Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Darczyńcy
-> Kontakt
-> Galeria
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ucieczka Marbusa
 
Aktualnie online
-> Gości online: 1

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 2,200
-> Najnowszy użytkownik: Madi
 
Ankieta
Z jakiej wersji Battle for Wesnoth obecnie korzystasz na swoim komputerze?

Samodzielnej
Samodzielnej
29% [8 głosów]

Steam
Steam
71% [20 głosów]

Ogółem głosów: 28
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 05/05/2018 03:04

Archiwum ankiet
 
Linki















Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
Nawigacja
Artykuły » Bitwa o Wesnoth - informacje » Komendy oraz kody do BfW
Komendy oraz kody do BfW
Kody do Battle for Wesnoth Aby wprowadzić komendę musimy najpierw otworzyć konsolę programu, co czynimy za pomocą kombinacji klawiszy "shift" + ":" Następnie wpisujemy poniższe komendy w polu "polecenie".


Kilka najważniejszych komend / kodów do Battle for Wesnoth:

:droid [strona] [on/off] przełacza stronę między graczem a komputerem

:q lub :q! zamknięcie scenariusza (bez potwierdzania)

:w zapis gry (bez potwierdzania)

:wq zapisanie i zamknięcie gry (bez potwierdzania)

:refresh przerysowanie obrazu

:muteall ucisz wszystkich obserwujących grę

:mute [gracz] ucisz jednego z obserwujących w [gracz] wpisz nazwę użytkownika

:unmute  [gracz] przywraca możliwość wypowiadania się przez obserwatora. Jeżeli komendę wpiszemy bez nazwy gracza, przywracamy możliwość wypowiedzi wszystkim obserwatorom.

:kick [gracz] wyrzuć gracza w grze wieloosobowej. Będzie mógł wrócić do gry po ponownym połączeniu z serwerem. Ogólnie jest to dobra droga do usunięcia użytkownika który posiada problemy z połączeniem lub inne utrudnienia.

:ban [gracz] wyrzuć i zbanuj adres IP gracza w grze wieloosobowej.

:unban [gracz] odbanowuje użytkownika

:control [strona] [gracz] przypisz kontrolę nad [stroną] (wpisz w to miejsce numer strony, strona musi być kontrolowana przez Ciebie) dla gracza (tutaj wpisz nick gracza lub obserwatora gry)

:show_coordinates pokazuje koordynaty x,y.

:show_terrain_codes pokazuje kod terenu.

:discover udostępnia wszystkie opisy jednostek w menu

:debug włącz tryb debugowania (nie działa w grze wieloosobowej). Tryb debugowania jest automatycznie wyłączany po zamknięciu gry lub po wpisaniu komendy :nodebug

:clear wyczyszczenie wiadomości czatu

:theme wywołaj menu zmiany motywu gry

:nosaves wyłącz funkcję automatycznego zapisywania

Tryb debugowania – komendy:

:nodebug wyłaczenie trybu debugowania

:create [unit_type] tworzy jednostkę na zaznaczonym obszarze

:unit hitpoints=[amount] zmienia liczbę HP jednostki

:unit experience=[amount] zmienia liczbę XP jednostki

:unit advances=N wybrana jednostka awansuje N razy

:n przejdz na następnego scenariusza kampanii (wygrywając teraźniejszy)

:cl uruchamia listę, która umożliwi ci dostęp do dowolnego scenariusza kampanii

:shroud włącz/wyłącz całun gry na mapie (dostepne od wersji 1.3.10) [całun - czarne pola zasłaniające widoczność]

:fog włącz/wyłącz mgłę wojny na mapie (dostepne od wersji 1.3.10)

:gold ilość dodaj określoną ilość złota swojej drużynie

:turn [liczba] zmienia liczbę tur

:turn_limit [liczba] zmienia limit tur. Jeśli liczba limitu nie zostanie określona, lub wyniesie -1, to limit tur zostanie wyłączony.

Cała lista komend dostępna jest pod tym adresem.
Komentarze
#21 | Cerber24 dnia kwiecień 21 2012 20:00:10
Dzieki.Tylko dzieki temu mi sie udala misja Patataj
#22 | krzesek2391 dnia luty 20 2013 17:03:16
czemu kody mi nie działają?
#23 | ChaosRider dnia wrzesień 25 2013 23:27:43
Mnie wiersz komend pokazuje się wciskając "shift" z ":" w tym samym czasie, a potem te komendy wpisujemy jak powyżej ale bez dwukropka ":". Miałbym pytanie co trzeba wpisać podczas rozmowy w multiplayerze aby pokazało wiadomość koloru naszej strony w grze (np. jestem 2gim graczem i chciałbym aby moja wypowiedź była w niebieskim kolorze)?
#24 | ChaosRider dnia wrzesień 25 2013 23:29:25
i jeszcze aby te kody działały w wierszu poleceń (shift z Smile trzeba wpisać "debug".
#25 | Kriss7475 dnia kwiecień 18 2014 18:33:57
Super, wszystko działa
#26 | Alan dnia lipiec 04 2014 19:00:51
Kod ":nit" ma wiele wartości. Gdy wpiszemy ":unit moves = 10" zaznaczona jednostka dostanie 10 punktów ruchu, zaś gdy ":unit max_moves = 10" wtedy zwiększy/zmniejszy się limit ruchu do 10 punktów. Tak samo jak wpiszemy ":unit max_hitpoints = 100" ustawimy maksymalną pulę punktów życia na sto. Można także zrobić kilka jednostek dowodzenia. Wpisujemy wtedy ":unit canrecruit = yes".
#27 | Czerwiol dnia styczeń 19 2015 10:26:17
Przyznam iż użyłem kodu na złoto i zmniejszenie tur w kampanii "Następca Tronu" w misji gdzie miałem wytrzymać 12 tur będąc atakowanym przez armie 3 Liczów. Nie do wykonania na Najwyższym poziomie trudności bez kodów, lub poświęcania najlepszych jednotek.
#28 | sosa21 dnia listopad 25 2016 23:46:08
Grałem bez kodów niektóre misje sie robiło przez 4 dni nawet Sad
#29 | Dalmaeth dnia grudzień 09 2017 18:09:26
Ja również przyznaję się do użycia kodu. Zrobiłem to po raz pierwszy w ostatniej misji Kampanii Następca tronu. Niestety było to na poziomie najniższym trudności. Nie chciałem stracić najlepszych jednostek więc dodałem se golda Pfft
#30 | MasterPL dnia maj 03 2018 09:32:57
2000 golda! To jest coś! Dzięki ci Werian! Naprawde fajne te komendy Grin
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 50% [13 głosy]
Bardzo dobre Bardzo dobre 12% [3 głosy]
Dobre Dobre 19% [5 głosów]
Średnie Średnie 4% [1 głos]
Słabe Słabe 15% [4 głosy]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

16-07-2018 11:39
Zawsze możesz założyć też temat na forum, gdzie wrzucisz swoje dzieło i poprosisz o pomoc z dodaniem jakiegoś elementu. Choć jest nas tu ostatnio mało, ktoś powinien się zgodzić Wink

16-07-2018 09:29
@Piko, zauważyłem, że w programowaniu nie jestem dobry. Nic z tych linijek kodów nie rozumiem pomimo, że czytałem poradniki

15-07-2018 22:09
Szczerze? Najlepiej ręcznie - zapisać sobie koordynaty pola na które chcesz je umieścić, a następnie otworzyć plik scenariusza edytorem tekstowym i tam zrobić resztę.

15-07-2018 16:09
Ktoś z tu obecnych wie jak dodawać przedmioty do edytora scenariusza? Ogarnąłem już jak dodawać jednostki, ale tego nie mogę znaleźć

15-07-2018 12:46
Pojawiła się mała wersja poprawkowa TLU 3.1.1

09-07-2018 14:31
Mehir już w normalnej wersji kampanii wyglądał na takiego, co lubi sobie zapalić Pfft

09-07-2018 11:17
Hmmm, nie wiedziałem że Mehir pali zioło a Jaffar krzyczy dziewczęcym głosem, ciekawe.

08-07-2018 00:25
Piko, mógłbyś wpaść na Discorda?

07-07-2018 23:04
@Piko: Chyba zostało to poprawione jakiś czas temu.

07-07-2018 22:26
@inferno8 Nie wiem czy już to poprawiłeś, ale gdy ostatnim razem sprawdzałem to w pierwszym scenariuszu dało się rozmawiać z dżinnem wielokrotnie i za każdym razem mówił to samo.

 
Wygenerowano w sekund: 0.12
5,731,563 unikalne wizyty