Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Eastern Europe at War: Great Battle
Deidara
Eastern Europe at War: Great Battle

Czyli mój pomysł na urozmaicenie nieco tego świetnego dodatku. Wiele razy był poruszany pomysł zrobienia kampanii dla tego dodatku. Prócz problemów z brakiem zaangażowania zaistniały też problemy z brakiem koncepcji. Bo niby jaką historię mięlibyśmy opowiedzieć? Oczywiście, było wiele dowódców, których chwalebną historię warto by przytoczyć, jednak prócz dwóch, czy trzech większych bitw, nie byłoby niczego zgodnego z historią, co moglibyśmy zawrzeć w scenariuszach. Zwyczajne spotkanie komanda orków tutaj oczywiście odpada.

Tutaj narodził się mój pomysł. Chodzi mi o stworzenie serii scenariuszy, w których odgrywane byłyby dane sceny historyczne. Wielkie bitwy, czy zasadzki. Wszystko wymagałoby wielkiego dopracowania historycznego. Nawet wioski na mapie byłyby podpisane zgodnie z ich odpowiednikami historycznymi. Potrzebne nam będą więc dane nie tylko historyczne, ale też geograficzne. Pozostaje też kwestia dialogów. Doskonale byłoby, gdybyśmy znali autentyczne wypowiedzi/cytaty dowódców, jednak w niektórych przypadkach nawet ich imiona mogą być trudne do zdobycia. Wystarczy nam jednak profil psychologiczny. Nastawienie danego dowódcy do armii wroga, czy się jej bał, czy był waleczny. Chcę, by wszystko było możliwie jak najbardziej zgodne z danymi historycznymi.

Wszystkich chętnych do pomocy serdecznie zapraszam. Przyda się praktycznie każdy, od programistów, przez twórców map, po historyków i geografów. Chętnie usłyszę też wasze uwagi i propozycje co do projektu.

Póki co jest to luźny pomysł. Nie zrobiłem jeszcze niczego konkretnego, jeśli chodzi o ten projekt. Mam jednak nadzieję, że z waszą pomocą uda nam się do czegoś dojść i niedługo wydamy ten dodatek.

Lista bitw, które chciałbym umieścić w scenariuszach:
1. Odsiecz Wiednia 1683r.
2. Bitwa pod Rocroi 1643r.
3. Bitwa pod Breitenfeld 1631r.
4. Bitwa nad rzeką Lech 1632r.
5. Bitwa pod Ścinawą 1633r.
6. Bitwa pod Lutzen 1632 r.
7. Bitwa pod Białą Górą 1620r.
8. Bitwa pod Gniewem 1626r.
9. Bitwa pod Warką 1656r.
10. Bitwa pod Kłuszynem 1610r.

Edytowane przez Deidara dnia 21-09-2014 18:06
 
Piko
Jeśli chodzi o historię to jest ze mnie kompletny osioł, ale jeśli będzie potrzebna pomoc w WMLu to wiedz że możesz na mnie liczyć.
 
Sagez
Ciekawe kto będzie odgrywał Francuzów i Hiszpanów (Rocroi), ale to wesnoth, więc możesz robić wszystko.
Więcej wojny trzydziestoletniej niż naszych, polskich bitew.
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Deidara
Cóż, lista bitw może oczywiście ulec zmianie. Dobrze będzie, jeśli na początek uda nam się odwzorować Odsiecz Wiednia. Nie chciałem też za bardzo wyskakiwać z polskimi bitwami. Jest ich tam trochę, a w EEaW mamy też inne frakcje Pfft
 
Deidara
Hmm... Więc tak. Poczytałem trochę i zebrałem materiały potrzebne do realizacji Odsieczy Wiednia (nie bez pomocy, ale o tym o napisach końcowych).
Poniżej wklejam mapę, na podstawie której tworzę mapkę w Wesnoth.

Polacy rozpoczną w Lesie Wiedeńskim z dość dużą ilością złota i jednostek drugiego poziomu. Jan III Sobieski będzie naszym dowódcą i będziemy mogli rekrutować jednostki w małym obozie wgłębi lasu. Zależy mi na tym, by gracze nie siedzieli Sobieskim w lesie rekrutując w każdej turze po kilka jednostek.
Sobieski (a raczej gracz, który nim gra) dostanie też kilka jednostek austriackich przy prawym brzegu Dunaju, żeby zająć się jednostkami Turków, które będą w tym regionie.
Niektóre jednostki drugiego poziomu dostaną imiona takie jak: Generał Kątski, Porucznik Zbierzchowski, Mikołaj Sieniawski itd. Zostaną postawieni na początku rozgrywki w pobliżu miejsce, gdzie wykonali swoje zadania na polu bitwy, jednak wątpię, by gracze odgrywali nimi wszystkie wydarzenia.

Austriacy będą bronić się w olbrzymiej fortecy Wiednia, w środku której będzie kilka wioseczek, by leczyć ranne jednostki. Planuję dać im dwóch dowódców: Generała Ernsta Starhemberga i Księcia Karola Lotaryńskiego. Dodatkowo pod dowództwem drugiego gracza będzie też oddział polaków na czele z Hieronimem Lubomirskim. Trochę jednostek drugiego poziomu, więcej jednostek pierwszopoziomowych i dużo testowania, żeby Wiedeń ani nie padł przed czasem, ani nie rozgromił w pojedynkę Kara Mustafy.

No i gracz trzeci, czyli ten z największą ilością złota, pieniędzy i pozycją. Rozplanowanie obozów planuję takie, jak na mapce poniżej. Kara Mustafę umieszczę oczywiście w największym obozie. Więcej na temat Osmanów powiedzieć nie mogę, ponieważ póki co nie wgłębiałem się w ten etap prac.

[img]http://www.newsweek.pl/bins/media/fileupload/b6/b68c/b68cf0248a04439fbe1e6ae8ca64e869.jpg[/img] is not a valid Image.
 
Modrzew
Wygląda na piekielnie dużo testowania ale efekt zapowiada się cudowny. Pamiętaj tylko, żeby w nazwie zaznaczyć, że chodzi o drugą odsiecz wiedeńską. Smile
 
Bravepineapple
Moge spróbować podjąć się tworzeniu mapek, jednakzę najpierw musze poczekać aż mój komputer wróci z serwisu :c
 
Deidara
Jeśli chodzi o samą mapę, to jestem w połowie jej pierwowzoru. Gdy ją tu dodam, wtedy wspólnie będziemy mogli ją przekształcać, dodawać nowe jednostki i przechodzić ten scenariusz dziesiątki razy, nim uznamy go za zbalansowany Pfft

Niemniej jednak początkowe współrzędne (dowódców i wiosek) są już znane i dobrze byłoby, gdyby ktoś zajął się powoli programowaniem scenariusza. Na razie na sucho, bez wstawiania dziesiątek jednostek na początku rozgrywki.

Jest też jeszcze jedna kwestia: potrzebny będzie grafik. W scenariuszu chętnie umieściłbym dialogi (a przynajmniej kilka cytatów Sobieskiego). Gdyby ktoś zajął się "wycięciem" portretów głównych postaci, byłoby to zaszczytne Grin

Edit:
Okey... Mapa nie jest gotowa. Właściwie to tylko naniosłem na nią najważniejsze punkty. Co teraz? Teraz zadanie dla programisty: trzeba stworzyć scenariusz i nanieść na niego dowódców (możecie wybrać jakiekolwiek jednostki z nacji, byleby nazwać je odpowiednio) oraz podpisać poszczególne wioski i miejsca.

Gdy to zrobimy, wtedy naniesiemy kolejne obozy osmańskie i zaczniemy wstawiać jednostki na mapę.

Oto spis miejsc do podpisania (czyli podpisania danego heksu):

Nussdorf 53, 13
Heiligenstadt 45, 17
Grinzing 36, 13
Sievering 24, 13
Neustift 18, 16
Pötzleinsdorf 15, 20
Dornbach 11, 23
Neuwaldegg 2, 20
Leopoldstadt 67, 43
Rossau 57, 39
Mariabrunn 3, 50
Hütteldorf 22, 55
Augarten 28, 55
Penzing 38, 54
Breitensee 35, 48

Pozycje początkowe dowódców:

Jan III Sobieski 15, 6
Ernst Starhemberg 60, 48
Kara Mustafa 38, 42
Hadża Gerej 10, 53 (przywódca Tatarów)

Link do pobrania mapy:
http://speedy.sh/...-Wiednia-1
Edytowane przez AxeFighter dnia 08-11-2014 23:31
 
Piko
Pobierz kod źródłowy  Kod źródłowy
{SET_LABEL 53 13 "Nussdorf"}




Czyli kawałek kodu zcopypastowany z mapki Europy dołączonej do EEaW, odpowiedzialny właśnie za podpisy miejscówek. Pozycje początkowe ustala się natomiast bezpośrednio z edytora map.
Edytowane przez Piko dnia 27-09-2014 23:56
 
Modrzew
Zrobiłem trochę researchu w pracy i o to moje spostrzeżenia:
1. Janczarzy i Sipahi oblegają Wiedeń, mają już zajęty Ravelin oraz 2 baszty.
2. Na lewej flance z turkami walczy piechota imperialna, w centrum bije się wojsko cesarskie.
3. Piechota polska z armatami zaczyna na skraju lasu i atakuje flankę bronioną przez janczarów i tatarów.
4. Jazda dociera na pole bitwy późno, ponieważ przedzierała się przez las (można np umieścić całą jazdę tak, żeby droga przez las zajęła jej 3-4 tury, aby ją opóźnić)
5. W skład jazdy nie wchodzi sama husaria, są jeszcze pancerni oraz lekka tataria.

Mam nadzieję, że moje badania chociaż trochę się przydadzą Smile
 
Deidara
Okey... Dziękuję za tak szybkie zaangażowanie w projekt Grin
Teraz pytanie: kto będzie programował?
 
ForPeace
Są jakieś postępy, czy ciągłe oczekiwanie na programistów?

Edit: Projekt wznowiony.
Mam prośbę do Deidary, żeby jeszcze raz wgrał mapę, bo speedyshare pokazuje, że plik został skasowany.

Jak się pisze "Hadża Gerej" po angielsku?

I jeszcze jedno: mam wielką prośbę do grafików o wykonanie portretu Jana Sobieskiego.

Pobierz kod źródłowy  Kod źródłowy
#textdomain wesnoth-EEaW_Great_Battle


#define STORY
   [story]
      [part]
         story= _ "Battle of Vienna (1683)."
      [/part]
   #   [part]
   #      background=maps/wesnoth.png
   #      show_title=yes
   #      {OLD_REST 617 189}
   #      {NEW_JOURNEY 592 205}
   #      {NEW_BATTLE 575 209}
   #   [/part]
   [/story]
#enddef

[scenario]
   id=01_Vienna
   name=_"Battle of Vienna (1683)"
   map_data="{~add-ons/EEaW_Great_Battle/maps/01_Vienna.map}"
   snapshot=no

   {SCENARIO_MUSIC breaking_the_chains.ogg}

   {STORY}

   victory_when_enemies_defeated=yes


   {DAWN}
   {MORNING}
   {AFTERNOON}
   {DUSK}
   {FIRST_WATCH}
   {SECOND_WATCH}

   ##|| Player Side (Poland)
   [side]
      ##:: Side Info
      side=1
      controller=human
      team_name=1

      user_team_name= _ "Polish–Lithuanian Commonwealth"

      ##:: Leader Info
      type=pl Hetman Wielki Koronny
      id=Jan_Sobieski
      name=_"John III Sobieski"
      gender=male
      canrecruit=yes
      unrenamable=true

      ##:: Recruit List
      recruit=pl Armatka,pl Felczer,pl Szlachcic,pl Wybraniecki,zSzpital Polowy,pl Husarski Adept,pl Husarz,pl Chorazy,pl Pancerny,pl Lisowczyk,pl Infamis
      #usunalem litewskiego dragona, bo Litwini nie brali udzialu w Bitwie pod Wiedniem
 
      ##:: Gold and Income
      {GOLD 200 150 100}
      {INCOME 5 3 1}
   [/side]

   ##|| Ally (Austria)
   [side]
      ##:: Side Info
      side=2
      controller=ai
      team_name=1
      user_team_name= _ "Habsburg Monarchy"

      ##:: Leader Info
      type=au Austriacki General
      id=Leopold_I
      name=_"Leopold I"
      gender=male
      canrecruit=yes
      unrenamable=true

      ##:: Recruit List
      recruit=au Poborowy,au Armata,au Mozdzierz,au Strzelec,au Huzar,au Jezdziec Chorwacki,au Oficer Piechoty,au Organki,au Medyk,au Grenzer

      ##:: Gold and Income
      {GOLD 200 150 100}
      {INCOME 5 3 1}
   [/side]

   ##|| Enemy (Tatars)
   [side]
      ##:: Side Info
      side=3
      controller=ai
      team_name=2

      user_team_name= _ "Tatars"

      ##:: Leader Info
      type=ta Segban
      id=Hadza_Gerej
      name=_"Hadza Gerej"
      gender=male
      canrecruit=yes
      unrenamable=true

      ##:: Recruit List
      recruit=ta Tatar,ta Zwiadowca,ta Tatar Krymski,ta Lucznik,ta Znachor,ta Straznik,

      ##:: Gold and Income
      {GOLD 70 110 140}
      {INCOME 1 3 5}
   [/side]

   ##|| Enemy (Turkey)
   [side]
      ##:: Side Info
      side=4
      controller=ai
      team_name=2
      user_team_name= _ "Ottoman Empire"

      ##:: Leader Info
      type=tu Boluk
      id=Kara_Mustafa
      name=_"Kara Mustafa"
      gender=male
      canrecruit=yes
      unrenamable=true

      ##:: Recruit List
      recruit=tu Slave,tu Mamluk,tu Janczar,tu Spahis,tu Akinij,tu Chorazy,tu Strzelec,tu Mehterhane,tu Wielbladzi Jezdziec1


      ##:: Gold and Income
      {GOLD 200 300 400}
      {INCOME 3 5 10}
   [/side]



   [event]
      name=start

   {SET_LABEL 53 13 "Nussdorf"}
   {SET_LABEL 45 17 "Heiligenstadt"}
   {SET_LABEL 24 13 "Sievering"}
   {SET_LABEL 18 16 "Neustift"}
   {SET_LABEL 15 20 "Poetzleinsdorf"}
   {SET_LABEL 11 23 "Dornbach"}
   {SET_LABEL 67 43 "Leopoldstadt"}
   {SET_LABEL 57 39 "Rossau"}
   {SET_LABEL 3 50 "Mariabrunn"}
   {SET_LABEL 22 55 "Huetteldorf"}
   {SET_LABEL 28 55 "Augarten"}
   {SET_LABEL 38 54 "Penzing"}
   {SET_LABEL 35 48 "Breitensee"}


      ##:: Objectives
      [objectives]
         side=1

         [objective]
            description= _ "Force Kara Mustafa to retreat."
            condition=win
         [/objective]
         [objective]
            description= _ "Death of John III Sobieski."
            condition=lose
         [/objective]
         [objective]
            description= _ "Death of Leopold I."
            condition=lose
         [/objective]

         [gold_carryover]
            bonus=no
         [/gold_carryover]
      [/objectives]
   [/event]


[/scenario]

#undef STORY




Baaaardzo wczesna wersja scenariusza. Wiele rozwiązań zaczerpnąłem z dodatku A Simple Campaign. Stąd też komentarze: część angielska - część polska. Jak dokończę plik _main.cfg i Adris wgra jeszcze raz mapę to wrzucę kampanię do testowania.

Póki co, nie zrobiłem eventu kończącego. Sądzę, że dobrym pomysłem byłby cel: zabicie n jednostek wroga -> Kara Mustafa ucieka -> Sobieski mówi "Venimus, Vidimus, Deus vicit" etc. :)
Edytowane przez ForPeace dnia 20-01-2015 21:19
 
Sagez
Może Hadha Giray? Albo zostaw Hadza Girej, to im naprawdę nie zrobi różnicy. Bardzo fajnie, że prace ruszyły Pfft

Cel jest ok, ale dodałbym jeszcze że król musi przeżyć i wkroczyć do obozu tureckiego, inaczej może być zbyt prosto. Albo dodać jeszcze, że np. wejście Turków do Wiednia oznacza porażkę.

Portret króla albo jednostek można wziąć z wiki, jest GNU/GPL, nie? Chyba lepsze to niż ''fanart'', zwykle nieudolny, Brandta nie przewyższycie...

Powodzenia, bardzo chciałbym zagrać!
Edytowane przez Sagez dnia 21-01-2015 00:10
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Deidara
Oto i mapa:
http://przeklej.o....Wiednia.1

Z tego co pamiętam, jest skończona tak w 1/4. Naprawdę dużo trzeba nad nią popracować. Co do celów zwycięstwa, to są bardzo trafione, choć zabicie Kara Mustafy (a zaraz po tym dialog o tym, że jednak zdołał umknąć, a Sobieski wypowiada te znamienne słowa) też byłoby dobre. Musimy znaleźć złoty środek między historycznym zakończeniem, a sytuacją typu: "dobra, pokonałem przywódców wroga, a teraz zobaczę, co muszę zrobić dalej, żeby wygrać".

Obrazki z Wiki będą się nadawać, jednak nie oszukujmy się, że będą pasować. Jeśli znajdzie się grafik, który postara się oddać w wesnothowym stylu postacie Sobieskiego i Kara Mustafy, byłoby wspaniale.

Oczywiście wyrażam tylko moją opinię. Projekt planowałem jako wspólne dzieło całej strony i naszą zbiorową inicjatywę. Cieszę się, że znalazł się ktoś, kto chce go wznowić Wink
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
ForPeace
Sagez napisał/a:
Cel jest ok, ale dodałbym jeszcze że król musi przeżyć i wkroczyć do obozu tureckiego, inaczej może być zbyt prosto. Albo dodać jeszcze, że np. wejście Turków do Wiednia oznacza porażkę.

Wkroczyć do obozu tureckiego... a potem Kara Mustafa zwiewa. Grin Albo żeby powiedzmy kilka jednostek chrześcijańskich weszło do obozu Turków i wtedy wezyr ucieka, etc. To trzeba przemyśleć, ale pomysł całkiem-całkiem.

Adris, proszę cię, wrzuć następnym razem plik bezpośrednio przez stronę, bo ten hosting robi tyle zamieszania z reklamami, że Facepalm szkoda gadać.

Jest scenariusz, ale nie działa z powodu jakiegoś błędu w EEaW. Przeskanujcie pliki pod kątem wirusów, bo obawiam się, czy nie dostałem ich trochę z tamtej strony i czy wam nie preślę (sam nie mam programu antywirusowego).

Edit: usuwam scenariusz, zajmę się pracą na innym kompie. Adris, nie używaj tego hostingu :/
Edit of edit: dodaję jeszcze raz.
Edit of edit of edit: To był błąd z mojej strony, teraz scenariusz da się odpalić, ale nie jest zbyt grywalny. (Adris, mogę nałożyć obozy na mapę?)
ForPeace dodał/a następującą plik:
eeaw_great_battle.zip [4.18kB / 254 Pobrane]

Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Deidara
Pewnie, że tak! Mapa nie została skończona nawet w 1/3, a w obecnej postaci wstyd ją pokazać. Trzeba nałożyć pagórki, zróżnicować teren... Na wszelkie zmiany całkowicie i absolutnie pozwalam Wink
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
ForPeace
Zgadnijcie, co to: Smile

https://www.dropb...b.PNG?dl=0

Bitwa pod Wiedniem (NARESZCIE!) jest grywalna. Zaraz przygotuję wersję do testowania. Teraz, panie Adrisie, proszę mówić, co dalej Smile

Edit:

https://www.dropb...e.zip?dl=0

Oto Bitwa pod Wiedniem. Mapa nie zachwyca :/ ale jest nieco bardziej urozmaicona. Kampania "waży" aż 1 MB, bo musiałem przerzucić obrazki z EEaW (nie jestem w stanie tego zaprogramować tak, żeby obrazki brać z innego dodatku (choć próbowałem; może ktoś pomóc?)). Jest jeszcze sporo pracy z tym scenariuszem, ale tam Smile poradzimy sobie.
Edytowane przez ForPeace dnia 03-02-2015 17:23
Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Jarom
W Erze Magii jest taki plik campaign.cfg, w którym jest kilka linijek kodu pozwalającego dodać jednostki z tej ery do jakiejś kampanii. Tak wygląda po przerobieniu na EEaW:
Pobierz kod źródłowy  Kod źródłowy
[binary_path]
    path=data/add-ons/Eastern_Europe_at_War
[/binary_path]

{~add-ons/Eastern_Europe_at_War/abilities.cfg}
{~add-ons/Eastern_Europe_at_War/sound_macros.cfg}

[+units]
    {~add-ons/Eastern_Europe_at_War/units/}
    {~add-ons/Eastern_Europe_at_War/units/Austriacy}
    {~add-ons/Eastern_Europe_at_War/units/Kozacy}
    {~add-ons/Eastern_Europe_at_War/units/Polacy}
    {~add-ons/Eastern_Europe_at_War/units/Rosjanie}
    {~add-ons/Eastern_Europe_at_War/units/Szwedzi}
    {~add-ons/Eastern_Europe_at_War/units/Tatarzy}
    {~add-ons/Eastern_Europe_at_War/units/Turcy}
[/units]



wtedy powinno dodać wszystkie jednostki oraz dostęp do obrazów za pomocą zwykłego odwołania jak z poziomu ery:
Kozacy/czern.png
lub
images/Szwedzi/strzelec.png

jak nie zadziała to można spróbować dodać taką linijkę:
Pobierz kod źródłowy  Kod źródłowy
{~add-ons/Eastern_Europe_at_War/images}



i wtedy użyć tego pierwszego.
 
Deidara
Scenariusz mi nie działa (Wesnoth 1.12), choć mam wgrany dodatek EEaW. Nie wiem więc, jak to ocenić. Co mogę powiedzieć, jeśli chodzi o sam dodatek? W mojej koncepcji rozgrywki rozpoczynało się nie z okna Kampanii, ale z okna Scenariuszy. Miał to być trochę taki zestaw map wieloosobowych, jednak na zasadzie scenariusza (patrz: Mroczna Przepowiednia).
Nie wiem, jak ma to wyglądać jako kampania. Gracze będą przechodzić z jednej bitwy do następnej? Nie będzie także możliwości gry w trybie multiplayer Frown
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
ForPeace
Deidara napisał/a:
Miał to być trochę taki zestaw map wieloosobowych, jednak na zasadzie scenariusza (patrz: Mroczna Przepowiednia).
[...] Nie będzie także możliwości gry w trybie multiplayer Frown


To może dajmy gracza 2 (Austrię) jako człowieka, a nie AI
Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.31
8,164,758 unikalne wizyty