Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Projekt - POLSKI RANKING GRACZY BfW
Druid
TAK BYŁO

[img]http://www.rankinggraczybfw.republika.pl/1/husaria500.jpg[/img] is not a valid Image.

TAK JEST

[img]http://www.rankinggraczybfw.republika.pl/2r/baner-ranking.jpg[/img] is not a valid Image.

A JAK BĘDZIE ZALEŻY TYLKO OD WAS Wink

Kiedyś zapanowała tutaj niesamowita i niepowtarzalna atmosfera, jaką trudno jest sobie wyczarować. Nigdy nie było łatwo, ale wspólnie potrafiliśmy razem coś stworzyć. To dzięki Wam nasz ranking stał się nie tylko jednym z działów na forum, a czymś o wiele, wiele większym i ważniejszym. Czy można było to zrobić lepiej ? Na pewno, ale co by zostało do poprawiania dla przyszłych pokoleń. Grin

Krótkie podsumowanie dotychczasowych dyskusji.


Po pierwsze Werian z 4rlekinem w najbliższej przyszłości obiecali popracować nad rankingiem opierającym się na "ELO" i zamieszczonym na stronach naszego serwisu (jak widać nic na siłę Wink )
Po drugie na chwilę obecną pracujemy już nad nad wersją uproszczoną (roboczo nazwaną 0.0.5)



[img]http://www.rankinggraczybfw.republika.pl/3t/rankingbaner600x40.jpg[/img] is not a valid Image.


POLSKI RANKING GRACZY BfW w wersji 0.0.1 wystartował


Uprzejmie informuję, że POLSKI RANKINGU GRACZY BfW w wersji 0.0.1 wystartował. Dlatego pragnę wszystkim zaangażowanym w realizację tego projektu, serdecznie podziękować. Podziękowania są tym większe, że zaczynając prace nad rankingiem było sporo głosów "zachęcających" do dalszej pracy w stylu "to się na pewno nie uda". Mimo wszystko udało się. Wink Pozwolę sobie wymienić nicki tych, użytkowników, którzy wnieśli swój wkład do dyskusji i byli dla mnie źródłem inspiracji. Bez nich ranking pewnie by nie powstał oto oni : Ariu , Rene, kalfat , Guurahk, axtman, Piko , misiek10000, 4rlekin, kalfat, Kokos , Werian, eloelo80, Poliuks, Hasus - serdecznie dziękuję.
Do drużyny na etapie tworzenia strony dołączył Dunno dokładając swoją iskierkę magii. Obecny wygląd rankingu na zewnętrznym serwerze to w dużej mierze jego zasługa. Oby ten zapał mu towarzyszył na dalszej drodze. Dziękuję.


--------------------


Każdego kto ma chęć i swoją wizję dotyczącą wyglądu i działania ranking w przyszłości, zapraszam do zabrania głosu w dyskusji na forum. Pfft

--------------------


Czas wystartował. Zapisy do turnieju trwają czyli mamy miesiąc z niewielkim okładem aby stworzyć podwaliny organizacyjne POLSKIEGO RANKINGU - a jest sporo pytań. Dlatego, żeby nie spowodować dużego chaosu co kilka dni będę zamieszczał nowe tematy z prośbą o wasze opinie. Dzisiaj początek.
1. Jak widzicie punktację w rankingu.
Według mnie stosowany na ladder jest za skomplikowany jak na nasze potrzeby.
2. Jak z awansem w rankingu (określający poziom gracza).
Klasycznie w stylu nowicjusz - giermek - rycerz. Czy robimy własny ? Jak własny to proszę o propozycje.
3. Jak z nazwą ?
Moja propozycja to obecna robocza nazwa POLSKI RANKING GRACZY BfW. Czekam na wasze propozycje.

Dzięki za każdy wpis.
Edytowane przez Druid dnia 16-08-2015 10:32
Dingo napisał:

Postaram się ignorować wszelkie możliwości do offtopowej dyskusji, ale może nawet lepiej by w ogóle już nigdy z wami nie wchodzić w dyskusję. Grin (<- pozwoliłem sobie dodać z własnej inwencji Wink)
 
www.rankinggraczybfw.republika.pl/ranking.html
kalfat
Świetny pomysł, czegoś takiego jak ranking bądź ladder brakuje w wesnoth. Jest to dosyć złożony temat bo musimy zadać sobie pytanie co chcemy osiągnąć poprzez taki ranking. Po pierwsze to pokazać kto jest lepszy od kogo ;P. Oczywiście im więcej graczy tym lepiej więc dlaczego nie przejść do laddera. Ano dlatego że, taki ladder mnie troszkę odstrasza bo wiem że grają tam dobrzy gracze którzy mnie zniszczą a nauczenie się grać równie dobrze zajmie mi nieproporcjonalnie dużo czasu do satysfakcji którą otrzymam dzięki nauce tejże gry. Aby gracz chciał grać to przed jego nosem musi być jakaś marchewka(bądź cukierek). Otóż marchewką może być mnóstwo rzeczy np. achivmenty, jakieś elementy socjalne, highscore'y a nawet ciekawa fabuła. Trzeba tylko wiedzieć jak taką marchewkę wdrożyć do gry.

1.Poprawcie mnie jeśli jestem w błędzie ale na ladderze jest lekko zmodyfikowany system ELO jako punktacja. System ELO to według mnie dobry sposób na sprawdzenie umiejętności gracza.

2.Poziom gracza... Zależy co masz na myśli przez poziom gracza. Ja proponowałbym rozbudowanie rankingu o elementy rpg. Żeby ranking był ciekawszy i dawał możliwość słabym graczom czerpania przyjemności nie tylko w szlifowaniu swoich umiejętności ale także jakąś nagrodę.

A} Zostawiamy ELO dla ludzi którym zależy na konkurowaniu z innymi i miejscu w tabeli. To wystarczy żeby ranking funkcjonował.

B} Dla ludzi lubiących troszkę inne rzeczy:
-Dajemy możliwość wyboru frakcji. Gracz wybiera do której frakcji chce należeć (Niekoniecznie muszą to być klimaty defaultowe). Np. chcesz należeć do Buntowników proszę cie bardzo; Ja na przykład wolałbym bym być widziany jako troll Pfft wstępuje więc do Ludów Północy. Dzięki temu jesteśmy w stanie zżyć się z ludźmi w walce i porozmawiać z innymi orkami o elfickich kobietach Wink.

-System doświadczenia. Gracz po odbytej walce zdobywa punkt doświadczenia(każdej walce, nawet przegranej). Po uzbieraniu odpowiedniej ilości punktów takowy gracz zdobywałby kolejne poziomy. Wraz z danym poziomem(np. 5,10,15 itd.) mógłby wybrać tytuł zależny od wybranej frakcji np. Krasnoludzki Runmistrz lub Krasnoludzki Siłacz.

-Zrobić tabelki Pfft. Otóż zrobić tabelę dla wszystkich graczy(Gracz/ELO/Frakcja+Tytuł/Poziom+punkty doświadczenia) i oddzielną tabelę dla frakcji (Frakcja/Ilość Graczy/suma punktów doświadczenia/Stosunek punktów doświadczenia do ilości graczy).
-Nagrody dla frakcji. Np. gdy gracz z frakcji Lojalistów wygra jakiś turniej to tabela przyjmuje barwy wybrane przez tą frakcję, można postarać się by w miniaturce newsa figurował sztandar bądź obrazek wybrany przez frakcję.

3. Nazwa rankingu to ważna rzecz i nie powinniśmy się z nią spieszyć. Wolę to zostawić bardziej kreatywnym.

Wszystko jest do przedyskutowania, masz moje wsparcie Druid. Jeśli będzie taka potrzeba to mogę sam kreślić tabelki lub liczyć różne pierdoły.
D Y E D M Λ G E N T Λ
 
Guurahk
Jak dla mnie to wystarczy prosty ranking oparty o osiągnięcia w turniejach - wygrana (nie turnieju, a bitwy) 1 pkt. i tyle, gracze lecą w górę. Jeśli ktoś bierze udział w dwóch turniejach, a ktoś inny w jednym, to trudno, ten drugi musi przeboleć.

A co do nazwy to myślę, że wystarczy Drabinka wesnoth.com.pl
Edytowane przez Guurahk dnia 14-01-2013 10:24
"Jest niewiele cnót, których Polacy nie posiadają, i niewiele pomyłek, których udało im się uniknąć." - Winston Churchill
 
Rene
Generalnie jak dla mnie wystarczyłby podstawowy ladder jaki już istnieje, tylko że:
-od dawna nikt już go za bardzo nie ulepsza i nie planuje tego robić;
-polskich aktywnych graczy jest na nim mało.

Dlatego polski ranking traktowałbym jako taki przedsionek dla polskich graczy, którzy nie czują się jeszcze na siłach grać na ladderze już istniejącym, co z resztą rozumiem, ponieważ większość aktywnych tam graczy to ludzie, którzy już dłuższy czas grają w BfW. Ewentualnie będzie świetnie jeśli ten ranking okaże się lepszy od istniejącego laddera i będą na nim nie tylko Polacy (albo będzie tak dużo polskich graczy, że nie bedzie sensu grać na ogólnym ladderzeSmile), jednak na początek trzeba się skupić na funkcji "przedsionka".

A teraz odpowiadając już wprost na pytania Druida:

1. Punktacja na obecnym ladderze wg mnie jest w porządku i tak Kalfat jest to zmodyfikowany system ELO. Jednak myślę, że można jeszcze bardziej to uprościć tak aby punktacja była jeszcze bardziej czytelna i promowała graczy aktywnych (nawet przegrywających).
Ewentualnie można wprowadzić jakieś stałe wartości za wygraną i przegraną co już maksymalnie uprości całą sprawę.

2. Generalnie to co pisze Kalfat jest w porządku. Po prostu z jednej strony zwykłe punkty a z drugiej jakieś mniej lub bardziej rozbudowane awanse postaci najlepiej w klimatach wesnothowych.

3. Proponowana nazwa jest w porządku ewentualnie zamiast słowa ranking: drabinka, liga czy coś innego w ten deseń.

Generalnie mam nadzieje, że uda Ci się Druid ukończyć ten projekt dzięki czemu ożywisz trochę polskie BfW szczególnie jeśli chodzi o gry 1vs1 w erę domyslną.
PozdrawiamSmile
Edytowane przez Rene dnia 13-01-2013 19:46
 
Axtman
Jak dla mnie zwycięstwa w turnieju jak i 2 i 3 miejsce powinny być brane pod uwagę w takim rankingu.
Oczywiście prosty plan guurahk jest najlepszy.
Chociaż pomysł z wyborem frakcji bardzo mi się podoba (mimo to dałbym 3 pkt za wygraną i 1 za przegraną to jest turniej -_-).
Wtedy mogłyby istnieć frakcje i oddzielne poziomy dla nich oczywiście byłoby sporo roboty.
Dzięki frakcją można by tworzyć bitwy między frakcjami. Co dawałoby punkty nie tyle graczom co frakcji.
Edytowane przez Axtman dnia 13-01-2013 20:55
kontakt: 1436114-gg
Oskar_karczewski -skype
axtman5@o2.pl
 
Ariu
Rene generalnie minimalista to Ty nie jesteś Grin. Hym "lepszy od istniejącego" Shock no to poprzeczkę ustawiłeś nie powiem na odpowiednim poziomie Wink. Jednak poważnie, może zacznijmy od "przedsionka". Moim zdaniem punktacja na obecnym ladder jest ok, ale nie gdy to się ma przeliczać ręcznie, a prawdopodobnie przynajmniej na początku tak będzie. Dlaczego więc nie wymyślić własnego prostego systemu? Nie powiem, że lepszego od ELO ale przejrzystszego. Tak aby było od razu jasne ile punktów zyska zwycięzca a ile straci przegrany. Moje propozycje poniżej.
Wersja 1:
Punktacja uzależniona od poziomu graczy
Zwycięzca dostaje punkty uzależnione od poziomu na którym był jego przeciwnik, czyli poziom 1 - 1 pkt za zwycięstwo (na początku każda gra tak punktowana)
Przegranemu odejmuje się z kolei punkty uzależnione od jego własnego poziomu, czyli poziom 1 - minus 1 pkt za przegraną.
W późniejszym czasie ktoś z wyższego poziomu może stracić znacznie więcej za przegraną niż nowicjusz, jednak jego poziom powinien mobilizować i dawać za to przewagę podczas rozgrywki.
Wersja 2:
Punktacja uzależniona od poziomu graczy
Zwycięzca dostaje punkty uzależnione od poziomu na którym był jego przeciwnik, czyli poziom 1 - 1 pkt za zwycięstwo - tutaj bez zmian do wersji 1 .
Przegranemu natomiast odejmuje się różnicę pomiędzy poziomami o ile wynik jest na plusie. Aby było jasne co mam na myśli na przykładzie.
Przykład 1
Gra 2 graczy na pierwszym poziomie.
Zwycięzca dostaje 1 pkt (bo jego przeciwnik był na pierwszym poziomie)
Przegrany nie dostaje nic ale też nic mu nie zostaje odjęte (bo poziomy 1 - 1 = 0) Tak zawsze będzie gdy będą grali gracze z tego samego poziomu.
Przykład 2
Gra 2 graczy pierwszy na 1 poziom drugi np. 3 poziomie.
Wygrywa gracz z 1 poziomu
Zwycięzca dostaje 3 pkt (bo jego przeciwnik który przegrał był na 3 poziomie)
Przegranemu odejmuje się 2 pkt ( bo 3 (jego poziom) - 1 (poziom przeciwnika który wygrał) = 2)
gdy wygrywa gracz z 3 poziomu
Zwycięzca dostaje 1 pkt (bo jego przeciwnik który przegrał był na 1 poziomie)
Przegranemu nic nie odejmujemy ( bo 1 (jego poziom) - 3 (poziom przeciwnika który wygrał) = - 2 czyli wynik nie jest na plusie )

Faworyzuje to nowych graczy gdyż nie trącą punktów grając z kimś ze swojego i wyższego poziomu. Trudniej jednak będzie wysadzić z siodła tych będących wyżej w drabinie.
Mam nadzieję, że te moje wyjaśnienia są w miarę jasne, przynajmniej dla umysłów ścisłych.

Należy również moim zdaniem rozważyć specjalną punktacje za turnieje w stylu dodatkowe punkty za miejsca 1-3. Nad tym się jeszcze zastanowię, w jakiej formie to by mogło być.

Co do nazwy liga kojarzy się z regularnymi rozgrywkami a drabina jakoś mi nie brzmi Cool. Nazwa z "Rankingiem" według mnie jest OK. Wow ile wypocin Grin. Ciekawe komu się to będzie chciało czytać Wink.
Pozdrawiam.
Ariu
 
Piko
Wersja druga imo jest naprawdę bardzo dobra. Tylko zmodyfikowałbym ją troszkę, aby nie było zbyt dużych skoków ilości zdobywanych punktów wraz z różnicą poziomów (notka: przyjmuję że 1pkt = 1 poziom, jeśli jest inaczej, to nie będzie tego problemu, ale za to będzie trochę więcej komplikacji). Pokażę na przykładzie:
Pewien nowy gracz (1-szy poziom) walczy z #1 w rankingu (50-ty). Gdy przegra, nic się nie stanie, ale gdy wygra, będą takie buty:
Zwycięzca dostaje 50pkt
Przegrany traci 49pkt

Czyli świeżak wskoczy na #1 (51 pkt)
A przegrany spadnie na samo dno (1pkt)

Fajnie, nie? Pfft
Moja propozycja jest taka:
Za zwycięstwo dostaje się ilość punktów równą poziomowi przeciwnika*0.4
Za przegraną traci się ilość punktów równą różnicy swojego poziomu i poziomu przeciwnika pomnożonej przez 0.3

Wtedy, poprzednia sytuacja, wyglądałaby tak:
Zwycięzca dostaje 20 pkt (50*0.4), będzie miał 21-szy poziom
Przegrany traci 16 pkt (49*0.3), będzie miał wtedy 34-ty poziom

Już lepiej, nie? Smile Jest jeszcze jeden problem, a mianowicie za zaatakowanie przeciwnika z wyższym poziomem nie możemy w żadnym wypadku stracić punktów, ale co z tym zrobić nie mam za bardzo pomysłu.
 
Ariu
Celna uwaga Piko i moje niedopowiedzenie. Miałem na względzie "przedsionek" Wink tzn. liczenie punkcików maksymalnie do 3 poziomu. Potem ten wzór należałoby bardziej skomplikować. Dodam, że w mojej ocenie przejście na wyższy poziom nie powinno być zbyt łatwe.
Edytowane przez Ariu dnia 14-01-2013 15:48
Ariu
 
Druid
Puki co Wink nie ma nas dużo, więc 4 poziomy to max. Wydaje mi się, że do tego poziomu sposób naliczania Ariu z wersji 2 da radę. Jak myślicie ile punktów potrzeba ustawić do kolejnych awansów. Weźcie pod uwagę, że od 2 poziomu powinny zacząć się pojawiać punkty ujemne Cool. Proszę również o napisanie dlaczego tyle a nie więcej czy mniej.
Kalfat Twój wpis daje tyle do myślenia i takie możliwości, że potrzeba się nad tym głęboko zastanowić Wink. Związane to jest z frakcjami, klanami i grami drużynowymi. Będzie nad czym pracować Grin.
Edytowane przez Druid dnia 14-01-2013 18:17
Dingo napisał:

Postaram się ignorować wszelkie możliwości do offtopowej dyskusji, ale może nawet lepiej by w ogóle już nigdy z wami nie wchodzić w dyskusję. Grin (<- pozwoliłem sobie dodać z własnej inwencji Wink)
 
www.rankinggraczybfw.republika.pl/ranking.html
Piko
Ja bym dał 10 punktów = 1 poziom. Liczba jest do uzgodnienia, ale ważne by nie było dużych problemów w orientowaniu się ile pkt. to jaki stopień. Tj. bez takich że od 5 jest 2-gi, od 10-go trzeci, od 20-go czwarty, a później trzeba będzie cały czas mieć włączone okienko z rozpiską poziomów, aby wiedzieć jaki powinna mieć dana osoba.
 
misiek10000
Ja mam taki pomysł: aby uniknąć takich sytuacji że 1 pozioma gra z np. 50 i wygrywa (np. tzw. szczęście początkującego) można by podzielić ranking na dywizję np. poziomy 1-10, 11-20, 21-30 itd. można by też zrobić jakąś ligę Wesnoth, która trwałaby np. do maja i na podstawie wyników podzielić graczy na ligi (tak, wiem Wesnoth to nie piłka nożna czy inny sport) i załóżmy co miesiąc w tych ligach byłyby mecze o kwalifikacje do wyższej i spadek do niższej ligi.
 
Rene
Ariu nie ma co się ograniczać Smile A obecny ladder nie jest wcale najlepszy, więc nie jest niemożliwe stworzenie czegoś lepszego.
Zdecydowanie jestem za stworzeniem rankingu tylko dla ery domyślnej. Generalnie mimo wielu mankamentów tylko ona jest w miarę zbalansowana i nadaje się do regularnych rozgrywek rankingowych.
Generalnie ta druga wersja liczenia punktów Ariu z poprawkami Piko jest w porządku Smile
Co do ilości punktów to muszę to jeszcze przemyśleć Wink

Misiek ten pomysł z dywizjami jest fajny ale będzie działał dopiero przy naprawdę sporej ilości graczy tak aby w każdej dywizji było trochę tych ludzi i było z kim grać.
Edytowane przez Rene dnia 14-01-2013 19:46
 
4rlekin
Pomysł Ariu faktycznie jest dobry.

Ale abstrahując od tego chcę zapytać o jakich rozwiązaniach technicznych mówimy ?
Tabelce na stronie zasysającej dane z jakiejś bazy, czy arkusza excel, który będzie do pobrania skądś i jakiś dyżurny go będzie ręcznie aktualizował, a może chcecie to zrobić w ramach wątku na forum ?

Bo jeżeli ma to być jakoś bardziej automatyzowane, to można zaimplementować ELO i w celu przejrzystości każdemu graczowi wyświetlać przy nicku przeciwnika ile zyska/straci punktów przy ewentualnym pojedynku.
Wtedy mamy dobry ranking, a dalej jest przejrzyście bo nie trzeba specjalnych obliczeń.
 
kalfat
Z tego co kojarzę to google pozwala na tworzenie publicznych dokumentów, tabelek itp. To się chyba nazywa google docs. Najprawdopodobniej da się opracować skrypt który będzie to obliczał szybko i od razu wstawiał do dokumentu. ;P Wydaje mi się że złożoność systemu nie jest w naszych czasach problemem dopóki nie wykracza po za naszą zdolność pojmowania.
D Y E D M Λ G E N T Λ
 
Druid
Piko 10 pkt to zdecydowanie za mało. Podczas jednego turnieju można zdobyć więcej z samych rozgrywek a planowane są bobusy za miejsca od 1 do 3. Osiągnięcie wyższego poziomu nie ma być wcale łatwe. A jego osiągnięcie ma już coś znaczyć nie tylko w naszym rankingu.
Misiek1000 popieram pomysł ale to melodia przyszłości. Zobaczymy ilu będzie aktywnych graczy i czy drabina odpali. Wtedy będziemy pracować dalej nad jej rozwojem i włączeniem w to ligi, sojuszy i klanów.
Rene twoje argumenty za erą domyślna do mnie przemawiają, ale chciałbym żeby rankikng motywował też do gry w dodatki np. inferno8 i innych . Zapytam ile razy graliście np. w EEaw po baniku dla MISia Cool? Wiem, wiem nie musicie odpowiadać Grin. Nie chciałbym aby to było tylko kolejne ladder ale coś więcej. To jednak zależy od tego co tutaj napiszecie. Każda opinia w tej sprawie jest ważna.
4rlekin ELO to przyszłość dopiero jak ranking odpali i będzie funkcjonował można będzie się nad tym zastanawiać. Póki co planuję to robić ręcznie w ramach tego serwisu. Ewentualnie na jakimś darmowy (czyli bez fajerwerków z liczeniem) zewnętrzny serwerek dać tabelkę. Tutaj widzę że nawet z html ciężko będzie. Jednak jak już coś się konkretnego wyklaruje to zobaczę co na to Werian powie. Czyli nie szalejcie z rzeczami gdzie jest potrzebny oddzielny płatny serwer Wink.
Kalfat a tak coś bliżej na temat google docs. Nie znam tego. Jakie ma możliwości, tylko liczy czy jakąś graficzkę i bazę danych też można do tego włączyć.

A teraz znowu kij w mrowisko Grin. Jak widzicie punktację w pojedynkach drużynowych ? Czy jesteście w ogóle za ich uwzględnieniem w rankingu ?
Edytowane przez Druid dnia 15-01-2013 20:54
Dingo napisał:

Postaram się ignorować wszelkie możliwości do offtopowej dyskusji, ale może nawet lepiej by w ogóle już nigdy z wami nie wchodzić w dyskusję. Grin (<- pozwoliłem sobie dodać z własnej inwencji Wink)
 
www.rankinggraczybfw.republika.pl/ranking.html
4rlekin
Nie sądzę żeby dało się jakkolwiek sensownie opunktować rozgrywki drużynowe, chyba żeby wyliczać punkty na podstawie statystyk gry (zabicia - straty na przykład).

Z serwerami to bez przesady, trochę Cię wyobraźnia ponosi.
Google docs to jest taki on-line'owy pakiet office. Masz tam Edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny i nie-pamiętam-co jeszcze.
Tak na dobrą sprawę wystarczy prosta baza np. sqlite wrzucona gdzieś na serwer (na przykład na ten, na którym stoi ta strona) i wyświetlanie rankingu w tabelce na wesnoth.com.pl.
Niezależnie od sposobu liczenia, przeliczałoby się tylko raz - po każdym meczu.
I umówmy się: elo może nie być zbyt przejrzyste dla zwykłego śmiertelnika, ale nie jest to jakiś złożony algorytm i nie wymaga mocy obliczeniowej z księżyca.

Nie znam się specjalnie na PHP, ale wystarczy baza na serwerze, prosty formularz i dwa czy trzy stosowne query, i jest ranking.
 
Piko
@Druid - tylko że gdyby nie liczyć turniejów, to awans trwałby trochę długo. Zwłaszcza że wg twojej wizji za pokonanie pro byłyby max. 3-4 punkty. Osobiście uważam, że nie ważne czy osiągniąciem jest zdobycie 2-go poziomu czy 5-go, ale ta druga opcja bardzo usprawni punktację.

Btw, "puki"? Facepalm
Popraw, bo dam sobie do sygnatury i będę się nabijał z tego przez 777 lat, 77 dni, 7 godzin, 7 minut i 4 sekundy. Grin
Edytowane przez Piko dnia 15-01-2013 06:51
 
Rene
Zdecydowanie trzeba odpuścić uwzględnianie rozgrywek drużynowych. Z balansem 2vs2 w domyślnej jest dosyć kiepsko nie mówiąc już o mapach 2vs2. Poza tym, chyba będzie lepiej się skupić na trybie 1vs1 tak, aby przynajmniej on był dobrze dopracowany. Pojawiłby się też problem czy muszą być jakieś stałe drużyny i oczywiście jak znowu liczyć te punkty.
 
4rlekin
Jak mówiłem można uzależnić punktację nie od wygranej/przegranej, ale uwzględniać dodatkowo statystyki zabić/strat, albo obrażeń, w celu zmierzenia poziomu gry i aktywności każdego z graczy.
Można by zrobić jakiś skomplikowany algorytm, który liczyłby to mając na uwadze jeszcze czas trwania meczu.

Ale, jak również mówiłem wcześniej, nie widzę sensu w robieniu punktowanych rozgrywek drużynowych.
 
Ariu
4rlekin masz rację, ale nie bierzesz pod uwagę z jakiego poziomu to jest robione Wink. Dostęp do tego serwera ma pewnie tylko Werian i nie sadzę żeby komukolwiek udostępnił hasła w celu wrzucania czegokolwiek na serwer (nie mylić z nadawaniem uprawnień). O ile się mylę może, spróbujesz wstawić tutaj ze swojego poziomu jakąś prostą tabelkę szczytującą coś z bazy danych ?
Co do punktów i poziomu awansu przyjmuję do mojej propozycji 4 poziomy tj. :
Poziom 0 (nowicjusz) - ci co maja już jakąś wiedzę na temat gry powinni łatwo zaliczyć - od 0 pkt do 10 pkt (zaznaczam punktów nie gier)
Poziom 1 (rekrut) - między 11 pkt a 30 pkt
Poziom 2 (żołnierz) - między 31 pkt - 60 pkt
Poziom 3 (kapitan) - od 61 punktów.
Przy czym punktacja za wygraną z graczem poziomu 0 i 1 - 1pkt.
Gry drużynowe przynajmniej na początku nie brałbym do rankingu. Natomiast zwycięzcą turniejów drużynowych przyznawałby punkty za miejsca 1-3.
Edytowane przez Ariu dnia 15-01-2013 13:23
Ariu
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.97
6,591,964 unikalne wizyty