Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Ucieczka Marbusa - Dyskusja Ogólna
Keshar
To była wersja ze strony głównej, ale ściągnąłem najnowszą wersję. Wreszcie scenariusz drugi jest prawdziwym oblężeniem, szkielety w trzecim scenariuszu nie skupiają się na nas. Jedynie piąty scenariusz nie jest dobry. Gewold atakuje pojedynczego łucznika tylko po to by zostać otoczonym przez oddziały Heliasa a ja nie mogę na to nic poradzić. Należałoby moim zdaniem zmniejszyć ilość złota jakie otrzymuje Helias po przełamaniu oblężenia. Co do krasnoludów nie mam zastrzeżeń jeśli chodzi o jednostki.
Grałem na poziomie najłatwiejszym.
 
Piko
Hmm... Rozumiem problem z Gewoldem. Niestety AI w Battle for Wesnoth jest na tyle toporne, że ciężko uniknąć samobójczych ruchów lidera.

W teorii, kod jest ustawiony tak, by sojusznicze orki atakowały tylko gdy mają 6x (!) przewagę nad wojskiem przeciwnika. Dodatkowo, są też zaprogramowani, by stać w pobliżu 3 heksów od niego by go chronić przed wrogami.

Niestety w praktyce działa to tak, jak widać. Jedyny sposób, by zapobiec samobójczym atakom lidera, to sprawić by w ogóle nie ruszał się z twierdzy - przez co w ogóle nie atakuje jednostek wroga, nawet tych które stoją obok. Nie chcę jednak użyć tego rozwiązania, bo: raz, że psuje ono klimat. A dwa, że Gewold przechodzi do następnego scenariusza, więc przydałoby się by zdobył trochę expa - bo w momencie gdy większość postaci osiąga trzeci poziom, on jest dopiero na drugim.

Obecnie, kod działa tak:
- W turach 1-10 lider w ogóle nie rusza się z zamku i nie atakuje;
- Od tury 11 wzwyż lider może wychodzić z zamku, jednak tylko w obszarze, który rzekomo jest dla niego bezpieczny. Istnieje możliwość wykonania głupiego ruchu, ale w tym momencie sytuacja powinna być na tyle bezpieczna, że starcie z przeciwnikami nie skończy się jego śmiercią.

Myślę, że jest on w miarę rozsądny, ale nie wykluczam że może ulec zmianie.


Jeżeli chodzi o pieniądze, to owszem: ludzie dysponują większą ilością złota niż krasnoludy. Na 3 poziomach trudności mają kolejno: 250, 275 i 300, gdy ci drudzy 125, 150 i 175. Generał Helias ma więcej złota z tego powodu, że rekrutuje jednostki dwóch ras - ludzi i elfów, a chciałbym jako tako zachować proporcje względem krasnali.

Zasadniczo wolałbym nie przerzucać tego złota, najlepiej to w ogóle nie ruszać jego wartości. Jeżeli jednak uważasz obecną wartość za przytłaczającą, mogę coś z tym pokombinować - na poziomie łatwym kampania ma być w miarę przystępna, nawet dla mniej zaawansowanych graczy. Wiedz, że chciałem dać dużo przeciwników, żeby gracz mógł awansować swoje jednostki na wysoki poziom. Jeżeli przesadziłem, to spróbuję to nieco stonować w następnej wersji.
 
Deidara
Najważniejsze rzeczy do zrobienia:
* Skończyć scenariusz szósty na styk.
* Wytrzasnąć skądś babkę-nagę jako portret i jako jednostkę z animacjami.
* Poprawić mapkę pojawiającą się w przeskokach między scenariuszami.
* Zwalić wyżej wymienione na Pika.
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
Piko
Na razie zmieniłem nadze portret na ten, który wrzuciłem do tematu. Myślę, że tymczasowo może być. Pamiętaj, że ryby i gady nie mają cycków. A pomijając ten fakt, to portret w miarę pasuje do kobiety. Do opublikowania dodatku zdążymy coś na to zaradzić.

W kwestii mapki poprosiłem Lancelota, by nas wspomógł. Jest on solidną firmą, myślę że nie zawiedziemy się na nim.

Nie wiem co masz na myśli ze skończeniem scenariusza 6. Poza dialogami jest on gotowy. Obecnie ppowoli zabieram się za scenariusz 10.
 
Piko
Dnia dzisiejszego github został wzbogacony o moją pracę z kilku ostatnich miesięcy, czyli wszystkie mapy i scenariusze, włącznie z cutscenkami. Całość jest w 100% grywalna, aczkolwiek wersja finalna kampanii może się znacznie różnić.

Obecnie Deidara kończy dialogi do scenariusza 6. Gdy znajdę chwilę wolnego czasu, zacznę je stopniowo tłumaczyć i wrzucać do kampanii.
 
Deidara
Przed moim wyjazdem udało mi się wysłać Pikowi prolog i dialogi do scenariusza dziewiątego. Gdzieś w połowie lipca powinienem wytrzasnąć skądś laptopa i zabrać się za resztę dialogów. W każdym razie, jest co robić do tego czasu.

Obecnie potrzebujemy grafików, którzy byliby chętni zrobić portrety dla głównych bohaterów. Tych jest... Cóż, niemało, jednak na razie wystarczyłby portret Marbusa i Kochana.

Mamy dwie kwestie do przedyskutowania na forum:
1. Nasze nagi w kampanii składają się wyłącznie z kobiet... Robimy jednostkę nagi z piersiami? Wiem, że tylko ssaki posiadają piersi, jednak możemy to podpiąć pod fikcję literacką. Ogólnie, pisałem postać Aidali (główna babka od nag) na wzór czarodziejek Sapkowskiego. Myślę, że upiększenie ich i zrobienie w bardziej kobiecym stylu byłoby całkiem okej.
2. Musimy zdecydować się na imię dla głównego złego. Póki co, cała horda nieumarłych jest nazywana Dzikim Gonem, a ich przywódca to Król Gonu. Mocno pachnie tu wiedźminem, ale sama koncepcja Dzikiego Gonu pochodzi z mitologii słowiańskiej, więc czemu nie wykorzystać tej nazwy i nie pisać nieumarłych pod ten wzór? Możemy też wybrać jakieś inne imię, np. coś z mitologii nordyckiej, indiańskich wierzeń...

W kwestii dwóch powyższych, czekamy na propozycje i liczymy na fajną dyskusję. Tak jak pisałem, potrzebujemy głównie grafików, ale przyda się każda pomoc. Chyba tyle z mojej strony...

C'ya!
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
kalfat
Okej, jak stoimy z kampanią? Kto teraz rządzi? Grin
Trello jest aktualne?
Czy repo jest akutalne?

Widzę że na repozytorium Piko czasem coś wrzuci ale czy to jest świeże?
W sensie czy ktoś trzyma jakieś nowsze mapy, tłumaczenia czy inne pliki u siebie na kompie?

Zabieram się do tego żeby zrobić porządek od dłuższego czasu ale nie mogłem. Jako że mam teraz za mało na głowię to mogę się lekko mówiąc zająć organizacją.
D Y E D M Λ G E N T Λ
 
Jarom
Wciąż rządzi Deidara. W kwestiach technicznych rozmawiaj z Piko. Trello zafiksowało się jak my przestaliśmy współpracować, bo nie jest potrzebne - Piko z Deidarą wszystko omawiają na fb. Repo chyba jest w miarę aktualne.

Deidara planuje we wrześniu wrzucić ukończoną polską wersję.
Edytowane przez Jarom dnia 01-09-2017 10:44
Zobacz również:
Tales Era
Tower Terrain Pack
 
Piko
Trello nie jest aktualne. Nad kampanią pracowałem tylko ja sam, więc nie musiałem się z nikim komunikować. Grin

Repo jest aktualne. Ale nie zawiera najnowszych plików tekstowych dialogów, które jeszcze nie zostały wprowadzone do kampanii. Zastój jest głównie dlatego, że Deidara poprosił swojego nauczyciela angielskiego o przetłumaczenie ich, więc nowe dialogi wrzucę dopiero po przetłumaczeniu (na chwilę obecną zacząłem wstawiać polskie dialogi do natywnego kodu).
 
Deidara
Plan wobec dialogów jest taki: pozwolić naszemu nowemu przyjacielowi od angielskiego sprawdzić i poprawić wszystkie obecne tłumaczenia, a później przetłumaczyć resztę. Wstępnie oceniliśmy, że będzie z tym pracy mniej więcej do grudnia. Razem z Jaromem doszliśmy do wniosku, że najlepszym wyjściem na teraz będzie zrobienie polskiej wersji w ten sposób, by polskie dialogi były w głównych plikach scenariuszy. Później trzeba będzie je podmienić na angielskie i będzie wymagało od nas kilku godzin żmudnej i niewdzięcznej pracy, jednak będziemy mogli rozłożyć ją w czasie. Choćby przez to, że tłumaczenia dialogów będą napływać po kolei.

Kwestia fabuły i ilości scenariuszy zmieniła się dosyć sporo... Gdy pracowaliśmy z Pikiem tylko we dwójkę, udało nam się dorobić dwa dodatkowe scenariusze. Jeden, w którym odnajdujemy Róg Gjallarhorn w dawnych świątyniach orków (tak, nazwa to nawiązanie do mitologii nordyckiej). W następnym przedzieramy się przez śnieżycę, by odnaleźć zaginione siły Sojuszu Północy i Elfich Jarlów. Kwestią sporną była kiedyś nazwa głównego antagonisty. Obstawiliśmy na Króla Gonu, sama horda nieumarłych zwie się Dzikim Gonem. Wybierając między nawiązaniami do mitologii i smaczkami tego typu, a robieniem własnej historii i mitologii na potrzeby kampanii, zdecydowałem się na to pierwsze.

Sama historia dalej nie jest usłana różami. Gracz dostał sporo alternatywnych zakończeń, sporo wyborów. Chciałbym, by główny epilog je odzwierciedlał. Dostaniemy zatem trzy główne zakończenia i kilka ich alternatywnych wersji (w zależności od tego, kto pomógł nam w walce z Dzikim Gonem, czy pomogliśmy jaszczurkom i czy potomkini Landara nadal żyje). Jeśli ktoś jest chętny, mogę udostępnić teksty na PW. Wolałbym już nie wrzucać ich na forum, coby zrobić graczom niezwiązanym z projektem miłą niespodziankę Wink

Kwestia grafik! Na chwilę obecną większość grafików na stronie jest albo nieaktywna, albo nie zajmuje się rysowaniem portretów. W kampanii odzywa się dosyć dużo postaci i Piko słusznie zauważył, że gdyby raz pojawiał się jakiś autorski portret niepasujący do realiów Wesnoth, a raz np. zwykły dowódca ludzi, efekt mógłby być nieprzyjemny. Udało mi się namówić jednego grafika, by zrobił dla nas te prace, efekt poniżej:

i.imgur.com/SYZnuRG.jpg

Według mnie jest to zadowalający poziom, który (jeśli zrobić w tym stylu wszystkie portrety) mógłby nadawać się do wersji finalnej w stu procentach. To jest jednak tylko moje zdanie, nie chcę go wam narzucać. Zaznaczam tylko, że fajnie byłoby mieć już jakieś portrety w polskiej wersji kampanii, a wyciąganie ich na siłę z innych kampanii i nadzieja, że nikt się nie zorientuje albo nie będzie to drażniące dla gracza... Cóż.
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
kalfat
A testy? Wszystkie scenariusze, dialogi i eventy odpalają się tak jak trzeba?

EDIT:
Jeśli chodzi o portrety to warto by było aby postacie były jako tako stylistycznie jednolite.
Edytowane przez kalfat dnia 01-09-2017 21:11
D Y E D M Λ G E N T Λ
 
Piko
Do scenariusza 7 wszystko działa dokładnie tak, jak powinno. Od scenariusza 8 w górę... Uhh, mam trochę zaległości. Przydałoby się, by Deidara dał wszystkie dialogi oraz informacje dotyczące rozgrywki w jedno miejsce tak, by były czytelne, np. założył tematy do poszczególnych scenariuszy i tam umieścił potrzebne pliki. Na razie nie mam możliwości by pracować nad najnowszymi scenariuszami, bo to co otrzymałem na fb zostało dawno zakopane pod stertą innych wiadomości.
 
Deidara
Poniżej daję link do wszystkich plików kampanii, które aktualnie mam na komputerze. Założenia scenariuszy są w dialogach. Jedenastkę i dwunastkę pisałem już w jednym pliku (założenia + dialog + prolog). Powinno być to teraz czytelniejsze.

https://ufile.io/...

Jeśli chodzi o testy, to sam jeszcze się za nie nie zabrałem. Balans na pewno będziemy badać i poprawiać głębiej, gdy wydamy już polską wersję i pomogą nam przy tym powtórki oraz wypowiedzi tutejszych użytkowników.

Potrzebujemy jakiegoś planu działania? Ja muszę skończyć scenariusz trzynasty, czternasty A oraz czternasty B. Nie wiem, ile scenariuszy jest już zaadoptowanych do nowej wersji kampanii, ale wszystko, co było potrzebne do scenariuszy 1-12 jest już zrobione. Trzeba tylko zaprogramować. Możliwe także, że nie mamy map do scenariusza 12 i 13, ale o tym trzeba pogadać z Piko.
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
Piko
Mapy powinny być od Alfy do Omegi, ale jeżeli zażyczyłeś sobie zmiany to zawsze można śmignąć je od nowa. Nie mam tylko tej jaskini bo nie pamiętałem w 100% konceptu, jeżeli jest opisany w plikach dialogów to też zrobię.
 
kalfat
Okej to postaram się przygotować coś na wtorek odnośnie testów, żeby łatwiej się pracowało.
D Y E D M Λ G E N T Λ
 
Jarom
Mapa do scenariusza 10 w ogóle nie odpowiada opisowi wysłanemu mi przez Deidarę, trzeba ją będzie zrobić od nowa. Powinienem dziś lub jutro skończyć większość kodu i pozostanie wpisanie koordynatów.
Zobacz również:
Tales Era
Tower Terrain Pack
 
Piko
Dasz radę sam, czy machnąć szybko w edytorze? Scenariusz powstał zanim Deidara dał opis, więc możliwe że nie będzie się zgadzał wizualnie.

PS Jest ktoś chętny na zajęcie się scenariuszem 11?
 
Jarom
Jeżeli możesz zrobić to byłbym wdzięczny, bo mi to zajmie z tydzień i niekoniecznie będzie dobre.
Zobacz również:
Tales Era
Tower Terrain Pack
 
Deidara
Fakt, dziesiątka miała być na początku całkiem inna. Z tego co pamiętam, w pierwotnej wersji kampanii mięliśmy utrzymać się pomiędzy nieumarłymi, elfami, a Sojuszem Północy przez określoną liczbę tur, po czym zarówno Sojusz, jak i elfy odpuszczały sobie walkę. Wówczas musieliśmy uciec przed siłami nieumarłych na kraniec mapy, który wcześniej był oblegany przez tamtejsze wojska. Cały scenariusz nosił nazwę Zatrzask.

Obecnie, na potrzeby znacznie bardziej rozbudowanej linii fabularnej, w owym scenariuszu dochodzi do wielkiej bitwy z nieumarłymi, gdzie przyjdzie nam wspierać elfy, Sojusz Północy i... Krasnoludy. Ale o tym już pewnie wiecie. Chyba, że kalfat nie wiedział. W każdym razie: mapę trzeba będzie zmienić.

Scenariusze: 11 i 12 także tego wymagają. Do dwunastki Piko prawdopodobnie zrobił kiedyś mapę, ale nie jestem pewien. Za to jedenastka to względnie nowa rzecz.

PS. Wszystkie teksty od scenariusza pierwszego, do piątego, zostały już sprawdzone przez naszego tłumacza.

PPS. Widziałem już wstępny projekt portretu Kochana od grafika. Był robiony ręcznie, więc teraz czeka na digital.
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
inferno8
Zgłaszam bug w scenariuszu z podziemnym jeziorem, gdzie musimy przejść Marbusem na samą górę. Otóż wyskakuje mi lua error. Powodem może być to, że po postawieniu Marbusa na samej górze mapy, gra sprawdza jak sobie poradziliśmy z krasnoludami i dobiera odpowiedni dialog. Dzieje się to poprzez [switch] value= i tu jest problem, bo założyliście 3 opcje: allies; yes; no. Te dwa ostatnie to wartości logiczne (boolean) a gra oczekuje wartości tekstowej (string). Zmieńcie yes i no na jakieś inne nazwy, bo to uniemożliwia przejście poziomu. Grałem na 1.12.6
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.18
6,704,408 unikalne wizyty