Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Ancient Dwarves Remake Project
inferno8
To ostatnia przeróbka frakcji, kończąca serię remake'ów. Dotyczy szóstej nacji tzw. Starożytnych Krasnoludów.

Ancient Dwarves pojawili się już za czasów działalności tej strony. Postanowiłem ich stworzyć, ponieważ chciałem na swój sposób zaprezentować światu moją własną wersję Kraśków, to jak ich sobie wyobrażam. No cóż, nie ukrywam, że to było coś w rodzaju wyzwania rzuconego Knalganom z Domyślnej.
Tworząc Ancient Dwarves'ów trzymałem się pewnej dosyć wysłużonej koncepcji "starożytnej, zatraconej technologii". Już na pierwszy rzut oka na jednostki wiadomo o co chodzi - maszyny. Moje krasnoludy dysponują potężnymi maszynami parowymi, które są ich znakiem rozpoznawczym, cechą charakterystyczną, wyróżniającą całą nację spośród innych zawartych w Erze Magii. To właśnie dzięki maszynom Starożytne Krasnoludy opierają swoją siłę. Są wytrzymali, potężni, ale i powolni. Zdawałem sobie sprawę z istnienia frakcji Clockwork Dwarves'ów prawie identycznej pod względem koncepcji, dlatego postanowiłem jeszcze bardziej uwydatnić własne jednostki, kierując się ostatnim wyrazem w nazwie mojej ery - Magic! Krasnoludzka magia zawsze kojarzyła się z runami, więc postanowiłem to wykorzystać. Umieściłem całą linię kowali i artystów runicznych, a także postanowiłem nadać niektórym jednostkom runiczne pancerze chroniące przed magią. Tym oto sposobem we frakcji Starożytnych Krasnoludów magia łączy się z technologią w dość niesamowity sposób. I tak oto otrzymałem jedną z najbardziej niepowtarzalnych frakcji krasnoludzkich.

Na chwilę obecną Ancient Dwarves są najbardziej zacofaną frakcją w całej Erze (pewnie dlatego, że wszyscy oprócz nich mieli już przeróbki). Ale mam nadzieję, że zrekompensujemy im to z nawiązką Wink
Większą część przeróbki zrealizowałem sam, ponieważ miałem parę dosyć nietypowych pomysłów, które za wszelką cenę chciałem wdrożyć. Ale to za chwilę.

Główne założenia projektu:
- przeróbka linii jednostek latających (GOTOWE - czekam na Waszą opinię);
- scalenie linii wojowników i strzelców (j/w);
- nowe jednostki: spadochroniarz i linia mechaników (j/w);
- zmiany statystyk mające na celu wyważenie z Kharos (tu jesteście potrzebni);
- poprawienie grafiki i animacji.

Dokładnie, balony. Tego jeszcze nie było, więc myślę, że znacznie urozmaici to rozgrywkę. Balon rzuca bombami i awansuje na ciężki balon uzbrojony w CKM lub na Steamcoptera, który jest znacznie szybszy, ale gorzej uzbrojony. Następnie ciężki balon awansuje na Latającą Fortecę. Tu chyba wiele nie trzeba tłumaczyć Cool. Uzbrojenie tego cuda starożytnej techniki jest niezwykle imponujące: bomby, CKM i... armata. Jednostka ta posiada pierwszy cios, więc jest jeszcze bardziej niebezpieczna. Wadą jest brak ataków wręcz, za to jest niesamowicie wytrzymała i posiada 2 rewelacyjne moim zadaniem zdolności, które powodują, że nawet strata takiego okrętu powietrznego jest... cholernie korzystna Grin
Pierwsza zdolność to "Twarde lądowanie". Działa jak Furious Death, czyli przy upadku na ziemię, ten masywny obiekt przygniata okoliczne jednostki. Kolejna zdolność z której jestem niezwykle dumny to... "Spadochron". Kiedy Latająca forteca zostaje zniszczona pilot katapultuje się i ląduje w pobliżu wraku jako samodzielna jednostka 1 poziomu. Dzięki temu możemy kontynuować walkę nie wliczając tej straty do bilansu.

Uff. Rozgadałem się trochę, to może zanim przejdę dalej, chciałbym poznać Wasze opinie Wink
Edytowane przez AxeFighter dnia 29-11-2014 16:00
 
Zaku
Mogę zacząć? Dzięki. Więc na sam początek podoba mi się koncepcja jak i projekty ( Dobre są te balony Grin ) Ale mam pare pytań:
Czy aby latająca forteca nie jest za duża? wygląda wspaniale ale mam wrażenie że mogła by ona zajmować 2 a może nawet 3 heksy? ( Chyba że takie jest założenie ale wtedy łatwiej ją strącić bo obskoczy ją sporo wiary). To samo się tyczy jeszcze tego smoka ( czekam z niecierpliwością na jego opis Wink ) (BTW strasznie przypomina mi robota zabawke którą miałem jako dziecko Grin )
Druga rzecz - wspominaleś o mechanikach - domyślam się że bendą oni mogli naprawiać wyżej wymienione maszyny?
Sprawa nr 3 - czym jest ta jednostka ostatnia na samym dole? Wybacz ale nijak nie mogą ją sobie wyobrazić.

Ostatnia rzecz to tylko sugestia z mojej strony jednostki : jest to maszyna która przypomina głaz ale jak wróg podejdzie to okazuje sie że jest to robot ( góra głazu sie odkrywa - jest to tarcza robota , z samego głazu od góry wysówa się jdnostka ( wspomniana tarcza + miecz ) a sam porusza sie na tym głazie jak na kole Grin Trudno wytłumaczyć mi to - wspomne że pomysł zaczerpnięty z gry Morrowind gdzie to takie jednostki stworzone były własnie przez krasnoludów. Sam fakt " ukrycia" tej jednostki w głazie dało by jej umiejetność niewidzialnosci az do kontaktu z przeciwnikiem. Dało by to kolejną unikatową jednostke krasnalom korzystającym z mechaniki.

Ale jak mówie to tylko taki pomysł wymyślony na spontanie więc nie musisz specjalnie brać go pod uwage , aczkolwiek miło by było PfftCool


Ogólna ocena koncepcji frakcji jak i wizażu jednostek - odemnie duży +.
 
Majestic
Boże, Inferno, to jest po prostu REWELACJA! Takiej skarbnicy pomysłów w wesnothowskim świecie jeszcz nigdy nie widziałem.
Po pierwsze, świetne przedstawienie frakcji. Nie ma to jak porządny 'prolog' podgrzewający tylko jeszcze bardziej krew w żyłach.
Po drugie, cóż, czas przejść do jednostek Smile
Wyglądają one tak, jakby każdy chciał aby one wyglądały. Świetne proporcje, dobranie kolorów. Tylko ten krasnal co na końcu ma czerwoną zbroje (nie wiem jak sie nazywa) wygląda jakby grał na gitarze, której nie ma Smile Pomysł z twardym lądowaniem i katapultującym się pilotem jest jak najbardziej świetny i oryginalny, ale czy to nie sprawi, że krasnale będą zbyt potężne? Bardzo podoba mi się ten smok. Szkoda, że jest z metalu Grin Ogółem Inferno, Ancient Dwarves wyszło Ci tak jak miało wyjść, czyli świetnie. A najlepsze w tym wszystkim jest to, że Ty to rysujesz sam.
Pozostaje nam tylko czekać na animacje Wink
 
Sagez
Mnie się bardzo podoba, fajnie, że uwypukliłeś bardziej technologiczną stronę frakcjiSmile Linia wojowników z mieczami ( dwaj ostatni ) ma jakieś wyłamane/ krzywe miecze, poprawiłbym to. Mógłbyś także poprawić RIPLIB u czołgów, bo dawniej było 8 - 2 wręcz, potem 10 - 1 chyba i 15 - 1 ( jeśli pamiętam ).
Nowy koncept jest o wiele oryginalniejszy ( mnie najbardziej rajcuje ten spadochroniarz Pfft ) życzę Ci wielkiego odzewuSmile Na mnie najwyżej wieczorem będziesz mógł liczyć, bo wychodzę.
Krasnoludy będą świetneCool
 
inferno8
Po kolei:

Zaku:
1. A czy Bóstwa żywiołów nie są jeszcze większe? Mogę Ci obiecać, że jednostka ta nie zasłania całkowicie okolicznych jednostek i bez problemu będziesz w stanie je rozpoznać. Standardowy rozmiar obrazka wynosi 72x72 piksele. Tutaj jest 144x108. Bóstwo powietrza ma 144x144 i jakoś nikt nie narzeka Pfft
2. Mechanicy będą naprawiać maszyny. Taki healer ale tylko na mechaniczne jednostki.
3. Na samym dole jest spadochroniarz. Uzbrojony jest w sztylet i pistolet. Za sobą ciągnie zużyty spadochron. Nie posiada awansu.
4. Wiem o co Ci chodzi. Jestem weteranem Morrowinda i widziałem to cudo. Niestety nie mogę go umieścić z racji praw autorskich. I tak z resztą wydaje mi się, że Kraśki mają już wystarczającą liczbę jednostek.

Majestic:
Krasnoludy nie będą zbyt potężne. Statystyki zostawiam Wam. A smok był już od samego początku Wink Niektóre komentarze sugerują jakbym go wymyślił teraz, a on jest całkiem stary Smile

Sagez:
Co do uwag graficznych to masz rację, wcześniej tego nie zauważyłem. RIPLIB'u trzeba pilnować. No i przyda mi się Twój statystyczny talent.

Widzę, że na razie koncept Wam odpowiada. W takim razie jeśli macie pomysły na statystyki do nowych jednostek to czekam. Może za nim zaczniecie pisać, to dam Wam jakąś podstawę:

Spadochroniarz ma już statystyki, więc nie musicie mu wymyślać.
Mechanik - ten zadaje następujące typy obrażeń: kłująca (śrubokręt), sieczna (piła) i obuchowa (klucz). Naprawia +4.
Jego wyższy poziom - Technik - ma dodatkowo palnik (obrażenia od ognia). Naprawia +8.

Linia nowych wojowników. Tutaj muszę opowiedzieć. Są oni jakby połączeniem strzelca z miecznikiem. Zadają wręcz obrażenia sieczne, a na odległość kłujące (ale nie tak mocne - tylko jeden strzał). Od poziomu 3 zaczyna się runiczny pancerz czyli 80% odporności na magię. Level 4 posiada runiczny miecz, więc atak jest magiczny.

Reszta jednostek ma już swoje statystyki. Nie musicie ich podawać.
 
Sagez
Moje propozycje statów:
Wojownicy:

1. około 40 hp, 6-3 i 7-1 strzał
2. 55 hp, 8 - 3 i 12 - 1 strzał
3. 65 hp, 12 - 3 i 16 - 1 strzał
4. 75 hp, 16 - 3 i 20 - 1 strzał

Mechanicy:

1. 35 hp, 4 - 3 śrubokręt, 5 - 3 piła, 5 - 2 klucz

2. 50 hp, 6 - 3 śrubokręt, 7 - 3 piła, 9 - 2 klucz, 6 - 4 palnik Cool

Ruchów, cen i zdolnościowych bajerów nie podawałem. Staty nie są przegięte Grin
Ahh, no tak. Strzelców nie ma, szkoda jak dla mnie. Nie wiem, czy ci wojownicy ich zastąpią. Ewentualnie ten na 1 mógłby mieć 10 - 1 zamiast 7 - 1.
Edytowane przez Sagez dnia 25-08-2009 11:31
 
inferno8
Statystyki są w porządku. Dzięki Wink

Strzelców nie ma, ale spadochroniarz ma identyczne staty jak były Rifleman. Musiałem scalić strzelców z wojownikami, by zrobić miejsce dla nowych jednostek, a także po to, by nie powielać schematu z Domyślnej.

Teraz przydałoby się określić na czym polega problem starć Kharos z AD i po czyjej stronie jest tego przyczyna.
vul6 napisał:
mam jedno pytane, mianowicie chodzi mi o krasnale. Graliśmy wczoraj i okazało się ze Kharosy zwyczajnie nie mają ani jednej dobrej jednostki mogącej tknąć te cholery pousadzane na górach. Po prostu się nie da, wręcz nie ruszysz bo ma duże cory, magiczne w zasadzie nie ma czym. Jak spojrzałem na warlocki to tez nie zobaczyłem nic mogącego robić im krzywdę. Kiedy to sę zmieni?
Jeśli ne ma gór to przegięcie w drugą stronę.
A Kharosy są bardo przyjemne ale a to słabo zbalansowane - przypakowane shieldery a reszta słabawa.
Słucham opinii i propozycji zaradzenia tej sytuacji.
 
Poliuks
Strzelców można zrobić jako drugą linię rozwoju wojowników - mały problem.
Co do balansu - z Warlockami tak dużego problemu nie ma, zawsze mogą truć i po sprawie. Kharos to kompletnie inna bajka. Przede wszystkim krasnoludy mają 10 - 20% na arcane - jedyny magiczny atak na 1 lvl Kharos. W dodatku ten atak to straszne badziewie - 5-3. Przeciw dużym hp to nic nie daje. Bez ataku magicznego są w ogóle nie do ruszenia, ze swoimi odpornościami i unikami w górach wymiatają. Przydałoby się zmniejszyć obronę do 60% w górach i odporności na magię arcane, może nawet do -10, - 20% - gdyby zrobić to też dla cold i fire byłby to ukłon w stronę Summonersów i Enlightened Onesów. Poza tym może podnieść atak Adept do 6-3, Cleric do 6-4, Mistress 20 -1, a Prophet do 7-4?

I jeszcze jedna malusieńka uwaga dotycząca Barbarians - Assasin ma ten sam koszt, co Hunter, to ważne dla EoMM.
 
inferno8
Obecne covery krasnoludów są zaczerpnięte z domyślnej. Myślę, że dobrym rozwiązaniem będzie osłabienie coverów do 60% i normalna podatność na arcane (nie mogą stać się wrażliwi na światło). Poza tym umocnienie magicznych ataków linii kapłanek bardzo się przyda. Czekam na opinie pozostałych.

I dzięki za wskazanie błędu z kosztami. Zaraz to naprawię.
 
Sagez
Może to niewiele wniesie, ale szkoda, że nie ma drugiego poziomu spadochroniarza. Mam nadzieję, że mimo to będzie opłacalny.
 
Poliuks
A propos, czy spadochroniarz będzie do rekrutacji, czy dostępny po zniszczeniu balonu?
 
Zaku
Może to niewiele wniesie, ale szkoda, że nie ma drugiego poziomu spadochroniarza. Mam nadzieję, że mimo to będzie opłacalny.

Opłacalny? Wiesz ,dostajemy go za friko w dodatku za straconą jednostke więc co ma tu opłacalność do rzeczy ?Wink Co do jego rekrutacji ja bym tego odradzał bo to od razu wywala jego efekt no ale ja moge se pogadać Pfft
Edytowane przez Zaku dnia 25-08-2009 17:07
 
Sagez
Aaa, ja myślałem, że on osobno de rekrutacji... sorkiSmile
 
inferno8
Parachutist (spadochroniarz) nie będzie rekrutowany. Otrzymujesz go tylko poprzez zniszczenie Fortecy.

Edit:
Zamykam projekt przeróbki Ancient Dwarves. Wszelkie sugestie bąd? błędy proszę kierować do odpowiednich sekcji w dziale Ery Magii.

Zamykam też projekt A.B.I.L.I.T.Y. Możliwe, że zostanie on wznowiony w przyszłości.
Edytowane przez AxeFighter dnia 29-11-2014 16:01
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.14
6,510,900 unikalne wizyty