Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Gra na silniku Battle for Wesnoth!
marcio13174111
Czy istnieje możliwość, abym zrobił nową grę na silniku gry Battle for Wesnoth? Oczywiście, że tak. Można usunąć wszystkie kampanie z folderu /campaings, stworzyć własne i je dodać. Potem zmienić obrazek w menu na jakiś inny, podmienić wygląd okienek. Domyślnie okienka są koloru ciemno niebieskiego. Można by np.: podmienić kolor ciemno niebieski na jakiś inny. Jednostki też można nowe przecież zrobić. Ery tak samo. Potem tylko zmienić ikonkę gry na swoją, zmienić nazwę i wszystko! Właśnie chcę zająć się taką modyfikacją i udostępnić wam, drodzy Wesnothlandczycy, zupełnie za darmo w temacie poświęconym owemu projektowi. Tutaj chciałbym się zapytać, czy macie jakieś pomysły. Chodzi mi o rasy. Wymyśliliście jakąś fajną i godną uwagi? Napiszcie mi jej nazwę, opis jednostek, ilość jednostek... Oczywiście możecie też pisać mi pomysły na nowe kampanie. Piszcie to co wymyślicie, a ja wplotę to do gry. W "Autorach" dodam wasze nicki oraz nazwę kampanii, rasy, ery, którą wymyśliliście np.:

Elensfar - Age: The Age of Darknes

Nicko132 - Race: Titans

GRA NAZYWAĆ SIĘ BĘDZIE: PATCHCRAFT
Ja biorę się za tworzenie menu głównego. Zamienię tą mapkę w tle na coś lepszego itp. Czekam na pomysły!
Witajcie po un-banie! Brakowało mi wesnoth.com.pl!Patataj
 
jozio
Pomysł świetny, a biorąc pod uwagę podpis mam wrażenie, że lubisz tą grę conajmniej tak bardzo jak ja Grin Ale do rzeczy. Pamiętaj o licencji, będziesz musiał udostępnić kod źródłowy i dać listę autorów gry wyłączając grafikę i erę domyślną (to chyba chcesz zrobić sam, z tego co zrozumiałem). Czy zamierzasz ulepszać sam silnik? Nie mówię tutaj o grafikach, chodzi mi o kod źródłowy. Bo jeśli nie, to ja bym ci radził zrobić erę, wykreować dla niej świat, mapy i kampanie. Wtedy więcej osób w to zagra.
 
jozio
Roki, jak nie wiesz co to Free Software, Open Source i GNU GPL to się nie odzywaj w takich tematach... Pobierz ze strony wesnoth.org kod źródłowy BfW, przeczytaj licencję w pliku COPYING. Jak nie umiesz, to znajdź tłumaczenie albo wejdź na stronę free software foundation i tam poczytaj. I jeszcze jedno. Free as in freedom, not as in free beer.
EDIT:
Poza tym, wyżej pisałem już o licencji, pół posta na to poświęciłem.

Edit:
Jestem prawie pewien, że po uznaniu autorstwa tego czego samemu się nie zrobiło można. Jest w pakiecie kodu plik autors, a w Chinach chyba zrobili swoją wersję. Można też zapytać się RMS'a Grin
Edytowane przez AxeFighter dnia 14-03-2015 17:27
 
PuebloPL
Licencja GNU/GPL nie pozwala na to, o czym pisał marcio13174111
Cytuję z Wikipedii:
Celem licencji GNU GPL jest przekazanie użytkownikom czterech podstawowych wolności[2]:
wolność uruchamiania programu w dowolnym celu (wolność 0)
wolność analizowania, jak program działa i dostosowywania go do swoich potrzeb (wolność 1)
wolność rozpowszechniania niezmodyfikowanej kopii programu (wolność 2)
wolność udoskonalania programu i publicznego rozpowszechniania własnych ulepszeń, dzięki czemu może z nich skorzystać cała społeczność (wolność 3).


Link do całego artykułu: http://pl.wikiped...ic_License
Edytowane przez PuebloPL dnia 31-08-2012 11:43
Ain't a DJ gonna save my soul
I sold it long ago for rock 'n' roll

My Cemical Romance - Party Poison


Zapraszam na bloga: KLIK

My Anime List - moja lista anime obejrzanych/oglądanych/tych, które mam w planach.
 
Piko
Czy tylko mi się wydaje, że
wolność udoskonalania programu i publicznego rozpowszechniania własnych ulepszeń, dzięki czemu może z nich skorzystać cała społeczność (wolność 3).
pozwala na to, o czym pisał marcio?
 
PuebloPL
Właściwie, jak teraz o tym myślę, to właściwie np. przeglądarka google Chrome i Chromium oraz kilka innych korzystają z tego samego silnika (Webkit), więc z BfW też to może być legalne.

Tak wiem, zaprzeczam sam sobieFacepalm
Ain't a DJ gonna save my soul
I sold it long ago for rock 'n' roll

My Cemical Romance - Party Poison


Zapraszam na bloga: KLIK

My Anime List - moja lista anime obejrzanych/oglądanych/tych, które mam w planach.
 
marcio13174111
Hmm... Jeśli Chiny zrobiły własną wersję, to my, Polacy, możemy zrobić własną, no nie? Można by dodać nową rasę bardzo znaną w Polsce: Wiedźminów. Można by szkolić Wiedźminów Adeptów, Wiedźminów Starszych ( srebrne ostrze 35-2!!!), Wiedźmina Maga itp. A potem tylko zrobić fajną animację walki, jak Wiedźmin podskakuje i uderza mieczem wroga. No nie wiem. W każdym razie ja nie chciałbym sprzedawać PatchCrafta, a udostępniać go za darmo na tym forum. Jeśli GNU pozwala na kopiowanie, wysyłanie, przerabianie i dodawanie wszystkiego co w grze, to dobrze, bo ja chcę przerobić i dodać coś do gry, a następnie skopiować i wysłać w sieć Grin Wszystko jest dobrze.
Witajcie po un-banie! Brakowało mi wesnoth.com.pl!Patataj
 
jozio
Tak, możesz edytować, zmieniać, udoskonalać, wykorzystywać część kodu do własnych celów, pod warunkiem uznania autorstwa (Plik bodajże AUTORS w pakiecie kodu źródłowego) i rozpowszechnienia na GNU GPL, czyli po prostu musisz dać możliwość pobrania kodu źródłowego. Właśnie, zauważyłem ważną rzecz, na naszej stronie musi być możliwy do pobrania kod źródłowy, bo udostępniamy binarkę, albo musi być nadmienione, że jak ktoś chce to może dostać w mailu. Sprzedawać nie możesz, ale możesz rozprowadzać za opłatą wolne oprogramowanie (to skomplikowane, jak chcesz się dowiedzieć więcej, to poczytaj tutaj: http://www.gnu.or...lling.html). Czyli możesz robić co chcesz, jeśli spełnisz warunki wyżej (oczywiście musisz pozwalać innym na to, żeby też robili co chcą).
 
jozio
To jest łatwe, jeśli ma się doświadczenie w programowaniu gier. Ja nie mam, więc nie pomogę, ale jeśli chce się zrobić kilka frakcji i kampanii to naprawdę, łatwiej jest zrobić erę i kilka kampanii do nich, tak jak jest to w przypadku Archaic Ery czy Ery Magii. To tak jakby Inferno kopiował cały silnik gry żeby dodać zamiast domyślnej Erę Magii i kampanie do niej.
 
marcio13174111
Wiem, że to trudne. Czytałem poradniki na naszej stronie. Zajmie mi to sporo czasu i też chciałem zebrać team do tworzenia, ale na tym forum chyba jest mało osób, które coś potrafią. Ja sam potrafię obrabiać grafikę. Właśnie kończę wygląd menu, to wam prześlę obrazek, jak to wygląda. Ja mogę co najwyżej narysować jednostki, animacje, nowe menu, grafikę do animacji, portrety itp. Animację też zrobić można. Potrzebne mi co prawda jakieś 50 obrazków, ale np.: animację uderzenia włócznią raczej jest łatwiej wykonać. Po prostu kilka obrazków i mamy włócznika uderzającego włócznią przeciwnika. Mogę się mylić, bo dopiero teraz się tym zainteresowałem. Lubię bawić się w takie rzeczy Wink To jest trudne i chcę się tego podjąć. Mój brat pisze muzykę, to będę miał jakieś z tego korzyści Grin Będzie muzyczka dla gry. Aha, to chciałby ktoś dojść do teamu? Możecie powiedzieć, w czym się specjalizujecie. Grafiką i animacją mogę się zająć ja. Nie każdy ma zdolności plastyczne, wiem to, dlatego chcę rysować. Mogę też tworzyć jednostki. Jeśli ma być jakiś team, to każdy by miał przydzielone zadania np.: ty robisz jednostki, ty scenariusze, ty coś tam itd. Nie wiem, czy ktoś by chciał tak pracować, ale może ktoś chce. Jeśli tak, to zapraszam.
Witajcie po un-banie! Brakowało mi wesnoth.com.pl!Patataj
 
Richiter
skoro tak to ja mogę trochę po programować ale nie za wiele raczej prostsze rzeczy, i wymyślić jednostki i rasy tylko podaj w jakim ta gra ma być uniwersum?
images40.fotosik.pl/479/60c9049eacf8d030.jpg
 
jozio
Ja też mogę pomóc, nie jestem zbyt dobry w WML'u, ale mogę się pouczyć trochę, zrobić opisy, i zaprogramować frakcje, jednostki i inne takie. Ale jak skorzystam z poradników to może uda mi się zrobić jakiś scenariusz do kampanii. Richter, z pierwszego postu wynika, że wszystko jest raczej do wymyślenia Wink
A, i mogę pracować nad balansem w kampaniach i w erach, w tym jestem dobry.
Edytowane przez jozio dnia 31-08-2012 14:05
 
marcio13174111
Myślałem nad fantasy lub średniowieczem. Fantasy, to oczywiście orkowie, elfy itp. a średniowiecze to coś jak The Settlers, czyli Majowie, Rzymianie itp. Nie wiem, które z tych dwóch uniwersum wybrać, ale chyba fantasy, ponieważ mamy duże pole do popisów i można wymyślić fajne rasy, a średniowiecze to raczej nie da się innych wymyślić. No nie wiem, możecie mi pomóc wybrać które by było lepsze? Frown
Witajcie po un-banie! Brakowało mi wesnoth.com.pl!Patataj
 
jozio
Ja bym brał fantasy, bo średniowiecze, jak i inne epoki historyczne, nadaje ramy jednostkom i wydarzeniom... I nie pozwala popisywać się wyobraźnią Grin
 
Elensefar
Ja mógłbym się zająć opisami, w końcu robię to już w Forgotten Legends. Grin

"Głupota ludzka jest jak wyobraźnia- nie zna granic"

Elensefar
 
marcio13174111
jozio, Roki, to fajnie. Jeśli chcecie, to możecie mi pomóc. jozio, Ty możesz pomóc w zaprogramowaniu jednostek i frakcji, a Ty Roki mógłbyś zaprogramować nam scenariusze. Jeśli chodzi o te portrety... Ja nie za bardzo umiem je robić. Próbowałem raz człowieka, to wyszedł mi taki facet podobny do... do niczego Pfft
Witajcie po un-banie! Brakowało mi wesnoth.com.pl!Patataj
 
jozio
Nie zapomnij o Richiterze Wink Ja portretów nie umiem robić, w ogóle to czy ten temat nie pasowałby do warsztatów?
Edytowane przez jozio dnia 31-08-2012 14:14
 
marcio13174111
Może i do warsztatów by pasował, ale ja tak na razie napisałem tutaj. Chyba założę oddzielny temat od tego. Tam będę informował was o tym, co i ile zrobiłem. Richter? Wiecie, gdzie go można znaleźć?
Witajcie po un-banie! Brakowało mi wesnoth.com.pl!Patataj
 
Richiter
Rzymianie też nie wiele Grin, ja też bym wolał fantasy, na pewno łatwiej mi będzie wymyślić rasy i jednostki do tego gatunku, potrafię się popisać niezłą wyobraźnią co pomaga i to bardzo i ogólnie lubię ten gatunek Smile.
images40.fotosik.pl/479/60c9049eacf8d030.jpg
 
jozio
Roki, musimy się zająć teraz wymyślaniem jednostek, a nie scenariuszami Wink Też lubię ten gatunek, ale tym razem trzeba wymyślić coś nowego, bo wszystkim już się chyba przejadły kampanie o szlachetnych elfach napadanych przez bezmózgie orki i nikczemnych nekromantów Grin
Edytowane przez jozio dnia 31-08-2012 14:32
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.59
10,002,500 unikalne wizyty