Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Ciemnokrwiści (Dark-Blood Alliance)
inferno8
Darkblood (nazwa robocza) to kolejna, planowana frakcja Ery Magii. Jej historia związana jest całkowicie z tą stroną. Serpent, pomysłodawca frakcji, umieścił wątek na temat nacji zamieszkującej ogromną dżunglę, pełną tajemniczych istot. Jednak od dłuższego czasu nie zanotowałem jego obecności na stronie, w związku z czym wziąłem sprawy w swoje ręce i wymyśliłem własny, dosyć nietypowy koncept na tę frakcję Wink

Darkblood to frakcja jaszczurek i zwierząt zamieszkujących niedostępne puszcze i bagna. Nie ukrywam, że to moja odpowied? na Sauriansów z BfW, których można spotkać we frakcji Smoków i w niektórych kampaniach. Tak więc stwierdzenie, że to moja wersja jaszczurek z Domyślnej, jest jak najbardziej trafne. No i jak to w Erze Magii w końcu Saurianie dochodzą do 4 poziomu Grin Przejd?my do szczegółów. Drzewko (jeszcze nie ukończone, kliknijcie aby powiększyć):

Każda strona konfliktu w Erze Magii jest charakterystyczna. Summonerzy mają magiczne istoty odporne na zatrucie, Warlocks mają no-counter i są niepowstrzymani nocą, Enlightensi są mistrzami w ataku na odległość itd. Tym razem postawiłem na oryginalność w każdym calu, możliwe nawet, że to, co Wam za chwilę pokażę, zmieni Wasz pogląd na pojęcie jednostki w Wesnoth, no ale to się zaraz okaże. Tak więc do rzeczy.

Specjalnością Darkblood jest... logistyka. Tak, tak, nic związanego bezpośrednio z walką. Otóż niektóre jednostki tej frakcji mogą... łączyć się ze sobą w celu szybszego pokonywania odległości, a przy okazji mogą tworzyć unikatowe kompilacje pełne bonusów i kar związanych odpowiednio z każdą jednostką wchodzącą w ich skład. Wiem, brzmi to pewnie niesamowicie i nierealnie, ale planowałem to już od dawna i wcześniej się przygotowałem - 6 dni tworzyłem tzw. JOIN SCRIPT. Jest to szczyt moich zdolności w programowaniu WML. Napisałem kod umożliwiający łączenie jednostek wraz z systemem obliczania życia i obrażeń, a także przydzielania doświadczenia. Całość ma 958 linijek tekstu i zajmuje 11 stron A4, choć do ukończenia zostało jeszcze 5-10%. Jedno jest pewne: działa bez zarzutu - testowałem to setki razy i działa wyśmienicie. Dzięki JOIN SCRIPT będziecie mogli transportować jednostki na szeroką skalę.

Wyobra?cie sobie taką sytuację: Siedzi sobie w bagnie ogromna ropucha. Jest strasznie gruba i przez to wolna, w walce będzie tylko przeszkadzać zatykając swoim d**skiem drogę innym jednostkom. Nagle w bitewnym zamieszaniu spotyka naszą ropuchę pewien jaszczurzy szaman. Jest lekko ranny, ale i tak bez wsparcia nie da rady hordom Barbarzyńców. I wtedy dzieje się coś ciekawego. Otóż nasz szaman włazi na żabę i zaczyna okładać magicznymi kulami bandy wrednych goblinów, które nie mogą go dosięgnąć, bo ten siedzi wysoko na grzbiecie zblazowanej żaby. Nagle oddalony oddział szturmowy jaszczurów załamuje się pod wpływem pięści srogich cyklopów. Jeśli szybko nie dostaną wsparcia, całość diabli wezmą. Szaman nawołuje więc magiczną piszczałką okrutną i dziką wiwernę, która rzuca się na ziemię obok ropuchy prosto z ukrycia pośród koron drzew. Nieznanym językiem zwierząt jaszczurzy szaman rozkazuje wiwernie, aby ta zabrała go razem z ropuchą do miejsca atakowanych oddziałów. Mocarna wiwerna swymi potwornymi szponami chwyta oboje i wzbija się z jękiem w powietrze. Mimo obciążenia spowolniona bestia wraz z podwójnym ładunkiem dociera na czas i puszcza paskudnego żabola wraz z szamanem prosto na tępe łby łysych cyklopów - nikt nie przeżył, żaba dostała wstrząsu mózgu, ale zwycięstwo ciemnokrwistych stało się już pewne.
A teraz nie musicie już niczego sobie wyobrażać. Coś takiego jest możliwe, mało tego, działającą wersję mam na kompie Cool

Jak działa join script?

Klikasz prawym na jednostkę-transportowiec i wybierasz "join". Następnie klikasz prawym na pasującą jednostkę i wybierasz "choose". Właśnie załadowałeś np. na wiwernę jaszczurzego kopijnika. Ich życia się zsumowały, doświadczenie też. W każdej chwili możesz rozdzielić nową jednostkę klikając prawym i wybierając "separate". Join Script obliczy ewentualne zmiany hp i exp i utworzy z powrotem podstawowe jednostki. Banalne.

A oto niektóre połączenia (jest tego więcej):

Ciekawie ma się sprawa z kusznikami. Można załadować na jedną żabę do 2 takich jednostek. Można więc otrzymać mobilną wieżę strzelniczą o ogromnej wytrzymałości. Join script pozwala też na zebranie (i zapamiętanie statów) nawet do 4 jednostek.
Zgadza się, 4 jednostki na jednym heksie. Chyba znów się rozpisałem, a nawet nie wiem, czy Wam się podoba i czy cokolwiek przejdzie dalej. Tak więc czekam na pierwsze komentarze. Jeśli będą przychylne to ruszamy dalej.
Edytowane przez inferno8 dnia 01-02-2017 10:46
 
Vetch
Shock
Myślałem, że po łąkach otchłani nic już tak mnie nie powali.
TO JEST NIESAMOWITE!!!
Pytanie tylko, czy będzie można rozładowywać jednostki??
 
http://vetch-dziennik.blogspot.com
inferno8
Oczywiście, że tak. Wystarczy, że klikniesz prawym i wybierzesz "separate". Join Script zajmie się resztą. Czekam więcej komentarzy Wink
 
Vetch
Jeszcze jedno pytanie, ile będą kosztować: ropucha i wiwerna??
 
http://vetch-dziennik.blogspot.com
Poliuks
Shock Shock Shock
(Szok)
Dobra, do rzeczy.
Cały pomysł daje niesamowite możliwości taktyczne. Ciemnokrwiści staną się chyba frakcją w całym Wesnoth, do której potrzeba będzie najlepszej strategii. Cały pomysł jest znakomity.
Pytania:
1. Czy ilość możliwych do przeniesienia jednostek zależy od poziomu transportera?
2. Czy czteroosobowych połączeń regulować nie będzie max ilość rodzajów ataków - 5?
3. Czy taka jednostka będzie mieć 1 atak, czy więcej?
4. Powiedzmy, że na żabie są dwaj kusznicy. Mają po 3 ataki ranged. Czy te ataki się kumulują, tzn. jest 6 uderzeń?
5. Czy możliwe są np. ataki meele przez takiego łowcę? Siedzi trochę wysoko.
6. Kiedy będziemy wyładowywać jednostki, na którym heksie się znajdą? Tam, gdzie chcemy?
Na razie tyle przyszło mi do głowy.
Btw., wesnoth.org powali to na kolana Grin.
Edytowane przez Poliuks dnia 18-09-2009 18:29
 
Crag Hack
Coś niesamowitego. Myślałem, że w Wesnotchcie nie da się wymyślić już nic nowego i jak widać byłem w błędzie. Inferno, jesteś czarodziejem Grin
 
inferno8
@Vetch: to ustalimy już niedługo.

@Poliuks:
1. To bardzo skomplikowana sprawa. Zupełnie różne reguły będą obowiązywać dla wiwern i żab. Mam pewien zamysł, ale przedstawię go pewnie jutro. Jednak odpowiem - częściowo tak.
2. Niektóre jednostki w składzie takiej grupy będą tracić zdolność ataku np. wiwerna+dwaj kusznicy na żabie - tylko ci drudzy będą zadawać obrażenia. Wiwerna będzie zbyt zajęta unoszeniem całości nad ziemią, a kopijnik nie sięgnie z takiej wysokości (choć jednostki latające z pewnością oberwą jego lancą).
3. To zależy od składu i realizmu.
4. Tego jeszcze nie wiem, możemy zrobić 6 lub 3 z podwojonymi obrażeniami. Tu nie ma żadnych zasad. Nowa jednostka może mieć zupełnie różny sposób zadawania obrażeń.
5. Tak, np. powietrzna szarża.
6. Na heksie losowym. Jeśli wszystko będzie zajęte, jednostka nie podzieli się.
 
Poliuks
Musi być na losowym? To ograniczy taktykę. Nie można zmodyfikować?
Kolejne: czy jednostka wyładowana traci ruch w turze.
Aha, obrazki jak zwykle świetne. Tylko ta czarna wiwerna z zakrwawioną paszczą mogłaby odrzucać głowę w górę lub wyginać szyję. To dodałoby jednostce dynamiki.
Nie bijcie, że się czepiam Wink.
 
barowei
No cóż, jak widać ciągle trzymasz asy, aż ciekaw jestem ile ci ich zostało... Nie wiem co tobą kierowało podczas wymyślania nazwy, ale teraz już widzę, że Era of Magic to wyjątkowo trafny tytuł, czekam na więcejWink

Małe pytanko, na jakiej zasadzie będzie odbywać się rozdzielanie?
Jak są czterej naraz połączeni, to w wyniku separate pojawią się dwie czy cztery jednostki? Podobnie w przypadku trzech.
 
nikon
Łał... niesamowity pomysł na prawdę oryginalny. Osobiście uważam, że koncept jest mocno przekombinowany, jednak pomysł jest na prawdę nie z tej ziemi. Jak dla mnie rozgrywka w erę magii zrobiła się zbyt skomplikowana i przesycona(najpierw ten nawał umiejętności u barbarzyńców, teraz to)jednakowoż twoje pomysły są wielce oryginale. Nie przejmuj się tym co gadam, bo faktem jest, że osoby grające w tą erę właśnie czegoś takiego szukają. EoMa nie jest po prostu dla graczy mojego pokroju.
Mam tylko 2 problemy :
-ta wiwerno-ropucha jest strasznie wielka - sprawdzałeś czy nie będzie problemu z rozpoznawaniem niektórych jednostek stojących w pobliżu ?
-co się stanie jak wiwerną z załadowanym kopijnikiem spróbujesz podnieść żabę z 2 kusznikami?
Edytowane przez nikon dnia 18-09-2009 19:25
 
inferno8
@Poliuks: można, ale czy w nawale bitwy będzie czas na to żeby sobie decydować, gdzie by tu wyskoczyć? Osobiście uważam, że byliby wtedy za dobrzy. Z resztą BfW jest grą w której szczęście ma ostatnie słowo, więc losowe lądowanie na pewno sprawi, że będzie jeszcze ciekawiej.
Jednostka wyładowana traci turę. To samo transportowiec.

@Barowei: co do nazwy, to po prostu fajnie brzmi, z resztą to nazwa robocza i niewykluczone, że będziemy tu wymyślać nowe propozycje (na które z resztą jestem otwarty).
Rozdzielanie będzie polegać na spawnowaniu ostatniej jednostki tzn. "wiwerna+dwaj kusznicy na żabie" dzieli się na wiwerna i "dwaj kusznicy na żabie". Następnie ci ostatni dzielą się na "kusznika na żabie" i "drugiego kusznika", zaś "kusznik na żabie" dzielić się będzie na "pierwszego kusznika" i "żabę".

@nikon: wiedziałem, że tak będzie. Osobiście cholernie się obawiam tego przekombinowania, ale wszystko można ograniczyć do minimum, co jednocześnie sprawi, że zachowam bajery, ale i nie skomplikuję zbytnio zabawy (choć skomplikuję na pewno).
Co do wiwernoropuchy, to zastosuję bardzo mylny chwyt z ruchomą animacją, spróbuję rozhuśtać w pionie całą tę kolumnę. Będzie dobrze.
¯aba z 2 kusznikami jest najcięższą jednostką do transportu. W związku z tym może ją podnieść tylko 3-poziomowa wiwerna bez je¼d¼ca. Inne nie dadzą rady. Szerzej o tym napiszę jutro.

No i cieszę się, że tak Wam to przypadło do gustu Wink
Edytowane przez inferno8 dnia 18-09-2009 19:54
 
Sagez
Jesteś niesamowity. Drugiego takiego w światku BfW raczej nie będzie.
Koncept, jednostki, pomysły - geniusz, geniusz, geniusz!Pfft
Powodzenia! Mam nadzieję, że Era Magii będzie kiedyś kultowym numerem 1Cool
 
JaszczurA
Pomysł świetny ale mam kilka pytań co do działania join scriptu:
1. pisałeś że jednostki będą się rozdzielać w określonej kolejności. Czy można w takim razie łączyć je w dowolnej?
2. Co dokładnie z PD? Czy rozłoży się losowo, czy równomiernie, a może w zależności od poziomu jednostek składowych?
3. Co dokładnie z hp? To samo co przy PD, czy taka złożona jednostka będzie miała wspólne hp, czy liczone dla każdego oddzielnie?
4. Czy jest szansa zabić jedną ze składowych jednostek? A jeżeli tak to co wtedy? Załóżmy że mamy wywerne, z żabą i dwoma jaszczurami, i udało nam się zabić żabę. Co się wtedy stanie? Wywerna pozostanie w powietrzu a jaszczury spadną i rozbiją sie o ziemię? A może uda im się zostać na wywernie?
Edytowane przez JaszczurA dnia 19-09-2009 00:27
 
inferno8
Odpowiadam:
1. Nie. Jeśli mamy połączenie "żaba+wiwerna" to nie można dołożyć jaszczurki do obu tych składowych jednostek. Jest to wynik realizmu: cała kolumna mocno się huśta nad ziemią i raczej jaszczurki nie doskoczą, a tym bardziej na grzbiet samej wiwerny. Join Script działa od podstaw - najpierw załaduj to, co pó¼niej masz podnieść w powietrze. Tam już nic nie dołożysz.

2. PD zdobyte w trakcie przebywania w stanie połączenia są dzielone na pół i dodawane do PD rozdzielonych jednostek.

3. To będzie skomplikowane wyjaśnienie. Wyjaśnię na przykładzie: żaba ma 68hp, a kopijnik 27. Łączą się i ich życia się sumują - 95hp. Ale uwaga: załóżmy, że kopijnik jest ranny i ma 20/27hp. Join Script utworzy więc jednostkę o takim życiu: 88/95hp. Sumowane są maksymalne wartości z obecnymi. Dzięki temu mamy zachowany realizm i możemy doleczyć nową, połączoną jednostkę. Pó¼niej ją rozdzielimy i obie składowe będą miały full.
Zmiany hp będą obliczane na zasadzie podobnej do PD, czyli jak jednostka oberwie/uleczy 8hp, to każda składowa otrzyma 4hp.

4. To jest niemożliwe. Jednak jak napisałem wyżej może się okazać, że słabsza składowa będzie miała liczone hp już na minusie, jednak aby uniknąć takiej sytuacji zamierzam wprowadzić blokadę rozdzielenia aktywowaną w przypadku, gdy słabsza jednostka ma mniej życia niż 1. Pojawi się okienko i powie: jedna z jednostek wchodzących w skład połączenia jest zbyt słaba by móc się rozłączyć. Dzięki temu uniknę dziwnych sytuacji.
 
Poliuks
Kolejne pytanko: jak posługiwać się tym będzie SI? Jeżeli nie będzie używać transporterów, to raczej łatwo będzie ją rozbijać.
Aha, i czy transportowiec będzie mógł awansować?
 
inferno8
SI nie będzie mogła łączyć jednostek, ale przygotowałem coś specjalnie dla niej. Otóż można będzie rekrutować już połączone jednostki. Ich cena będzie wysoka, ale dzięki temu SI będzie mogła choć w pewnym stopniu wykorzystać zalety sytemu.

Transportowiec będzie mógł awansować. Awans wpłynie jednocześnie na wszystkie jednostki.

Przedstawię Wam teraz system transportu jednostek. Trzeba nad nim trochę popracować. Trochę tego będzie.

Zacznijmy od ropuchy (Toad). Ropucha ma poziom 1 i jest bardzo twarda, ale wolna (3 p. ruchu). Na ropuchę można załadować następujące jednostki:
-Lancer (lvl1 jaszczurzy kopijnik)
-Shooter (lvl1 kusznika)
-Shaman Adept (lvl1)
-Wyvern (lvl1)
W zależności od dokonanego wyboru nowa jednostka ma poziom 2 i może awansować na poziom 3. Kiedy to się stanie nie można już rozdzielić takiej jednostki. Przykład: ładujemy na żabę Lancera. Powstaje Battle Toad (Ropucha Bojowa). Po kilku wygranych walkach BT awansuje na Dreadnaught'a (Pancernika). Jest to jednostka całkowicie wyspecjalizowana w danym połączeniu (dysponuje unikatowymi bonusami) i nie może istnieć samodzielnie. Tak samo dzieje się w przypadku Szamana Adepta. Jego połączenie z żabą na lvl 3 jest nierozerwalne.

Wyjątkiem jest Ranged Toad (Ropucha+Shooter). Jak załadujemy Shootera na ropuchę to otrzymamy Ranged Toad (Ropuchę Dystansową lvl2). Nawet w tej samej turze możemy dołożyć jeszcze jednego Shootera i otrzymać Double Ranged Toad (lvl3), którą możemy spokojnie rozłożyć z powrotem na części bez żadnych konsekwencji.

Wiwerny rządzą się się trochę innymi prawami, ale zanim to nich przejdę, chcę poznać co sądzicie o systemie żab.

Edit: Zauważyłem, że do drzewka jednostek wkradł się błąd. Podałem zły obrazek Pancernika. Uaktualniłem pierwszy post.
Edytowane przez inferno8 dnia 19-09-2009 09:51
 
Poliuks
Kurcze, bardzo skomplikowane. Trzeba będzie trochę czasu, by to ogarnąć. No i bardzo potrzebne będą testy. Czy zamierzasz umieścić gdzieś w grze listę i zasady rządzące połączeniami?

I idę o zakład, że wraz z nową wersją wskoczysz na 3 miejsce na liście dodatków i przegonisz marne Scepter of Life Cool.

Czy jeżeli jednostka np.: Shaman + Toad awansuje, to można jeszcze dołączyć do niej, przykładowo, wiwernę? Jeżeli nie, lekko sprzeciwia się to RIPLIB. Zresztą chyba cała frakcja będzie pod tym kątem bardzo zagmatwana...
 
Sagez
Jak dla mnie, to alles ist gut. I tak sprawdzi się w praniuSmile
 
inferno8
Umieszczę informacje na temat możliwości połączenia danej jednostki z inną. Zapewne znajdzie się to w opisie każdego transportowca.

Jeśli Shaman+Toad awansuje to będzie można doczepić wiwernę, ale nie poziomu 1, lecz 3. Już wyjaśniam:

Wiwerny będą mieć 3 poziomy. Na pierwszym wiwerna może unieść:
-żabę (lvl1) lub
-lancera (lvl1)

Na poziomie 2 wiwerna jest już silniejsza i może d¼wignąć podwójne jednostki:
-battle toad (lvl2)
-ranged toad (lvl2)
-shamanistic toad (lvl2)
ale także i pojedyncze, ale o większym zakresie:
-toad lub
-great lancer (lvl2)

3 poziom to już prawdziwy siłacz:
-każdy 3 poziom żaby
-każdy 2 poziom żaby
-toad
-great lancer (lvl1 lancera nie może, gdyż ten nie umiałby zapanować nad tą bestią).

To były same wiwerny bez je¼d¼ców, a teraz z jaszczurkami na grzbietach:

Wiwerna+Lancer (lvl2): jest wystarczająco obciążona, nie ud¼wignie już nic więcej.

Wiwerna2+Great Lancer:
-Toad

Wiwerna3+Great Lancer:
-Toad
-każdy poziom 2 żaby.

Z początku wydaje się to zagmatwane, ale spójrzmy prawdzie w oczy - kto dojdzie w normalnej grze multiplayer do Chaotycznej Wiwerny (lvl3), by móc wykorzystać pełen potencjał Join Script. Szczerze mówiąc, wymyśliłem to wszystko pod kampanię, tam to dopiero się sprawdzi.
Edytowane przez inferno8 dnia 19-09-2009 11:30
 
JaszczurA
Jak na razie wszystko jasne, poza jedną sprawą. Co się stanie jak na żabę wsiądzie jaszczurka na poziomie 2 lub wyższym?
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.08
6,510,734 unikalne wizyty