Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Eastern Europe at War: Great Battle
Deidara
Co do Waldecka i Lotaryńskiego... Panowie, tak jak Ernst Starhemberg, nie mogą oni zginąć. Po prostu nie mogą, ponieważ to zaburzy cały nasz klimat historyczny, który chcemy oddać w tym dodatku. Ernst jest bardzo dobrze chroniony, więc nie sądzę, by łatwo było go zabić (choć w takim wypadku scenariusz musi zakończyć się porażką). Gracz nie może jednak pilnować wszystkich trzech dowódców.

Mamy dwa wyjścia:
1. Waldeck i Lotaryński przechodzą na naszą stronę i gracz pilnuje swoich jednostek, a nie AI.
2. Waldeck, Lotaryński, Ernst i (?) Sobieski mają zwiększone umiejętności. Bardzo podoba mi się ta opcja, ale mam jedno zastrzeżenie.
Jestem pewny, że wraz z pojawieniem się dodatku, dużo nowych graczy zacznie grać (odświeżać sobie) EEaW. Gracze mogą pomyśleć, że wszystkie jednostki takie jak Sobieski, czy Lotaryński mają takie statystyki.
Chciałbym, by wszystkie jednostki, które otrzymają od nas zwiększone statystyki dostały je w umiejętności. Tak jak np. "leczenie +4". Zamiast tego choćby "Polskie Uderzenie" i opis "Dzięki tej umiejętności jednostka ma zwiększone to i to, może wzywać Pikachu i tak dalej".

Co do pomysłu Sageza z Reiterami- jestem za. Rozumiem jednak, że w erze występują tylko Reiterzy szwedzcy, a my potrzebujemy polskich? Wprowadzanie nowych jednostek nie ma dużego sensu, więc wolałbym wykorzystać tych szwedzkich, ale tak jak powyżej- zaznaczyć jakoś, że są polscy. Może umiejętność "Reiter Polski"?
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
ForPeace
Wystarczy zrobić nową jednostkę i dać rasę Austriaka.
Ustawię AI tak, żeby W i L nie narażali się.
Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Sagez
@ Deidara - chodzi o to, żeby rajtarów szwedzkich (bo tylko takich w erze mamy) dać Austriakom jako rajtarów niemieckich, którzy byli pod Wiedniem.

Jest nazwa Reiter bo tak przetłumaczyliśmy na angielski.

Rajtarzy dobrze się zasłużyli, brali też udział w polskiej szarży, goniąc za husarią i pancernymi. Nie każdy wie, że jednemu z rajtarów sam Sobieski zawdzięcza życie, kiedy to króla ścigali Turcy pod Parkanami Smile

Edit:
Ok, to ustaw w lesie.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kahlenberg

Tutaj jest trochę zdjęć, panoramy...
Edytowane przez AxeFighter dnia 15-03-2015 21:04
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
ForPeace
Sagez napisał/a:
Pe_em, ok. Możesz przenieść Kahlenberg na 19,21 (współrzędne).

Ale Kahlenberg stał w lasku wiedeńskim, a 19, 21 jest poza nim.
Edit:
Tyle, ile dzisiaj i wczoraj zdążyłem zrobić, czyli niedużo, ale najważniejsze rzeczy są. Nie wiem, czy odpali.
ForPeace dodał/a następującą plik:
eeaw_great_battle_3.zip [1.19MB / 207 Pobrane]

Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Sagez
Jeszcze nie testowałem, pewnie zabiorę się za to w weekend, ale muszę @Maksiu odnieść się do roli Tatarów. Podczas bitwy nie odegrali żadnej roli, byli pod Wiedniem ale ponoć nie mieli ochoty atakować Polaków.

Dyskusyjne jest, czy i w jakim stopniu wzięli w ogóle udział w bitwie. Tyle historycznego sprostowania. Moim zdaniem teraz w scenariuszu świetnie grają swoją rolę, czyli są po prostu biernymi uczestnikami.
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Deidara
Chcę urozmaicić Tatarów przez dialogi. W ten sposób zaprezentujemy nieco portretów i pokażemy, że Tatarzy rzeczywiście brali udział w bitwie- choć znikomy. Sama strona będzie miała jakieś oddziały początkowe i trochę jednostek do rekrutacji, a potem (dzięki przychodowi, ewentualnie jednej/dwóch wioskach) będzie rekrutować co kilka tur jedną jednostkę.
Co do generała dla Turków- myślałem o tym. Nie wiem jednak, co na to reszta. Poza tym trzeba by jakoś nadać sens temu, że on tam jest. A prócz Kara Mustafy nie znamy chyba żadnego z tureckich dowódców, którzy wówczas walczyli.
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
ForPeace
Tatarzy będą przesunięci na północ - postanowione.

Wiele rzeczy jest niedopracowanych, bo nie mam czasu. Dorzucę armaty dla Polski (można rekrutować Wink)

Kara nie ma szans na pokonanie tej potrójnej armii, po jej się złączeniu. Można dodać też jeszcze jednego generała turków, na zasadzie tatarów, mało wojska, praktycznie nie groźny.

Dorzucę jednostki Wink ale generał... zgodny z historią oczywiście Wink



Nie zauważyłem też wioski-kościoła Frown tylko zwyczajną elfią wioskę.
Wiem o tym, coś rozwaliłem teren od Jaroma :/ i nie pokazuje się w edytorze, ale jak będę miał więcej czasu, to tam pogrzebię.
Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Jarom
Stawiam na to, że przy przenoszeniu plików do GB zapomniałeś o przeniesieniu niektórch rzeczy z pliku _main.cfg, ale pobiorę i sprawdzę.
 
Sagez
Testowałem najnowsza wersję i znowu jest trochę lepiej, ale... trochę rzeczy o których pisałem wcześniej nie zostało poprawionych, mam na myśli:

- Tatarzy dalej robią swoich trujących zwiadowców, usunięto im znachorów a nie zwiadowców;
- Nie widzę żadnych tureckich linii naprzeciw wojsk polskich, a takich umocnionych linii było kilka. Są 3 puste pola ,,fort''. Nie o to chodziło.
- Dalej dwóch Turków wita nas na Kahlenbergu, choć wcale ich tam nie było

Oprócz tego bardzo ważne jest, żeby Waldeck i Lotaryński nie stali obok siebie jak jest teraz. To dwaj osobni dowódcy ze swoimi osobnymi wojskami. Trzecia tura widzę ich, a jeden stoi obok drugiego. Proponuję przenieść W na 37,6 a L na 49,13, powinno pomóc.

Dalej mają ciut za małe wojska, by powoli zepchnąć Turków w dół.

Ostatnia grupa uwag to klimat.
Generalnie zgadzam się z uwagami Maksia, te o mieście są też trafne.
Szańce oblegających Turków są o 1-2 heksy za blisko Wiednia, mam wrażenie. Wiedeń nie może paść, to wiemy, ale nie może być też tak, że Turcy do 10 tury zostają wykoszeni ze swoich pozycji dookoła miasta.

I tutaj pojawia się to zagadnienie klimatu gry - wyobraźcie sobie karne szeregi janczarów stojące przed murami od dawna ostrzeliwanego miasta, za nimi artylerię, a także janczarów-muzyków, zagrzewających piszczałkami do walki.

Turków jest dalej pod Wiedniem za mało, dorób/cie jeszcze kilkunastu janczarów, ustawcie ich ładnie w linię, a np. po bokach mehterane i z tyłu chorążych.

Tak samo teren pod miastem, zielona trawka, a przecież tam padały setki kul armatnich! W edytorze jest takie zniszczone pole, jest pole leja/wgłębienia. Twórcy, wczujcie się w klimat i pokażcie mapie, że ją kochacie Pfft edytor daje całkiem niezłe możliwości. Ziemia między umocnieniami Turków a bastionami Wiednia była przekopana i przeorana równo.

No, to zrobiłem konstruktywną krytykę. Mam nadzieję...
Edytowane przez Sagez dnia 06-03-2015 15:53
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
ForPeace
Sagez napisał/a:
I tutaj pojawia się to zagadnienie klimatu gry - wyobraźcie sobie karne szeregi janczarów stojące przed murami od dawna ostrzeliwanego miasta, za nimi artylerię, a także janczarów-muzyków, zagrzewających piszczałkami do walki.

Po raz kolejny proszę o skomentowanie mojego pomysłu z dodaniem machin oblężniczych, katapult, taranów, etc.

Znacie mapkę Aetherdmaw? Są tam ustawione grafiki jednostek ze sobą walczących, jako ozdoba. Chodzi mi właśnie o coś takiego.

Dziś postaram się coś zrobić, więc te rzeczy o których pisałeś, będą na 80% zrobione.
Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Sagez
Ok, spoko. Chyba katapult i taranów tam nie było. No... raczej nie.

[img]http://www.normannia.fr/wp-content/uploads/2012/04/bastion.jpg[/img] is not a valid Image.

Po prostu inne czasy, inna technika. Armaty strzelają na wprost, uderzając kulami w mury. Pocisk nie przelatuje tak bardzo ponad murami jak za sprawą katapult.
Mapki nie znam, ale postaram się poznać.
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
ForPeace
Ruszam z pracą.

Edit: jest lepiej?
<LINK>

Edit2: trochę zmian Wink
ForPeace dodał/a następującą plik:
eeaw_great_battle_4.zip [1.18MB / 219 Pobrane]

Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Sagez
Zrobiłeś to błyskawicznie i nie, nie jest lepiej.

Dlaczego Wiedeń jest częściowo zatopiony? Zatopienie Atlantydy?
Dwóch Turków nie ma na Kahlenbergu, ale za to zażarcie mnie tam atakują, dlaczego? Przecież mieli mieć linie dalej i mieli tam stać.
Tak samo nie ma linii naprzeciw W i L.
Część Turków pod Wiedniem miała nieruchomo stać w okopach, nic z tego nie ma, bo wychodzą.

Narysowałem przecież wcześniej mapę z przybliżonymi pozycjami.


Po co wypuszczać tak niedopracowane wersje, kiedy się dodało kilkanaście heksów nowego terenu? Pośpiech nie służy tej mapce.

Powinienem zrobić sobie przerwę, może potestuję jeszcze za dłuższy czas, ale nie teraz.
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Jarom
Jeszcze miniaturka.
 
ForPeace
Do 20 marca będę miał mało czasu :/ więc na razie musicie trochę poczekać.

EDIT:
A więc jednak znalazłem wolny czas w ten weekend.

Sagez napisał:
Dwóch Turków nie ma na Kahlenbergu, ale za to zażarcie mnie tam atakują, dlaczego? Przecież mieli mieć linie dalej i mieli tam stać.
Tak samo nie ma linii naprzeciw W i L.


Postaram się, aby nie ruszyli się z miejsca do czasu ich zauważenia.
Naprzeciw W i L są jednostki, tylko w czasie twojej gry są masakrowane przez armię Lotaryńskiego. Nadchodzą posiłki. Wink

Oblężenie przypomina na razie bardziej walki na kijowskim Majdanie, niż oblężenie, ale to też się zmieni Wink


Dlaczego Wiedeń jest częściowo zatopiony? Zatopienie Atlantydy?

Tam jest częściowo zatopiona fosa, ale woda się wylała Grin.

EDIT2: Wpadłem właśnie na emm... banalny pomysł, żeby zablokować ruchy Turkom oblegającym Wiedeń i jego obrońcom ruchy do 8 tury (oblężenie ma być oblężeniem, a nie zabawą w chowanego w ruinach miasta)

@PiXeL proszę cię, przeskaluj jednostki (porównaj je do tych z defa)
Edytowane przez ForPeace dnia 14-03-2015 21:59
Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
ForPeace
Wersja do testów.

@Sagez - mam nadzieję, że się nie zawiedziesz. Przynajmniej nie tak jak ostatnio. Wink Starałem się utrzymać Turków przed Kahlenbergiem, ale chyba nie do końca się udało. W I L są wycofnani (teraz znowi konni), AI ma ich bronić. Flagi są polskie Wink. Wiedeń to nie Atlantyda, oblężenie powinno być zbalansowane, ale armaty są porozrzucane Grin.

A propos flag. Polska nie mała wtedy białoczerwonej flagi.<LINK>. Sugeruję dać Herb Rzeczypospolitej Obojga Narodów na tle magenty (teamcolour), lub bieli.
ForPeace dodał/a następującą plik:
eeaw_great_battle_5.zip [1.19MB / 195 Pobrane]

Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
ForPeace
Dziś prawdopodobnie będzie nowa wersja z poprawkami.
Oczywiście jeszcze sporo testów przed nami, ale myślę, że możemy się wziąć za następną bitwę. I teraz pytanie do was: za którą bitwę się bierzemy?

Ja sugerowałbym wybrać bitwę pod Luetzen - 1632.
1) była bardzo ważna w wojnie 30-letniej
2) walczą Szwedzi i Niemcy (Austriacy) - więcej bitw innymi nacjami niż Polacy dobrze zrobi dla tego dodatku Wink

@PiXeL wyślij mi na priv przeskalowane portrety
Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
AxeFighter
Ja zaś proponuję obronę Częstochowy, chciałbym poczuć ten klimat bycia obleganym. Smile
Ja zaczynałem jako zwykły, napalony user, pisałem często newsy. Bach! Redaktor! Więc niebywale uradowany, pisałem jeszcze więcej, dodatkowo artykuły. Nie ma co, byłem nadpobudliwy wtedy... A jak zostałem mianowany adminem, to z początku w ogóle nie chciałem nim być! Byłem przestraszony odpowiedzialnością. Bo mnie nie kręciły tytuły, tylko Wesnoth. - Sagez

https://www.youtu...QuObfTx6Cg - link zaktualizowany!
 
http://wesnoth.com.pl
ForPeace
Tylko, że to nie była zbyt wielka batalia :/ tylko obrona, obrona, obrona, obrona, (jeszcze z 70 razy) i wycofanie się Szwedów. (choć miała duże znaczenie)

@Deidara - bez komentarza - dlaczego? przecież jesteś koordynatorem Wykrzyknik

@każdy, kto testował Odsiecz Wiednia - proszę o uwagi, co zmienić.
Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Deidara
Ponieważ w mojej ocenie Odsiecz Wiednia potrzebuje jeszcze sporo pracy. Dialogi to moja brożka i muszę się tym zająć, gdy tylko znajdę czas, jednak prócz nich potrzebujemy testów. Naprawdę sporo testów. Sprawdzić choćby, czy scenariusz się kończy po śmierci Lotaryńskiego i innych ważnych postaci. Nanieść zmiany na mapę, które wyjdą dopiero po kilkakrotnym zagraniu w scenariusz (te wzgórza tam nie pomagają, ale lepiej byłoby tu dać trochę lasu itp.). Gdy zrobimy to wszystko, będziemy musieli ustalić trzy wersje scenariusza (łatwy, średni, trudny) i wszystkie przejść kilkukrotnie, by dobrze zbalansować całość. Potem tylko dodać gotowe dialogi wraz z portretami i będziemy mogli opublikować wersję 0.1. Gdy trafi ona na serwer dodatków, wówczas od razu wstawimy aktualizację do wersji 0.1.1 z polskimi dialogami. Zareklamujemy nasz dodatek na forum wesnoth.org i ruszymy z pracami nad kolejną bitwą Pfft

PiXeL, jak z portretami? Przydałoby się zrobić więcej portretów dla jednostek, szczególnie tych z Odsieczy Wiednia. Kilka dni przed publikacją dodatku wstawilibyśmy nową wersję EEaW z owymi portretami. Najlepiej będzie zrobić ich jak najwięcej (podobnie jak opisy dla jednostek z EEaW, jeśli jakiś braku).

Zależy mi też na tym, by nowa wersja ery posiadała już polskie tłumaczenia. O ile dobrze pamiętam, są tam opisy tylko w języku angielskim. W mojej ocenie to duże zaniedbanie, gdyż to polski dodatek.

Nie mogę wam narzucić moich poglądów i planów, ale zdecydowanie zwolniłbym z tworzeniem kolejnej bitwy, póki nie ukończymy rzeczy, które mamy jeszcze do zrobienia. Wypuśćmy na serwer dodatków perełkę, a nie małża Pfft
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.55
8,164,891 unikalne wizyty