Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Darczyńcy
-> Kontakt
-> Galeria
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ucieczka Marbusa
 
Aktualnie online
-> Gości online: 2

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 3,553
-> Najnowszy użytkownik: utavasivi
 
Ankieta
Z jakiej wersji Battle for Wesnoth obecnie korzystasz na swoim komputerze?

Samodzielnej
Samodzielnej
45% [21 głosów]

Steam
Steam
55% [26 głosów]

Ogółem głosów: 47
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 05/05/2018 03:04

Archiwum ankiet
 
Linki















Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
Nawigacja
Artykuły » Poradniki dla twórców » Rysowanie jednostek BfW w Gimpie - tutorial
Rysowanie jednostek BfW w Gimpie - tutorial
Filmiki instruktażowe, pokazujące powstawanie obrazków do BfW w programie graficznym Gimp 2.0 autorstwa inferno8. Nagrania odbywały się w czasie rzeczywistym. Nie są przyspieszane ani opóźniane. W trakcie nagrywania wykorzystywane były następujące narzędzia: ołówek, pędzel, gumka zaznaczenie "lasso", obrót, odwracanie stron i pobieranie kolorów.

Wykorzystywanie gotowego elementu z poprzedniej jednostki, aby zrobić jej wyższy poziom. W tym przypadku Sun Follower przeistacza się w Sun Guardiana.

Modyfikowanie jednostki dla celów animacji. Gotowy Sun Guardian zmienia swą postawę przy pomocy narzędzi obrotu i zmiany stron. Dzieki temu powstaje jego obronna animacja.

03: Animacja ataku przy pomocy modyfikacji gotowego obrazka (trzy klatki).
Pierwsza klatka (podejście do przeciwnika i zamach).
c: http://www.mediafire.com/?1ym211d3dlz Trzecia klatka (powrót na pozycję).
W ten oto sposób powstała prosta animacja ataku Sun Guardiana, dająca odpowiednie efekty wizualne (trzy klatki).

Rysowanie smug powietrza powstających przy wyprowadzaniu ciosów. Przykładem jest White Warrior w trakcie wyprowadzania ciosu.
Praca z warstwami, czyli jak szybko umieścić kilka elementów nachodzących na siebie, bez gumowania. Film przedstawia powstawanie sztandaru bojowego (War Banner) i zawiera elementy rysowania od podstaw, a także wykorzystywania gotowych elementów.

Rysowanie od podstaw. To najtrudniejszy sposób tworzenia obrazków jednostek. Aby ułatwić sobie życie możemy umieścić obok inną, gotową jednostkę, po to aby łatwo zachować proporcje. Film pokazuje powstanie Revengera.
Komentarze
#1 | Vetch dnia maj 23 2009 09:26:11
Hurrra!!! w końcu jest Poradnik!!Smile
#2 | Jarvis dnia czerwiec 08 2009 14:37:29
przyda się i to bardzo Smile świetne, oczywiście Grin
#3 | pagamera dnia lipiec 06 2015 21:25:28
czy można edytować też na Macu bo nie wiem ?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 100% [11 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

07-03-2019 05:44
Co to jest Water Era?

06-03-2019 19:03
Sagez co tam słychać , tęskniłeś ???

06-03-2019 18:55
Coraz mniej ludzi na laderze Wesnoth umiera. Przewidziałem to, Wykrzyknik

06-03-2019 18:51
Zagra ktoś ze mną w Water ere ?

05-03-2019 05:56
Napisz na forum, na czym dokładnie wygląda problem.

04-03-2019 18:34
jak zrobić tak zeby mozna było grac online ??? bo robiłem rejestracje i nic nie działa

27-02-2019 21:18
Dzieki jarom

27-02-2019 15:23
Zależy też co chcesz zrobić, czasami trzeba użyć [or] na zewnątrz, a czasami [and] nie jest potrzebny.

27-02-2019 08:50
W WML trzeba użyć tagów [and] oraz [or]. Inaczej sprawa się ma w lua oraz WFL, ale podejrzewam, że nie tego dotyczy pytani

26-02-2019 20:55
Witam Panowie orientuje się ktoś jaki jest operator lub i i w bfw? Chciałbym w kodzie rzucić kilka nazw po sobie jak i statystyk łącząc to właśnie tymi operatorami jednak te które ja znam nie działaj

 
Wygenerowano w sekund: 0.29
6,320,723 unikalne wizyty