Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Niszczyciele - ostatnia frakcja Ery Magii
inferno8
Kolejna wersja Niszczycieli:

-Cyklopy otrzymały sporą odporność na magię i obuch, zaś stały się podatne na obrażenia sieczne i kłute
-od teraz kiedy Omen (i jego wyższe poziomy) zabije kogoś w pobliżu dostanie doświadczenie proporcjonalne do pokonanego przeciwnika
-Strzygi otrzymały poprawioną animację postoju

Edit:
Jeszcze jedna wersja. Doszły animacje dla drugich poziomów oraz niektórych trzecich. Oprócz tego sporo zmian dotyczących balansu w całej erze (dzięki za sugestie SagezSmile).

Powoli zbliżamy się do oficjalnej premiery na wesnoth.org Wink

-animacje dla całej linii Mar
-animacje dla całej linii Cyklopów
-animacje dla Oprawcy, Samuraja Atokpi, Piranius Monstrus

Balans:
-Ropuchy 60% na bagnie, regeneracja+4 koszt 16g
-Jeździec Wiwerny 21g
-Salamandra 16g
-Szaman Adept 17g
-Wiwerna 20g
-Mu 5g
-Magiczne Oko (linia) -20% chłód
-Golem 22g
-Uczeń 14g
-Tancerz Ostrzy (linia) 6 punktów ruchu
-Mroczny Wojownik (linia) 10% astralny
-usprawniony skrypt rekrutacji

Edit2:
Zbliżamy się do oficjalnej premiery Ery Magii 1.0. Oto kolejna wersja testowa, być może ostatnia.

-animacje dla całej linii Omenów ukończone
-animacja dla Dowódcy Atokpi
-tryby Era Magii Mistrzowie, Era Magii RPG uzupełnione o Niszczycieli.

Balans:
-Mu otrzymał atak obuchowy wręcz, cena z powrotem do 10g
-Um otrzymał atak kłuty wręcz (RIPLIB uzyskany}
-Goblin Wojownik zwiększone obrażenia na odległość (9-1)

Pewnie niektórzy zauważyli, że brakuje animacji dla niektórych ataków Atokpi, jak i wyższych poziomów Bestii. Animacje te postanowiłem pominąć, gdyż animowanie ich (a zwłaszcza kościanych gigantów) zajęłoby mi zbyt dużo czasu z uwagi na ich złożony wygląd. Domyślna animacja jaką oferuje silnik BfW powinna na ten moment wystarczyć w zupełności.

Jeśli chcecie zaproponować ostatnie poprawki do Niszczycieli jak i całej Ery Magii przed premierą, to jest to ostatni moment. Era of Magic 1.0 wyjdzie na początku grudnia.

Edit3:
Nie, w erze nie potrzeba aż tak potężnych jednostek, ale być może taki Przedwieczny Moloch pojawi się w jakimś wątku fabularnym. Czas pokaże Wink
Edytowane przez AxeFighter dnia 08-11-2014 16:31
 
michcio
Mam wewnętrzny mętlik w głowie co do Piralotów. Porównam je ze Strzygami (być może zestawianie pojedynczych jednostek nie powinno mieć miejsca, ale wydały one mi się na tyle podobne, aby to zrobić).

Wypiszę wartości dla rybki i zestawie z lewitującą postacią:
Cena 16 - 18
PŻ 26 - 21
MP 7 - 6
PD 22 - 34
Atak 6/3, wysysa, trucizna (kłujący) - 5/3, wysysa, magiczny (ogień)
Odporności:
Astralny -10 / 20
Ogień -10 / 30
Chłód 10 /-10
Sieczny -10 / 30
Obuchowy 0 / 30
Kłujący 10 / 30
Dodatkowo Strzyga jest harcownikiem.

Cóż, moim skromnym zdaniem te rybki są troszkę za mocne jak na swoją cenę (prawdopodobnie fakt, że mogą maksymalnie osiągnąć drugi poziom sprawia, że są tak silne), jednak pełnią one rolę tj. zwiadowcy, a takie coś się raczej ceni.

Nie wiem, co sądzą o tym inni i najlepiej by było, gdyby się ktoś jeszcze na ten temat wypowiedział.

A, i najważniejsze - Inferno8, wykonałeś kawał wspaniałej roboty! Smile Jesteś Wielki Smile
Pozdrawiam Wink
 
Sagez
Moim zdaniem są zbalansowane. Piraloty to taki miks zwiadowcy z ''przeszkadzaczem'', ale w żadnej z tych ról nie są naprawdę dobre. Na prawdziwego zwiadowcę są za wolne, a w walce 1 na 1 pomimo trucizny często ulegają (brak ataku na odległość). Ponadto są słabe w starciu z magicznymi oczami. To akurat ważne, bo Sky Kingdom jest najgorszym przeciwnikiem dla Destroyers, a Strzygi radzą sobie z oczami lepiej niż piraloty. Piraloty spowolnią postępy przeciwnika, ale w późniejszej grze przestają się liczyć i prędko giną.
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
inferno8
michcio napisał:
Cóż, moim skromnym zdaniem te rybki są troszkę za mocne jak na swoją cenę
Spójrzmy. Piraloty mają stały modyfikator terenowy 50% więc nie mogą korzystać z udogodnień terenu, nie posiadają ataku na odległość, który dominuje w Erze, są wrażliwe na sieczne obrażenia, które przeważają w atakach wręcz zarówno po stronie jednostek z Ery jak i z Domyślnej, nie są "naprawdę" szybkie jak zauważył Sagez. Jak dla mnie są zbalansowane.
 
michcio
Suma sumarum Wasze opinie mnie przekonały. Nie brałem tego wszystkiego pod uwagę i stąd te pochopne wnioski.

Do niczego więcej nie mogę się przyczepić Smile

Ps. Wybaczcie, że nie przeanalizowałem wszystkich aspektów tej jednostki na tle frakcji i całej ery. Prawdopodobnie darowałbym sobie w tedy pisanie postu, który niczego nowego nie wniósł i przede wszystkim nie pomógł.
 
jozio
michcio, nie ma co się zamartwiać Wink Bez takich postów nie byłoby dyskusji na forum Grin
Ja się tylko nie zgodzę, że piraloty mogą być niepotrzebne w późniejszej fazie rozgrywki. Jak ktoś ma berserkerów, to stają się bardzo przydatne - nawet jeśli przegrają to pozostawią ciężko rannego i zatrutego przeciwnika, z którym inny piralot lub strzyga nie powinny mieć problemów. A nawet nie licząc tych berserkerów, to i tak zatrucie przydaje się zawsze przeciwko żywym frakcjom.
 
Sagez
Miałem na myśli to, że piraloty są użyteczne, ale to nie są jakieś czołgi. Będą pierwsze do odstrzału, bo są niebezpieczne i łatwe do zabicia, o to mi chodzi. Oczywiście, może się zdarzyć, że zrekrutowanego w pierwszej turze piralota zachowasz do ostatniej tury, ale... to wciąż łatwe 8 xp dla przeciwnika. Obojętne, czy na początku czy na końcu rozgrywki, każdy chętnie eliminuje trucicieli.
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
michcio
Dobra, w takim razie mam 2 pytania (nie dotyczące Piralotów):

1. Czy Cyklop Szkielet celowo może zarażać pokonane jednostki w wioskach?
2. Czy Mocarny Cyklop zabijając swoim atakiem obszarowym (zdolność) przyległego przeciwnika nie dostanie za niego PD?
 
inferno8
1. Czy Cyklop Szkielet celowo może zarażać pokonane jednostki w wioskach?
Tak.

2. Czy Mocarny Cyklop zabijając swoim atakiem obszarowym (zdolność) przyległego przeciwnika nie dostanie za niego PD?
Dostanie. Teraz już tak. Doświadczenie zdobywane w niebezpośredni sposób zostało niedawno przeze mnie wprowadzone i zostanie opublikowane przy następnej okazji.
 
michcio
inferno8 napisał:
Dostanie. Teraz już tak. Doświadczenie zdobywane w niebezpośredni sposób zostało niedawno przeze mnie wprowadzone i zostanie opublikowane przy następnej okazji.


A czy nadal będzie on ranił jednostki przyjazne i jeśli tak, to czy za nie również będzie dostawał doświadczenie?

Zapewne wszystko już dopracowałeś, a pytam z czystej ciekawości Smile

Pozdrawiam i gratuluję tak wspaniałej ery jaką jest EoMa Smile Jestem pod wrażeniem, inferno8, ile czsu i pracy musiałeś włożyć w to dzieło Cool Prawdziwy majstersztyk Grin
 
inferno8
A czy nadal będzie on ranił jednostki przyjazne i jeśli tak, to czy za nie również będzie dostawał doświadczenie?
Taki oszalały cyklop jak zacznie miotać drzewem to raczej każdemu się dostanie. Na chwilę obecną tego nie zmieniam. A co do doświadczenia to będzie je dostawał również za pokonane sojusznicze jednostki.

Pozdrawiam i gratuluję tak wspaniałej ery jaką jest EoMa Smile Jestem pod wrażeniem, inferno8, ile czasu i pracy musiałeś włożyć w to dzieło
Dziękuję. Robię to z dedykacją dla Was Smile Sam nie sądziłem, że tak to wszystko się potoczy. Ile to już lat będzie? W 2008 miała miejsce premiera, prace zaś rozpocząłem w 2007 a więc niedługo 5 lat... Smile
 
AxeFighter
Kilka rzeczy odnośnie Niszczycieli:
* Linia Omena ma notkę "uwagi specjalne", jednak żadnej tam nie podano,
* Sam Omen jest nieco za tani jak na takie przegięte umiejętności. Ta jednostka jest po prostu zbyt dobra. Atak 7-3 bez kontrataku niszczy, nawet gdyby nie miał ciosu obszarowego. Zaś jego umiejętność sprawia, że jego słabości są anulowane, zaś odporności naprawdę spore. Sugeruję naprawdę zwiększyć koszt, minimalnie do 18 złota (krasnolud kosztuje 17, a nie jest aż tak wybitny),
* Mara zaś jest nieco za droga, szczególnie w porównaniu do Omena, 16-17 złota byłoby optymalniejsze,
* Bestia do kosmiczny czołg, wystarczy zmiksować z cyklopem i mamy odporność na wszystko. Przydałoby się zwiększyć nieco koszt lub obniżyć atak/zdrowie,
* Czy Aktopi nie jest nieco za mocny? Znowu posłużę się tu porównaniem do Krasnoluda. Ten sam koszt, nieco gorsza wytrzymałość, ale kosmiczne obrażenia 8-3. Sugeruję obniżyć każdej broni obrażenia o 1, albo zrobić tą jednostkę bardziej ofensywną, zabierając nieco zdrowia,
* Cyklop zaś jest chyba nieco za drogi, 17 złota byłoby optymalniejsze,
* Piralot dobry, ciekawa kombinacja umiejętności, nie ma co mu zarzucić.

To moje takie małe przemyślenia. Wink Nie znam się za mocno na balansie EoMy, lecz na pierwszy rzut oka widać, że spam Omenami i Bestiami to w tej chwili klucz do zwycięstwa. Myślę, że pomogłem Pfft
Ja zaczynałem jako zwykły, napalony user, pisałem często newsy. Bach! Redaktor! Więc niebywale uradowany, pisałem jeszcze więcej, dodatkowo artykuły. Nie ma co, byłem nadpobudliwy wtedy... A jak zostałem mianowany adminem, to z początku w ogóle nie chciałem nim być! Byłem przestraszony odpowiedzialnością. Bo mnie nie kręciły tytuły, tylko Wesnoth. - Sagez

https://www.youtu...QuObfTx6Cg - link zaktualizowany!
 
http://wesnoth.com.pl
Sagez
Może to kwestia szczęścia, ale u mnie Omeny zawsze rzadko trafiały, za to boleśnie potem obrywając. Mocny atak obszary równoważy dla mnie mała ilość hp. Na razie zostawiłbym jak jest, ewentualnie poczekał na inne głosy.

Mara dla mnie pojedynczo jest słaba, ale w grupie potrafi przyprawić o ból głowy - cena dobrze to według mnie reguluje. Też bym zostawił.

Bestie zwalczane magami mogą albo ginąć albo uciekać gdzie pieprz rośnie. Poza tym, mają spory atak, ale tylko jeden! Jak nie trafią... to bieda.

Aktopi... nie widziałem problemu, tutaj być może mógłbym się zgodzić.

Cyklop (o ile pamiętam) kosztował 17 na początku i było za mało, a teraz 18 to za dużo? Niech zostanie, dopóki więcej osób na to nie narzeka.

Spam? serio to możliwe?


''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Piko
Zgodzę się z AFem, Omeny naprawdę są zbyt potężne. Osobiście nie rozumiem za bardzo jak mogą one boleśnie obrywać. Brak kontrataku nie pozwala im stracić punktów życia gdy atakują, a strach bardzo redukuje obrażenia otrzymywane w obronie. W dodatku cios obszarowy uniemożliwia skupienie sił na tej jednostce, bo obrażenia odwetowe zwielokrotnione przez ilość przyległych jednostek po prostu miażdżą wojska przeciwnika.

Marom rzeczywiście zmniejszyłbym koszt, wypadają bardzo słabo na tle Piralotów.
 
Guurahk
Na Omeny mam jeden sposób. Szamani jaszczurek.
"Jest niewiele cnót, których Polacy nie posiadają, i niewiele pomyłek, których udało im się uniknąć." - Winston Churchill
 
Sulik
Sagez napisał/a:

Spam? serio to możliwe?



W moim odczuciu Omeni(Omeny?) tak odstają od reszty, że cała frakcja mogłaby się składać z jednej jednostki.

Omen vs Włócznik (default)

Omen kosztuje 16 złota, włócznik 14, więc omen powinien być teorytycznie lepszy.
Życia: 30 vs 36
Ruch: 6 vs 5
Doświadczenie: 46 vs 29
Atak: wręcz 7-3 obszarowy (nawet 6 hexów), bez kontry vs wręcz 7-3 pierwszy cios
oraz 8-2 oraz na dystans 6-1
Odporności: różne raz podatny raz odporny vs brak
Ruch w terenie: wszędzie koszt ruchu (prawie) vs tylko po płaskim 1 reszta 2 lub 3.
Obrona: wszędzie 50%, na zamarzniętym 90% vs różnie

Nie widać? Atak obszarowy i brak kontry to naprawdę robi miazgę przy jego obrażeniach i mobilności. Omen jest za dobry.
Edytowane przez Sulik dnia 16-08-2013 23:58
 
inferno8
Hmm, w takim razie widzę to tak:

Omen - koszt podniosę do 20 szt. złota (+4)
Mara - koszt zmniejszę do 17 szt.złota (-1)
Bestia - na ten moment bym to zostawił jak jest
Atokpi - zredukuję życie: 36->30 45->40 60->50
Cyklop i Piralot - zostawiam jak jest

Pasuje Wam? Jak dziś dojdziemy do porozumienia to jeszcze wieczorem może ukazać się poprawiona Era wraz z odświeżoną kampanią Wink
 
Piko
Pewnie że tak. Smile Chociażby aby już móc zagrać w kampanię. Grin
 
AxeFighter
Oczywiście, że pasuje Smile Naprawdę potrzeba zbalansowanych Niszczycieli, czekam z niecierpliwością Grin
Ja zaczynałem jako zwykły, napalony user, pisałem często newsy. Bach! Redaktor! Więc niebywale uradowany, pisałem jeszcze więcej, dodatkowo artykuły. Nie ma co, byłem nadpobudliwy wtedy... A jak zostałem mianowany adminem, to z początku w ogóle nie chciałem nim być! Byłem przestraszony odpowiedzialnością. Bo mnie nie kręciły tytuły, tylko Wesnoth. - Sagez

https://www.youtu...QuObfTx6Cg - link zaktualizowany!
 
http://wesnoth.com.pl
inferno8
Dobra, w takim razie zabieram się do pracy. Dziś powinno się ukazać Wink
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.12
6,717,989 unikalne wizyty