Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Ucieczka Marbusa - Dyskusja Ogólna
Deidara
Zgadzam się ze zmianami proponowanymi przez pe_em'a, o ile oczywiście nowa forma tytułu jest poprawna. Tutaj są wszystkie dialogi i prologi w języku polskim: http://sendfile.e...-h9dl.html
Brakuje mi tylko dialogów do scenariusza czwartego B. Ktoś obeznany z kodem mógłby sprawdzić, czy nie ma go w plikach kampanii? Jeśli nie, to muszę pisać do Filara, gdyż na 90% jestem pewny, że tworzyłem te dialogi.

Piko jeszcze mówił o tym, bym przybliżył scenariusze czwarte. Chyba wszystko będzie widoczne w dialogach, ale jeśli nie:
Czwarty A: Zaczynamy na północnym-zachodzie, naszym celem jest pokonanie przywódców wroga (magów) i poniekąd przejęcie bagiennych wiosek, skąd dołączają do nas jaszczurki, czasem na 2 poziomie.
Czwarty B: Idąc przez śnieg widzimy walkę między trollami, a orkami. Otóż orkowie (dwóch przywódców wroga) głodują i chcą zjeść trolle szczenięta. Pomagamy trollom uporać się z naszą rasą.


Edit.: Dodaję też listę NPC z opisem ich portretów. Osobiście bardzo podoba mi się styl mangowy, taki jak np. w starszej wersji Następcy Trony. Niemniej jednak, to do was należy decyzja.

Marbus- musi wyglądać porządniej, niż reszta orków. Usta zamknięte, dominująca postawa.
Kochan- byłoby super, gdybyśmy uchwycili wilka. Postać goblina szczupła, ale powinien mieć w sobie coś szlacheckiego. W pewnym momencie kampanii poświęca się, odciągając nieumarłych. Musi być widoczne, że to gość z dumą i honorem, choć lubi spokojne życie.
Emborgi-Tarash- jaszczurza wyrocznia, wieszczka. Dołącza do nas, gdy pomagamy jaszczurkom (co domyślnie zrobi pewnie 80% graczy). Najlepiej, gdyby była ślepa, miała na sobie jakieś łachy, rzemyczki z kości, laleczki voo-doo...
Krull Skała- stary i potężny troll, który dołącza do nas, gdy nie pomagamy jaszczurkom. Fajnie byłoby go uchwycić jako takiego poczciwego, sędziwego, mądrego (przynajmniej z twarzy).
Forgus- dotychczasowy przywódca hordy. Powinien mieć masywny, potężny pancerz i jakiś wielki miecz. Do tego paskudna gęba i wkurzony wyraz twarzy.
Sylwiana- naga. Po prostu naga.
Król Gonu- duch jakiegoś potężnego władcy orków.
El'Kadoo- elf w złotej zbroi. Najlepiej w pozycji do strzału z łuku. Śliczna, niebezpieczna twarzyczka. Zabija nas, gdy na końcu postanawiamy zjednoczyć się z elfami.
Wilk- skoro mamy NPC wilka, zróbmy mu portret ^^
Edytowane przez Deidara dnia 20-04-2016 01:42
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
Sulik
Zagrałem w wersję 0.2.2.

Scenariusz 1


Czy Celadon City (nazwa miasta z pierwszych Pokemonów) powinna być tłumaczona na Seledynowe Miasto? I w ogóle City nie pasuje do Wesnoth, przynajmniej nie spotkałem się, żeby ktoś tak nazywał osady w grze.

Sierżancie? To on jest w końcu porucznikiem czy sierżantem?

"Koniki" brzmią zbyt mało prześmiewczo a zbyt infatylnie.

Dużo niepotrzebnych przecinków.

Ogólnie jeśli chodzi o grywalność scenariusz 1 jest bardzo OK.

Scenariusz 2

Psychoza - nie wiem czy to dobry termin. Bardzo naukowy co w połączeniu orkami wygląda blado.

Nie wszystko jest przetłumaczone - tekst Marbusa o przyjaznym wilku.

Czy wilczek nie powinien mieć cechy: lojalny?

Na łatwym ledwie udało się przejść. Trzeba poprawić możliwości obronne orków.

Scenariusz 3

Dalej było cokolwiek robione?
Edytowane przez Sulik dnia 21-04-2016 23:50
 
Piko
Zrobiłem cały scenariusz 3 z mapą i kodowaniem. Załączyłem je do swoich wcześniejszych postów, nie wiem dlaczego twórca 0.2.2 ich nie wrzucił.

W kwestii pierwszego scenariusza całkowicie się zgadzam, w kwestii drugiego czekamy na inicjatywę Jaroma. A w kwestii możliwości obronnych, może ciekawą opcją byłoby dodanie wokół fortecy wilczych dołów, raniących pierwszą jednostkę wroga która do nich wpadnie?


PS
Proponuję numerację wersji prowadzić wedle ilości grywalnych scenariuszy, czyli 0.3.0 dla trzech, 0.4.0 gdy ogarniemy czwarte itd.
Edytowane przez Piko dnia 21-04-2016 17:24
 
ForPeace
Sulik napisał(a):
Zagrałem w wersję 0.2.2.

Scenariusz 1


Czy Celadon City (nazwa miasta z pierwszych Pokemonów) powinna być tłumaczona na Seledynowe Miasto? I w ogóle City nie pasuję do Wesnoth, przynajmniej nie spotkałem się, żeby ktoś tak nazywał osady w grze.


"Seledynowe Miasto" - tak napisał Deidara w oryginale. Wyraz "city" jak wiemy odnosi się do dużych miast. Myślę, że można je zastąpić wyrazem "town", w zależności od wielkości tego miasta.

Piko napisał(a):
PS
Proponuję numerację wersji prowadzić wedle ilości grywalnych scenariuszy, czyli 0.3.0 dla trzech, 0.4.0 gdy ogarniemy czwarte itd.


Popieram.

EDIT

Tak więc wydaję wersję 0.3.0. Dodałem mapę i kod Pika do 3 scenariusza, trzy pierwsze scenariusze oraz menu mają już tłumaczenie polskie. Są jeszcze pewne rozbieżności i błędy w tłumaczeniu angielskim, ale nie poprawiam ich przy tej wersji.
ForPeace dodał/a następującą plik:
marbuss_escape_0_3_0.zip [161.08kB / 198 Pobrane]

Edytowane przez ForPeace dnia 21-04-2016 21:06
Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Jarom
Trochę mi to zajęło, ale mamy już drugi scenariusz możliwy do przejścia przynajmniej na poziomie łatwym. Dotarcie Kochanem do celu zajmuje 3 tury, najtrudniejsze momenty są około 6, 9 i 11 tury, ale da się przeżyć.
Deidara, możesz wymyślić nazwy scenariuszy?
Jarom dodał/a następującą plik:
marbuss_escape_0-3-1.zip [163.1kB / 194 Pobrane]

 
Deidara
Przechodzę póki co wersję 0.3.1, oto moje uwagi. Dotarłem na razie do początku drugiego scenariusza:

* Trzeba zmienić jedno zdanie we wstępie, zajmę się tym później.
* Prolog pierwszej misji nie został do końca przetłumaczony na polski. Jest jedna scena, w której dalej widać tekst angielski. Prócz tego ktoś wspominał na Shoutboxie, że pierwszy akapit tego prologu jest za krótki, coś zostało z niego zabrane.
* Gdy wchodzimy Marbusem na pole znaku w pierwszym scenariuszu, dalej pojawia się angielski dialog.
* Gdy wchodzimy w pierwszym scenariuszu do Zamku Elbor, nic się nie dzieje. Nie powinna jednak wyskakiwać informacja, którą ostatnio zamieściłem. W prologu do scenariusza drugiego jest już mowa o zamku Elbor.
* W scenariuszu drugim, w dialogach początkowych, znów pojawia się język angielski.

„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
Jarom
Ucieczka Marbusa 0.3.2
+Globalizacja części eventów. Od teraz używamy {TIME_OVER_DIALOG},{BASIC_DEATH_EVENTS},{BASIC_LOSE_CONDITIONS}.
+Scenariusze 4A, 4B w szczątkowej formie, tj z warunkami zwycięstwa, porażki, celami misji i przeciwnikami, ale bez prologu i dialogów.
+Po ukończeniu dotychczas zrobionych scenariuszy zamiast komunikatu błędu pojawia się zakończenie kampanii.

Dałem numer 0.3 bo bez dialogów to są żadne scenariusze. Chyba będę musiał pomóc przy translacji.
Jarom dodał/a następującą plik:
marbuss_escape_0-3-2.zip [148.49kB / 189 Pobrane]

 
ForPeace
Jarom napisał(a):
+Globalizacja części eventów. Od teraz używamy {TIME_OVER_DIALOG},{BASIC_DEATH_EVENTS},{BASIC_LOSE_CONDITIONS}.


Można je wrzucić bezpośrednio do tagu [campaign] (oczywiście przez odwołanie do pliku z nimi), a wtedy będą automatycznie załadowane do wszystkich scenariuszy.

Jak napisałem na shoutboxie, możesz mi zostawić wrzucenie prologu i dialogów scenariuszy 4a i 4b do ich plików. Zrobię to gdy będę miał czas - czyli albo jutro, albo na początku przyszłego tygodnia.
Edytowane przez ForPeace dnia 06-05-2016 16:38
Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Jarom
pe_em napisał(a):
Można je wrzucić bezpośrednio do tagu [campaign] (oczywiście przez odwołanie do pliku z nimi), a wtedy będą automatycznie załadowane do wszystkich scenariuszy.

Nie można, bo np w drugim scenariuszu {TIME_OVER_DIALOG} nie powinien się aktywować, a w ósmym nie powinno być widoczne w celach misji "Śmierć Marbusa".
Edytowane przez Jarom dnia 06-05-2016 21:56
 
Sulik
Czy mapy do scenariuszy 3, 4a i 4b są zrobione? Jak postępy w kodzie?
 
kalfat
Sulik twierdzi że przydam się wam jako pomoc przy kodzeniu albo bardziej to ja chcę się przydać :3.
Tak ode mnie i moich umiejętności to doświadczenia z WML i Lua nie mam za dużego ale bardzo szybko przeskakuje z innych języków. Również z tego co widzę to dokumentacja na wesnoth.org powinna starczyć plus jest od groma innych modów które można podglądać ;P.

Także na czym stoimy?
Bo z tego co widzę to lekko mówiąc jest bardzo zagmatwanie nie wiem gdzie co znaleźć, co jest do zrobienia i co już jest skończone. Plus nie do końca jestem pewien kto jest za co odpowiedzialny.

Czy nie byłoby problemem używać githuba do pilnowania wersji? Do ogarnięcia co jest do zrobienia trello i ewentualnie google docsów? Jak trzeba to pokaże poduczę co po co i dlaczego. Ogólnie ułatwiłoby to pracę chociażby mi albo jakiemuś świeżakowi co chciałby zacząć pomagać. A forum pozostawić na dyskusję.

Zacząłem przechodzić kampanię zatrzymałem się na trzeciej mapie i wyłapałem już trochę bugów. Jutro dokończę i dopisze moje uwagi.
D Y E D M Λ G E N T Λ
 
Jarom
Kampania skupia się na opowiadaniu historii jak najazd orków, więc programowania tak naprawdę nie jest dużo, w przeciwieństwie do tłumaczenia i testowania. Jednak jeżeli chcesz, to możesz zaprogramować 5 scenariusz, mapa jest gdzieś w tym temacie.
 
kalfat
Przepraszam, jest jedno dniowy poślizg z mojej strony.

Od razu mówię że jestem raczej słaby w BfW dlatego grałem na najłatwiejszym poziomie
Scenariusze:
1. Bardzo łatwy nawet za łatwy, przeciwnik nie rekrutował jednostek z racji czego nie straciłem żadnej jednostki. Wioski podczas przyjazdu kawalerzystów są przekazywane przeciwnikowi mimo tego iż w nich stoją jednostki gracza http://imgur.com/...mp;DLUYjkc.
2. Sprawił mi lekkie problemy ale skończyło się bez ani jednej porażki i reloadów
3. Był odrobinę za ciężki skończyłem ledwo skończyłem w 30 turze, musiałem często zaczynać od nowa. Przywódcę jaszczurów można by podświetlić podczas rozmowy z nim. A także rozmowa z jaszczurem o ciężkiej zimie w turze 7 jest nie na miejscu. Wątpię by kogokolwiek obchodziło jak radzą sobie jaszczurki czy orkowie podczas wyjątkowo ciężkiej zimy a już na pewno nie pochłoniętych walką orków. Moim zdaniem nie potrzebnie przerywa to rozgrywkę nie wnosząc nic do niej. Takie smaczki dobre są podczas przerw gdy gracz nie stara się skupić na grze.


Jarom napisał(a):
... mapa jest gdzieś w tym temacie.

To jest powód dla którego nakłaniałbym do używania githuba. Wszystko w jednym miejscu jak ktoś coś zmieni to od razu widać co plus jak dobrze skomentuje to wiadomo i dlaczego. To samo tyczy się dialogów czy tłumaczeń w sumie wszystkich plików tekstowych. Nic nie zginie bo leży na serwerze i nie trzeba tego szukać po forum.

EDIT: Mapa jest ale jak ma przebiegać scenariusz to już nie mogę znaleźć
Edytowane przez kalfat dnia 14-05-2016 01:10
D Y E D M Λ G E N T Λ
 
ForPeace
kalfat napisał/a:
Scenariusze:
1. Bardzo łatwy nawet za łatwy, przeciwnik nie rekrutował jednostek z racji czego nie straciłem żadnej jednostki. Wioski podczas przyjazdu kawalerzystów są przekazywane przeciwnikowi mimo tego iż w nich stoją jednostki gracza http://imgur.com/...mp;DLUYjkc.


W zasadzie nie sądzę, żeby te wioski były do czegoś potrzebne. Są one wtedy przekazywane przeciwnikowi, żeby kawaleria od razu nas atakowała, nie zajmowała wiosek, ale równie dobrze imo można je usunąć. Trzeba podwyższyć bazowy przychód złota przeciwnikom, żeby cokolwiek rekrutowali podczas gry.

EDIT: Mapa jest ale jak ma przebiegać scenariusz to już nie mogę znaleźć


http://www.wesnot...post_28465

To jest ogólna rozpiska wszystkich scenariuszy.

Jeśli chodzi o używanie github-a, jestem za, o ile poradzimy sobie w jego obsłudze. Wiem, czym jest github, ale nie miałem okazji z niego korzystać.
Edytowane przez ForPeace dnia 14-05-2016 14:10
Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Piko
To przejmowanie wiosek to pozostałości ze starego kodu, zanim zleciłem ai ignorowanie wiosek. Teraz można go śmiało usunąć, lub przesunąć go do osobnego eventu side turn zamiast side turn refresh.

Nie orientuję się w kwestii githuba, ale skoro mówisz że będzie pomocny, to działaj śmiało. Wink
 
ForPeace
Znalazłem małą niespójność w tekście scenariusza 4a

Scenariusz 4a:
Umberg: Tak jak sądziłem... Każdy ork powinien zginąć od miecza. A każda jaszczurka powinna zwijać się pod naszymi butami. Wezwij naszych adeptów i zbrojnych, niech wybiją ich, co do nogi! A gdy zaczną już uciekać, przygotujemy sanie i ruszymy za nimi w pościg.
Tambaros: Tak, jak za Żubrami? Szkoda tylko, że z tej zwierzyny nie trafi się nam żadne cenne trofeum. No cóż, przynajmniej nasi adepci poćwiczą zaklęcia.


Czy mają uciekać, jeżeli zostaną wybici co do nogi? Shock Nie widzę tutaj sensu, więc na razie zostawiam to w oryginalnej wersji i proszę Deidarę o skorygowanie tekstu.
Edytowane przez ForPeace dnia 14-05-2016 15:06
Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Jarom
Jak na mój gust chodzi o to, że trzeba ich wybić, a jeżeli zaczną uciekać podczas wybijania co prawdopodobnie się stanie to ruszą w pościg saniami.
 
kalfat
To tak na szybko stworzyłem grupę na trello razem z tablicą i repo na github'ie. Jak wiecie jak działa github i jak z niego korzystać to zapraszam. Jeśli nie to musicie poczekać aż skończę pisać poradnik dla was albo sami możecie poszukać co i jak do czego gorąco zachęcam.
Jeśli nie chcecie używać trello to nie musimy ale wydaje mi się że troszkę pomaże chociaż rozeznać się na czym aktualnie stoimy.

Jakbyście chcieli mnie złapać trochę szybciej to pisać na dyedMagenta@gmail.com lub na forumowym ircu.

Tu są linki:
https://github.co...uss_Escape
https://trello.co...151c3ae2ca

EDIT: Linki
Edytowane przez kalfat dnia 14-05-2016 18:39
D Y E D M Λ G E N T Λ
 
ForPeace
Na dzień dzisiejszy ukończyłem tłumaczenie scenariuszy 4a i 4b. Póki co są one tylko w wersji angielskiej, bo nie wystarczyło mi czasu na zaaktualizowanie pliku z polskim tłumaczeniem.

@Deidara Przyznam szczerze, że bardzo spodobała mi się fabuła scenariusza 4a. Oby jak najwięcej scenariuszy było pisanych w tym stylu. Smile Niemniej jednak prosiłbym cię jeszcze raz o korektę tego, o czym pisałem wcześniej. Niektóre wyrazy w mojej opinii za często się powtarzają (ścierwo, wróżbita, siły), przez co w niektórych zdaniach musiałem je zamieniać synonimami, w innym wypadku brzmiałyby bardzo nienaturalnie po angielsku.

Dodatkowo, właśnie ze względu na scenariusz 4a, proponowałbym usunięcie lub bardzo duże zmiany scenariusza 4b, który, nie oszukujmy się, jest niezbyt interesujący (orki z głodu chciały zjeść trolle? No błagam...) i przypuszczam, że również jego przechodzenie nie będzie nadto ekscytujące. Walczymy jako orki przeciwko orkom mając jako sojusznika chaotyczne trolle. Po jego przejściu zyskujemy trolle, które co prawda będą przydatne w walkach z nieumarłymi, ale jaszczury oferują dużo większe możliwości bojowe.

Myślę, że możemy zająć się tym na kilka sposobów. Sam byłbym za usunięciem tego scenariusza, ale można go również zmienić. Po pierwsze, zmieniłbym przeciwnika na inną frakcję. Dosyć ciekawe mogłoby być postawienie smoków w roli naszego przeciwnika. Smoki dość rzadko pojawiają się w kampaniach, w dodatku gra przeciwko nim byłaby raczej przyjemna - są frakcją praworządną, co daje proste założenie - atak (łatwy atak ze względu na niską obronę terenową smoków) w nocy i wymagąca defensywa przeciwko smokom z dużymi obrażeniami w dzień. Oprócz trolli mogłyby w tym scenariuszu dołączyć do nas również nagi. Możnaby również zrobić coś podobnego do Ka-Gatty z TLU - scenariusz ze wzmacniającymi itemami. Tu pozostawiam temat do dyskusji, bo sądzę że obecna forma scenariusza 4b nie jest warta tej kampanii.
Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Piko
Szczerze, to po przeczytaniu fabuły dotyczącej scenariusza 4b, spodziewałem się, że walka odbędzie się gdzieś w podziemiach. Alternatywne ścieżki nie muszą być ze sobą równe, na przykład w HttT wyspa nieumarłych była ciekawsza od jej alternatywy, a zarazem dodawała mniej możliwości bojowych na następne scenariusze. A poza tym zawsze można dorzucić trollom jakichś szamanów i skałomioty, które po przejściu scenariusza przechodzą na listę przywołań gracza.

Jeśli chodzi o przeciwników, to nie widzę problemów w walce ork-ork, zwłaszcza że fabuła kampanii opiera się głównie na kłótniach między poszczególnymi klanami. W kwestii walki pamiętaj, że przeciwnik dysponuje orkowymi zabójcami, których gracz nie rekrutuje, więc wcale tak nudno nie będzie. Smile A zawsze można dodać coś ekstra. Możemy także zrobić nowe jednostki, żaden problem. Wydaje mi się jednak dziwne dodanie smoków, tylko dlatego że są ciekawe i rzadko się pojawiają w kampaniach. Na długości geograficznej na której rozgrywa się akcja, smoki raczej nie występują.

W kwestii artefaktów Adris chyba pisał wcześniej, że w kampanii nie będzie ich za dużo.
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.33
8,164,770 unikalne wizyty