Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Darczyńcy
-> Kontakt
-> Galeria
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ucieczka Marbusa
 
Aktualnie online
-> Gości online: 3

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 3,554
-> Najnowszy użytkownik: Nohyg
 
Ankieta
Z jakiej wersji Battle for Wesnoth obecnie korzystasz na swoim komputerze?

Samodzielnej
Samodzielnej
45% [21 głosów]

Steam
Steam
55% [26 głosów]

Ogółem głosów: 47
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 05/05/2018 03:04

Archiwum ankiet
 
Linki















Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
Nawigacja
Artykuły » Bitwa o Wesnoth - informacje » Chronologia Battle for Wesnoth
Chronologia Battle for Wesnoth
Uwaga! Artykuł może zdradzać fabuły wielu kampanii!!!

Jeśli jesteś tu po to, aby dowiedzieć się w jakiej kolejności rozgrywają się kampanie dla pojedynczego gracza, oto spis obecnych kampanii w grze:


1.Powstanie Wesnoth
2.Najazd Orków
3.Legenda Wesmere
4.Berło Ognia
5.Opowieść o Dwóch Braciach
6.Zejście w Mrok
7.Wspomnienia Delfadora
8.Wolność
9.Następca Tronu
10.Odrodzenie Północy
11.Młot Thursagana
12.Południowa Straż
13.Inwazja ze Wschodu
14.Martwa Woda
15.Syn Czarnego Oka
16.Pod Palącymi Słońcami

Oryginał artykułu znajduje się na: http://wiki.wesno...of_Wesnoth

Chronologia Battle for Wesnoth


Oto chronologiczna historia świata Wesnoth gromadzona z pokolenia na pokolenie. Fragmenty oznaczone nawiasami i znakami zapytania są niepotwierdzone lub nie do końca znane. Historia podzielona jest według epok, a następnie lat. Wyróżnia się czasy przed powstaniem Królestwa Wesnoth (p.W), a także czasy po jego założeniu przez Haldrica I (e.W).

Świat w którym istnieje Królestwo Wesnoth, nosi nazwę Irdya i jest bardzo rzadko używana.

Powstanie Wesnoth (200 p.W - 20 e.W)

Zielona Wyspa oraz Wielki Kontynent to najważniejsze lokacje o których mowa w erze Powstania Wesnoth. Głównym bohaterem tego okresu jest książę Haldric. Era zaczyna się wojną pomiędzy ludami Wesfolk, a Królestwami Zielonej Wyspy. Koniec epoki następuje, gdy umiera pierwszy król Wesnoth - Haldric I, a na Wielki Kontynent przybywają zastępy orków napadający na ludzi i elfy.

200 p.W
-Licz Jenvyan przybywa wraz ze ludem Wesfolk na Zieloną Wyspę po przegraniu wojny za Dalekim Zachodzie.
-Rozpoczęła się wojna pomiędzy Wesfolk a Królestwami Zielonej Wyspy. Zjednoczone Królestwa zwyciężają i spychają Wesfolk na północno-zachodnią część wyspy

12 p.W
-Książę Południowej Zatoki odkrywa Wielki Kontynent, który znajduje się na wschód od Zielonej Wyspy

11-7 p.W
-Odbywa się kilka wypraw z Zielonej Wyspy na Wielki Kontynent

6 p.W
-Książę Południowej Zatoki umiera w niewyjaśnionych okolicznościach
-Podejrzanym zostaje brat księcia, który był 2 w kolejności do tronu.
Aby odwrócić od siebie uwagę młodszy książę wszczyna wojnę z ludem Wesfolk
-Liczowie Wesfolk przewidując swą zagładę zaczynają budować bramy (portale?) do ziem orków mieszkających na Dalekim Zachodzie

5-2 p.W
-Orkowie najeżdżają Zieloną Wyspę
-Ludzie Wesfolk w obawie przed Orkami uciekają ze swoich ziem na południe
-Haldric ewakuacje uchodźców do Południowej Zatoki, na Wielki Kontynent
-W międzyczasie Haldric wchodzi w posiadanie artefaktu - Rubinu Ognia

1 p.W
-Statki ludzi z Zielonej Wyspy przekraczają Wielki Ocean i docierają do wybrzeża Wielkiego Kontynentu. Miejsce do którego dopłyną pierwsi osadnicy zostanie nazwane Zatoka Pereł.
-Haldric przybywa na ląd w trakcie trwania sporu pomiędzy krasnoludami a elfami
-Elfy i krasnoludy widząc setki statków ludzi uznali, że to inwazja, co wywołało potyczkę na wybrzeżu pomiędzy ludźmi Haldrica a elfami i krasnoludami
-Posłańcy z Lasu Wesmere proszą, aby Haldric udał się z nimi do Wesmere na obrady Ka-lian.
-Książę Haldric prosi 4 elfickich lordów: Dionli, Logalmier'a, Aryad oraz El'Isomithir o pomoc i ziemie dla osadników
-Lordowie żądają od niego podjęcia 4 prób, które mają udowodnić jego wartość, co Haldricowi udaje się dokonać.

1 e.W
-Haldricowi zagwarantowano równiny na północ i na południe od Wielkiej Rzeki
-Haldric i elfy podpisują pakt wzajemnej pomocy w walce, jednak elfy nie pomogą ludziom w walce z orkami. Haldric zapamiętuje ten fakt i zrewanżuje się tym samym wobec elfów.
-Orkowie wraz z liczem Jenvyanem przybywają za uchodźcami na Wielki Kontynent
-Rubin Ognia zostaje ukryty, a poprzez podstęp Haldricowi udaje się przekonać Jenvyana, że Rubin jest w posiadaniu elfów
-Haldric nazywa swoje królestwo - Wesnoth
-Rozpoczynają się rządy Haldrica I (formalnie księcia).

2 e.W
-Orkowie przybywają za uchodźcami na Wielki Kontynent
-Haldric pokonuje orków
-Orkowie rozpraszają się, część z nich wraca na Zieloną Wyspę, pozostali atakują elfy, wierząc, że są w posiadaniu Rubinu Ognia

8-12 e.W
-Kolejna fala orków przybywa z Zielonej Wyspy. Zagarniają północno-zachodnią część kontynentu dla siebie
-Erlonas z Wesmere wdaje się w serie potyczek z armią orków
-Haldric I odmawia pomocy elfom w walce z orkami pomimo podpisanego paktu wzajemnej pomocy
-Elficcy emisariusze zostają odesłani z Wesnoth
-Erlonas rozpoczyna batalię z hersztem Rahulem. W bitwie ginie wiele elfów.
-Orkom nie udaje się inwazja na Las Wesmere. Ruszają wzdłuż wybrzeży plądrując słabe i bezbronne osady ludzi.
-Elfy odmawiają pomocy ludziom w odparciu orków z wybrzeży należących do Wesnoth.
-Ludzie przenoszą się z wybrzeży w głąb równin. Wkrótce zakładają miasto Dan-Tonk, które będzie największym miastem królestwa Wesnoth.

20 e.W
-Kalenz i Landar uciekają przed orkową inwazją na Las Litanir.
-Słabość elfów wykorzystują jaszczury, plądrując skarbiec elfów.
-Kalenz, Landar, Cleodil oraz Olurf proszą o pomoc maga o imieniu Crelanu.
-Kalenz dowiaduje się, że orkowie najechali na elfy, chcąc odebrać im Rubin Ognia, który znajduje się w posiadaniu ludzi.
-Crelanu w zamian za pomoc żąda od Kalenza przechowania magicznej księgi do czasu aż znajdzie się ktoś właściwy, który będzie widział jak używać księgi.
-Haldric I umiera.
-Haldric II obejmuje tron.
-Nowy pakt zostaje podpisany pomiędzy elfami a ludźmi. Król Haldric II pozwala powrócić elfickim emisariuszom do Wesnoth.
-Ludzie i elfy pokonują wspólnymi siłami armię orków w bitwie pod Tath.
-Elfy ostrzegają Haldrica II przed negatywnymi działaniami Rubinu Ognia na jego właściciela.
-Kalenz i Landar zostają mianowani lordami elfów.
-Kalenz i Landar dzięki eliksirom niewidzialności od Crelanu wkradają się do obozu orków i zabijają Wielkiego Herszta Brurbara.
-Wybucha konflikt pomiędzy klanami orków, natomiast wojna pomiędzy orkami a pozostałymi rasami dobiega końca.
-Elfy mszczą się na jaszczurach, niszcząc doszczętnie ich miasto Saurgrath.

Zasiedlanie Dzikich Terenów (20 e.W - 199 e.W)

W tym wieku królestwo Wesnoth poszerza i wzmacnia swoje granice. Powstaje wiele nowych osad. Ludzie kolonizują także północne tereny od Wielkiej Rzeki. Pod koniec wieku następuje konflikt pomiędzy Wesnoth, a państwem-miastem Elensefar, który będzie kontynuowany z przerwami kilkaset lat.

21 e.W
-Założenie Akademii Magów na wyspie Alduin
-Kalenz rezygnuje ze stanowiska przywódcy rady Ka-lian i powraca wraz z Cleodil do Lasu Litanir. Landar zyskuje poparcie wśród elfów, którzy wykazują ksenofobiczne odczucia względem ludzi i innych ras.

25-40 e.W
-Haldric II wysyła ekspedycję w celu wydobycia Rubinu Ognia z jego miejsca ukrycia.
-Haldric II pragnąc ujarzmić Rubin Ognia, prosi klan krasnoludów, aby stworzyli za pomocą Rubinu artefakt - Berło Ognia. Podczas wymiany elfy pod rozkazami Landara atakują negocjujące strony.
-Rugnur, krasnolud, który negocjował warunki utworzenia Berła Ognia z Haldric'iem II, zbiega przed ścigającymi go elfami. Wielki bramy do krasnoludzkich podziemi zostają zamknięte.
-Runmistrz Thursagan zgadza się stworzyć Berło Ognia.
-Po wielu latach Berło Ognia zostaje ukończone, jednak przepada w ogniu z wnętrza ziemi.
-Wraz ze śmiercią Runmistrza Thursagana, giną pozostali adepci sztuki runarstwa. Sztuka wytwarzania run przepada na kilkaset lat.

26-93 e.W
-Landar ogłasza się Wielkim Lordem Elfów, co prowadzi do wojny domowej wśród elfów
-Elficka wojna domowa dobiega końca. Kalenz ogłoszony Wysoki Lordem Elfów prowadzi do militaryzacji oraz reorganizacji elfów. Pod koniec roku 93 e.W zrzeka się władzy na rzecz rady Ka-lian i powraca do Lasu Litanir.

121 e.W
-Wojna domowa wśród orków dobiega końca. Zaczynają się najazdy na ziemie elfów i ludzi, jednak armia Wesnoth posiada najpotężniejszą armię.

122-123 e.W
-Elensefar zostaje zajęty przez orków.
-Dzięki żeglarzowi Maneldurowi, miasto Elensefar zostaje odbite z rąk orków.
-Elensefar staje się niepodległym miastem-państwem.

161-164 e.W
-Nowo koronowany król Wesnoth, wydaje decyzję o zabezpieczeniu i wzmocnieniu granic królestwa wokół stolicy Weldyn oraz wybrzeży Elensefaru.
-Wielka armia dowodzona przez, Radę Magów niszczą wszelkie zagrożenia znajdujące się na terytorium Wesnoth
-Formalnie państwo-miasto Elensefar zostaje przyłączone do królestwa. Osadnicy zasiedlają tereny na północ od Wielkiej Rzeki, starannie omijając granice lasu Wesmere. Nowa prowincja zostaje nazwana Annuvine.

164-176 e.W
-W ciągu 12 lat trwa budowa potężnej twierdzy Halstead umieszczonej w centrum zachodnich ziem Wesnoth.

199 e.W
-Bezpieczeństwo zagwarantowane przez twierdzę Halstead prowadzi do znacznego wzrostu ludności na zachodnich prowincjach.
-Osady Adril oraz Carcyn, stają się dużymi miastami. Adril zostaje ważnym miastem portowym, natomiast Carcyn leży na ważnym szlaku handlowym pomiędzy Wesnoth a Elensefarem, a także jest posterunkiem wojskowym przy Wielkiej Rzece.
-Pierwsi osadnicy z Carcyn, przekraczają Wielką Rzekę i osiedlają się na północ oraz wschód od Wesmere.

Złoty Wiek Wesnoth (200 e.W - 350 e.W)

Złoty wiek jest czasem wielkich króli i długiego pokoju. Orkowie bardzo ucierpieli na wojnie przeciw państwom Elensefar oraz Wesnoth i przestali być znaczącym zagrożeniem dla królestwa. Armia Wesnoth została zmniejszona, a większość podatków wydano na prace publiczne. Era dobiega końca, gdy dynastia Haldriców nie posiada następcy, który kontynuowałby rządy.

251 e.W
-Cleodil, żona Kalenza, umiera.

350 e.W
-Elensefar staje się prowincją Wesnoth, jednak z czasem się uniezależnia
-Pakt pomiędzy królem Wesnoth, a lordem Elensefaru zostaje podpisany
-Następuje rozpad królestwa po śmierci Haldrica IV.

Pierwszy Ciemny Wiek Wesnoth (350 e.W - 417 e.W)

Pierwszy Ciemny wiek to czas wielu inwazji i wojen. Po śmierci Haldrica IV królestwo Wesnoth pozostaje bez króla. Przez następne 70 lat jest rządzone przez krótkotrwałe dynastie, nasilają się najazdy orków, pogłębia się izolacja Elensefaru. Ciemny wiek kończy się, gdy Garard I obejmuje tron, a nowa dynastia trwa przez następne stulecia.

360 e.W
-W Pathryn narodził się Malin Keshar.

363 e.W
-Ostatnie z dzieci Kalenza umiera. Skazany na nieśmiertelność po wypiciu mikstury Cerlanu, Kalenz opuszcza las Litanir i rozpoczyna tułaczkę po Wielkim Kontynencie.
-Wioska Maghre zostaje sterroryzowana przez nekromantę.

389 e.W
-Narodziny Gararda, przyszłego króla Wesnoth.
-Malin Keshar powraca do Pathryn z Akademii na wyspie Alduin.
-Malin kierując się na początku dobrymi pobudkami staje się bezwzględnym liczem.

Rządy Asheviere (417 e.W - 530 e.W)

Dynastia Garardinów była długa i owocna, choć pojawiały się trudne chwile. Rządy Gararda I zakończyły się w trakcie rozpoczęcia się inwazji nieumarłych oraz orków, natomiast jego następca Garard II zostaje zamordowany przez swoja żonę i syna. Dopiero w 517 e.W uzurpacja tronu przez Asheviere została zakończona.

417 e.W
-Zakończenie walk i podziałów w Wesnoth. Garard I obejmuje tron i jednoczy królestwo.

440 e.W
-Narodziny księcia Gararda II.

442 e.W
-Narodził się Delfador, zwany później Wielkim.
-Narodziny księcia Aranda.

468 e.W
-Zorlan zostaje się Wielkim Hersztem orków.
-Delfador kończy nauki w Wielkiej Akademii.

470 e.W
-Garard I umiera. Garard II obejmuje tron.
-Orkowie pod przywództwem Zorlana, a także nieumarli przywołani przez Iliah-Malal'a najeżdżają Wesnoth.
-Kontrola nad Marchią Wschodnią zostaje utracona na wiele dekad. Powstają nowe strażnice w pobliżu miasta Weldyn, aby zapobiec atakom na miasto.

478 e.W
-Garard II poślubia Asheviere.
-Garard podpisuje edykt dot. Berła Ognia. Każdemu należącemu do rodziny królewskiej, któremu uda się odnaleźć Berło Ognia, przysługuje tron.

480 e.W
-Narodziny księcia Eldreda.

483 e.W
-Narodziny braci Eldreda, bliźniaków: Erain i Ethyn.

498 e.W
-Narodziny księżniczki Li-sar.

500 e.W
-Narodziny księcia Konrada, najmłodszego z synów księcia Aranda.
-Orkowie rozpoczynają wojnę z Wesnoth.

501 e.W
-Garard II wyrusza ze swoją armią do fortu Abez, naprzeciw orkowym hordom, które będą chciały przekroczyć rzekę.
-Garard rozdziela swoją armię na 2 części, pierwsza jest dowodzona przez niego samego, druga jest dowodzona przez jego syna, księcia Eldreda.
-Eldred zdradza swego ojca i atakuje króla siłami, które zostały mu przydzielone.
-Eldred zabija Gararda oraz Aranda w bitwie nad brodem Abez.
-Delfadorowi udaje się uciec z bitwy i dociera do Weldyn.
-Eldred daję orkom ogromną trybucję w zamian za zawieszenie broni.
-Delfador zbiera w Weldyn siły, które mają pomścić śmierć króla.
-Armie Eldreda i Delfadora ścierają się w Weldyn.
-Książę Eldred ginie z ręki Delfadora, jednak oddziały rojalistów przegrywają.
-Asheviere rozkazuje zgładzić siostrzeńców Gararda i deklaruje się prawowitą władczynią.
-Słysząc te wieści Delfador wkrada się do pałacu, aby ocalić księcia Konrada.
-Delfador nie zdąża i zabiera ciało małego Konrada i zmierza do kraju elfów.
-Parandra znajduję porzucone ludzkie niemowlę.
-Delfador i Parandra nadają niemowlęciu tożsamość księcia Konrada.
-Elensefar wypowiada posłuszeństwo Asheviere i deklaruje się wolnym państwem-miastem.
-Lojalni królowi poddani z całego Wesnoth stawiają czynny opór poplecznikom Asheviere.
-Grupa mieszkańców stawiająca opór władzy Asheviere stacza kilka potyczek z armią Wesnoth, po czym zwieńcza swe dzieło zwycięską bitwą pod Halstead. Ostatecznie "wyjęci z pod prawa" uciekają na wyspy Trzech Sióstr.

502-517 e.W
-Konrad dorasta pod protekcją elfów z Aethanwood.

517 e.W
-Asheviere najmuje orków, aby zabić Konrada.
-Konrad i Delfador uciekają z Aethanwood i wyruszają w długą podróż, którego ostatecznym celem ma być odnalezienie Berła Ognia i pozbawienia Asheviere władzy.

518 e.W
-Konrad wraz z Elfami przekracza Wielką Rzekę i kieruje się do podziemi w poszukiwaniu Berła Ognia.
-Konrad sprzymierza się z księżniczką Li-sar.
-Sprzymierzone siły elfów, ludzi oraz krasnoludów pod dowództwem Konrada, Li-sar, Delfadora oraz Kalenza pokonują armię Asheviere w bitwie o Weldyn, znanej jako "bitwa o Wesnoth"

522 e.W
-Narodziny księżniczki Ana-sar.

530 e.W
-Wesnothczycy rekolonizują Marchię Wschodnią.

544 e.W
-Dzięki panowaniu nad oboma brzegami Rzeki Weldyn posterunek w Soradoc zostaje opuszczony.

Wiek Strachu (530 e.W - 630 e.W)

Wiek czerpie swoją nazwę z wydarzeń z końca epoki. Przez pierwsze 90 lat nie działo się zbyt wiele. Jednakże, w tym czasie miało miejsce wiele niewytłumaczalnych magicznych zdarzeń, w szczególności na wschodnich ziemiach.

Mieszkańcy znikali ze swoich domów, a na polach znajdywano martwe bydło. W sercach ludzi pojawił się strach. W ciągu następnych lat, królestwo Wesnoth przeżywało największą inwazję nieumarłych w dziejach, która niemal zrównała całe królestwo z ziemią, a jej synów zamieniła w proch. Wiele znanych miast i budowli zostało zburzonych, a populacja Wesnothczyków spadła o połowę.

Wiek ten był również czasem, gdy na ziemiach północnych zapanował porządek. Ludzie wraz z krasnoludami utworzyli "Sojusz Północy", akceptując wszystkich, którzy chcieli do niego dołączyć. Wizja silnej i bezpiecznej północy sprawiała, że wielu dołączało do sojuszu, który stawał się coraz silniejszy.

533 e.W
-Delfador umiera, a jego ciało zostaje pochowane w Eregonor.
-Rodzi się kolejny wielki mędrzec Wesnoth - Dacyn.

534 e.W
-Mieszkańcy Krasnoludzkich Wrot buntują się przeciw orkom.
-Powstańcy dowodzeni przez Tallina, kierują się do podziemi, by odnowić przymierze z krasnoludami.
-Zjednoczone siły pokonują licza, który chce zawładnąć Knalgą.
-Abhai znajduje Kostur Sprawiedliwości

535 e.W
-Wielki Wojownik Rakshas uderza wraz ze swoją armią siły Tallina, jednak nie udaje się mu przełamać obronę krasnoludów.
-Aby uzyskać zwycięstwo, Tallin zapewnia sobie pomoc liczów, a także elfów, ratując elficką księżniczkę.
-Krasnoludy i ludzie, wsparci przez nowych sojuszników miażdżą armię Rakshasa
-Aby zabezpieczyć pokój, Tallin i jego sojusznicy formują Sojusz Północy.

550 e.W
-Lord Hamel z Knalgi wysyła ekspedycję do Kal Kartha, aby odzyskać Młot Thursagana.
-Krasnoludy z Knalgi odnawiają swoją wiedzę na temat runarstwa
-Wesnothczycy kolonizują nowe ziemie na południu

563 e.W
-Konrad wraz z Li-sar umierają, po bardzo długim panowaniu.
-Księżniczka Ana-sar zostaje królową.
-Galdren Jasnowidz pojawia się na dworze królewskim

585 e.W
-Królowa Ana-sar odstępuje od rządów.
-Haldric VII zostaje królem.

589 e.W
-Biały Mag Dacyn oraz Ravanal czarodziej ze wschodu, rywalizują o bycie doradcą króla.
-Galdren Jasnowidz umiera po doradzeniu Haldricowi wybrania Dacyna.
-Król postępuje zgodnie z radą Galdrena.

593 e.W
-Ravanal zdradza, że zwrócił się ku złu, po czym ucieka z Weldyn.
-Narodził się Konrad II.
-Nowe południowe ziemie Wesnoth stają się oficjalnie częścią królestwa. Nowa prowincja nosi nazwę Kerlath.

598 e.W
-Zostaje utworzona formacja Południowej Straży, mająca chronić mieszkańców prowincji Kerlath

605 e.W
-Narodziny Gweddrego.

607 e.W
-Z południa przestają dochodzić wieści. Król wysyła Deorana, syna Haldiela, aby zbadał sprawę.
-Deoran zawiadamia króla o swoich odkryciach, w trakcie których pokonuje banitów oraz nieumarłych.

612 e.W
-Haldric VII umiera.
-Dacyn kontynuuje swoją służbę, doradzając Konradowi II.

625 e.W
-W Marchii Wschodniej dochodzi do niezwykłych wydarzeń, budzących w mieszkańcach strach. Konrad II wysyła Dacyna, Gweddriego oraz Owaeca, aby odnowić posterunki na Rzece Weldyn.

626 e.W
-Mal-Ravanal atakuje posterunek w którym znajdują się Gweddry oraz Dacyn.
-Dacyn i Gweddry, a także Owaec uciekaj przed hordami nieumarłych do ziem na północy.
-W Dalekiej Północy, żona Kaia Laudissa zostaje zabita podczas najazdu orków
-Kai Laudiss ginie od zatrutej strzałki podczas ataku na port Tirigaz. Jego syn Krellis przejmuje rządy po swoim ojcu.
-Jotha - miasto merfolk zostaje oblężone przez nieumarłych.

627 e.W
-Ostatnia linia obrony Wesnoth, zostaje przełamana. Nieumarli wdzierają się do Wesnoth.
-Orkowie z północy spychają armię Gweddriego z powrotem do Wesnoth.
-Oblężenie Weldyn zostaje rozpoczęte.
-Gweddry przełamuje linie nieumarłych i dostaje się do Weldyn na obrady.
-Gweddremu udaje się zniszczyć Mal-Ravanala.
-Inwazja zostaje zakończona, jednak jej skutki będą widoczne przez dziesiątki lat.

Srebrny Wiek Wesnoth (628 e.W - 673 e.W)

Srebrny wiek, to czas odbudowy Wesnoth. Okres ten pokrywa się z długimi rządami Konrada II. Królestwo po inwazji nieumarłych zostaje w dużej części odbudowane. Nigdy jednak nie odzyska dawnego blasku z czasów Złotego wieku.
Ziemie Północne, dzięki migracji mieszkańców z Wesnoth, znacznie się rozrosło. Budowano wiele miast, a także stworzono sieć handlową.

Cztery mocarstwa szybko zdominowały Ziemie Północne. Krasnoludy kontrolowały większość gór, a także podziemnych korytarzy. Lasy na wschód wciąż są niedostępne dla istot nie będących elfami. Pozostałe ziemie zamieszkane są przez plemiona orków, oraz ludzi. Rywalizacja pomiędzy orkami i ludźmi rosła, co miało spowodować wybuch nowych wojen.

628-635 e.W
-Konrad II rozpoczyna odbudowę królestwa Wesnoth.

673 e.W
-Konrad II umiera. Dynastia Garardinów dobiega końca, wszczynając wojnę domową.

Legenda Karuna Czarne Oko (761 e.W - 816 e.W)

Po wielu wiekach starć, Karun Czarne Oko zostaje pierwszym wielkim hersztem orków od czasu Brurbara, zabitego przez Kalenza w 20 e.W. Spośród wielu jego osiągnięć, najbardziej znanym jest stworzenie Rady Orków.

Karun był dalekowzrocznym indywidualistą i wiedział, że po jego śmierci orkowe plemiona ponownie rozpoczną między sobą walki, na czym skorzystają elfy oraz ludzie.

W związku z powyższym Karun wybrał z pośród wszystkich plemion wybrał 6 najmądrzejszych orków tym samym tworząc Radę Orków. Zadaniem rady było trzymać się z dala od sporów plemion a także udzielać rady tym, którzy ją potrzebowali. Jednak najważniejszym zadaniem Rady była możliwość zwołania Wielkiej Hordy w razie zagrożenia. Każdy ork, bez względu na przynależność plemienną, musi się stawić na wezwanie Hordy i musi wykonywać rozkazy wydawane przez przywódcę Hordy, wybranego przez Radę.

812 e.W
-Rahul I zostaje Lordem Protektorem Sojuszu Północy.

816 e.W
-Rahul I wraz z Karunem Czarne Oko podpisują traktat pokojowy, kończąc tym samym 15 lat wojny. Wkrótce po tym, Karun ginie w zastawionej na niego zasadzce.

829 e.W
-Howgarth III zostaje nowym Lordem Protektorem Sojuszu Północy.

842 e.W
-Klęska głodowa na Ziemiach Północy. W poszukiwaniu nowych, żyznych ziem do uprawy, ludzie przegnali kilka orkowych plemion ze swych terytoriów.
-W odpowiedzi orkowie regularnie najeżdżali osady ludzi, grabiąc je i niszcząc. Wkrótce Earl Lanbec'h - najpotężniejszy lord na Północy, rozpoczyna kampanię przeciwko orkom. Dowodzenia nad armią przekazuje swojemu synowi baronowi Alberowi.
-W odpowiedzi na ataki ludzi oraz elfów, Rada Orków zwołuje Wielką Hordę, a jej przywództwo powierza Kapoue - synowi Czarnego Oka.

843 e.W
-Połowa Rady Orków zdradziecko wydana przez orków, zostaje zamordowana przez ludzi. Wielka Horda rozpada się. W celu zapobiegnięcia zagłady wszystkich orków Kapoue siłą i przymusem przejmuje kontrolę nad innymi plemionami.
-Sojusz Północy przybywa w czasie ostatecznej bitwy i honoruje traktat pokojowy poprzez pomoc orkom w walce z ludźmi.
-Kapoue umacnia swoją władzę, a za jego panowania, orkowie stają się potężną siłą na ziemiach Północy.

Chronologia wykonana przez:
Kamahawk
Turin

Tłumaczył i usprawniał:
Sulik


Chronologia na podstawie kampanii:
Wspomnienia Delfadora
Powstanie Wesnoth
Następca Tronu
Południowa Straż
Inwazja ze Wschodu
Martwa Woda
Młot Thursagana
Berło Ognia
Legenda Wesmere
Wolność
Najazd Orków
Syn Czarnego Oka
Opowieść o Dwóch Braciach
Zejście w Mrok
Odrodzenie Północy
Komentarze
#1 | AxeFighter dnia grudzień 22 2013 21:24:56
Kawał ciężkiej pracy. Brawa!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 100% [2 głosy]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

07-03-2019 05:44
Co to jest Water Era?

06-03-2019 19:03
Sagez co tam słychać , tęskniłeś ???

06-03-2019 18:55
Coraz mniej ludzi na laderze Wesnoth umiera. Przewidziałem to, Wykrzyknik

06-03-2019 18:51
Zagra ktoś ze mną w Water ere ?

05-03-2019 05:56
Napisz na forum, na czym dokładnie wygląda problem.

04-03-2019 18:34
jak zrobić tak zeby mozna było grac online ??? bo robiłem rejestracje i nic nie działa

27-02-2019 21:18
Dzieki jarom

27-02-2019 15:23
Zależy też co chcesz zrobić, czasami trzeba użyć [or] na zewnątrz, a czasami [and] nie jest potrzebny.

27-02-2019 08:50
W WML trzeba użyć tagów [and] oraz [or]. Inaczej sprawa się ma w lua oraz WFL, ale podejrzewam, że nie tego dotyczy pytani

26-02-2019 20:55
Witam Panowie orientuje się ktoś jaki jest operator lub i i w bfw? Chciałbym w kodzie rzucić kilka nazw po sobie jak i statystyk łącząc to właśnie tymi operatorami jednak te które ja znam nie działaj

 
Wygenerowano w sekund: 0.04
6,320,768 unikalne wizyty