Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Wasze sugestie
barowei
Ostatnio stanęło na 18, lecz w gruncie rzeczy 19 brzmi rozsądnie, ale nie więcej, po co przesadzać?...
 
inferno8
W porządku. Nowa wersja (0.6) pojawi się lada dzień.
 
Sagez
Moim zdaniem, to nie w cyklopach leży problem, lecz w trollach. Są znacznie gro¼niejsze niż cyklopy, a dwa i więcej to masakra. Cyklopy często nie trafiają ( więc nie wykorzystują w pełni swoich umiejętności ) - osobiście bardzo lubię je niszczyć i jakoś nie miałem z nimi kłopotów. 18 dla nich powinno wystarczyć (a 17 nie było ¼le) - przy 20 jest duża szansa, że w ogóle nie pojawią się na polu bitwy, a przynajmniej komputer ich nie ruszy - a to nie o to chodzi.

Tym bardziej spamuje trollami. Trolle, roki, kamikaze. Teraz nie robi : orków ( stary problem ), goblinów, łuczników ( nie patrzyłem, co zmienione, ale są rzadkością ) i cyklopów.
Oczywiście cyklopy wymagają mało pd do awansu, ale coś za coś - przecież tyle jednostek w erze magii ma atak na dystans!
Ja bym dał cyklopom 18, trollom 20 złota. Barbarzyńcy aktualnie nie są bardzo gro¼ni, są bardzo ''zjechani'' - po prostu głupio spamują.

Mały problem też widzę w krasnoludach - nie widać czołgów, za to komputer robi zbyt wielu runemasterów. Może problem leży w ruchu, bo mają 5, kiedy wojownicy tylko 4. Dziwne. Wojownikom też dałbym 5. Nie jestem pewien, co z czołgami. Może jeszcze lepszą odporność, może jakąś umiejętność, może jakiś lepszy cover gdzieś...

Resztę frakcji uważam za dobrze dopasowane, najgorzej jest z Barbarzyńcami, z Krasnoludami jest obecnie o wiele lepiej.
Edytowane przez Sagez dnia 21-10-2009 18:26
 
inferno8
Zgadzam się z Tobą, co do cyklopów - mają fatalne covery i przeznaczeni są raczej do walki wręcz, kiedy reszta jednostek w erze wali na odległość. Obecnie ich koszt to chyba 19g o ile się nie mylę. Może jednak 18 byłoby bardziej rozsądne.
A z tymi trollami to jestem jak najbardziej za ich ciągłym czynieniem mniej opłacalnymi.
A to, że komp nie rekrutuje pewnych jednostek jest błędnym spostrzeżeniem. Rozegraj długą grę na wielkiej mapie, a zobaczysz jak zacznie spamować "rzadkościami" Pfft Poza tym ryzykownym jest podstawianie jednostek pod ai, które jest głupie. Komputer dziwnie oblicza przydatność jednostek, choć daje zawsze jakieś wskazówki co do balansu.
I trzeba coś wykombinować z czołgami. Na razie nie mam głowy do tego, wrzuciłem kompletną, nową frakcję i jestem nieco zmęczony. Chciałbym, aby inni wyrazili swoje zdanie na temat zagadnień, które poruszyłeś. Pamiętajcie, że dobrze by było, gdyby EoMa była zbalansowana przed premierą kampanii...
 
barowei
Po pierwsze: to nie problem z mocą cyklopów był, tu chodziło o to, że były silniejsze od orków(i nie brońcie się coverami, one to nie wszystko), które, zaznaczam, także nie mają ataku dystansowego, zwiększenie u nich ceny miało tylko i wyłącznie wyróżnić ich od orków, bo kto by szkolił tych drugich mając za tą samą cenę o wiele silniejszych cyklopów? Jak dla mnie cyklopy mogą kosztować nawet 16g, ale zmniejszcie cenę orków do 14, to tyle w tym temacie i dla mnie jest on zamknięty...

Po drugie: trollom tylko 20 złota? Ja wciąż przypominam(patrz na mój poprzedni post): oni są o wiele mocniejsi od magów z default za tą samą cenę!Zresztą po proponowanych przeze mnie zmianach powinno być ok, ja zwykle określam balans frakcji na podstawie mojej własnej gry niż komputera(skoro temu - kiedy byli oni jeszcze bardziej niezbalansowani - rozwaliłem barbarians grając orkami z default, w gruncie rzeczy od tego czasu mam kiepskie zdanie o kompie...)

Krasnoludami się akurat nie zajmuję, więc tu, Sagez, masz pełne pole do popisuWink
 
Sagez
Magowie, masz rację, nie widziałem tego wcześniej. No to cena trolli powinna polecieć 21/22 jakoś, bo 23 byłoby już chyba przegięciem - bąd¼ co bąd¼, są barbarzyńcom bardzo potrzebni.
Zgadzamy się również co do orków. Może obecna cena cyklopów coś zmieni na lepsze, musiałbym więcej pograć. Zobaczymy. Jak będę miał czas( o ile będę miał ) to spróbuję coś wymyślić na gobliny. Albo Ty mnie wyręczysz, nie miałbym nic przeciwkoPfft
Najlepsze jest moje wrażenie, że Era Magii jest coraz bardziej dopracowana pod względem balansu. Chyba większość roboty za namiSmile
Edytowane przez Sagez dnia 21-10-2009 21:22
 
barowei
Aktualnie trolle kosztują 22(co jest dla mnie, przy obniżce hp jaka zapadła, bardzo rozsądne).
Ja bym może pomyślałem nad zmniejszeniem ceny orków do 15, ale to jeszcze nie jest konkretna propozycja...
Gobliny... Przykro mi, poza kamikaze żadnych nie szkolę(nie wiem czy dobrze, czy ¼le, ale samo kombo trolle+cyklopy+berserkerzy+kamikaze owni wszystkichPfft)
Skoro przy tym już jesteśmy, to trzeba się będzie wziąć za myślenie o berserkerach...
No i wreszcie ostatnie, może rozegralibyśmy wspólnie parę gier, Sagezie, by jak najlepiej dociec barbarians, ja na gg jestem w gruncie rzeczy przez większość dnia(6193575). Gram na 1.6.5 no i mam najnowszą wersję ery.
Edytowane przez barowei dnia 21-10-2009 21:25
 
inferno8
Poruszacie kwestię orków, a powinniście wiedzieć, że to jedyne jednostki w Erze Magii, które potrafią najszybciej ze wszystkich osiągnąć... poziom 4. Spójrzcie na statystyki Pfft

barowei napisał:
Gobliny... Przykro mi, poza kamikaze żadnych nie szkolę(nie wiem czy dobrze, czy ¼le, ale samo kombo trolle+cyklopy+berserkerzy+kamikaze owni wszystkich Pfft)
To bardzo ¼le. Proponowałbym zmniejszenie obrażeń kamikaze nawet o połowę na rzecz mp lub ceny. Na chwilę obecną są za dobrzy względem reszty.

Co do testów, to może i ja się dołączę (jak coś to zgadamy się na gg). Myślę też o zorganizowaniu w ferie czegoś większego (miało być w wakacje, ale wszyscy wyjechali...Pfft).
 
barowei
No to obniżmy do 15 na dobry początek, ale bez zmniejszania ceny bąd¼ zwiększania mp, zobaczymy jak się będzie sprawdzać(i, musisz pamiętać, barbarzyńców testowałem w ten sposób jeszcze przed zmniejszeniem kamikaze mp, więc nie jestem pewien jak teraz to będzie wyglądać).

Co do orków, no cóż, ja gram tylko na małych mapach(nie mam najmniejszej ochoty męczyć się na globalach, czasu zresztą też rzadko kiedy starczy...) i szanse awansowania kogokolwiek na 4lvl są raczej nikłe(no chyba, że któryś z was lubuje się w 30%, ale dla mnie jest zdecydowanie zbyt hardkorowo, jeden błąd i wróg już ma 3lvlOo). Ale tak, zauważyłem, najbardziej rozbawiła mnie ilość expa potrzebna do przejścia z 2lvlu na 3Pfft

W gruncie rzeczy nie musimy(nawet nie powinniśmy, wynika to z trudności związanych z grą 1v1v1, ciężko wtedy o sprawdzanie balansu) grać we trzech, ja z was mam najwięcej czasu(w szkole na razie mam spokojnie, uczę się od czasu do czasu i na razie to wystarczaWink), więc po prostu jeśli któryś z was znajdzie czas oraz chętkę na grę to serdecznie zapraszamGrin
W ferie mam nadzieję już porzucić wesnothPfft Co miałem pomóc to pomogłem, tylko na ten konkurs czekam, bo to będzie w gruncie rzeczy pierwszy raz, kiedy zaprezentuję moje prace szerszej publiczności.
 
Sagez
Mnie się wydaje, że jednak cyklopy powinny być za 18 złota. Nie są wcale takie dobre. Gobliny pozbawiłbym tych wnerwiających traitów - tępy i powolny, mocno przeszkadzają. W zamian tego dałbym im jakieś cechy rasowe, nie wiem na razie jakie, ale pomagające, nie utrudniające. Myślę, że byłoby wtedy z nimi lepiej.
Nie mam niestety teraz czasu na testy z lud¼mi.
 
barowei
Te traity rzeczywiście, to nie najlepszy pomysł, ale można by je zostawić kamikaze, z reszty usunąć. Zresztą nie rozumiem, dlaczego nie dać im normalnych traitów, ew. będzie można kiedyś pomyśleć o specjalnych traitach dla każdej rasy, ale zdecydowanie nie mam na to ochoty w tym czasie...
No cóż, bywa, zawsze jakby co pisz do mnie, w ostateczności odpowiem, że nie mam ochoty akurat teraz na wesnothPfft
 
inferno8
To całkiem niezłe rozwiązanie z tymi traitami. W takim razie podsumujmy zmiany:
-cyklop koszt 18g
-kamikaze koszt 15g
-wywalenie traitów tępy i powolny u goblinów z EoMy (z wyjątkiem kamikaze)
-dodanie zwykłych traitów dla w/w
-wojownicy krasnoludzcy ruch 5mp
-coś opłacalnego dla czołgów (jakieś covery lub odporności).

Czy jeszcze coś? Szykuję nowy patch do Ery i chciałbym załatwić najwięcej jak się da.
 
Sagez
To chyba tyle. Ewentualnie czołgom można zmniejszyć pd wymagane do awansu, decyzja zależy od Ciebie.
 
inferno8
To dosyć ryzykowne posunięcie. Striding Machine podczas awansu na Tank'a przechodzi ogromną metamorfozę (brak ataku na odległość -> potężny atak na odległość). Wymyśliłem jednak pewne rozwiązanie. Zamiast dawać covery itp. może lepiej byłoby dać "kierowcy" dwie... spluwy Pfft Dzięki temu nie byłoby przeskoku podczas awansu, zaś same SM byłyby opłacalne jako uniwersalne tanki. Co Wy na to?
 
Sagez
Można spróbowaćSmile
 
barowei
Hmm, tylko jedna uwaga: ja myślałem o 15dmg u kamikaze, bo akurat ceny wolałbym nie ruszać, u jednostek które uderzają tylko raz a potem natychmiast giną ustalanie ceny, żeby w ogóle byli oni przydatni... no cóż, to delikatna sprawa, dlatego zmniejszenie obrażeń uważam za bezpieczniejsze od zwiększenia ceny, ale sam zdecyduj.
 
inferno8
W porządku, cenę zostawię bez zmian, za to zmienię obrażenia na 15. W takim razie mamy wszystko ustalone.
 
Mafcio
A kiedy będziesz patchować??? Po konkursie czy po wprowadzeniu zmian???
 
inferno8
Już spatchowałem. Nowa wersja 0.6.3 już na serwerze 1.6 i 1.7 Wink
 
Poliuks
Czołg ma na pierwszym lvl ranged pierce, na drugim fire. Do poprawki.
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.07
6,699,172 unikalne wizyty