2,099
-> Najnowszy użytkownik: Gaara
 
Linki

















Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
Tworzenie kampanii - cz. 3

Trzecia część kursu tworzenia kampanii dla Battle for Wesnoth.


Edycja najważniejszego pliku twojej kampanii - „_main” - part I

Zajmiemy się teraz edycją pliku „_main”, jest on najważniejszym z plików w twojej kampanii oraz jest pewnym drogowskazem dzięki któremu kod gry Battle for Wesnoth odczytuje twoją kampanię. Plik "_main" ma rozszerzenie ".cfg" Zajmiemy się teraz jego edycją i omówimy najważniejsze tagi. Tagi WML to specjalny kod dzięki któremu będziemy budować nasze kampanie (WML - Wesnoth Markup Language).

Do edycji użyj przykładowego katalogu który zamieszczam raz jeszcze, a który pojawił się we wcześniejszej części kursu.

Wskazówka: znak „_” przed daną funkcją sugeruje że można ją będzie przetłumaczyć.

Najważniejszy tag w pliku ”_main” naszej kampanii to tag [campaign]. Ale na samym wstępie musimy omówić inny bardzo ważny tag, jest to [textdomain]. Opisuje on katalog który powinna przeszukać gra w celu sprawdzenia tłumaczeń do kampanii. Tag textdomain tworzy „podtagi” którymi posługuje się np. tag [campaing] w celu połączenia ciągu znaków które będzie mógł przetłumaczyć przykładowy translator.

Przykład 1:

[textdomain]
name="wesnoth-Przykladowa_Kampania" path="data/campaigns/przykladowa_kampania/translations"
[/textdomain]

Nazwa (name) [textdomain] powinna być unikatowa i zaczynać się od frazy 'wesnoth-' aby nie dopuścić do konfliktu z innymi textdomains w systemie. „path” to ścieżka do folderu tłumaczeń.

Zajmiemy się teraz tagiem [campaign]. Na samym początku wstawiamy nazwę stworzonej przez nas wcześniej textdomain

Przykład 2:

#textdomain wesnoth-Przykladowa_Kampania

2,3 i 4 linia tagu [campaign] będzie definiować nam identyfikatory naszej kampanii (pamiętaj o nie włączaniu do tekstu polskich znaków). “Name” - określa nazwę twojej kampanii którą widzi użytkownik, “abbrev” - to skrót dzięki któremu bedą zapisywane zapisy do twojej kampanii, “define” - tworzy klucz dzieki któremu gra wie kiedy użytkownik wybierze do gry scenariusz z twojej kampanii. Jeśli opuścisz “name” lub “define” kampanie może dzialac nieprawidłowo. “abbrev” nie jest wymagane ale zaleca się użycie tej funkcji. Kiedyś jako skrótu dla zapisów używano funkcji “id”, jest ona obecnie nieużywana.

Przykład 3:

name= _ "Twoja przykladowa kampania"
abbrev=PK
define=PRZYKLADOWA_KAMPANIA

Kolejne linie tagu [campaign] będą opisywać nam już widoczne dla użytkownika opcje. “icon” - to ikonka którą widzimy w menu wyboru kampanii (katalog w z którego wybieramy ikony to przykładowo Wesnoth 1.4.7\data\core\images), “ image” - to obrazek który możemy zobaczyć w okienku opisu kampanii, “description” - opis naszej kampanii widoczny dla użytkownika.

Przykład 4:

icon="terrain/tent.png"
image="../data/core/images/portraits/Jason_Lutes/human-thug.png" description= _ "Kampania ukazujaca nam zwykle pole pelne wiatrakow oraz pewnego wiesniaka"

Teraz czas na linie tagu [campaign] opisujące poziom trudności. “difficulties” - poziomy trudności, “difficulty_descriptions” - opis każdego poziomu trudności, możmy podmieniać tam wszystko na swoje dane. Np. (magenta>blue) określa że jednostka na obrazku units/human-outlaws/fugitive.png będzie miała niebieski odcień (jak w multiplayerze).

Przykład 5:

difficulties=EASY,NORMAL,HARD
difficulty_descriptions={MENU_IMG_TXT2 "units/human-peasants/peasant.png~RC(magenta>red)" _"Chlop" _"(Easy)"} + ";" + {MENU_IMG_TXT2 "units/human-outlaws/outlaw.png~RC(magenta>green)" _"Wiesniak" _"(Normal)"} + ";" + {MENU_IMG_TXT2 "units/human-outlaws/fugitive.png~RC(magenta>blue)" _"Wiesniak z widlami" _"(Difficult)"}

Pierwszy scenariusz naszej kampanii musimy zakodować w funkcji “first_scenario”:

Przykład 6:

first_scenario="1_First"

Dodatkowe funkcje: "rank" – określa jaka pozycję będzie miała nasza kampania w menu kampanii. (jeśli ustawisz "1", twoja kampania będzie pojawiać się na samej górze menu). Kampania "Eastern Invasion” ma na przykład rank = 130, a “Wolność” ma rank = 110.

Przykład 7:
[campaign]
rank= “1”

To praktycznie wszystkie najważniejsze linie które powinny się znale?ć w tagu [campaign] (ale nie wszystkie które powinny się znale?ć w pliku "_main"), możemy go już zamknąć stosując zamknięcie tagu kwadratowego - [/ campaign].

Znalazłeś błędy - opisz je w komentarzu.

Czwarta część kursu: Skocz do części 4

Komentarze
#1 | Sagez dnia styczeń 03 2009 13:34:12
Mało z tego rozumiem, ale innym na pewno bardzo się przyda. Świetna robota!Smile
#2 | Arturion dnia styczeń 03 2009 19:42:04
Świetny kurs, ale na początku nie wiedziałem które przykłady są do czego, może lepiej by było to jakoś lepiej zaznaczyć?
#3 | Kopernik dnia marzec 24 2013 15:30:03
jak uruchamiam kampanię wyskakuje błąd.
#4 | Kopernik dnia marzec 26 2013 20:17:51
1. Ma być w data/add-ons
#5 | Kopernik dnia marzec 26 2013 20:35:08
jest błąd przy uruchomieniu "nieznany scenariusz frist-1"
#6 | Volverine dnia lipiec 02 2014 16:12:22
przydało by się na 1.10 uaktualnić
#7 | BAN dnia kwiecień 09 2015 20:24:51
przydałoby się uaktualnić na 1.12. :/
#8 | TakTyk12 dnia lipiec 06 2015 14:43:38
Dobry poradnik, dzięki Smile
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 83% [5 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 17% [1 głos]
Dobre Dobre 0% [Brak oceny]
Średnie Średnie 0% [Brak oceny]
Słabe Słabe 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

17/08/2017 09:32
Nie wiem czy to bezpieczne dzielić się moimi przemyśleniami na ten temat. Wink

17/08/2017 09:18
Mmm...Matematyka! Wystarczy, że udowodnisz hipotezę Riemanna, zgarniesz milion dolarów i uzyskasz sławę wielkiego matematyka Smile

17/08/2017 08:31
@Elder Co ci się stało że tak wcześnie? Wink @crakek prędzej rozwiąże teorię liczb pierwszych i czemu się tak ładnie układają. Wink

17/08/2017 08:03
To wbijaj.

17/08/2017 08:02
Chyba moge wyjatkowo zagrać teraz. A Hejnewar ma rację, mimo, że nie jestem nawet pewien o co się chodzi XD 500 km itd, coś ze strzałami, co ma 500 km do strzał XD

17/08/2017 07:58
Wracając na ziemię i do Wesnoth, gra ktoś? Jestem na serwerze jak coś. Smile @Elder wbijaj, zagramy meczyk. Wink

17/08/2017 07:56
Hmm, tak oto doczekaliśmy się nowego pojęcia w matematyce - hex. Grin @Hejne może to opatentujesz? Wink Mam nawet nazwę dla tak skomplikowanego równania Wink - całki Hejnewara. Grin

17/08/2017 00:11
Lub dla 3 (głupie 0) 2,4km=hex 500/2,4=208,3

17/08/2017 00:09
500/3,2=156,25. Wink

17/08/2017 00:08
30km/h to trochę za dużo. Grin Tura to 4 godziny (6tur =1 dzień) piechota ma 5 ruchów (regularne wojsko) idzie z prędkością powiedźmy 4km/h. 4*4=16 16/5= 3,2 km=hex.

 
Wygenerowano w sekund: 0.05
4,994,851 unikalnych wizyt