I tak oto mamy koniec tej edycji Władców Taktyk, dziękuje wsyzstkim za wspaniałą gre ^ ^ http://speedy.sh/...inal-WT.gz
MrTree vs Sobieski
Wygrał: MrTree
Edytowane przez MrTree dnia 24-08-2015 16:13
Gratuluję zwycięzcy. Dla mnie osobiście system walk wymaga dalszej reformy. Oczywiście, zmiany wprowadzone po zimowej edycji dały pewne efekty, niemniej jednak zajęcie trzeciego miejsca po rozegraniu dwóch meczy, z których tylko jeden wygrałem jest co najmniej dziwne. [Maksiu zimą nie rozegrał żadnego meczu, zajmując to samo miejsce]. Średnia ilość meczy na uczestnika wyniosła 1,2. Brakowało trochę samej gry w turnieju Tak czy owak, fajnie, że turniej doszedł do skutku, nie było problemów przy jego organizacji i udało się go ukończyć. Dziękuję za twoje zaangażowanie, Deidara i oczekuję z niecierpliwością kolejnej edycji turnieju.
Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.
"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD"~Hejnewar
Wciąż sądzę, że lepiej by się grało z podziałem na grupy. Bo nie każdy z tych którzy się zgłosili ma później czas, niektórym coś wypada, inni zapominają lub tracą chęci. Potem z 8 osób 3 się nie stawią i już połowa meczy nierozegrana. Tak to przynajmniej każdy z każdym by sobie trochę pograł. A problem z zapominalskimi i zniechęconymi zostałby poniekąd ograniczony, no bo bądźmy szczerzy - czy jest ich za co winić, gdy na 10 dni grają zaledwie jeden mecz?
Druga zmiana którą bym wprowadził, to żeby w każdej rundzie była jedna era przodująca - przykładowo I runda Tales Era, II EEAW, półfinały EoMa, finały Media Aetas (swoją drogą czemu jej nie było w tej edycji? bluźnierstwo!). Nie ma sensu żeby gracz pobierał 6+ er jeśli na połowie z nich nie będzie miał okazji zagrać. W dodatku nie spełnia to zadania pomocy autorom dodatków. Co ja mam wywnioskować z dosłownie jednego meczu na FLu? Jeden na Tales erze, na Heroic i EotAE po dwa. To ani trochę nie pomaga twórcom dodatków. Wadliwy jest też trochę obecny system losowania, bo o ile klasyki jak EEaW i EoMa być powinny, to nie potrzebujemy żeby trafiały się częściej niż te mniejsze. Proponowałbym aby ery które raz zostały wylosowane, zostały wykluczone z puli dopóki nie dostaną swojej szansy wszystkie inne. Bo z tego co się naliczyłem, to obecnie niektóre trafiły się zaledwie dwa razy, gdy inne aż cztery. To jest niedopuszczalne.
Trzecią zmianą byłoby wprowadzenie walk do dwóch zwycięstw. Jeżeli nie wprowadzisz systemu grup to zdecydowanie od pierwszych pojedynków. DEFINITYWNIE do półfinałów i finałów, jak nie od razu do trzech zwycięstw. Jedna gra to O WIELE za mało, zwłaszcza gdy gracze nie są do końca obeznani z erą. I znów tutaj ponawiam argument, że im mniej rozegranych pojedynków, tym mniej jest to pomocne dla twórców. A z perspektywy widza? Nie ma czego oglądać gdy zakończą się pierwsze fale meczy, bo obecnie półfinały z finałami to dosłownie 3 mecze w 3 tygodnie... Moim zdaniem to trochę lipa.
Takie są moje odczucia i przemyślenia, ucieszyłbym się gdyby zostały rozważone. A korzystając z okazji, od razu się spytam: planujesz na następną zimę także zorganizować specjalną edycję turnieju?
Edytowane przez Piko dnia 24-08-2015 23:20
[img]http://wrzucaj.net/images/2015/06/25/B1A7IRC.png[/img] is not a valid Image.
Zakończenie Turnieju!
Tak więc dobiegły końca nasze pojedynki. Mam nadzieję, że wszyscy dość dobrze się bawili i miło zapamiętają tegoroczną edycję. News, w którym zostaną ukazane bardziej szczegółowe dane zostanie dodany już niedługo. Podobnie jest z edycją artykułu na temat Władców Taktyk. Nagrody zostaną rozesłane do graczy w najbliższym czasie.
Odpowiadając na powyższe pytania i sugestię: macie rację, że nasz system walk jest wadliwy. Za rok rzeczywiście zostanie wprowadzony system "do dwóch zwycięstw". Być może będzie to już w zimie. Prawdę mówiąc, jest to zależne od mojego czasu i tego, czy na stronie będzie w tym czasie organizowany inny turniej.
Tyle z mojej strony. Jeśli życzycie sobie jeszcze trochę popisać w tym temacie, oczywiście zapraszam. Zostanie otwarty jeszcze przez kilka dni.
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
Sobieski, tyle że zimowa edycja z założenia jest na erach developerskich, więc EoMy, EoMa, EoFM itp odpadają.
Proponuję, żeby rozgrywać dwie rundy naraz a nie bawić się w grupy. Jeżeli ktoś ma do rozegrania cztery do sześciu meczy (system do 2 zwycięstw) w ciągu 10 dni to na nudy narzekać nie będzie, chyba że obaj jego przeciwnicy postanowią się nie odzywać ale na to nic się nie poradzi.
Szczerze to ja na miejscu Adrisa wprowadziłbym podział na grupy wyłącznie gdyby zgłosiło się przynajmniej 10 osób. W przeciwnym wypadku skończylibyśmy z grupą 4 osobową, z której wystarczyłoby że 2 osoby nie będą grać, żeby skończyłoby się to katastrofą (rozegrany zostaje jeden mecz pomiędzy dwoma grającymi, obydwoje przechodzą dalej). Jeśli jest nawet 5 osób to w takim czarnym scenariuszu trochę by sobie pograły.
Nie ma sensu robić losowań ćwierćfinałów. Zwłaszcza że ćwierćfinałów nie będziemy mieli. Półfinały A1-B2, A2-B1, zwycięscy spotykają się w finale. Tyle filozofii.
A gdyby jednak podział na grupy wprowadzić, to myślę że Adris porozdzielałby weteranów i nowicjuszy sprawiedliwie. Po co się bawić w jakiekolwiek koszyczki? To jest turniej towarzyski, nie gramy o złote majtki.
Co do er... Nie podoba mi się by wprowadzać jakieś spoza granic naszej strony. W Archaici, Four Moonsy, XIXc Warfary to możesz sobie pograć w dowolnym momencie z dowolnymi graczmi z oficjala czy nie wiadomo skąd jeszcze. W malutkie erki z naszej strony nie zagrasz sobie nigdzie poza naszymi kręgami. I o to chodzi w tej serii turniejów aby owe erki miały pięć minut w centrum uwagi. Już prędzej poparłbym dodanie Ancient Ery, Age i równie starożytnych dodatków niż na przykład Ery Mitów.
Z turniejem Władców Taktyk będziemy kombinować, jednakże dwa pierwsze założenia turnieju były mniej więcej takie:
1. Ery są tworzone przez nas i gramy na nich, żeby pomóc twórcom i je rozreklamować wśród graczy.
2. Ery nie są zbalansowane, nagrody i miejsca są tutaj czysto teoretyczne. Jaki ma sens zwycięstwo na erze, w której grało się pierwszy raz w życiu z kimś, kto miał tak samo?
Na pewno wprowadzę system "do dwóch zwycięstw". Wówczas gracze rzeczywiście lepiej zapoznają się z erą i będą mogli po prostu więcej pograć. O grupach pomyślę, ponieważ nigdy tego nie robiłem i trochę się w tym dalej gubię...
Jednakże, w najbliższym czasie wraz z Jaromem mamy zamiar zorganizować wspólny turniej, dzięki któremu nieco się podszkolę w tej dziedzinie. Wydaje mi się nawet, że nowy turniej może cieszyć się znacznie większą popularnością i rozgłosem, niż Władcy Taktyk.
Edit:
Dziękuję wszystkim graczom jeszcze raz za udział w turnieju i propozycje odnośnie nowej jego edycji. Mam nadzieję, że za rok znów przyjdzie nam zagrać w turnieju.
Temat nadaje się do zamknięcia i przeniesienia do archiwum. Pozdrawiam.
Edytowane przez AxeFighter dnia 17-11-2015 16:00
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
Gratuluję zwycięzcy i na prośbę Deidary zamykam temat.
Dingo napisał:
Postaram się ignorować wszelkie możliwości do offtopowej dyskusji, ale może nawet lepiej by w ogóle już nigdy z wami nie wchodzić w dyskusję. (<- pozwoliłem sobie dodać z własnej inwencji )