Tytuł: Battle for Wesnoth - Oficjalna Polska Strona :: EoMa Art Remake Project

Dodane przez inferno8 dnia 08-11-2016 17:30
#1

Podobnie jak w przypadku TLU, postanowiłem odświeżyć część przestarzałych grafik w Erze Magii. Co ciekawe za rok minie 10 lat od kiedy zacząłem pierwsze prace nad tym moim dodatkiem Wink

W tym temacie będę umieszczał przeróbki wybranych przeze mnie grafik jednostek/ataków/ikon, które obecnie w mojej ocenie wyglądają na przestarzałe. Nie planuję przerabiać wszystkiego - część obrazków jest dobrej jakości lecz są pewne miejsca, gdzie należy czasem narysować wszystko od nowa. Zamierzenie jest takie, aby cała era graficznie nie odstawała zbytnio od poziomu grafik głównej gry.

No dobrze, a więc zaczynamy.

Na pierwszy "ogień" poszedł ten oto Mechaniczny Smok od Starożytnych Krasnoludów. Po lewej oryginał, po prawej przeróbka:
i.imgur.com/cFfa2fy.pngi.imgur.com/HylsXP8.png

Przerysowałem tą jednostkę na nowo starając się zachować oryginalny kształt. Jest to pierwszy obrazek jednostki, jaki wykonałem w innym programie niż Gimp. Mowa o całkiem nowym narzędziu o nazwie Krita. Polecam wszystkim Wink Osobiście jestem całkiem zadowolony z rezulatów, a Wy co sądzicie? Wink

Dodane przez Piko dnia 08-11-2016 18:24
#2

W mojej skromnej opinii... Nowa wersja tej jednostki jest absolutnie przepiękna. Poprzednik wyglądał trochę jak składak różnych części oddzielnych maszyn, ten wygląda jak porządny profesjonalny sprzęt. Z takimi jeźdźcami to aż strach się teraz zmierzyć. Tyle tylko szkoda, że nie występują w kampanii, a w rozgrywce multiplayer uda się ją awansować na ten poziom co najwyżej na survivalach.

Osobiście ciężko mi znaleźć tutaj jakieś niedoskonałości, co najwyżej po przyjrzeniu się wydaje mi się że skrzydła mają trochę małą głębię, wyglądają trochę jakby były z tektury czy jakiegoś materiału. Wciąż wygląda to ładnie, ale o ile nie jest to zamierzony zamysł, to spróbowałbym dać im tę brązowo - pomarańczową paletę z reszty maszyny, przynajmniej dla próby.

Jeżeli masz w planach przerobić całą linię balonów, to nie mogę się doczekać jak będzie wyglądać Latająca Forteca po tuningu. Cool


PS
Smok dostanie jakiś dodatkowy atak ze względu na to ostrze na ogonie? Czy to tylko walor estetyczny? Smile

Dodane przez ForPeace dnia 08-11-2016 18:28
#3

Jakość jest znacznie lepsza, ale obecnie smok wygląda na żywego a nie mechanicznego.

Dodane przez inferno8 dnia 08-11-2016 19:20
#4

Dzięki za uwagi Wink Wprowadziłem trochę poprawek. Żeby odróżnić lewe skrzydło od prawego, dodałem mu metaliczną powłokę od wierzchniej strony. No i zmieniłem kolor płótna na bardziej zbliżony do oryginału.
i.imgur.com/HylsXP8.pngi.imgur.com/0fuP7Su.png

@Hejnewar: Co do podobieństw w kształcie tych skrzydeł, to masz rację, jednak mam problem ze zmianą ich kształtu. Musiałbym mieć większą powierzchnię do rysowania, a ta jednostka i tak jest już spora. Na razie muszę to zostawić, chyba że mnie coś olśni i uda mi się zmieścić inny kształt, tak aby nie zaburzył kompozycji.

@Piko: smok może dostać nowy atak tym ostrzem na ogonie, nie mam nic przeciwko. I tak trzeba zmienić trochę statystyk w Erze. Przydałby się turniej do tego. Zresztą wszelkie uwagi co do balansu zgłaszajcie w temacie Hejnewara. Zmiany są bardzo potrzebne, by EoMa była w pełni grywalna.

I zastanawiam się, czy jest sens przerabiać balony. W sumie to nie wyglądają tak źle. Widziałem gorsze jednostki do poprawki. A Wy jak myślicie?

Dodane przez inferno8 dnia 09-11-2016 13:26
#5

Za namową Piko postanowiłem spróbować odświeżyć Latającą Fortecę. Oto efekt:
i.imgur.com/y4gOCe5.pngi.imgur.com/2gX4rWZ.png
Najistotniejszą zmianą są silniki odrzutowe zamiast standardowych śmigieł. Oczywiście to tylko propozycja. Jeśli uważacie, że śmigła bardziej pasują, to zmienię. Czekam na komentarze.

Dodane przez Sulik dnia 09-11-2016 14:17
#6

Absolutnie doskonałe. Widać skok jakościowy.

Dodane przez inferno8 dnia 09-11-2016 17:31
#7

No dobrze, w takim razie przygotowałem też wersję ze śmigłami. Poza tym dorobiłem dziś pozostałe balony:
i.imgur.com/SRS7WOm.pngi.imgur.com/wdTNhpW.pngi.imgur.com/AXy4gfM.png
Dla porównania forteca z napędem odrzutowym i stare balony:
i.imgur.com/JQtpAht.pngi.imgur.com/tXysl38.pngi.imgur.com/lY4MFxN.png

Co Wy na to?

Edytowane przez inferno8 dnia 09-11-2016 17:37

Dodane przez Piko dnia 09-11-2016 18:32
#8

Świetne! Stare balony tak dziwnie odstawały, zarówno kolorystyką jak i kanciastością, te wyglądają perfekcyjnie.

W kwestii fortecy ciężko mi wybrać. W rakietowej fajnie działa światłocień, ale śmigłowa też ma w sobie to coś i chyba bardziej mi się podoba. Jest węższa i dłuższa, przyjemniej się na nią patrzy.

To teraz tylko parokopter został? Osobiście proponuję zająć się następnie żywiołakami ziemi i lodu lub krasnoludzkimi czołgami, ze względu na ich kanciastość. Nie wiem co jeszcze potrzebowałoby tuningu. Golemowy boss, wywerny, żaby (Jeden z fanów próbował zrobić ich tuning, można mu pokazać jak to się robi Grin) pierwsze poziomy magów w Podniebnym Królestwie (by trochę bardziej się różniły), wybrane jednostki Tharis? Niektóre z elfów wyglądają jak czarne plamy, chociaż w większości przypadków daje to fajny efekt.

Na moje oko era i tak prezentuje fantastyczny poziom pod względem artystycznym. Mało co potrzebuje poprawek, chociaż bądźmy szczerzy... Te nowe grafiki są uzależniające, im dłużej się na nie patrzy tym mocniej chce się więcej. Smile

Edytowane przez Piko dnia 09-11-2016 18:36

Dodane przez inferno8 dnia 09-11-2016 20:39
#9

@Hejnewar: Masz na myśli żaby? No fakt Grin

Wersja fortecy ze śmigłami też bardziej do mnie przemawia. Taki trochę klasyk, więc póki co ta wersja będzie oficjalna.

@Piko: dobrze wyliczasz, zajmę się wymienionymi przez Ciebie jednostkami, choć jeszcze nie wiem czy wszystkimi. Wiecie, tak na dobrą sprawę można przerobić bardzo dużo, ale robienie animacji (zwłaszcza na wysokim poziomie) może być zbyt dużym obciążeniem, więc jak na razie kieruję się zasadą: najbrzydsze jednostki mają priorytet. Co do reszty zobaczymy.

Co do czołgu, to szczerze mówiąc nie planowałem jego przeróbki. Nie wygląda fatalnie, ale spróbuję zrobić w wolnym czasie luźny szkic. Jak wypadnie lepiej od oryginału, to przerobię, choć jak mówiłem, są gorsze jednostki.

Parokopter będzie przerobiony, choć muszę wymyślić dla niego koncepcję. Tak samo zastanawiam się nad przerobieniem Parowego Berserkera. Nawet myślę o jego nowym poziomie 3, ale to na spokojnie.

A i dodałem przyklejony temat w dziale Ery Magii z linkiem do całego drzewka jednostek wszystkich frakcji. Mam nadzieję, że przyda się przy balansowaniu i wskazywaniu kandydatów do przemalowania Wink

Dodane przez inferno8 dnia 10-11-2016 16:04
#10

Parokopter 2.0. Tak w ogóle wygląda na to, że oryginalny parokopter kiedyś chyba podebrałem z innego dodatku, prawdopodobnie Extended Era albo Myths. Faktycznie odstawał stylem od reszty. Co sądzidzie?
i.imgur.com/5Xm4UWg.pngi.imgur.com/5S6Qi88.png

Postanowiłem zmienić trochę wygląd poziomu drugiego parowego berserkera. Oto rezultat:
i.imgur.com/0siCzoU.png
Oryginał lvl2:
i.imgur.com/o9GhZyY.png

Jak oceniacie?

Edytowane przez inferno8 dnia 10-11-2016 16:35

Dodane przez inferno8 dnia 11-11-2016 12:38
#11

Dobre pytanie, to miał być kadłub, taki jak paralotni, ale dziwnie wyszedł, więc zmieniłem trochę koncepcję i teraz krasnalowi wystają nogi, którymi wprawia w ruch całą maszynerię:
i.imgur.com/M9Vs2Lv.png
Mam nadzieję, że teraz lepiej to wygląda.

Co do berserkera, to troszkę podrasowałem kontury i dodałem otwory w rurach. Zastanawiałem się, czy zrobić z tego 3 poziom, ale jak na jednostkę typu berserker to raczej wątpię by przetrwała w boju na tyle długo by osiągnąć taki poziom. Ale ta kwestia jest wciąż otwarta. Jestem ciekaw Waszego zdania.
i.imgur.com/0AiE8ay.png

A teraz coś nad czym siedziałem cały dzień - przeróbka czołgu z awansami (Edit: uwzględniona sugestia Hejnewara odnośnie rur):
i.imgur.com/sNBgTA8.pngi.imgur.com/hfFnsEl.pngi.imgur.com/DIfLqcp.png
Oryginały:
i.imgur.com/mN6F9Dg.pngi.imgur.com/JIPVE4B.pngi.imgur.com/HI6Q7tg.png

Jak to oceniacie?

Edytowane przez inferno8 dnia 11-11-2016 14:25

Dodane przez Deidara dnia 11-11-2016 16:31
#12

Bardzo lubię jednostki, które są berserkami. To prawda, że bardzo trudno taką jednostkę utrzymać przy życiu. Inną sprawą jest też to, że dobija ona jednostki wroga, zabierając przy tym masę doświadczenia, które moglibyśmy przeznaczyć na inne jednostki.
Niemniej, bardzo chętnie zobaczyłbym kolejny poziom tego krasnoluda. Byłaby to swego rodzaju nagroda dla tych, którzy postanowili inwestować właśnie w berserków. Ciekawe byłyby też te pojedynki, w których gracz brałby sobie taką jednostkę za lidera.

Dodane przez Piko dnia 11-11-2016 19:38
#13

Czołgi wyglądają teraz absolutnie świetnie. Na upartego ktoś mógłby uczepić się, że różnice miedzy poziomami są nieznaczne - ale osobiście sądzę że dwie gigantyczne wyrzutnie są dosyć trudne do nie zauważenia. Grin Chociaż może warto trochę jeszcze pokombinować z kolorem czołgu na 2 poziomie, ewentualnie pokombinować trochę z samym kierowcą (przykładowo krasnolud z czerwonym kaskiem bardziej wpadałbym w oczy niż z niebieskim). Ewentualnie można jakieś bajery dodać trójce. Najefektywniejszą opcją byłoby powiększyć trochę samą jednostkę, ale myślę że zajęłoby to zbyt dużo czasu by warto było to zrobić.

W rozgrywce 1v1 berserkerzy praktycznie nigdy nie awansują nawet na poziom drugi, więc trzeci poziom także nie będzie się pojawiał. Warto jednak pamiętać, że ani w defaulcie, ani w większości grywalnych er, prawie nigdy nie zdarza się awansować jednostkę na 3 poziom, niezależnie od jej rodzaju. Ale taki berserker trzeciego poziomu byłby totalnym kozakiem na survivalach.
Moim zdaniem fajnie by było go zrobić z tego samego powodu, z którego tworzy się jednostki 4 poziomu. W rozgrywce 1v1 prawie nigdy się nie pojawią, ale i tak dobrze jest je mieć.

Jeżeli chodzi o samą grafikę berserkera, to nie podobają mi się jego brązowe (skórzane?) buty. Poza tym poprzednio pancerz imitował nieco krasnoludzką brodę, teraz już tego nie ma.

Dodane przez inferno8 dnia 11-11-2016 21:22
#14

Racja, zapomniałem o tych skórzanych butach. Co do brody, to wolałem zrobić coś innego, bardziej przypominającego robota/chodzącą zbroję. Najwyżej będę się zastanawiał czy coś z tym dalej robić.
A co do poziomu 3 to z jednej strony kusi, z drugiej to jednak berserker. Choć gdyby dać mu drugi atak normalny, to już byłoby coś... Zastanowię się. Wrzucam z poprawionymi butami:
i.imgur.com/n2DHo4f.png

Odnośnie poziomu 1 czołgu, żeby był mniej podobny do reszty można... odjąć mu parę nóg. Zrobiłem dwie wersje. Która lepsza?
i.imgur.com/PpVtdFk.pngi.imgur.com/VtJMOI1.png
Oryginał dla przypomnienia:
i.imgur.com/sNBgTA8.png

I jednocześnie coś zupełnie z innej frakcji - Żywiołaki Wody i Ziemi:
i.imgur.com/Vll0103.pngi.imgur.com/yAXbqFW.pngi.imgur.com/rMeyQR4.pngOryginały: [img]http://units.wesnoth.org/1.12/pics/add-ons$Era_of_Magic$images$al-kamija-elementals$elemental-water1.png[/img] is not a valid Image.[img]http://units.wesnoth.org/1.12/pics/add-ons$Era_of_Magic$images$al-kamija-elementals$water-avatar1.png[/img] is not a valid Image.[img]http://units.wesnoth.org/1.12/pics/add-ons$Era_of_Magic$images$al-kamija-elementals$water-god1.png[/img] is not a valid Image.
i.imgur.com/PZ7MRTH.pngi.imgur.com/BPzhJ5v.pngi.imgur.com/OmsdVxr.pngOryginały: [img]http://units.wesnoth.org/1.12/pics/add-ons$Era_of_Magic$images$al-kamija-elementals$elemental-earth.png[/img] is not a valid Image.[img]http://units.wesnoth.org/1.12/pics/add-ons$Era_of_Magic$images$al-kamija-elementals$avatar-earth.png[/img] is not a valid Image.[img]http://units.wesnoth.org/1.12/pics/add-ons$Era_of_Magic$images$al-kamija-elementals$god-earth.png[/img] is not a valid Image.

Co sądzicie?

Edytowane przez inferno8 dnia 11-11-2016 21:26

Dodane przez Jarom dnia 11-11-2016 23:00
#15

Żywiołaki wody zdecydowanie na + , chociaż utrata oczek trochę psuje efekt.
Przy żywiołakach ziemii nie podoba mi się ten magiczny krąg i cieniowanie możnaby jeszcze dopracować bo wygląda trochę drewnianie, ale jest OK.

Dodane przez Piko dnia 11-11-2016 23:13
#16

Absolutnie kocham nowy design żywiołaków. Nie zgadzam się z krytyką na temat drewnianej palety i zielonego kręgu, moim zdaniem oba pasują. Ale czołg wygląda niestabilnie na czterech nogach.

Dodane przez Deidara dnia 11-11-2016 23:25
#17

Mi też podobają się bardzo nowe jednostki, zwłaszcza żywiołaki i berserkowie. Co do krasnoludzkich maszyn, to mam mieszane uczucia. Z jednej strony wizualnie wyglądają idealnie i są o niebo lepsze od poprzednich (które też były wysokich lotów)... Z drugiej strony nie podoba mi się... Kolor metalu. Wystarczy spojrzeć na krasnoluda berserka w metalowym, parowym stroju i czołg. Ten drugi średnio pasuje do standardów Wesnoth, bardziej wpisywałby się w klimaty SF niż Fantasy, gdzie królują jasne, wyraźne kolory. Oczywiście zrobisz, jak zechcesz, ale z chęcią zobaczyłbym ten czołg z nieco inną paletą barw.

Chciałem jeszcze spytać, czy jednostki zyskają animację? A jeśli tak, to czy wszystkie będą animowane? Muszę przyznać, że pod tym względem wiele er traci na grywalności, robiąc jedynie jeden rzut jednostki. Podobnie jest z przypadkiem opisów i translacji.

Dodane przez Piko dnia 12-11-2016 00:22
#18

Ja także preferuję ciemną paletę metalu od błękitnej, ale jednocześnie nie widzę przeciwwskazań dla ich koegzystencji. EoMa prezentuje taką rozpiętość tematyczną, od barbarzyńskich orków do magów z latających wysp, praworządnych wyznawców słońca do nieumarłych koszmarów. Znajdzie się miejsce zarówno dla połyskujących droidów, jak i zakurzonych maszyn. Oba prezentują nurt steampunku, mimo że dwa różne jego rozgałęzienia.

Jeżeli chodzi o opisy to jest ich chyba niemało, a z tego co pamiętam każdy z użytkowników może wnieść swój wkład w erę poprzez napisanie jakiegoś. W tym miejscu przypominam jednak, żebyś najpierw zajął się rozpczętymi projektami... Wiesz, do Marbusa zostało ci już tylko 10 scenariuszy czy coś koło tego, więc kampania jest praktycznie na ukonczeniu. Wink

Edytowane przez Piko dnia 12-11-2016 12:21

Dodane przez inferno8 dnia 12-11-2016 12:56
#19

Co do krasnoludzkich maszyn (...) nie podoba mi się... Kolor metalu. Wystarczy spojrzeć na krasnoluda berserka w metalowym, parowym stroju i czołg. Ten drugi średnio pasuje do standardów Wesnoth
To zależy. Zwróć uwagę na paletę Ciężkiego Piechura Lojalistów:
i.imgur.com/9zzL3XR.pngunits.wesnoth.org/1.12/pics/core$images$units$human-loyalists$heavyinfantry.pngi.imgur.com/a6c5SVY.png
Ja to nazywam "wesnothowskim żelazem". Natomiast blacha na berserkerze to kolorystyka charakterystyczna dla "wesnothowskiej stali", większość zbrojnych Lojalistów ma tę paletę.
Aby jednak trochę urozmaicić pancerz tych czołgów dodałem lekki odcień mosiądzu na poszczególnych fragmentach konstrukcji. Widać to powyżej. W ostateczności poeksperymentuję z jasnością.

Co do kolorystyki żywiołaków ziemi, to jest to typowy odcień pixelartowych skał oraz gleby, więc na razie to zostawiam, natomiast kręgi nawiązują do powiązań tychże żywiołaków z Otchłanią i to na razie też bym zostawił.

@Deidara: Jednostki otrzymają animacje, choć na samą myśl o nich robi mi się słabo... Trochę będzie z tym pracy, zwłaszcza przy czołgach, w przypadku reszty raczej będą to proste animacje. Era Magii słynie z tego, że prawie wszystkie jej jednostki mają bogaty wachlarz różnego rodzaju animacji, co czyni EoMę unikalną wśród pozostały er innych twórców i mam zamiar to utrzymać.

Zastanawiam się nad pozostałymi żywiołakami ognia i powietrza. W mojej ocenie wyglądają dobrze i prawdopodobnie je zostawię. Być może coś z dżinami zrobię.
W przypadku Tharis te ciemne plamy są zamierzone i dają moim zdaniem fajny efekt. Ogólnie ta frakcja jest po generalnej przeróbce i wygląda naprawdę dobrze w moim odczuciu. Być może przemaluję Mistrza Wojny, ale jeszcze się zastanowię.
A wracając do tematu Krasnoludów to myślałem nad piechurami (wojownik, mechanik, adept run) ale raczej nie będę przy nich mieszał. Wyglądają znośnie. Co innego niektórzy piechurzy Kharos, tam będą potrzebne drobne zmiany.
W Podniebnym Królestwie szykuję sporą przeróbkę, choć magowie sami w sobie są ok, poza poziomami pierwszymi, którym przydałoby się odświeżenie. Za to golemy i magiczne oka idą do całkowitej przeróbki. Złoty Mag wreszcie po blisko 10 latach będzie miał oryginalny wygląd.
W przypadku Ciemnokrwistych to Wiwerny spróbuję przerobić i może delikatnie poprawię żaby, choć ich kształt bardzo mi się podoba. Salamandry wymagają kosmetycznych zmian, mają rozmytą paletę.
W przypadku Barbarzyńców szykuje się wielka poprawka. Cyklopy się zmienią w większości przypadków. Trolle też.
Niszczyciele pozostaną bez zmian.

Dodane przez inferno8 dnia 12-11-2016 19:48
#20

Postanowiłem wziąć się za Wiwerny. Na początek Chaotyczna:
[img]http://units.wesnoth.org/1.12/pics/add-ons$Era_of_Magic$images$darkblood-wyverns$chaoswyvern.png[/img] is not a valid Image.i.imgur.com/CZVrV9i.png
Trochę się namęczyłem starając się znaleźć dobre ustawienie skrzydeł. Gdybyście mieli jakieś uwagi, to piszcie.
Eksperymentowałem też z Magicznym Okiem, jednostką zwiadowczą Podniebnego Królestwa. Wykorzystałem do tego celu rendering 3D, stąd duża płynność animacji, ale jak powiedziałem, to na razie eksperyment:
i.imgur.com/lBiBxx3.gif
Zapraszam do komentowania.