Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Darczyńcy
-> Kontakt
-> Galeria
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ucieczka Marbusa
 
Aktualnie online
-> Gości online: 3

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 2,957
-> Najnowszy użytkownik: Rhodenaq6
 
Ankieta
Z jakiej wersji Battle for Wesnoth obecnie korzystasz na swoim komputerze?

Samodzielnej
Samodzielnej
44% [19 głosów]

Steam
Steam
56% [24 głosy]

Ogółem głosów: 43
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 05/05/2018 03:04

Archiwum ankiet
 
Linki















Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
Nawigacja
Artykuły » Bitwa o Wesnoth - poradniki » 10 najgorszych błędów popełnianych w grze 1 na 1
10 najgorszych błędów popełnianych w grze 1 na 1
Błędy tych, którzy ze mną przegrywali :

1. Atak za wszelką cenę - należy pamiętać, że często wygrać można grą defensywną, nie posyłaniem kolejnych jednostek na rzeź. Ileż to takich ''szarż'' zostawało odpartych i okrążonych - dokładnie nie pamiętam, ale wiele. Nagła zagłada kilku jednostek zwykle równa się przegranej, uzupełnienie takich strat zajmie zwykle kilka tur, co wróg skwapliwie wykorzysta.
2. Ani kroku w tył! - czyli wstręt do odwrotu. Manerw ten może wciągnąć przeciwnika w pułapkę. Możemy go za sobą ''wciągnąć'' i zaskoczyć atakiem paru świeżych jednostek, odzyskując inicjatywę. Wielu jednak woli metodę stalingradzką, zapominając, że zwykle lepiej jest stracić wioskę, niż jednostkę...
3. Głupia mgła! - jej lekceważenie może się skończyć szybko i boleśnie. Osobiście ją uwielbiam, pozwala na urządzanie zasadzek i rajdów zwiadowców po niestrzeżone wioski. Dodaje ona również realizmu bitwom. Niektórzy wolą zostawić boki mapy bez żadnych ''czujek'', po czym szybko tracą źródła dochodów, zaczynają tracić samotne jednostki, w ekstremalnych przypadkach - tracą króla. Widziałem kiedyś błyskotliwą akcję - elficki łowca ( z zasadzką ), król jednego z graczy, wyszedł nagle z lasu i ukatrupił rannego smoka - króla przeciwnika. Zaskoczenie przychodzące z mgły jest równie groźne.
4. Atak zbyt małymi siłami - kto normalny atakuje jedną jednostką? A jeśli wróg jest daleko od naszej bazy - to jest zwykła egzekucja. Szybka, przyjemna, dostarcza doświadczenie przeciwnikowi. Dla masochistów.
5. Olewam teren - moimi faworytami są krasnoludy ustawione... w lesie. Podobnie ze szturmowaniem z wody. Tak samo jak punkt czwarty. Teren jest BfW czynnikiem szalenie ważnym - nie obchodzi was, przegrywacie. I nie ma raczej odstępstw od tej reguły.
6. Brak dostosowania się do przeciwnika - czyli zwalczanie włóczników kawalerią. Nie trzeba pisać zbyt wiele - włócznik nie jest odpowiednią jednostką do gruchotania gnatów szkieletom. AI bywa w tych sprawach o wiele lepsze niż żywi gracze. Ogólnie - strajmy się dopasowywać nasze wojsko do wojska przeciwnika.
7. Brak ''pomysłu'' na grę - Zaplanowana wcześniej taktyka nie jest konieczna, ale w zwycięstwie pomaga. BfW daje nam duże pole do popisu - możemy wroga prowokować, możemy wciągać go w pułapki, możemy oskrzydlać... możemy bronić wiosek do ostatniej jednostki. Ważne, żeby ten ''plan'' dopasowywać do zmieniającej się sytuacji, nie wysyłając głupio jednostek na front z myślą ''jakoś to będzie''.
8. Troska o wioski - z tym bywa różnie, wszystko zależy od rozmiarów mapy. Ważne, żebyśmy mieli zwiadowców tam, gdzie są nasze najdalej wysunięte przyczółki. Żeby cała linia frontu była dobrze widoczna, żeby nie było luk... przez które tyle razy mogą prześlizgnąć się ''cholerne nietoperze'' i przyśpieszyć naszą porażkę. I pamiętajmy - naprawdę często lepiej jest stracić wioskę, niż jednostkę. Kilkanaście sztuk złota to sporo kasy!
9. Moje ukochane jednostki... - czyli chora miłość do jednego typu wojowników, np. dżinnów z Summoners. W BfW do zwycięstwa w 99% przypadków jest potrzebne wojsko zróżnicowane, mogące stawić czoła każdemu rodzajowi wroga. I oponent naprawdę nie będzie żałował waszych ukochanych Cameli - on wyrżnie je z lubością i grzecznie poprosi o więcej! :)
10. Przewidywalność - wasza gra bywa z góry prześwietlona przez przeciwnika, może on znać z wyprzedzeniem wasze ruchy i jednostki, jakie lubicie. Wtedy albo go czymś zaskoczycie, albo zostaniecie matematycznie niemal rozpracowani, co mnie się też przydarzało. Najbardziej bolesny był mój pierwszy i ostatni raz z Dragon_Kingiem. Krasnoludami rozwalił moich Warlocków w ciągu zaledwie 3 tur - zaczął w piątej, w 8 nie miałem za bardzo czym grać... zawaliłem sprawę, bo graliśmy 2 na 2. Było mi strasznie głupio. On po prostu rozpracował moje jednostki i ich ustawienie, zaatakował... i wygrał bez większych problemów. Był przygotowany na wszystko. Starajmy się być nieprzewidywalni, ale nie szaleni (punkty 1,2,6 zwłaszcza).

To tyle. Napisałem to, bo wiem, jak zwykle gracze nie lubią pouczań w trakcie i po grze. Mam nadzieję, że dzięki powyższym punktom to wy będziecie mi spuszczać lanie i pisać takie złośliwe poradniki! :)
Do zobaczenia na wirtualnym polu bitwy, Sagez
Komentarze
#1 | inferno8 dnia maj 23 2009 19:04:34
Genialne. Te zasady powinien wziąć pod uwagę każdy - nawet najlepsi gracze.
Naprawdę kawał dobrej roboty Wink
#2 | Yoho dnia lipiec 23 2009 10:31:16
napewno sie przyda Smile
#3 | KubaRycerz dnia maj 03 2010 11:18:31
extra poradnik Wink
#4 | DymekPlayer dnia listopad 30 2010 13:19:48
Witam, Bardzo bym prosił aby jakiś doświadczony gracz napisał do mnie prywatną wiadomość lub porozmawiał ze mną o tworzeniu kampanii... w Battle for wesnoth gram już troszke czasu lecz nie znam się na kodach źródłowych, pochowanych plikach itp. Więc moja Prośba to pomoc w tej sprawie, wszelkie informacje na ten temat się przydadzą Wielkie Dzięki.

WAŻNE! Proszę Przeczytać Tekst!
#5 | Sauron dnia luty 09 2011 19:06:35
Nie wiem czy wiesz ale Dragon_King z tego co pamiętam to był mój nick..
A może to zawodzi moja pamięć ?
W każdym bądź razie poradnik 6/5 Grin
#6 | Kopernik dnia marzec 20 2013 15:12:06
Super. przyda się.
Ale małe pytanko, jak uważasz lepiej grać atakując z ukrycia zasadzkami, czy walić na front i atakować? wiem że to zależy od gustu ale jak uważasz? prosze odpisz na priv.
#7 | Kamilek15xxx dnia sierpień 19 2015 12:10:15
Poradnik no poprostu much nie siada, czekam na więcej. !!!
#8 | jacubus dnia lipiec 21 2017 23:38:00
Ja od siebie chciałbym dodać aby NIGDY nie zapominać o UMIEJĘTNOŚCIACH dodatkowych niektórych jednostek bo często takie "głupie leczenie +4" potraf wygrać bitwęSmile Nie zapominajcie o leczeniu i dowodzeniu bo często dowódca bardziej się przydaje bedąc za frontem i dając wszystkim buffa niz na froncie
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 84% [21 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 4% [1 głos]
Dobre Dobre 8% [2 głosy]
Średnie Średnie 4% [1 głos]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

13-01-2019 10:08
Właśnie ukończyłem drugą kampanię Napoleon Total War.

09-01-2019 19:40
Podejrzewam, że to jest TEN problem.

09-01-2019 17:19
A co nie działa? Łączy się z jakimś innym serwerem, odmawia połączenia ze względu na brak konta, czy w ogóle się nie łączy?

09-01-2019 10:09
Witam , jak zarejestrować sie w grze na platformie steam zeby połączyło mnie z oficjalnym serwerem ? Patataj

01-01-2019 15:42
Szczęśliwego Nowego Roku!

31-12-2018 21:20
Tak na poważnie, po co spamerzy to robią? Liczą, że ktoś skorzysta z tej """reklamy"""?

31-12-2018 21:20
Spam mamy na forum. http://www.wesnoth
.com.pl/forum/view
thread.php?thread_
id=1624

31-12-2018 21:18
Chciałbym życzyć wam wszystkiego najlepszego na Nowy Rok Smile

28-12-2018 14:21
Siemkasz.

24-12-2018 11:23
Dobry jest także artykuł Sageza na temat rozgrywki 1 vs 1.

 
Wygenerowano w sekund: 0.05
6,128,440 unikalne wizyty