Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Eastern Europe at War: Great Battle
ForPeace
No to tyle pracy na dziś.

ZMIANY:
- przesunięcie obozu Tatarów i sąsiadujących z nim wiosek na północ
- dodanie dużej ilości jednostek oblegających Wiedeń wraz ze szpitalami polowymi
- przesunięcie wszystkich Polaków do Sobieskiego
- niewielkie zmiany na mapie (m.in. oddalenie szańców od Wiednia, dodanie lasów, usunięcie kilku wiosek)
- armaty-ozdoby działają (i wyglądają), jak należy Smile mają ustawiony facing w kierunku Wiednia
- inne drobne rzeczy, o których nie chce mi się pisać

A teraz proszę was o testowanie!


PS. Trochę śmiesznie wygląda kilku Tatarów na tle ze stu-dwustu Turków Grin

Edit: chociaż teraz, jak tak patrzę na to oblężenie, to zastanawiam się, czy nie wprowadzić generatorów Turków do tury 10 na północ i południe od Wiednia. (od zachodu idą z obozu Mustafy)

Edit2: małe zmiany ekonomiczne Wink tj. wprowadzony village_support:
dla Turków - 10 jednostek na wioskę
dla Polaków - 5
dla Austriaków - income 100 złota na turę Pfft

EDIT3 - 01.04

Halo ziemia, testował to ktoś?

Postaram się dzisiaj naprawić czekanie Turków na Polaków. A nuż się uda Wink

Pasowałoby wykonać mapę XVII-wiecznej Europy. Mógłby ktoś się tym zająć?
Do story możnaby wrzucić jakieś obrazy przedstawiające Odsiecz Wiednia. Co wy na to?

Adris, co o tym myślisz?
Dixit pe_em:
Edit: chociaż teraz, jak tak patrzę na to oblężenie, to zastanawiam się, czy nie wprowadzić generatorów Turków do tury 10 na północ i południe od Wiednia. (od zachodu idą z obozu Mustafy)


Jeszcze jedna rzecz: przed bitwą wystrzelono racę z Kahlenbergu, jako zwiastun nachodzącej odsieczy. Co wy na to, żeby to umieścić w scenariuszu? (efekty specjalne rodem z TLU Wink)

PS. Graty dla Jaroma za zainteresowanie projektem i wsparcie techniczne.
ForPeace dodał/a następującą plik:
eeaw_great_battle_6.zip [1.19MB / 203 Pobrane]

Edytowane przez ForPeace dnia 01-04-2015 18:56
Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Deidara
Prawdę mówiąc, grafiki mapy Europy, herbów i obrazów bitewnych będą zbędne. Wydaje mi się, że jeśli weźmiemy je z Wikipedii i podamy źródło w creditsach, wszystko powinno być w porządku. (Poprawcie mnie, jeśli się mylę.)
Inna sprawa z edycją mapy. Wydaje mi się, że w Wesnoth jest możliwość wrzucania do prologu różnych map z podpisami w danych językach (gdzieś już to chyba widziałem, w jakiejś kampanii). Trzeba by to sprawdzić.
Nie napalałbym się na ten generator Turków i inne ustrojstwa. Musimy trzymać się jak najlepiej wiedzy historycznej, bo to będzie jeden z naszych głównych atutów, gdy wydamy ten dodatek, jednak zbytnie kombinowanie może utrudnić grę dla wielu graczy i mogą pojawić się bugi.
Nie pomogę zbytnio z testami, jednak niedługo zajmę się prologiem i dialogami. To pewien nakład czasu i pracy, a mam go ostatnio bardzo mało. Przez święta postaram się jednak zaprezentować już jakieś efekty.
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
ForPeace
A ja w święta zamierzam testować Wink
Z dialogami nie musisz się spieszyć. Jeszcze kupa czasu do premiery Wink.
Grunt, żeby to zbalansować.

Deidara napisał/a:
Prawdę mówiąc, grafiki mapy Europy, herbów i obrazów bitewnych będą zbędne. Wydaje mi się, że jeśli weźmiemy je z Wikipedii i podamy źródło w creditsach, wszystko powinno być w porządku. (Poprawcie mnie, jeśli się mylę).


Nie zrozumieliśmy się. Chodziło mi o obrazy jak np. ten.
Wolałbym, żebyśmy zrobili mapę w stylu Wesnotha, a nie z wiki.

Nie napalałbym się na ten generator Turków i inne ustrojstwa. Musimy trzymać się jak najlepiej wiedzy historycznej, bo to będzie jeden z naszych głównych atutów, gdy wydamy ten dodatek, jednak zbytnie kombinowanie może utrudnić grę dla wielu graczy i mogą pojawić się bugi.


To nwm dorzucić więcej Turków, szpitali od północy i południa? W końcu chodzi tu o realizm, żeby Turkowie zewsząd oblegali Wiedeń przynajmniej do 10 tury. A nie, żeby atakowali tylko ze strony obozu.

Byłbym jeszcze za stworzeniem wersji multiplayer dla 2, albo nawet 3 graczy:
I WARIANT: Polska i wojska cesarskie
II WARIANT: Polska, wojska cesarskie i obrońcy Wiednia.

EDIT:
EEaW: GREAT BATTLE WERSJA 0.0.1

Link do pobrania

ZMIANY
- wprowadzona numeracja Grin
- wzmocnienie jednostek Waldecka i Lotaryńskiego
- zmieniony cykl pór dnia na bazowany na 24h (dzięki wrzeszczu!)
- Turcy oczekują na Polaków pod Kahlenbergiem
- inne drobne zmiany

===WYSOKIE WYMAGANIA TECHNICZNE W CELU SWOBODNEJ ROZGRYWKI===
Inaczej muli.

EDIT:

Oznajmiam wszem i wobec, że rozpoczynam prace nad balansem. Bardzo chciałbym ukończyć odsiecz Wiednia za tydzień (będą testy gimnazjalistów, a ja - będąc w drugiej klasie - mam wtedy wolne Grin)

Właśnie się zorientowałem, że nie działa wersja 0.0.1. Shock BUGFIX ready.Grin Brakowało ukośnika w jednym tagu. Tak więc dziś pojawi się mała korekta - wersja 0.0.1a

Jeszcze jedna sprawa, proszę aby testować dodatek. Do osób testujących (w tym mnie):

1) Na jakiej wersji i poziomie trudności grałeś?
2) Co sądzisz o obecnym systemie ekonomii w scenariuszu?
3) Jak trudny był dla ciebie scenariusz?
4) Jak podoba ci się wygląd oblężonego Wiednia?
5) Inne sugestie.


Edit: zwariuję z tymi Turkami... znowu nie czekają pod Kahlenbergiem Angry

Edit2:
EEaW: GREAT BATTLE WERSJA 0.0.1a

Zmiany:
- usunięcie literówki w kodzie uniemożliwiającej uruchomienie dodatku
- usunięcie grafik z EEaW z folderu Great Battle - czterokrotnie odchudzenie dodatku {Jarom}

Edit3:
Dziś przeczytałem w pewnym słowniku historycznym, że przebieg bitwy był następujący:
1) polska piechota rozbija janczarów
2) husaria rozbija Turków w odwrocie

Więc w jaki sposób to przełożyć na scenariusz?
1 opcja: dostajemy poradę, aby uderzyć na Turków piechotą i artylerią
2 opcja: dostajemy najpierw piechotę, a później husarię

Wolałbym, żebyśmy rozpoczynali grę już z Kahlenbergu, bo to przesuwanie 20 jednostek przez 3 tury jest nudne...
ForPeace dodał/a następującą plik:
eeaw_great_battle_v_0_0_1a.zip [308.3kB / 212 Pobrane]

Edytowane przez AxeFighter dnia 18-11-2015 13:11
Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Deidara
Samo oblężenie wygląda genialnie. Bardzo podoba mi się ta mieszanka jednostek. Owszem, to mordownia. Ale za to historyczna mordownia!
Co od scenariusza... Może rzeczywiście lepiej byłoby zacząć bitwy już z Kahlenbergu. Ale jak wtedy byłoby z W i L? Dalej rozwalaliby na początku garnizony na południe od siebie, czy musielibyśmy to pominąć? Jeśli tak, to zdecydowanie wolałbym zostawić wszystko tak, jak jest.

EDIT:

Wiele mi to zajęło, projekt został zawieszony w paru miejscach i ogólnie rzecz ujmując, każdy miał mało czasu i chęci na prowadzenie go. Teraz jednak mamy wakacje i pora skończyć nasz scenariusz.
Musimy na nowo przyjrzeć się wszystkiemu, znów zebrać ekipę i dociągnąć to do końca. Fakt faktem, Odsiecz Wiednia nie jest najprostszą z bitw, które mogliśmy sobie wybrać na początek, niemniej jednak możemy podołać temu zadaniu.
Zacząłem dialog wprowadzający, po którym powinniśmy wstawić kolejny dialog, tym razem już jednostek. Rozmowę Sobieskiego z jakimś husarzem i tak dalej. Najpierw chciałbym jednak, byście przyjrzeli się temu dialogowi i ocenili jego poprawność.

Ikonka: Godło Habsburdzkie
Tekst: W 1681 zaczęła powstawać koalicja antyturecka, która miała uchronić Austrię i Polskę przed agresją sułtanatu. Ostatecznie pierwszego kwietnia 1683 roku zawarto przymierze przeciwko Imperium Osmańskiemu. Gwarantem traktatu został papież Innocenty XI. W traktacie ustalono, że w obliczu zagrożenia któregokolwiek z miast (Wiednia bądź Krakowa), druga strona pospieszy na pomoc. Na utrzymanie wojsk polskich cesarz i papież wyasygnują subsydia pieniężne.

Ikonka: Godło Tureckie
Tekst: Turcy zbierali siły w Adrianopolu. Trzydziestego pierwszego marca armia turecka wyruszyła do Belgradu pod wodzą sułtana Mehmeda IV. W Belgradzie dołączyły siły z pobliskich prowincji. Wodzem wyprawy został wielki wezyr Kara Mustafa. Wielka armia wyruszyła na Węgry. Celem stał się Wiedeń. Dziesiątego lipca pod murami austriackiej stolicy stanęło blisko 140 – 300 tys. ludzi. Była to największa armia, jaką Turcy zmobilizowali w XVII wieku.

Ikonka: Godło Tureckie
Tekst: Kara Mustafa zamierzał zaskoczyć przeciwnika. Do ostatniej chwili nie było jasne, czy uderzenie zostanie skierowane przeciwko Polsce, czy Austrii. W Székesfehérvárze do armii tureckiej dołączyli Tatarzy, którzy wcześniej obozowali pod Kamieńcem Podolskim, szachując Rzeczpospolitą. Dopiero tutaj wielki wezyr wyznaczył kierunek natarcia, co miało opóźnić reakcję Polski.

Ikonka: Godło Habsburdzkie
Tekst: Z powodu nadziei, że do wojny nie dojdzie, mobilizacja była spóźniona. Austriacy wydzielili kilka korpusów do osłony granic, a pozostałe siły zebrali w okolicach Bratysławy. Szóstego maja siły austriackie dokonały koncentracji pod Kittsee. Ogółem liczyły one 32 tys. żołnierzy. Głównym dowódcą został książę Karol Lotaryński. Dodatkowo armię cesarską wsparł 3-tysięczny korpus zaciężnych wojsk polskich pod wodzą Hieronima Lubomirskiego, zwerbowanych na terenie Polski. Na ochotniczy nabór tych oddziałów zgodził się król Polski.

Ikonka: Godło Habsburdzkie
Tekst: W stolicy Austrii wybuchła panika. Do wszystkich sojuszników wystosowano apel o pomoc. Wiedeń był silnie ufortyfikowanym miastem. Dowódcą wojskowym został generał Ernst Starhemberg. Obrona miała do dyspozycji jedenaście tysięcy żołnierzy, prawie pięć tysięcy straży miejskiej oraz mocną artylerię. Po dwóch miesiącach oblężenia liczebność obrońców spadła z początkowych osiemnastu tysięcy do niespełna pięciu tys. żołnierzy. Wieść o nadchodzących wojskach Polskich dodawała Austriakom otuchy.

Ikonka: Godło Polskie
Tekst: Szesnastego lipca do Jana III Sobieskiego przybył posłaniec cesarski z prośbą o odsiecz. Osiemnastego lipca Sobieski ruszył z całym dworem do Krakowa. Ponaglany przez Austriaków i papieża do realizacji warunków traktatu, wyruszył z zebranym wojskiem na odsiecz stolicy Austrii. Dwudziestego sierpnia 1683 roku król Jan III Sobieski, zmierzając pod Wiedeń, pragnął pomodlić się w kościele w Piekarach Śląskich, gdzie wysłuchał mszy i przed obrazem Matki Bożej prosił o zwycięstwo.

Ikonka: Godło Polskie
Tekst: Sobieski zabrał z Krakowa ok. 27 tys. wojsk koronnych, w tym 24 chorągwie husarii, i dwudziestego dziewiątego lipca, nie czekając na spóźniających się Litwinów, pomaszerował śpiesznie na odsiecz Wiedniowi. Trasa marszu prowadziła przez Śląsk, Morawy i Czechy. Trzeciego września wojska sprzymierzone spotkały się w Tulln nad Dunajem. Tam Jan III Sobieski przejął komendę nad całością wojsk austriackich, niemieckich i polskich, liczących łącznie blisko 70 tysięcy żołnierzy (w tym 31 tysięcy jazdy).
Edytowane przez AxeFighter dnia 18-11-2015 13:11
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
ForPeace
Jestem gotów wspierać projekt. Ale bez wsparcia pozostałych użytkowników projekt nie ma racji bytu. Brakuje głownie testerów. Jeżeli nikt nas nie będzie wspierał, to ja opuszczam prace nad tym dodatkiem.

Co do tekstów, jest ok, ale momentami styl jest trochę niespójny. Zastanowiłbym się nad ikonkami, czy nie lepiej dać obrazy/rysunki do tła. Mam na myśli obrazy malarzy, o których oczywiście wspomnielibyśmy w creditsach. Możemy też sami narysować rysunki. Jutro wprowadzę zmiany do Odsieczy Wiednia, żeby już nie było bugów. Rzeczy, które są potrzebne temu scenariuszowi to testy (!!!) i oczywiście dialogi.
 
MrTree
Jeśli będe w stanie i moje możliwości mi na to pozwolą jak najbardziej moge pomóc.
 
ForPeace
EEaW: GREAT BATTLE v. 0.0.2
Zmiany:
- Polacy od teraz starują na Kahlenbergu
- Turcy (wreszcie) czekają na Polaków, a nie atakują ich na Kahlenbergu. Jako warunek ustawiłem atak jednostki polskiej na turecką lub turę 5. Zostali przesunięci na szańce, nie stoją już za nimi.
- dodano poradę: "Jeśli bitwa toczy się za wolno, zwiększ prędkość w oknie ustawień."
- ustawiono pozycję kampanii na liście na 1683 Wink
ForPeace dodał/a następującą plik:
eeaw_great_battle_7.zip [285.67kB / 219 Pobrane]
 
MrTree
Pozwoliłem sobie kosmetycznie delikatnie zmienić mapke, nie chciałem na niej za wiele robić ponieważ nie wiem czy wpasowałbym się w teren okoliczny jaki jest wśród Wiednia jednakże za waszym pozwoleniem dodał bym troszeczke wiecej gór i ogólnie troszeczke mocniej ucharakteryzował wiec jak chcecie moge nad nią dłużej posiedzieć Smile

http://speedy.sh/...Eaw-GB.rar
 
ForPeace
Dzięki MrTree, prawdopodobnie dodam ją do nowej wersji. Jeśli chcesz, to możesz urozmaicić teren, ale:

Deidara napisał/a:
Pozostaje kwestia samej mapy. Jest dobrze zrobiona pod względem historycznym, ale mało zróżnicowana. Trzeba będzie dorobić w niej pomniejsze lasy, wzgórza i rzeki. Żadnych wielkich elementów, przez który gracze pomyśleliby: "Oho, tutaj był wielki las, tak jak ten na północy". Nie. Najwyżej trzy/czteroheksowe elementy, które urozmaicą mapę (i pozwolą nam ją balansować).


Testuję teraz Odsiecz Wiednia
Poziom: łatwy, hehe Grin

Więc ogólnie scenariusz (na razie) jest banalny -> i tak ma być na tym poziomie trudności. Wink

Zmiany, jakie bym wprowadził to:

- uniemożliwienie Turkom oblegającym Wiedeń zmianę frontu. Dziwne było to zjawisko, że dezerterowali Wink i oblężenie przestawało być efektowne

- zmuszenie Tatarów do atakowania Polaków

- dodanie mgły, żeby tak nie muliło gry i gracze nie musieli czekać zbyt długo

- podzieliłbym Turków na cztery grupy (bo na razie jest jeden wielki chaos):

1) Turcy oblegający Wiedeń - jedynym ich celem jest bicie się z Austriakami i robienie przez to "historycznej mordowni", jak to ujął Deidara. Zabroniłbym im możliwość przejścia na inny front.
Sagez napisał/a:
Zanim dojedziemy do Wiednia to Turcy i Austriacy już trochę zmasakrują się nawzajem, więc nie będzie problemu lagowania gry Wink Ale dalej nieruchomi Turcy będą stali na pozycjach pod miastem, więc oblężenie będzie jak najbardziej realne.
Myślę, że możemy się tego trzymać.

2) Turcy z szańców spod Kahlenbergu - czekający na Polaków nie dłużej niż do 5 tury - odwrót następuje, gdy zginie ich min. 12 (wówczas wycofują się również Turcy z grupy 3)

3) Turcy bijący się z Waldeckiem i Lotaryńskim

4) Turcy z obozów wokół Wiednia - czekający na Polaków nie dłużej niż do 10 tury, wówczas atakują. (każdy obóz indywidualnie, tzn. jeżeli zaatakujemy 1 obóz, to tylko on nas zaatakuje, pozostałe zostają "zamrożone", chyba że W i L ich zaatakują lub rozpocznie się tura 10) Jeżeli zginie ich min. 20, wówczas Turcy zaczną przemieszczać się na południe, by opuścić mapę.

Gdy Polacy wkroczą do obozu Kary Mustafy, on sam ucieka. Sobieski mówi: "Venimus, Vidimus, Deus vincit". I tak oto mamy KONIEC. Skróciłbym też limit czasu do 18, bo myślę, że 27 to stanowczo za dużo.
=================================================================================
Przynajmniej ja tak to widzę, ale czekam na opinię Deidary.
=================================================================================

Wygląda na sporo pracy, ale są wakacje.
Sagez napisał/a:
Jest coraz lepiej, powtórzę: idziemy w dobrym kierunku

Tak mi się wydaje Wink.
Edytowane przez ForPeace dnia 17-07-2015 15:03
 
Deidara
Uff... Wybaczcie, że jeszcze się nie odezwałem, nie zobaczyłem nowego postu pe_em'a. Jakoś musiał mi dzisiaj umknąć. Od razu muszę wam się przyznać, że mapy MrTree jeszcze nie sprawdziłem, podobnie jak całego scenariusza. Niemniej jednak, w notatniczku na pulpicie mam zapisane, żeby to zrobić, mogę pokazać! Gdy tylko trochę się wyrobię z listą rzeczy do zrobienia, wezmę się za to (prawdopodobnie od poniedziałku będę miał czas).

Obrazki i rysunki do tła... Powiem może tak. Zastanawiam się nad tym, czy przed samą rozgrywką nie dać prologu, gdzie w tle byłyby właśnie obrazy z tej bitwy, mapa ówczesnej Europy itp. Jeśli zaś chodzi o narratora w prologu, będę się upierał właśnie o godła z tamtych czasów.

Gdy trochę popracujemy i ukończmy jakąś tam część dialogów, przyda nam się pomoc Sageza i innych intelektualistów, którzy na owej historii znają się znacznie lepiej ode mnie. Takie dialogi nie mogą być potwierdzone przez zespół dwóch, trzech ludzi. Każdy musi się temu przyjrzeć.

Co do zmian w EEaW: GREAT BATTLE v. 0.0.2: wszystko popieram, ze wszystkim się zgadzam.

MrTree, wiele wiosek, obozów i innych miejsc na mapie jest podpisanych w scenariuszu. Jeśli będziesz je przenosił edytując mapę, musisz na to zwrócić szczególną uwagę. Musimy tego pilnować. Fajnie byłoby, gdybyś popracował nad tym dłużej i gdy uznasz, że mapa jest ukończona już całkiem, wówczas wszyscy byśmy się jej przyjrzeli jeszcze raz i na niej rozgrywali testy. Póki nie mamy skończonej mapy, testy możemy robić głównie na kodzie. Balansowanie scenariusza bez ostatecznej wersji mapy (nie mówię tu o małych poprawkach typu: przesuń drzewo) jest raczej trudne.

Uff... Teraz odnośnie ostatniego postu.
Turcy zmieniali front? Nie bardzo rozumiem, chodzi o to, że odpuszczali sobie Wiedeń i maszerowali na Polaków? W takim razie trzeba będzie to jakoś skorygować. Gdyby udało się zaprogramować ich tak, żeby ciągle nacierali na miasto, byłoby świetnie, niemniej jednak sam nie wiem, jak można by to zaprogramować.
Zmuszenie Tatarów do atakowania Polaków... Tak sobie myślę... Tatarzy i tak nie zrobili zbyt dużo podczas tej bitwy, chyba nawet wycofali się dość szybko. Jak teraz zachowują się podczas scenariusza? Jeśli nie robią nic głupiego w stylu: "chodzimy po całej mapie do najdalszej wioseczki wroga", to chyba nie trzeba z nimi wiele robić. Zaprogramowałbym jakieś dwie, trzy jednostki Tatarów, żeby pomaszerowały prosto na Sobieskiego i rola tej nacji w scenariuszu mogłaby się tak skończyć.
Dodanie mgły... Ajajaj... Nie wiem, jak teraz jest z Wesnoth. Scenariusz muli nawet na dobrych komputerach? Będę tu okrutny i powiem, że jeśli ta sieka zawiesza się tylko na laptopach, nie dodawałbym mgły. Jeśli jednak jest nieco inaczej, chyba nie mamy wyboru, prawda?
Podzielenie Turków wiązałoby się ze zmianą ich koloru? Tzn. Cztery grupy = Cztery drużyny? W sumie to niezbyt istotne, mogą być i cztery drużyny. Wówczas cały scenariusz byłby bardziej czytelny, a o tę czytelność nam chodzi. Jeśli dodamy mgłę, nie wiem, czy nie będzie to niezbędne, żeby gracz mógł "ogarnąć bitwę" nie ucząc się o niej wcześniej. Oczywiście same dialogi wiele mu wyjaśnią.
Bardzo fajnie byłoby, gdyby zaprogramowanie tych grup, takie jak napisałeś, było możliwe i nie sprawiało problemów. Do tego jednak trzeba chyba sporo testów, prawda?

Z mojej strony to na razie tyle. Musimy teraz skupić się na ostatecznej wersji mapy, dobrym zaprogramowaniu tych grup i przede wszystkim testach.
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
MrTree
Jest 4 w nocy więc wpadłem tylko poczytać ale jak mi czas pozwoli popołudniu podeśle kompletnie skończoną mapke biorąc pod uwage wasze komentarze.
 
Jarom
Gdyby udało się zaprogramować ich tak, żeby ciągle nacierali na miasto, byłoby świetnie, niemniej jednak sam nie wiem, jak można by to zaprogramować.


Dam na to odpowiedź: pe_em będzie musiał pobawić się z programowaniem ai. Innej opcji chyba nie ma.
 
ForPeace
Jarom napisał/a:
Deidara napisał/a:
Gdyby udało się zaprogramować ich tak, żeby ciągle nacierali na miasto, byłoby świetnie, niemniej jednak sam nie wiem, jak można by to zaprogramować.

Dam na to odpowiedź: pe_em będzie musiał pobawić się z programowaniem ai. Innej opcji chyba nie ma.

Zamierzam podzielić ich na cztery strony, z czego trzy ukryte - wszystkie w tym samym kolorze. Będzie łatwiej zaprogramować AI.

EDIT: Dziś wieczorem nowa wersja do testów.

EDIT2: (miała być w sobotę, przepraszam za opóźnienie)

EEaW: GREAT BATTLE v. 0.0.3

- podzielenie Turków na cztery strony o różnie zaprogramowanym AI
- "zamrożenie" Turków z obozów do tury 9 lub ataku Polaków
- tymczasowo usunięta porada "Jeżeli bitwa toczy się za wolno, zwiększ prędkość w oknie Ustawień"
- zwiększenie ilości Turków oblegających Wiedeń
- zmniejszenie ilości wojsk cesarskich (strona 7; Waldeck i Lotaryński)
- inne drobne zmiany

Na razie nie dodaje twojego tekstu, bo jest on w języku polskim, a Wesnoth nie wyświetli w ten sposób polskich liter. Parę rzeczy zostało do zrobienia, ale najważniejsze jest już wykonane.

@MrTree czekamy na mapę
ForPeace dodał/a następującą plik:
eeaw_great_battle_0_0_3.zip [285.93kB / 213 Pobrane]

Edytowane przez ForPeace dnia 21-07-2015 15:59
 
MrTree
Mapke zrobie w najbliższym mozliwym okresie, póki co mam nawał obowiązków ale zdąże przed końcem tygodnia.
 
Sagez
Jak tam się mają sprawy z tym dodatkiem? Bo chcieliśmy wydać nową wersję EEaW w niedalekiej przyszłości i przy okazji rozreklamować EEaW Great Battle Smile Twórcy, przyzywam Was!
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Maksiu
Inni twórcy chyba się rozsypali, ale ja odpowiadam na wezwanie. Projekt jest nieużywany od ponad roku, lecz jeśli trzeba, to mogę spróbować zrobić jakiś portret.
"Dragon Blade wcale nie opuścił forum. [...] To że z kilkoma osobami ma na pieńku, w tym między innymi ze mną, nie oznacza, że się tutaj nie liczy. Udowadniał to nie raz robiąc też dobre rzeczy i nie mowa tu wyłącznie o jego umiejętnościach graficznych." - Sulik
Moja pracownia:http://www.wesnot...post_28706
 
Sagez
Dzięki Lancelot za odpowiedź, nie po to robiliście Great Battle żeby to zostawić i żeby umarło. Jako team EEaW postaramy się to zmienić.
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
ForPeace
Sagez napisał(a):
Jak tam się mają sprawy z tym dodatkiem? Bo chcieliśmy wydać nową wersję EEaW w niedalekiej przyszłości i przy okazji rozreklamować EEaW Great Battle Smile Twórcy, przyzywam Was!


To, co udało się nam osiągnąć to jeden scenariusz - wielka, długa, nudna bitwa na otwartej przestrzeni bez większych elementów strategii i szczerze mówiąc wątpię, czy robienie kilkunastu podobnych scenariuszy imitujących XVII-wieczne bitwy jest dobrym pomysłem.

Bardziej byłbym skłonny do tego co proponował w podobnym czasie zeszłego roku Sobieski (niestety jego konto, a więc i posty zostały usunięte) - mianowicie kampanii, w której wcielamy się w rolę fikcyjnego dowódcy z siedemnastowiecznej Europy i walczymy w serii potyczek. Dawałoby to znacznie większą swobodę twórcom i umożliwiałoby zastosowanie różnych strategii wykorzystujących zdolności jednostek EEaW rzadko używanych w grach multiplayer. Ciężko się dopatrywać wykorzystywania zasadzki czy niszczenia twierdz w zbiorze kilkunastu wielkich bitew. Owszem, EEaW: Great Battle miałoby sporą wartość edukacyjną, ale od strony rozgrywki wypada mizernie.

Natomiast jeśli chodzi o mój udział w projekcie, wątpię abym w rozpoczynającym się roku szkolnym znalazł wystarczająco dużo czasu, by móc dużo i systematycznie kodować, aby był postęp a projekt nie stał w miejscu, jak to często bywa.
Edytowane przez ForPeace dnia 27-08-2016 20:39
Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Deidara
Ogólnie rzecz ujmując, wszyscy chcą poprawić swoje dodatki i wydać ostateczne wersje przed włączeniem Wesnoth do Steam. Myślę, że warto byłoby zaangażować się w projekt Odsieczy Wiednia do tego czasu i wydać go samodzielnie. Mamy już portrety, mapę i większość założeń. Stworzenie Great Battle stało się dla nas dużo większym wyzwaniem, niż początkowo się wydawało. Wielkie bitwy historyczne nie są przeznaczone do tego, by odgrywać je w Wesnoth i kampania, w której jakimś tam dowódcą przemierzamy Europę, spotykając przy tym różne frakcje i walcząc z nimi, jest znacznie ciekawszym i lepszym rozwiązaniem.
Niemniej, nie sądzę, byśmy zdążyli zrobić coś takiego przed wydaniem nowej wersji gry. Skupienie się na Odsieczy Wiednia i wydanie jej (choćby w samej erze, jako dość mocny dodatek), to dobry plan. Kampanią zaś i innymi dodatkami można by się zająć, gdy wzrośnie liczba aktywnych użytkowników i twórców, czego możemy się spodziewać po tym, jak Wesnoth pojawi się na Steamie.
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
Maksiu
Można by robić kampanie, jest wiele fajnych pomysłów które pisał Sobieski, jak dla mnie moglibyśmy (zaraz po Great Battle) zrobić kampanię "Potop", byłoby by to o tyle fajnie że w przyjemny sposób można by się uczyć historii Cool
Jak nic nie będziemy robić, to prace się nie ruszą. Dlatego jeśli potrzeba jakiś grafik to mogę je zrobić. Czy portrety czy jakieś terenowe, napiszcie. Jak zrobię to może się coś ruszy.
Mam takie pytanko, co potrzeba aby Odsiecz Wiednia była skończona? Czego brakuje jeszcze?
"Dragon Blade wcale nie opuścił forum. [...] To że z kilkoma osobami ma na pieńku, w tym między innymi ze mną, nie oznacza, że się tutaj nie liczy. Udowadniał to nie raz robiąc też dobre rzeczy i nie mowa tu wyłącznie o jego umiejętnościach graficznych." - Sulik
Moja pracownia:http://www.wesnot...post_28706
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.20
8,164,697 unikalne wizyty