Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
AMLE dla NPC
Piko
W tym temacie dyskutujemy na temat alternatywnych awansów dla postaci 3-go poziomu.

Początkowe założenia są takie - jednostki wymagają 150 expa do awansu, 120 gdy posiadają cechę inteligentny. Ta wartość jest stała i nie zwiększa się po korzystaniu z kolejnych ulepszeń.

Jęczmieniowi odblokowałem awans na 3 poziom, a Emborgi dałem dodatkową AMLĘ, zwiększa statystyki, podnosi wymagania expa i odblokowuje pozostałe awanse. Myślę nawet że możemy stworzyć nową jednostkę jako 3 poziom wyroczni, ale do tego potrzeba grafik i animacji.

Awanse, dla urozmaicenia, mają także nazwy - czyli zamiast "+2 do ataku" mamy "orkowa brutalność: +2 do ataku". Nazwy można zmienić w dowolnym momencie, jednak same statystyki chciałbym ustalić przed następną dużą wersją, zawierającą scenariusze 6-9. Powód? Chciałbym sfinalizować scenariusze 1-5 i nie dawać w nich żadnych zmian poza kosmetycznymi (dialogi, podpisy, obrazki, wszystko co nie wpływa na rozgrywkę). Żeby można było zapisać sobie ostatnią turę 5 scenariusza i testować kolejne od tamtego momentu, a nie od samego początku. Zmiany w balansie by to uniemożliwiły, bo wpływają na zachowane złoto i ilość weteranów.
Nie mam 100% pewności, ale myślę że awanse bohaterów nie aktualizują się po zmianie wersji, a co za tym idzie aby je przetestować trzeba rozegrać wszystko od pierwszego scenariusza.


Poniżej są drzewka awansów, które już zaprogramowałem. Większości awansów daje też drobny bonus do punktów zdrowia, aby postacie nie odstawały w tej dziedzinie, gdy gracz będzie ulepszał głównie obrażenia. Nie wiem jednak czy jest to konieczne.
Jeżeli ktoś uważa że któryś z awansów jest zbędny, jakiegoś brakuje bądź coś potrzebuje zmiany, to teraz jest najlepszy moment by się w tej kwestii wypowiedzieć.

- Marbus:
i.imgur.com/hK0NacI.png
- Kochan:
i.imgur.com/O94CjME.png
- Jęczmień:
i.imgur.com/23xGijs.png
- Emborgi:
i.imgur.com/tPViIFl.png
- Krull:
i.imgur.com/7KrSWGl.png
- Gewold:
i.imgur.com/86hVeUr.png
- Sylwiana:
i.imgur.com/wdvaRvT.png


EDIT: Poniżej awanse przetłumaczone na język polski:

i.imgur.com/lRBToZH.png
Edytowane przez Piko dnia 03-08-2016 13:09
 
Deidara
Nie jestem przeciwny takim awansom, jeśli znajdzie się ktoś, kto będzie w stanie je wprowadzić i przetestować. Dodaje nam to nieco roboty, jednak jest warte świeczki. Piko, te zaprogramowane awanse już działają, są w formie końcowej? Jeśli tak, można je wrzucić już w następnej wersji (o ile jeszcze ich tam nie ma) i zacząć przechodzić kampanię od początku, ciągle testując.
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
Piko
AMLE już działają i zostały dodane w którejś już wersji wstecz, ale jeśli korzysta się z zapisu sprzed tej wersji, to trzeba rozegrać kampanię od zera, by miały one efekt. Myślę jednak, że do scenariusza 5 nie będzie tego za bardzo widać, bo awans po najwyższym poziomie zrobi sobie, góra, jedna postać? Bardziej mnie interesuje czy podobają wam się wybrane wzmocnienia, oraz ich nazewnictwo? Awansy dla Jęczmienia uznałem trochę jako Easter Eggi, więc ustawiłem im lżejsze tytuły, ale nie jestem pewien, czy Dobry Piesek, lub Specjalne Smakołyki Kochana dobrze pasują do klimatu kampanii. Mamy też takie nazwy, jak: Wódz ze Spalonego Miasta, Wielka Stopa, lub Gdy Twój Miecz Nie Jest Wystarczająco Długi. Przejrzyj raz jeszcze tę tabelę i zaproponuj bardziej pasujące nazwy, jeżeli jakieś wymyślisz.


Przede wszystkim interesuje mnie, czy podobają wam się te pomysły. Harcownik dla Kochana, niezłomność lub zasadzka dla Jęczmienia. Trucizna dla Sylwiany, dowodzenie dla Gewolda. Oraz czy nie chcecie dorzucić czegoś ekstra.

Trochę mnie smuci, że odzew w tym temacie jest praktycznie zerowy. Dlatego, bo gdy komuś nie spodobają się te awanse podczas gry, zacznie mnie najeżdżać za ich słabe zaprojektowanie. A teraz nikt nic nie mówi. Frown
 
Deidara
Co do nazw, to mam kilka propozycji:
* Trenowany w łowach zamieniłbym na Trenujący w łowach bądź Przeszkolony w łowach. Przymiotnik Trenowany jest nieco niepasujący, tak mi się zdaje.
* Potężny Rumak, to do Kochana? Rumak kojarzy mi się jedynie z koniem i może być źle odbierany. Mamy tutaj wilka, więc proponowałbym jakieś mniej majestatyczne, a brutalniejsze nazewnictwo. Wilczysko, bestia, zwierz...
* Dobrze nakarmiony nie pasuje ani trochę. Już lepiej Wykarmiony bądź Żywiący się mięsem.
* Specjalne smakołyki Kochana też zamieniłbym na coś związanego z mięsem, kośćmi...
* Dobry piesek ;-;
* Naprawdę dobry piesek ;-;
* Zaczarowany wywar brzmi trochę jak Zaczarowany ogród Małgosi. Zmieńmy to na Wywar z piołunu.
* Chyża jak 100 lat temu? Co tu się... xD Ale podoba mi się. Poprawiłbym tylko na Czyża starowinka bądź Ruchliwość tysiącletniej kobiety. Używanie cyfr w tekstach jakoś średnio mi leży, jeśli to nie daty. Oczywiście można zmienić setkę na tekstową.
* Co do nazw dla Sylwiany: w moim założeniu będzie to postać czarująca, tajemnicza i romantyczna. Chcę ją stylizować na modłę czarodziejek z Wiedźmina. Może więc coś w ten deseń? Póki co nazwy jej awansów są najmniej charakterystyczne, ale trudno się dziwić, gdy jeszcze nic o niej nie wiadomo.
* Podobna sprawa ma się z trollem. Gdybyśmy robili jego portret, chciałbym dać mu fajkę, którą by kurzył. Pamiętajmy, że to nie zwykły rębajło, a stary weteran, który chce bronić swoich szczeniąt i osiąść gdzieś na starość.

Tyle, jeśli chodzi o nazwy. Teraz same awanse. Harcownik dla Kochana odpada: mamy scenariusz, w którym ten bohater przez cały czas musi uciekać. Z tą umiejętnością byłoby to banalnie proste i nie sprawiało tyle przyjemności. Natomiast bez niej gracz psioczyłby na lewo i prawo, że jej nie wykupił.
Jęczmień może mieć dużo fajnych zdolności, bo jest wilkiem, nie jest specjalnie silny. Wydaje mi się, że niezłomność i zasadzka są w porządku, choć niezłomność trochę nie pasuje do tej rasy. Tutaj fajniejszy byłby harcownik.
Trucizna dla Sylwany jak najbardziej. Dowodzenie dla Gewolda także.

Chcę jeszcze zwrócić uwagę na punkty ruchu. Mamy ich trochę w tych awansach, a w mojej opinii są one najistotniejsze. Chciałbym zmniejszyć ich ilość, by tylko Marbus mógł dostać +2 punkty ruchu w kampanii. Reszta tylko +1.
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 1.56
6,699,144 unikalne wizyty