Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Projekt - POLSKI RANKING GRACZY BfW
Dunno
na replays.wesnoth.org możesz sobie pościągać tyle powtórek ile wlezie. Zaraz wyjdzie, że będziemy się z 4lekinem ścigać Grin
Na razie udało mi się stworzyć skrypt który wrzuca powtórkę na serwer i sprawdza, czy gracz rzeczywiście brał w niej udział. To jednocześnie może dalej zautomatyzować proces, bo imiona graczy mogą zostać przekazane gdzieś dalej Wink
A tak w ogóle to co raz mniej widzę sensu w sprawdzaniu zwycięzcy za pomocą skryptu. Przecież i tak powtórkę zawsze można sfałszować, więc może ograniczmy to tylko do wrzucenia powtórki gdzieś na serwer (żeby ułatwić dokumentację) i wpisania nazwy zwycięzcy i przegranego. Co wy na to?
Edytowane przez Dunno dnia 11-06-2013 18:07
Już czwarty rok bez podpisu!
 
4rlekin
Przedkładam współpracę nad rywalizację (nawiasem mówiąc czemu wszyscy pomijają 'r' w moim nicku ??) Wink

Jeżeli zakładamy możliwość fałszowania powtórek, to jedynym wyjściem jest ustalić jakichś sędziów, których świętym obowiązkiem będzie obejrzenie każdej rozgrywki rankingowej.
A to przecież absurd.

Myślę, że wyciąganie zwycięzcy automatycznie z powtórki miałoby tę zaletę, że upraszczałoby cały proces; mecz się odbywa, powtórkę na serwer i git.
 
Dunno
Bardziej mi chodzi o to, że nie ma sensu robić skomplikowanego skryptu (a na pewno taki będzie jak wynika z dyskusji powyżej) jeżeli i tak polegamy na wzajemnym zaufaniu i fair-playu. Łatwiej zrobić tak jak na "głównym" ladderze czyli wrzucanie powtórki z komentarzem kto z kim wygrał, ewentualnie dorobić skrypt który zapobiegnie niechcianym pomyłkom sprawdzając czy nazwy graczy się zgadzają. Może to ja mam obsesję, ale zwykle przed zgłoszeniem gry na ladderze sprawdzam czy to aby na pewno dobra powtórka.
Co do twojego nicku, może dlatego, że czytam go jako "forlekin" i r by się dublowało. Postaram się bardziej uważać na przyszłość Pfft
Już czwarty rok bez podpisu!
 
4rlekin
Wciąż uważam, że prościej jest wrzucać samą powtórkę, więc dogadajmy się tak:
zrobimy na razie bez rocket-science, a jak opracuję skrypt to się go zaimplementuje, ok ?

Powie mi ktoś w końcu jaka baza stoi na serwerze ? Bo przypuszczam, że MySQL, ale wolałbym mieć pewność.

BTW to mój nick się powinno czytać: "Arlekin", czwórka jest tam z przyzwyczajenia, bo często taki nick jest zajęty, a '4' przypomina 'A' ;P
 
Dunno
Za późno Pfft
Zrobiłem już skrypt który wrzuca plik na serwer, użytkownik wpisuje przegranego i wygranego, i ta informacja wraz z datą i czasem zostaje zapisana w logu (plik log.txt). Powtórki są zapisywane w folderze upload z nazwą taką jaka była na początku plus data i czas. Teraz potrzebuję tylko wiedzieć gdzie to umieścić w rankingu. Robimy nową podstronę?
Ale to przeklęte php wciąga! Normalnie nic dzisiaj nie robię tylko się bawię php xD
Edytowane przez Dunno dnia 11-06-2013 19:36
Już czwarty rok bez podpisu!
 
Druid
4rlekin stoi na MySQL
Dunno idziesz jak burza. To teraz popracować by nad bazą i algorytmem liczącym punkciki. Dunno jak 4rlekin zrobi baze i algorytm dasz rade to przeklepać na PHP ? A Dunno zrób to jako stronę główną i podeślij mi na maila postaram się zamieścić na http://www.rankin...th.com.pl/ do testów. Wink
Dingo napisał:

Postaram się ignorować wszelkie możliwości do offtopowej dyskusji, ale może nawet lepiej by w ogóle już nigdy z wami nie wchodzić w dyskusję. Grin (<- pozwoliłem sobie dodać z własnej inwencji Wink)
 
www.rankinggraczybfw.republika.pl/ranking.html
Dunno
No to pierwsza wersja poleciała mailem Smile
Już czwarty rok bez podpisu!
 
Ariu
Dunno dobra robota skrypcik php u mnie działa poprawnie. Nie miałem czasu żeby przyglądnąć się co tam znowu namotałeś w style.css . Bo znając Ciebie coś tam oczywiście kombinowałeś. Grin Poradziłem Druidowi żeby do testów póki co zostawił stary (powinno być ok). Pomysł ze spakowaniem do .gz pod kątem wielkości pliku też świetny ale może by pomyśleć nad tym bardziej użytkowo. Np. dane wprowadzane przez te stronkę automatycznie lądują w tabelce z linkiem do powtórki (obecnie nasza historia rozgrywek). Tutaj przy rozszerzeniu .gz chyba odtworzenie powtórki będzie dane jedynie wybranym. Może inni mają jakieś pomysły i propozycje.
Ariu
 
Dunno
Skrypt nie pakuje do .gz, użytkownik wrzuca .gz a skrypt rozpakowuje i jak skończy się bawić tym co wypakował kasuje plik tekstowy. Teraz pomyślałem, że może lepiej zrobić ograniczenia takie, żeby można było wrzucać tylko gz i uniknąć w ten sposób nieporozumień. Hm...
Oczywiście, że można dalej proces automatyzować i wrzucać wyniki do tabelki ale myślałem, że zaczekamy na algorytmy i bazę 4rlekina i wtedy już zrobimy wszytko na raz. A w pliku style.css dodałem tylko styl dla form, input i linków z menu (bo zmienił się trochę układ teraz).
Edytowane przez Dunno dnia 13-06-2013 12:01
Już czwarty rok bez podpisu!
 
Ariu
Faktycznie masz racje z tym czekaniem na to co podziała 4rlekina. Co do reszty to pisze Ci na e-maila. Wink
Ariu
 
4rlekin
Dobra, ogarnąłem sobie w końcu elo, ładnie w excelu potestowałem, także można powiedzieć, że algorytm mamy.

Mam tylko parę pytań:

1) Czy w przypadku remisu (może się tak zdarzyć) dajemy po prostu zero ? Czy może lecimy algorytmem ?

2) Jakiego rzędu transfery punktów mają zachodzić (elo jest 0-sum) ? Na przykład jak gra dwóch graczy o identycznym rankingu, to ile punktów ma zmieniać właściciela ?

Pytanie drugie tyczy się ustawienia odpowiedniej stałej K (kto czytał to wie o co chodzi).
Bo możemy jeszcze uznać, że w zależności od różnicy w rankingu ustawiamy różne stałe.
Dzięki temu różnica ilości transferowanych punktów w zależności od rozpiętości wartości rankingów byłaby wyższa niż wynikałoby to z samego algorytmu.
 
Druid
4rlekin
Ad1) Obecnie remisów nie bierzemy pod uwagę i ja bym był za tym żeby tak zostało. Nie wiem natomiast jaką masz koncepcje więc jeżeli chcesz je uwzględniać to po zero punktów.
Ad2) przy 2 graczach z takim samym elo to wydaje mi się że zwycięzcy powinno dodać między 10 a 12 punktów i tyle samo odjąć przegranemu. Odnośnie stałej to by się zastanowić. Bo dla mnie jest jasne, że jak się wygra z graczem który jest wyżej w rankingu (ma więcej elo) od nas to można zdobyć więcej punktów, natomiast jak się przegra z nim to odjemnie z kolei mniej punktów. Czyli zróżnicowane ale nie wiem co ile. Jakieś propozycje ?
A i jeszcze jedno żeby było od czego odejmować, to może przyjmijmy tak jak jest na ladder czyli nowy gracz dostaje na start 1500 elo i od tego następuję naliczanie punktów w przypadku wygranej i odejmowanie przy przegranej.
Dingo napisał:

Postaram się ignorować wszelkie możliwości do offtopowej dyskusji, ale może nawet lepiej by w ogóle już nigdy z wami nie wchodzić w dyskusję. Grin (<- pozwoliłem sobie dodać z własnej inwencji Wink)
 
www.rankinggraczybfw.republika.pl/ranking.html
4rlekin
Osobiście myślałem, że zrobimy tak jak w wielu innych grach, gdzie bazowo ma się 1000 punktów.

Takie różnice jak wspomniałeś występują i tak, z racji algorytmu, ale można je wzmocnić poprzez zwiększanie stałej przy odpowiednich różnicach w rankingu. Powiedzmy:
gracze o różnicy do 100 elo są liczeni dla stałej równej 24, a o różnicy do 200 dla stałej 28.
 
Ariu
4rlekin zerknij tutaj http://wesnoth.ga...istory.php nie wiem jak wygląda Twój algorytmu i jakie da różnice zwiększanie czy zmniejszanie w nim stałych. Ja bym zabazował (przynajmniej w przybliżeniu) na sprawdzonej rzeczy z podanego wyżej linku. W ratingu masz podane punkciki elo graczy oraz w nawiasach ile komu daje i ile zabiera. Teraz kwestia potestowania tego przy różnych stałych. A i jeszcze jedno tam stała jest trochę odjechana dla nowych graczy czyli takich którzy rozegrali mniej niż 10 gier rankingowych (ci nie są pokazywaniu w tabelce rankingu) więc weź to pod uwagę testując bo to może trochę zmylić. Wink
Ariu
 
4rlekin
Co rozumiesz przez "odjechana" ??
BTW to oficjalny ladder jest świetnie zrobiony jak widzę, a dobry pomysł zawsze warto ściągnąć Wink
 
Ariu
W tym znaczeniu odjechany znaczy odbiegający od proporcji które można później wyłowić. Pisałem o tym żeby cie nie zmyliło przy testowaniu współczynnika. Wink
Ariu
 
Piko
4rlekin napisał/a:
dobry pomysł zawsze warto ściągnąć


Ten tekst jest zajebisty. Grin
 
Dunno
Piko napisał/a:
4rlekin napisał/a:
dobry pomysł zawsze warto ściągnąć


Ten tekst jest zajebisty. Grin

Człowieku, myślisz, że jak się robi strony internetowe to wszystko się pisze od zera i samemu się dobiera kolory? Grin
Już czwarty rok bez podpisu!
 
4rlekin
Dunno słusznie prawi, dać mu małe cygaro !

Co do tego tekstu, to w którymś Pratchettcie, było na koniec jakiegoś przypisu i wydźwięk mi się spodobał (bez offtopa).

Z bazą mi pójdzie wolniej, bo chcę skorzystać z okazji i się solidnie pobawić Hibernate'em Wink
Także nie krzyczcie proszę Wink
 
Ariu
4rlekin mówisz o Hibernate związanym z warstwami dostępu do danych ? Możesz polecić jakąś stronkę na ten temat w języku polskim ?
Ariu
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.12
6,501,397 unikalne wizyty