Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Pytania rodzaju wszelakiego
Sagez
Dobra, to może być Twoja fucha. To dorób, a je dodamy.
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Ensis
Dlaczego w wersji 1.5.6 nie ma opisów jednostek?
 
Kuki1537
Nie jest to błąd, ponieważ w plikach dodatku również opisów nie ma. Może w następnej wersji zostanie to poprawione? Pfft
 
Ensis
Warto, bo przecież wiele opisów jest już stworzonych. Wink
Eastern Europe at War - dodatek historyczny umieszczony w XVII-wiecznej Europie Wschodniej, w którym gracze mogą poprowadzić do boju siedem autentycznych stron konfliktu.
 
Sagez
Myślę, że tutaj znaczenie mają cztery kwestie:

1. Serio te opisy są tak ważne? (pytam bez ironii);
2. WAŻNE: dawanie opisów to DWA razy więcej pracy, bo opisy są PO POLSKU, a od dawna robimy EEaW tylko po angielsku - bo nie będziemy wydawać dwóch wersji na raz za każdym razem Smile ;
3. Zespół tworzący EEaW się wykruszył - jedni odeszli, inni śpią a jeszcze inni są zajęci czym innym;
4. Zamiast opisów moglibyśmy raczej doszlifować grafiki, czy dać proste animacje, może dodać rysunki/ zdjęcia w opisach jednostek (no, jak się da prawym na jednostkę i ją ''otworzy'', rozumiecie)...

No tak jest Smile
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Ensis
1. Są elementami wykończenia, bez nich się obejdzie, ale z nimi jest bardziej kompletny dodatek.
2,3,4. Czyli musimy czekać na lepsze czasy, jednak nowy rok, nowa nadzieja. Wink
Eastern Europe at War - dodatek historyczny umieszczony w XVII-wiecznej Europie Wschodniej, w którym gracze mogą poprowadzić do boju siedem autentycznych stron konfliktu.
 
AxeFighter
Mam takie pytanko: czy specjalnie statki po awansie nie są leczone? Jeżeli tak, to chyba bez sensu jest niszczyć nimi cokolwiek, jeśli nic się z tego nie dostaje.
Ja zaczynałem jako zwykły, napalony user, pisałem często newsy. Bach! Redaktor! Więc niebywale uradowany, pisałem jeszcze więcej, dodatkowo artykuły. Nie ma co, byłem nadpobudliwy wtedy... A jak zostałem mianowany adminem, to z początku w ogóle nie chciałem nim być! Byłem przestraszony odpowiedzialnością. Bo mnie nie kręciły tytuły, tylko Wesnoth. - Sagez

https://www.youtu...QuObfTx6Cg - link zaktualizowany!
 
http://wesnoth.com.pl
Sagez
A czy przypadkiem statki po awansie nie mogą sobie wybierać ulepszeń? A może zapomnieliśmy to dodać, hmm.
Uważam, że leczenie po awansie statków to co innego niż jak jednostka awansuje i zmienia się w inną... brak leczenia mi nie przeszkadza, odholuj statek do stoczni (wioski Smile ). Realizm!
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Sagez
Proszę robić, można robić wszelkie mapy. Jestem tylko ciekaw czym się taka mapa do EEaw będzie różniła od mapek do defaulta Smile
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
jurijuice
Czy austiackie organki mają atakować zawsze jednostki które stoją na hexach pobocznych od atakowanego?
Chodzi o sytuację jak na załączonym obrazku. Jeżeli czerwone organki atakują żółty statek, to obrywają również jednostki na polach niebieskim i zielonym (mimo że zielona jednostka jest sojusznicza).
Czy tak ma to działać, czy aby odnieść zamierzony efekt należy zaatakować jednostkę niebieską? Będę wdzięczny za odpowiedź.
jurijuice dodał/a następującą grafikę:
hex_organ.png
 
inferno8
Organki cechują się dużym obszarem ostrzału, co może być jednocześnie zaletą ale też i wadą. W obecnej wersji EEaW organki mogą razić też sojuszników, więc w Twoim przykładzie najlepszym celem będzie niebieski.

A poza tym rzadko widzi się tak dokładnie przygotowane pytanie wraz z ilustracją problemu, brawo Wink
 
jurijuice
Dziękuję obu panom za wyczerpujące wyjaśnienia. Problem dostrzegłem jak mój statek dostał parę strzałów gdzie nie potrzebowałem aby tak było, ale ok tak działają i eot.

ElderofZion napisał(a):
Ah, jak ja kocham Austrie, Monarchia Habsburska najlepsza monarchia.

Ostatnio najlepsza była Rosja, potem Szwecja a teraz Austria... ale fakt że to co napisałeś dla organek to jakaś masakra jest, dużo dobre Smile
Edytowane przez jurijuice dnia 15-10-2016 16:09
 
Kasia
Właśnie jest najdroższe ale bardzo niecelne.
 
inferno8
Konna artyleria ma bonus do celności na wzgórzach i zamkach, więc w połączeniu z jej mobilnością, jest naprawdę mocną jednostką i w miarę szybko może awansować.

A co do organków to rozważałem z Sagezem drobną modyfikację ich ataku tak, aby uwzględniał niezależnie modyfikatory terenowe przyległych jednostek. Byłoby to fair z mechaniką gry i dawałoby szansę na uniknięcie ostrzału niezależnie od trafiania głównego celu.
Obecnie jest niestety tak, że strzelanie organkami do mało mobilnego celu jak np. armata, powoduje, że zwinniejsze przyległe jednostki obrywają choć mogłyby teoretycznie uniknąć tego, bo są bardziej zwinne. Jeszcze nie przesądziliśmy czy to wprowadzimy, ale w obliczu tego mega damage, jest całkiem realnym wprowadzenie tych zmian.
 
Sagez
Chyba masz na myśli Tatarów Wink
Minęła połowa turnieju i wiele już turniej pokazał pod względem balansu.

Muszę jednak napisać coś, co raczej ci się nie spodoba. Uważam, że nie oceniasz balansu najlepiej, bo... jesteś zbyt dobrym graczem, to znaczy umiesz poradzić sobie w prawie każdej sytuacji, dlatego też prędzej napiszesz, że jakaś jednostka jest zbyt mocna. Bo masz efekty. W odwrotnej sytuacji moglibyśmy mieć recenzenta, który grać nie potrafi i dla niego większość jednostek byłaby słaba (bo mu nie idzie). Idealnymi odbiorcami ery są ludzie, którzy grają średnio-dobrze, czasem wygrywają, czasem przegrywają.

Brzmi dziwnie? Zważywszy na to, że najpierw za najlepszą uznałeś Rosję, następnie Szwecję, a teraz Austrię - chyba nie. Każda nacja EEaW ma jednostki, o których możesz napisać, że są ''op'' i dołożyć XD. Widziałem Twoją grę z Hejnewarem - pięknie rozbiłeś go organkami, ale przecież sam idealnie ci się podstawił. Cóż, nie wiedział co go spotka - jako twórcy zakładamy, że gracze wiedzą, w co grają i atak husarii 80-1 w dzień też ich nie odstrasza.

Co nie zmienia faktu, że często masz rację, slavera trzeba osłabić, chłopski spam ograniczyć, przyjrzeć się jeszcze raz coverom (bo wiele jednostek ma je czasem zbyt wysokie). W każdym razie za wszelkie dalsze uwagi co do balansu będę wdzięczny, bo to wszystko dla dobra ery i lepszej rozgrywki.

Z drugiej strony czasem widzę, że ludzie nie rozumieją EEaW. Np. Grenzerzy mają dobre covery i niskie koszty ruchu w trudnym terenie (las, góry) bo to symbolizuje fakt, że to mężczyźni o dużej tężyźnie fizycznej, którzy całą służbę spędzają w bardzo trudnych warunkach.
I tyle. Podobnie lisowczycy.
To chyba nie Ty pisałeś, ale nieważne. Czasem trzeba tłumaczyć rzeczy z pozoru najprostsze.
I do wszystkich - EEaW to nie default, to dwa różne światy.



''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
jurijuice
Ja bym chętnie ustawił się na grę EEaW w około 4 osoby, dużą mapę, najlepiej FFA i wtedy można podyskutować o balansie. Ktoś chętny? Można grać parę dni tylko żeby ludzie byli online o podobnych porach.

Nie wiem czy czytałeś Sagez - dziś zagrałem sobie Austrią i improved organki + master armator robią furorę - zabija wszystkie zarazki, coś koło 130dmg *3 jednostki (na dużej mapie do zrobienia).
 
Sagez
Ja bym chętnie zagrał.
Master armator? Grin Zrobiłeś mi wieczór. Masz na myśli oficera od artylerii? Przecież najpierw trzeba awansować zwykłego oficera, a w takim momencie już często jest po grze.

https://units.wes....8.14.html
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Jarom
Zagrałbym, ale mam sporo meczy turniejowych EEaW do rozegrania, więc nie w tym tygodniu.
 
jurijuice
Dokładnie Sagez to był ten oficer od artylerii, bonus +50% do każdej artylerii, no i sobie koleś biegał między dwoma organkami a konnym i ich wzmacniał.
Na dużej mapie da się to zrobić.
 
Sagez
Proponujecie jakieś zmiany albo wzmocnienia dla Polaków? Jakby co to słuchamy, jesteśmy otwarci na pomysły.
Osobiście jestem fanem pancernych, ale widzę, że to chyba nie wystarcza.
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.25
8,164,732 unikalne wizyty