Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Ciemnokrwiści (Dark-Blood Alliance)
Crag Hack
Poprzednia nazwa frakcji była IMO lepsza Pfft Może i mało związana z jaszczurkami, ale za to jaka klimatyczna Grin
 
inferno8
No cóż, według mnie najbardziej pasuje "Beast Lords" - Władcy Bestii, jednak może to budzić pewne skojarzenia z HoMM3 i Cytadelą...

Widzę, że mamy już prawie gotową w teorii żabę. Ustaliliśmy, że ma mieć 68hp, natomiast nie wiemy ile exp (u siebie mam 65). Ataki są dwa, jeden wręcz (łapa 15-1 obuchowy), drugi na odległość (jęzor, dajmy na to 10-1 obuchowy, spowolnienie). ?aba ma 3 punkty ruchu i awansuje na siebie z drobnym bonusem do ilości życia (APOP).

Gdyby jeszcze pojawiły się jakieś sugestie, co do tej jednostki to piszcie. Ja przechodzę dalej.

Bonusy dla 3 poziomów. Ustaliliśmy, że 3-poziome ropuchy powstają na skutek połączenia jaszczurek lvl2 z ropuchami lvl1 (wyjątek Ranged Toad i jej wersja podwójna). Takie połączenie jest płatne, ale można je odzyskać. Z racji zaawansowania je?d?ców takich żab, całość dysponuje bonusami.
Dreadnaught (Great Lancer + Toad):
Z racji swojego ogromnego pancerza posiada on 50% odporności na obrażenia fizyczne.

Mistical Toad (Shaman + Toad):
Na ciele tej ropuchy znajduje się specjalny świecący tatuaż, który chroni tę jednostkę przed magią w 50%.

Double Ranged Toad (Shooter/Crossbowman + Shooter/Crossbowman + Toad):
Ponieważ są to 3 jednostki w jednej, bonusem jest wiele sposobów zaatakowania przeciwnika. Obaj strzelcy mogą skupić swoje kusze na jednym celu strzelając na przemian lub jednocześnie, albo (z racji, że są tam dwa stanowiska strzeleckie) jeden kusznik może zaatakować jeden cel, a drugi drugi.

Co o tym myślicie?
Edytowane przez AxeFighter dnia 08-11-2014 16:42
 
Poliuks
Cóż, rzeczywiście bardzo potężne jednostki. Koszt połącznia będzie musiał być spory, bo bonusy są ogromne. Czy Dreadnaught będzie posiadał dodatkowy atak ranged? Czy żaba traci swój atak łapą?
 
JaszczurA
Bonusy są spore, ale jednocześnie łatwiej jest zabić taką jednostkę, bo jest jedna, a nie 3, więc ja bym z tym kosztem nie przesadzał

Edit: Co do nazwy to jak dla mnie wszystkie są lepsze od zmiennocieplnych. kojarzą się jakoś tak nijako...
Edytowane przez JaszczurA dnia 20-09-2009 13:19
 
inferno8
Koszt nie powinien być duży, bo żeby otrzymać taką jednostkę najpierw trzeba będzie awansować jaszczurkę. Proponuję coś w okolicach 10g.

Co do ataku ranged to buzię ma odsłoniętą, więc nie będzie problemu z użyciem ozora Pfft Gorzej z łapą. Nie wiem, czy zabrać ten atak. W sumie to wystarczyły by te dwie sprzężone, ogromne dzidy przymocowane do pancerza (będą zadawać olbrzymie obrażenia przy trafieniu, jednak użyte będą tylko do ataku). Natomiast do obrony wykorzystana będzie 3 dzida w dłoni jaszczurki na grzbiecie. Przecież żaba nie da rady tak szybko się obrócić, by móc użyć swej głównej broni. Tak więc, co do ataku łapą, to pozostawiam decyzję Wam.
 
Sagez
Ja bym żabie atak łapą zostawił, obuchowego nigdy za wiele.
 
Poliuks
Chodzi mi o dodatkowy atak typu ciśnięcie włócznią. Co do ataku łapą, chyba zakłóciłoby t RIPLIB, gdyby go nie miała. Ja bym zostawił.
 
inferno8
No dobra łapa zostaje, choć mogę Wam obiecać, że RIPLIB złamiemy na pewno podczas połączenia żaby z wiwerną. Taka ropucha raczej nie przyłoży wtedy łapą, za to przyłoży... całym sobą Smile

Ciśnięcie włócznią? Wtedy będą dwa ataki na odległość (język i włócznia), a Pancernik i tak jest już mocny. No nie wiem...
 
Sagez
Może by dać wyższym poziomom szamanów umiejętność wied¼m z frakcji Yokai - ''love potion'' ( pod inną nazwą ), która sprawia, że zaatakowana jednostka przechodzi na naszą stronę? Oczywiście, nie na 100%, tylko 50% ( może na 4 tym poziomie więcej ).
 
inferno8
Hmm to planuję dać wampirycznym magom z planowanej frakcji nekromantów. Póki co jesteśmy na żabach, szamani pó¼niej (nie chcę bałaganu).

Tak więc moje pytanie brzmi: czy dawać rzut włócznią żabom z linii kopijników? I ile expa ma mieć żaba do awansowania na APOP? A także jaki ma być koszt łączenia dla wysokich poziomów żab? To jedyne rzeczy, których jeszcze nie ustaliliśmy. Możecie powoli myśleć nad statystykami ataków dla połączeń żab.
Edytowane przez inferno8 dnia 20-09-2009 14:42
 
Poliuks
Będziemy zwalać żabę na przeciwnika Pfft?
Exp żab... Szczerze mówiąc, nie mam pomysłu. 40?
Rzut włócznią - jestem na tak, to dosyć realistyczne i przydatne.
Koszt łączenia - 12 g? Wtedy pozostawianie niepołączonych jednostek nie jest już tak bardzo nieopłacalne.
 
Sagez
Przystaję na propozycje Poliuksa, rzut włócznią rzeczywiście jest realistyczny - dlaczego nie? *

* to już w fantasy ( jak to niektórzy podkreślają ) sobie włócznią rzucić nie można?
 
inferno8
Dobra, zatwierdzam, najwyżej wszystko wyjdzie w praniu. Teraz możecie sypać statystyki dla połączeń ropuch. We¼cie pod uwagę, to wszystko co wcześniej na ich temat mówiłem. Dla Double Ranged Toad przyda się informacja o atakach w poście #42. Pamiętajcie, że dużo zależy od jaszczurek np. ilość magicznych ataków szamańskiej żaby będzie taka sama jak u szamana adepta (prawdopodobnie załatwimy wtedy przy okazji całe linie jaszczurek). Do dzieła.
 
Mafcio
Mam propozycję do żab(nie związaną ze statystykami):
dać dla żaby łączonej np. z lancerem dać umiejętność POŚPIECH, który po użyciu wali żabę w tyłek, a ona zwiększa dwukrotnie ruch, ale taki posunięcie zmniejsza np. o 6hp żaby.
Co o ty sądzicie?
 
Sagez
No cóż, nie podałeś ataków kusznika, szamana ani włócznika, więc nie miałem ułatwionego zadaniaSmile Skorygujesz sam - i chyba będzie co korygować. Nie jestem zadowolony z tych statów, ale nie znam statów jaszczurek i to dlatego.
¯aby wydają się strasznie mocne, ale jakoś na cyklopy się nikt nie skarży.

Dreadnaught - 98 hp,
25 - 1 łapa,
15 - 1 język, spowolnienie
25 - 2 włócznie ( tylko atak )
9 - 3 włócznia ( tylko obrona )
10 - 1 rzut włócznią

Mystical - 80 hp
20 - 1 łapa
15 - 1 język, spowolnienie
9 - 4 magią

Double Ranged Toad - 80 hp ( tu miałem duży problem z tymi atakami kuszników)
20 - 1 łapa
15 - 1 język, spowolnienie
20 - 2 kusze( obydwaj po raz w 1 cel )
9 - 3 kusza ( kiedy każdy strzela w kogo innego )
 
inferno8
@Mafcio: nie komplikujmy już spraw. Niewiele brakuje by wszystko stało się pogmatwane.

@Sagez: no cóż, zrobiłeś to od końca. Prościej można było zaczynając od poziomów 2. Z tego co podałeś można wywnioskować następujące staty dla osobnych jaszczurek:
Great Lancer: 9-3 wręcz 10-1 na odległość (trochę kiepsko jak na lvl2, ale można to zwalić na ropuchę) hp: 30 (98-68=30 też mało).
Moja korekta:
HP: 40
10-3 wręcz
10-1 na odległość
Shaman: 9-4 na odległość (ok), hp 12 (80-68=12) to chyba za mało.
Korekta:
HP: 36
7-3 wręcz
9-4 magia na odległość
Shooter: (załóżmy, że rozpatrujemy lvl1, dla wyższego podniesiemy wszystko o 3 w ataku). 9-3 (może być), hp 12 (to za mało).
Korekta:
HP: 28
7-2 wręcz
9-3 na odległość.

Gdybyśmy zatwierdzili te korekty to połączenia lvl3 wyglądałyby tak:

Drednaught - 108hp,
25-1 łapa,
15 - 1 język, spowolnienie
25 - 2 włócznie ( tylko atak )
9 - 3 włócznia ( tylko obrona, zmniejszyłem z 10 jako coś w rodzaju kary)
10 - 1 rzut włócznią

Mystical - 104 hp
20 - 1 łapa
15 - 1 język, spowolnienie
9 - 4 magią

Double Ranged Toad - 68+28+28=124hp
20 - 1 łapa
15 - 1 język, spowolnienie
20 - 2 kusze( obydwaj po raz w 1 cel )
9 - 3 kusza ( kiedy każdy strzela w kogo innego )
*9 - 6 kusza (każdy strzela na przemian w 1 cel - skoncentrowany ostrzał)

Jeśli Wam to odpowiada, to możecie bazować na tym przy ustalaniu poziomów 2 żab. W tym poście są i jaszczurki i najwyższe poziomy ropuch. Myślę, że znalezienie statystyk dla lvl2 nie będzie trudne, o ile moje opcje przechodzą.
 
Sagez
Mnie odpowiada, teraz wygląda o niebo lepiejPfft
Moje propozycje na poziomy drugie:

żaba z włócznikiem 2
108 hp,
20 - 1 łapa
10 - 1 język, spowolnienie
25 - 1 włócznia tylko atak
8 - 3 włócznia wręcz
8 - 1 rzut

żaba z szamanem 2
104 hp
15 - 1 łapa
10 - 1 język, spowolnienie
7 - 4 magia

żaba z kusznikiem 2
96 hp,
15 - 1 łapa
10 - 1 język, spowolnienie
20 - 1 kusza( może z wyborowym, żeby było opłacalne? dla trzeciego poziomu też )
9 - 3 kusza
Edytowane przez Sagez dnia 20-09-2009 16:33
 
inferno8
Z Twoich statów wynika, że poziom 1 włócznika (Lancer) ma 108-68=40 czyli tyle samo co Great Lancer na 2-gim. Tak samo reszta. Nie zrozumieliśmy się w takim razie do końca. Nie szkodzi. HP zajmę się osobiście. Zależało mi głównie na atakach. Te mi pasują. Propozycja z wyborowym bardzo trafna. Dzięki Sagez Wink Mamy komplet.

Co do ropuch, to zastanawiam się jeszcze nad regeneracją, choć to może być już przegięcie. Sam nie wiem. Pozostawiam to Wam.

Chyba przyszedł czas na wiwerny (bez je¼d¼ców). Mamy 3 poziomy, więc będzie łatwo. Trzeba się jedynie zastanowić nad atakami. Wiwerna atakować będzie ogromną paszczą pełną ostrych zębów, więc obrażenia będą kłute. Zastanawiam się nad bajerami. Może wysysanie? Albo coś w rodzaju zjedzenia pokonanego przeciwnika (po jego zabiciu dostaje wzmocnienie +10hp)? Możecie podawać statystyki. Aha, będzie szybka 8,9 punktów ruchu.
 
Sagez
Nie dawałbym regeneracji żabom, będą wtedy prawie niezniszczalne. Chyba, że mogłyby dostać losowego traita, do mini-regeneracji, np. +4 hp co tura( ale przecież nie wszystkie ).
Ale te żaby i wiwerny będą drogie, już to widzęPfft
Danie im trucizny byłoby przegięciem, nie?

Propozycje dla wiwern :
1. 55hp, 8 ruchu,
8-4 zęby, wysysanie, żerowanie


2. 75 hp, 9 ruchu
10-4 zęby, wysysanie, żerowanie i to zjedzenie (+ coś tam do hp )


3. 85 hp, 9 ruchu

16-4 zęby, wysysanie, żerowanie i to zjedzenie (+ coś tam do hp)
Edytowane przez Sagez dnia 20-09-2009 17:17
 
inferno8
Trochę dużo tego życia. Zaczynałbym od tak ok. 48hp. Trucizna odpada. Jest zbyt duży przeskok w ilości życia na 2 lvl (aż o 20?!). Może niech życie rozkłada się w ten sposób (od lvl1 do 3): 48hp, 64hp, 80hp. Propozycje ataków i punktów ruchu mogą być Wink

¯aby nie będą mieć traitów. Rezygnujemy w takim razie z regeneracji. Aha i jeszcze jedno. Postanowiłem, że każda żaba będzie posiadać taką samą siłę, w związku z czym atak łapą musi być taki sam dla wszystkich poziomów. Dajmy na to 20-1. Będzie to stały element. To samo z językiem. Powiedzmy 12-1 + spowolnienie. To, że żaba w połączeniu ma wyższy poziom, nie zmienia faktu, że to ta sama żaba. Jedna jest po prostu przemalowana, a druga ma pancerz, al to ta sama żaba. Zwiększę też expa do 50 (to i tak mało).
Edytowane przez inferno8 dnia 20-09-2009 17:49
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.10
6,717,892 unikalne wizyty