Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Kanały IRC
-> Darczyńcy
-> Galeria
-> Kontakt
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ku Nieznanym Krainom
 
Aktualnie online
-> Gości online: 3

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 2,107
-> Najnowszy użytkownik: ytosuco
 
Ankieta
Jak oceniasz najnowszą odsłonę Władców Taktyk 2017?









Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
 
Linki

















Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
Tworzenie kampanii - cz. 4

Czwarta część kursu tworzenia kampanii dla Battle for Wesnoth.


Jednakże należy dodać do naszego pliku main jeszcze dwa tagi, jest to [about] oraz [entry]. Wyświetlają one imiona twórców po ukończeniu danej kampanii. W tagu [about] możemy wyznaczyć funkcję: “title” i “text” a w tagu [entry] funkcje “name” (imię danego współtworcy), “comment”(mala notka odnośnie tego co dany współtwórca wniósł – opcjonalnie), “email” (adres email – opcjonalnie). “wikiuser” (nazwa użytkownika wiki – opcjonalnie). Pokaże teraz ich zastosowanie na dwóch przykładach:

Przykład 8:

[about]
title = _ "Campaign Design"
[entry]
name = "Joseph Simmons (turin)"
[/entry]
[/about]
[about]
title = _ "Campaign Maintenance"
[entry]
name = "Dimitar Ilccov (Mythological)"
[/entry]
[/about]
[about]
title = _ "Campaign Epilog and Continuity"
[entry]
name = "Eric S. Raymond (ESR)"
[/entry]
[/about]
[about]
title = _ "Artwork and Graphics Design"
[entry]
name = "James Woo (Pickslide)"
[/entry]
[entry]
name = "Neoriceisgood"
[/entry]
[/about]
# [about]
# title = _ "Miscellaneous"
# text = ""
# [/about]
[/campaign]

Przykład 9:

[about]
title = _ "Campaign Design"
[entry]
name = "Scott Klempner"
[/entry]
[/about]
[about]
title = _ "Prose-doctoring and preparation for mainline"
[entry]
name = "Eric S. Raymond (ESR)"
[/entry]
[/about]
[about]
title = _ "Campaign Maintenance"
[entry]
name = "Eric S. Raymond (ESR)"
comment = "current maintainer"
[/entry]
[entry]
name = "Lari Nieminen (zookeeper)"
comment = "current maintainer"
[/entry]
[/about]
[about]
title = _ "Artwork and Graphics Design"
[entry]
name = "Shadow"
[/entry]
[entry]
name = "Brendan Sellner"
[/entry]
[entry]
name = "Jason Lutes"
comment = "portraits"
[/entry]
[entry]
name = "Syn_Err"
comment = "story images"
[/entry]
[/about]
[about]
title = _ "Translators"
[entry]
name = "David Philippi (Torangan)"
[/entry]
[/about]

Na samym końcu pozostały jeszcze jedne z najważniejszych linii main'a, jeśli w swoim projekkcie bedziesz używać swoich własnych jednostek lub scenariuszów (a raczej zakładamy że tak) to musisz wprowadzić do pliku main funkcję "ifdef". Wskazuje ona grze docelowy katalog twojej kampanii oraz katalogi ktore bedziesz chciał w niej używać a które (prawdopodobnie) stworzyłeś, np. folder "units" lub "scenarios". Aby do swojej kampanii dołączyć własne jednostki używamy funkcji [+units]. Myślę że na przykładzie najłatwiej można zrozumieć ifdefa...

Przykład 10:

[binary_path] ----------- podajemy ścieżkę do twojej kampanii
path=data/campaigns/przykladowa_kampania
[/binary_path]

{campaigns/przykladowa_kampania/scenarios} ----------------- dołączenie scenariuszów

[+units] ------------------ dołączenie jednostek
{campaigns/przykladowa_kampania/units}
[/units]

To chyba wszystkie informacje które będziecie potrzebować do edycji pliku "_main". Na samym końcu chciałbym dodać przykładową kampanię, którą możecie edytować i miejmy nadzieję że dzięki której nauczycie się podstaw tworzenia kampanii. Jest to tzw. "Szkielet Kampanii". Zalecam pobranie tego pliku, jest on bardzo pomocny i umieszczone są w nim różne funkcję które użyłem w powyższych częściach kursu. Pobierz plik – kliknij.

Znalazłeś błędy - opisz je w komentarzu.
Komentarze
#1 | golibark dnia styczeń 04 2009 10:50:49
Ufff no dobra przeczytam to jak będę mieć trochę czasu. Jest świetne!
#2 | Vetch dnia luty 07 2009 14:50:17
Trzeba to zaktualizować do wersji 1.5.x
#3 | EngineerFafnir dnia maj 29 2011 17:22:08
Teraz trzeba zaktualizować do wersji 1.8.x
#4 | Kuki1537 dnia lipiec 18 2011 22:05:41
Teraz trzeba zaktualizować do wersji 1.9.x Wink
#5 | Kopernik dnia marzec 24 2013 15:32:03
do wersji 1.11
#6 | Kopernik dnia marzec 27 2013 11:09:03
to ma być w data/add-ons a nie w data/campaigns
#7 | Kopernik dnia marzec 28 2013 12:06:46
BŁĄD:

Kod źródłowy

[binary_path] ----------- podajemy ścieżkę do twojej kampanii
path=data/campaigns/przykladowa_kampania
[/binary_path]

{campaigns/przykladowa_kampania/scenarios} ----------------- dołączenie scenariuszów

[+units] ------------------ dołączenie jednostek
{campaigns/przykladowa_kampania/units}
[/units]





ma być:

Kod źródłowy

[binary_path] ----------- podajemy ścieżkę do twojej kampanii
path=data/campaigns/przykladowa_kampania/
[/binary_path]

{campaigns/przykladowa_kampania/scenarios/} ----------------- dołączenie scenariuszów

[+units] ------------------ dołączenie jednostek
{campaigns/przykladowa_kampania/units/}
[/units]



#8 | Volverine dnia lipiec 02 2014 19:04:34
O co chodzi z tym ifdef? w przykładzie tego nie ma
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 50% [5 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 50% [5 głosów]
Dobre Dobre 0% [Brak oceny]
Średnie Średnie 0% [Brak oceny]
Słabe Słabe 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

19/10/2017 00:09
@Druid, a tak z innej beczki Grin , to zajrzyj do akademii. Cool Spokojnej nocki. Wink

18/10/2017 22:47
- w nagrodę i będziesz widział kogo "spójników" tutaj uczysz. Grin Nie ma tego złego, bo te "korepetycje" poprawiły znacznie Twoje własne pisanie... Grin Nie sądzisz? Pfft ...

18/10/2017 22:44
@Jarom, cieszę się, że "wiele błędów crakena puszczasz bez echa" i nie wiercisz się nerwowo w fotelu przed monitorem jak je widzisz Grin, a jak będziesz grzeczny, to dam tobie mojego fb w nagr

18/10/2017 20:28
@Jarom To trochę pewnie uspokoiłeś crakena i te jego "tęsknoty", będą odrobinę mniejsze. Grin Tylko nie wiem czy doceni komplement „odniosły skutek” . Grin

18/10/2017 18:50
Spokojnie Jarom, spokojnie. Grin

18/10/2017 17:59
@Piko wiele błędów crakena puszczam bez echa bo nie przeszkadzają w czytaniu tekstu. Ale wstawienie dodatkowego wyrazu to nie jest błąd podpadający pod mózgową autokorektę.

18/10/2017 17:57
logiki. Chyba że po prostu zacząłeś pisać o rzeczach, o których masz jakiekolwiek pojęcie i stąd ta poprawa.

18/10/2017 17:55
@craken tyle twoich wpisów, a większość nie do mnie. Czyżbyś spodziewał się, że będę próbował wyłapać każdy źle postawiony przecinek? Poza tym moje działania odniosły skutek, twoje wypowiedzi nabrały

18/10/2017 17:27
@craken1 Skoro tak szybko działasz, to wstępne info co do terminów i nie tylko, Wink jest już w Akademii. Cool Wyczuwam też Twoją "tęsknotę" za Jaromem. Grin

18/10/2017 12:45
@Jarom tyle moich wpisów i żadnej analizy. Shock Czyżbyś w końcu któryś z nich zrozumiał? Wink Zaczynam się o to niepokoić. Grin @Druid, będę dziś na serwerze po 22.00. Cool

 
Wygenerowano w sekund: 0.09
5,197,835 unikalnych wizyt