Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Ucieczka Marbusa - Dyskusja Ogólna
Piko
Inferno. Shock

Ty rzeczywiście masz piekielne tempo! W dwa dni zaszedłeś dalej niż nasi betatesterzy w miesiąc. Shock

Jeżeli chodzi o buga to ani się go nie spodziewałem (w conditional tagach używanie booleanów jako stringów nie wywołuje błędów), ani sam go nie doświadczyłem. Ale nie ma co szukać wymówek - jedyne co mogę zrobić to szybko załatać buga. Po dokonaniu zmian wszystko przebiegło bezproblemowo, więc wrzucam plik do załącznika:

PS
Jest jeden problem - trzeba będzie podmienić w newsie link do pobierania, żeby pobranie poprawki było jak najłatwiejsze.
Piko dodał/a następującą plik:
07_.cfg [30.35kB / 73 Pobrane]
 
inferno8
Czy ja coś robię nie tak w bitwie z królem Gonu? Ubijam go, następuje sekwencja z 3 widmami, które muszę pokonać, by definitywnie się z nim rozprawić. Pokonuję widma Marbusem, są dialogi odnośnie Gewolda i Aidali, nie ma już widm, atakuję króla Gonu, a kiedy on ginie wszystko zaczyna się od nowa. Pojawiają się widma i powtarza się dialog. Miałem tak 3 razy pod rząd. Czy to normalne?
 
Piko
:o

To zdecydowanie nie jest normalne. :D

Na "dobrą" sprawę, ukończenie scenariusza za pomocą debuga niczego nie popsuje, więc proponuję tego użyć, kiedy ja będę szukał błędu w kodzie. I przy okazji chciałbym zadać pytanie - czy zmienna
Pobierz kod źródłowy  Kod źródłowy
S13_Ghost_dead



wynosi u ciebie
Pobierz kod źródłowy  Kod źródłowy
yes


?

Dzięki temu będę mógł sprawdzić który fragment kodu nie funkcjonuje jak powinien.
 
Deidara
Dodam jeszcze, że po pokonaniu trzeciego widma powinien pojawić się dialog o Kochanie, choć nie jestem w 100% pewny, czy chodzi dokładnie o to miejsce. Chodzi o ten dialog, który jest zależny od tego, jakie słowa wypowiedział Kochan przed śmiercią.
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
inferno8
@Piko: zmienna wynosi yes.

@Deidara: Król Gonu wspominał coś o Kochanie, ale to nie było w tym konteście chyba. Na pewno były dialogi o Gewoldzie i Aidali.
Edytowane przez inferno8 dnia 09-11-2017 18:57
 
Piko
Załączam poprawiony scenariusz. U mnie zabijanie Króla Gonu działa poprawnie (aczkolwiek wcześniej też działało Grin chyba), ponadto poprawiłem kilka dialogów które wcześniej się nie wyświetlały.

Życzę miłego kończenia kampanii, w ostatnim scenariuszu już nie powinno być żadnych gaf. Wink (Obym nie wykrakał Grin)
Piko dodał/a następującą plik:
13_.cfg [42.83kB / 58 Pobrane]
 
inferno8
No teraz lepiej Grin

Za to mam buga w scenariuszu Krew Elfów. Pokonuję pierwszego lidera elfów i zjawia się konnica. Z dialogów wynika, że mam ich pokonać, ale nie mogę, bo są ...sojusznikami? Grin Potem wylatuje mi Beatrycze i nic. To chyba nie tak miało być?
 
kalfat
Od pewnego czasu ekipa zajmująca się tworzeniem kampanii do komunikacji używa discorda. Co środę o 20 wszyscy zbieramy się i omawiamy jak idzie projekt. Smile

Także jeżeli komuś wygodniej jest udzielać się na czacie niż na forum to zapraszam.
Tutaj proszę link

Także wielkie dzięki inferno za wrzucanie bugów. Jestem pewien że chłopaki czekają na jakąś konstruktywną opinię o kampanii. Grin
D Y E D M Λ G E N T Λ
 
Piko
Cholercia... Dziwne rzeczy się dzieją w tej kampanii. Grin Dlatego playtesty zwykłych graczy są niezmiernie ważne, grając na debugu nie wyłapałem tych wszystkich niuansów.

Poniżej załączam działający scenariusz. Jeżeli do końca kampanii nie pojawią się inne błędy, to spakuje się wszystkie zmiany (na githubie jest tego nieco więcej) i zaktualizuje newsa.

Za wszelkie niedogodności przepraszamy! Grin
Edytowane przez Piko dnia 21-11-2017 13:51
 
inferno8
Kolejny bug w ostatnim scenariuszu z elfami:

Konnica po załataniu funkcjonuje już poprawnie ale w trakcie mojego starcia z nimi w pewnym momencie nagle ni stąd ni zowąd pojawia się dialog między Jarlem a Marbusem i... wygrałem Grin Nie wiem gdzie ten Jarl jest dokładnie ale chyba coś go zabiło i to nie byłem ja.
 
Piko
Chyba już wiem co się stało... Spoiler... Zabójcą była Beatrice. Grin

Poprawki w pliku poniżej:
Piko dodał/a następującą plik:
final_elves.cfg [33.01kB / 59 Pobrane]

Edytowane przez Piko dnia 21-11-2017 20:05
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.07
6,699,139 unikalne wizyty