Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Darczyńcy
-> Kontakt
-> Galeria
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ucieczka Marbusa
 
Aktualnie online
-> Gości online: 1

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 4,994
-> Najnowszy użytkownik: htuy
 
Ankieta
Z jakiej wersji Battle for Wesnoth obecnie korzystasz na swoim komputerze?

Samodzielnej
Samodzielnej
46% [27 głosów]

Steam
Steam
54% [32 głosy]

Ogółem głosów: 59
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 05/05/2018 03:04

Archiwum ankiet
 
Linki















Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
Nawigacja
Artykuły » Poradniki dla twórców » Rysowanie jednostek BfW w Gimpie - tutorial
Rysowanie jednostek BfW w Gimpie - tutorial
Filmiki instruktażowe, pokazujące powstawanie obrazków do BfW w programie graficznym Gimp 2.0 autorstwa inferno8. Nagrania odbywały się w czasie rzeczywistym. Nie są przyspieszane ani opóźniane. W trakcie nagrywania wykorzystywane były następujące narzędzia: ołówek, pędzel, gumka zaznaczenie "lasso", obrót, odwracanie stron i pobieranie kolorów.

Wykorzystywanie gotowego elementu z poprzedniej jednostki, aby zrobić jej wyższy poziom. W tym przypadku Sun Follower przeistacza się w Sun Guardiana.

Modyfikowanie jednostki dla celów animacji. Gotowy Sun Guardian zmienia swą postawę przy pomocy narzędzi obrotu i zmiany stron. Dzieki temu powstaje jego obronna animacja.

03: Animacja ataku przy pomocy modyfikacji gotowego obrazka (trzy klatki).
Pierwsza klatka (podejście do przeciwnika i zamach).
c: http://www.mediafire.com/?1ym211d3dlz Trzecia klatka (powrót na pozycję).
W ten oto sposób powstała prosta animacja ataku Sun Guardiana, dająca odpowiednie efekty wizualne (trzy klatki).

Rysowanie smug powietrza powstających przy wyprowadzaniu ciosów. Przykładem jest White Warrior w trakcie wyprowadzania ciosu.
Praca z warstwami, czyli jak szybko umieścić kilka elementów nachodzących na siebie, bez gumowania. Film przedstawia powstawanie sztandaru bojowego (War Banner) i zawiera elementy rysowania od podstaw, a także wykorzystywania gotowych elementów.

Rysowanie od podstaw. To najtrudniejszy sposób tworzenia obrazków jednostek. Aby ułatwić sobie życie możemy umieścić obok inną, gotową jednostkę, po to aby łatwo zachować proporcje. Film pokazuje powstanie Revengera.
Komentarze
#1 | Vetch dnia maj 23 2009 09:26:11
Hurrra!!! w końcu jest Poradnik!!Smile
#2 | Jarvis dnia czerwiec 08 2009 14:37:29
przyda się i to bardzo Smile świetne, oczywiście Grin
#3 | pagamera dnia lipiec 06 2015 21:25:28
czy można edytować też na Macu bo nie wiem ?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 100% [11 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

22-07-2019 11:49
Werian! No nie wierzę Shock

22-07-2019 09:50
Zerknę dzisiaj czy jakaś nowa captcha nie jest łatwo implementowalna

16-07-2019 10:39
Raczej by nie zaszkodził

16-07-2019 06:52

16-07-2019 06:51
Może wartoby zastosować captcha "Nie jestem robotem" przy rejestracji?

27-06-2019 11:34
Właściwie niewiele, bo najazd botów.

25-06-2019 20:43
Siema, co tam się tu działo przez ostatni czas? Pfft

22-06-2019 10:04
Problemem jest to, że nasza strona ma 0 zabezpieczeń przed botami. Kasowanie ich postów to jak walka z wiatrakami.

21-06-2019 21:27

21-06-2019 21:27
Artykuły;kampanie i dodatki:revenge of kumakatok

 
Wygenerowano w sekund: 0.20
6,591,823 unikalne wizyty