Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Kanały IRC
-> Darczyńcy
-> Galeria
-> Kontakt
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ku Nieznanym Krainom
 
Aktualnie online
-> Gości online: 3

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 2,126
-> Najnowszy użytkownik: AntoniMacierewicz
 
Ankieta
Jaki poziom trudności wybierasz w kampaniach BfW?

Łatwy
Łatwy
19% [4 głosy]

Normalny
Normalny
57% [12 głosy]

Trudny
Trudny
5% [1 głos]

Najtrudniejszy
Najtrudniejszy
14% [3 głosy]

Nie gram w kampanie
Nie gram w kampanie
5% [1 głos]

Ogółem głosów: 21
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 02/11/2017 17:39

Archiwum ankiet
 
Linki

















Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
Nawigacja
Artykuły » Poradniki dla twórców » Tworzenie kampanii - cz. 4
Tworzenie kampanii - cz. 4

Czwarta część kursu tworzenia kampanii dla Battle for Wesnoth.


Jednakże należy dodać do naszego pliku main jeszcze dwa tagi, jest to [about] oraz [entry]. Wyświetlają one imiona twórców po ukończeniu danej kampanii. W tagu [about] możemy wyznaczyć funkcję: “title” i “text” a w tagu [entry] funkcje “name” (imię danego współtworcy), “comment”(mala notka odnośnie tego co dany współtwórca wniósł – opcjonalnie), “email” (adres email – opcjonalnie). “wikiuser” (nazwa użytkownika wiki – opcjonalnie). Pokaże teraz ich zastosowanie na dwóch przykładach:

Przykład 8:

[about]
title = _ "Campaign Design"
[entry]
name = "Joseph Simmons (turin)"
[/entry]
[/about]
[about]
title = _ "Campaign Maintenance"
[entry]
name = "Dimitar Ilccov (Mythological)"
[/entry]
[/about]
[about]
title = _ "Campaign Epilog and Continuity"
[entry]
name = "Eric S. Raymond (ESR)"
[/entry]
[/about]
[about]
title = _ "Artwork and Graphics Design"
[entry]
name = "James Woo (Pickslide)"
[/entry]
[entry]
name = "Neoriceisgood"
[/entry]
[/about]
# [about]
# title = _ "Miscellaneous"
# text = ""
# [/about]
[/campaign]

Przykład 9:

[about]
title = _ "Campaign Design"
[entry]
name = "Scott Klempner"
[/entry]
[/about]
[about]
title = _ "Prose-doctoring and preparation for mainline"
[entry]
name = "Eric S. Raymond (ESR)"
[/entry]
[/about]
[about]
title = _ "Campaign Maintenance"
[entry]
name = "Eric S. Raymond (ESR)"
comment = "current maintainer"
[/entry]
[entry]
name = "Lari Nieminen (zookeeper)"
comment = "current maintainer"
[/entry]
[/about]
[about]
title = _ "Artwork and Graphics Design"
[entry]
name = "Shadow"
[/entry]
[entry]
name = "Brendan Sellner"
[/entry]
[entry]
name = "Jason Lutes"
comment = "portraits"
[/entry]
[entry]
name = "Syn_Err"
comment = "story images"
[/entry]
[/about]
[about]
title = _ "Translators"
[entry]
name = "David Philippi (Torangan)"
[/entry]
[/about]

Na samym końcu pozostały jeszcze jedne z najważniejszych linii main'a, jeśli w swoim projekkcie bedziesz używać swoich własnych jednostek lub scenariuszów (a raczej zakładamy że tak) to musisz wprowadzić do pliku main funkcję "ifdef". Wskazuje ona grze docelowy katalog twojej kampanii oraz katalogi ktore bedziesz chciał w niej używać a które (prawdopodobnie) stworzyłeś, np. folder "units" lub "scenarios". Aby do swojej kampanii dołączyć własne jednostki używamy funkcji [+units]. Myślę że na przykładzie najłatwiej można zrozumieć ifdefa...

Przykład 10:

[binary_path] ----------- podajemy ścieżkę do twojej kampanii
path=data/campaigns/przykladowa_kampania
[/binary_path]

{campaigns/przykladowa_kampania/scenarios} ----------------- dołączenie scenariuszów

[+units] ------------------ dołączenie jednostek
{campaigns/przykladowa_kampania/units}
[/units]

To chyba wszystkie informacje które będziecie potrzebować do edycji pliku "_main". Na samym końcu chciałbym dodać przykładową kampanię, którą możecie edytować i miejmy nadzieję że dzięki której nauczycie się podstaw tworzenia kampanii. Jest to tzw. "Szkielet Kampanii". Zalecam pobranie tego pliku, jest on bardzo pomocny i umieszczone są w nim różne funkcję które użyłem w powyższych częściach kursu. Pobierz plik – kliknij.

Znalazłeś błędy - opisz je w komentarzu.
Komentarze
#1 | golibark dnia styczeń 04 2009 09:50:49
Ufff no dobra przeczytam to jak będę mieć trochę czasu. Jest świetne!
#2 | Vetch dnia luty 07 2009 13:50:17
Trzeba to zaktualizować do wersji 1.5.x
#3 | EngineerFafnir dnia maj 29 2011 16:22:08
Teraz trzeba zaktualizować do wersji 1.8.x
#4 | Kuki1537 dnia lipiec 18 2011 21:05:41
Teraz trzeba zaktualizować do wersji 1.9.x Wink
#5 | Kopernik dnia marzec 24 2013 14:32:03
do wersji 1.11
#6 | Kopernik dnia marzec 27 2013 10:09:03
to ma być w data/add-ons a nie w data/campaigns
#7 | Kopernik dnia marzec 28 2013 11:06:46
BŁĄD:

Kod źródłowy

[binary_path] ----------- podajemy ścieżkę do twojej kampanii
path=data/campaigns/przykladowa_kampania
[/binary_path]

{campaigns/przykladowa_kampania/scenarios} ----------------- dołączenie scenariuszów

[+units] ------------------ dołączenie jednostek
{campaigns/przykladowa_kampania/units}
[/units]





ma być:

Kod źródłowy

[binary_path] ----------- podajemy ścieżkę do twojej kampanii
path=data/campaigns/przykladowa_kampania/
[/binary_path]

{campaigns/przykladowa_kampania/scenarios/} ----------------- dołączenie scenariuszów

[+units] ------------------ dołączenie jednostek
{campaigns/przykladowa_kampania/units/}
[/units]



#8 | Volverine dnia lipiec 02 2014 18:04:34
O co chodzi z tym ifdef? w przykładzie tego nie ma
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 50% [5 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 50% [5 głosów]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

11-12-2017 11:29
Ikonka strony u mnie jest niewłaściwa.

10-12-2017 20:36
Ponadto shoutbox jest rozjechany. W sensie ikonki pod shoutboxem.

10-12-2017 19:54
W Nawigacji jest też linijka przerwy między zakładkami. I nicki mają inny kolor.

10-12-2017 19:21
Wydaje mi się, że nagłówki działów zmieniły czcionkę. Poza tym w newsach pojawił się bardzo rażący w oczy przycisk z drukarką.

10-12-2017 17:14
@Jarom, możesz dac znać co się zmieniło? Widzisz różnice?

10-12-2017 17:08
Wydaje mi się, że forum wyglądało inaczej przed aktualizacją

10-12-2017 11:18
Witamy pana ministra...

09-12-2017 23:48
Na forum.wesnoth.org,
wysyłając mu prywatną wiadomość tudzież pisząc posta w odpowiednim temacie.

09-12-2017 22:35
A nie sorki, chyba wreszcie znalazłem odpowiedni mod. Jest to "Move Units Between Campaigns" Jego autor to Dugi. Jak mogę mu zgłosić bugi?

09-12-2017 22:25
A więc może chodzi o ten dodatek: "Custom Campaign"? Może ktoś to sprawdzić nie jestem najlepszy z angielskiego.

 
Wygenerowano w sekund: 0.10
5,341,483 unikalne wizyty