Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Ucieczka Marbusa - Dyskusja Ogólna
Deidara
Aj, aj... Coś tak mi się zdawało, że może być problem z tymi dwoma scenariuszami. Tutaj pierwszą rzeczą, jaka się nasuwa, jest rekrutacja: dwie jednostki jaszczurów bądź trolle. Chciałbym zrównoważyć jakoś obie ścieżki, jednak bez dokładania nowych jednostek do kampanii. Zamiast tego w moim zamyśle było uczynić scenariusz z trollami dość prostym, pozwalając graczowi na zgarnięcie dużej ilości złota i kilku jednostek drugiego poziomu poprzez awanse.
Wzgląd fabularny jest dość ważny: Marbus od długiego czasu nie miał styczności z innymi klanami orków. Gdy pierwszy raz jakichś spotyka, Ci są ogarnięci żądzą mordu i przechodzimy do bratobójczej walki, choć nasz bohater mógłby też rzucić się na trolle. Drugim momentem (bądź pierwszym, jeśli wybierzemy ścieżkę jaszczurów), gdy spotykamy orków, jest scenariusz piąty, w którym widzimy hordę upadającą.
Wątek: "zjedzmy trolle, to jest rozwiązanie!" rzeczywiście może wydawać się dość nielogiczny. Możemy zmienić dialogi i koncepcję na taką, iż Krull Skała chciał racjonować ostatnie zapasy żywności, zaś orki wolały zagarnąć wszystko dla siebie. To chyba lepsze rozwiązanie.

Żeby dodać więcej rozrywki w scenariuszu 4b, możemy umieścić klatki z trollami (2lvl) w kilku miejscach na mapie. To także jakoś wyrówna ten scenariusz do poziomu 4a.

Co do artefaktów, nowych jednostek i innych udziwnień, jak najbardziej bym od tego stronił. Jeden artefakt w scenariuszu szóstym powinien wystarczyć na całą kampanię. Nie chodzi o to, że nie podoba mi się taka zabawa. Kampania "A New Order" pokazała wszystkim, że takie mieszanki dobrze robią całemu Wesnoth. Niemniej jednak "Ucieczka Marbusa" to prosty projekt, bez fajerwerków. Dobry gracz powinien przejść całość w ciągu jednego dnia, może dwóch.
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
Jarom
Ucieczka Marbusa 0.4.0
Scenariusze 4a i 4b zawierają już dialogi i odpowiednie eventy, chyba że ja o czymś nie wiem, zrobiony jest zalążek 5 scenariusza, a kalfat zrobił coś co nazwał zalążkiem 6 scenariusza, ale nie zgadza się z fabułą Deidary więc go zablokowałem i nie da się do niego przejść normalnym sposobem. Dodatkowo znacznie ulepszyliśmy z pe_emem tłumaczenie, teraz niemal wszystko w scenariuszach 1-4 jest po polsku.

Czekamy na dialogi Deidary do scenariusza 5 i dalszych, opinie testerów, dołączenia do tablicy na Trello gdzie mamy listę rzeczy do zrobienia, dialogi do eventów śmierci Krulla, Emborgi-tarash i Forgusa (od razu może też być Sylviany) oraz portrety.

Moje propozycje balansu scenariusza 3 - zmiana żeby liczba pojawiających się duchów i topielców zależała od poziomu trudności. Zgadzacie się?
Jarom dodał/a następującą plik:
marbuss_escape_0-4-0.zip [754.34kB / 177 Pobrane]

Edytowane przez Jarom dnia 18-05-2016 20:20
 
Deidara
To może się trochę wypowiem: razem z kumplem zajmiemy się testowaniem scenariuszy na poziomie łatwym. Postaramy się wyłapać ewentualne błędy, spojrzymy nieco na balans i tak dalej.

Dialogi i prolog do scenariusza piątego pojawią się wkrótce. Tutaj już ostrzegam programistów: będą dwa komplety, zależne od tego, który ze scenariuszy czwartych wybraliśmy.

Propozycja balansu scenariusza trzeciego- wchodzi w grę. Ktoś też wypowiedział się odnośnie dialogu, który tam się pojawia, gdzieś w turze siódmej bodajże. Można przesunąć ów dialog na turę trzecią bądź drugą- podczas pierwszych potyczek naszych jednostek, końca rekrutowania.

O co chodzi ze scenariuszem szóstym? W zamyśle powinniśmy mieć trzy możliwości ukończenia go:
* Ucieczka bez pokonywania przeciwników.
* Pokonanie wszystkich wrogich przywódców.
* Ucieczka, pokonując przy tym jednego z przeciwników.
Do tego w scenariuszu pojawiał się artefakt, którego chronił duch na trzecim poziomie. Powiedzcie mi jeszcze, czy gdzieś było napisane, czym był ten artefakt? Jeśli nie, to co byście w nim widzieli?

Wpadłem na pewien pomysł: walka z duchem będzie przyprawiona o porządny dialog między Marbusem, a nim. W przypadku, gdyby to właśnie Marbus zdecydował się wziąć artefakt, a w naszej armii byłaby jaszczurza wieszczka, mogłaby zdjąć z niego jakieś potężne zaklęcia, dodać mocnego kopa. Wówczas też, gdybyśmy na końcu kampanii opowiedzieli się za elfami, Marbus wyczułby ich zasadzę i mięlibyśmy szansę pokonać Elfickich Lordów. Byłoby to piąte zakończenie- easter egg.
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
Jarom
Scenariusz szósty w obecnym stanie wymaga walki z conajmniej jednym wrogiem, zamiast nag są mermeni a duch żadnego artefaktu nie pilnuje. Zresztą jak chcesz to otwórz kampanię, kliknij shift+; , wpisz debug,
ponownie shift+; , wpisz cl i wybierz 06_scen, następnie użyj jeszcze komend fog i shroud (shift+; i wpisujesz komendę) to zobaczysz.

Nie widziałem czym miał być ten artefakt. Moja propozycja do artefaktu to elficki pierścień wiatru który przyspiesza Marbusa i daje mu zaklęcie atakujące przeciwnika pchnięciem wiatru (obuchowa). Jeżeli mamy Emborgi-tarash to daje ona pierścieniowi odrobinę daru jasnowidzenia (no właśnie, dlaczego ona nie przewidziała zasadzki?) i regenerację +4. Jeżeli mamy wilka, artefakt zostaje przez niego pogryziony i przyspieszenie działa również na wilka. Jeżeli zamiast Emborgi mamy Krulla, to ten ujawnia trolla szamana podążającego z nimi, który bada pierścień i decyduje się chronić Marbusa w walce dołączając do gracza i dając dodatkowe zaklęcie podpalające miecz do pierścienia.

W ciągu tego tygodnia powinienem ulepszyć scenariusz 3 o flavorki, jakbyście mogli w tym czasie przynajmniej dołączyć do tablicy na Trello, a najlepiej pobrać i użyć GitHuba. Dodatkowo toczymy na IRC popołudniowe rozmowy, czujcie się zaproszeni.
Edytowane przez Jarom dnia 18-05-2016 20:19
 
kalfat
Adris ja myślę że najlepiej jakbyś napisał (bo chyba jesteś odpowiedzialny za fabułę, dobrze nadążam?) storyboarda do całej kampanii a następnie na forum byśmy go dopracowali. Jak skończymy storyboarda to wtedy można zabierać się za pisanie scenariuszy. Bo póki co to jest tak na półgwizdek programowanie i testowanie jak się nie zna połowy rzeczy. Chociażby to czy poziom jest zbalansowany zależy od tego czy następny scenariusz będzie lekki (będzie można tam łatwo zdobyć złoto) czy dosyć ciężki (będzie zżerał złoto).
D Y E D M Λ G E N T Λ
 
Deidara
kalfat, w którym z pierwszych moich postów była rozpiska wszystkich scenariuszy w kampanii wraz z najistotniejszymi rzeczami. Jest tam opisana głównie fabuła, ale także cele misji. Nie bardzo znam się na balansie, dlatego nie chcę narzucać innym jakichś tam swoich pomysłów. Mapa pierwszego scenariusza, którą wrzuciłem, była według mnie skończona i elegancka. Okazało się natomiast, że całkowicie się myliłem i wszystko trzeba było przebudować. I to nie jest złe. O to w tym wszystkim chodzi, żebyśmy razem się tym zajęli i doprowadzili projekt do finalnej formy.
Jeśli chcecie podjąć dyskusję na temat całości, przyszłych scenariuszy bądź czegokolwiek, chętnie się zaangażuję, jednak sam nie wiem, co jeszcze mógłbym dopisać. Wydaje mi się, że gdy balansujemy scenariusze na bieżąco, tak jak teraz, całość na tym nie traci.

Edit.: Pomysł Jaroma z artefaktem mi się podoba. Co reszta o tym sądzi? Nie za dużo udziwnień?
Edytowane przez Deidara dnia 18-05-2016 22:02
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
ForPeace
@Deidara Czy mógłbyś mógł przesłać (jeśli są już napisane) dialogi do scenariuszy począwszy od piątego? Już są prowadzone prace nad szóstym scenariuszem, a do piątego dialogów nie ma Wink. No i podpisuję się pod prośbą kalfata - idziemy do przodu, ale nie do końca wiemy, co i jak.

Co do artefaktu, ponieważ jesteśmy pod ziemią, w ojczyźnie krasnoludów, wolałbym żeby to był runiczny pierścień odporności na magię (coś w stylu +30 res na ogień, chłód i astralne).
Edytowane przez ForPeace dnia 18-05-2016 23:24
Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Piko
Bardziej mi się podoba propozycja pe_ema niż Jaroma. Artefakt musi pasować tematycznie. Potężny ork wojownik, maszyna do zabijania, zamiast łamać mieczem czaszki wrogów miałby bawić się w czarodzieja i używać podmuchów wiatru? Średnia koncepcja. Zwłaszcza że do pierścienia o takim opisie wypadałoby oprócz punktów ruchu dać też harcownika, a u orków wyglądałoby to przynajmniej komicznie.

Resy na obrażenia magiczne wydawałyby się być dobre, jednak weźmy pod uwagę którzy z naszych wrogów będą z nich korzystać. Duchy? Elfickie szamanki po awansie? Zastosowanie wydaje się być tak niszowe, że można nawet zapewnić noszącemu 100% odporność. Można też dać coś mniej skomplikowanego. Proponuję pierścień siły, zwiększający o 50% wszystkie zadawane obrażenia. Bez zbędnych udziwnień. Item prosty, a przekaz jasny.


@Adris Ukryte piąte rozwiązanie wydaje się być kapitalnym pomysłem, ale jak na razie nie mamy wystarczająco wielu elementów by je odblokować. No bo obecne warunki:
1. Mieć artefakt
2. Mieć jaszczurkę

Jeśli będzie więcej ukrytych easter eggów, lub rozbudowane dialogi w których trzeba wybrać odpowiednią opcję aby odblokować interakcję kilka scenariuszów wprzód (nie wiem czy będziemy mieli okazję rozmawiać z jakimś elfem, ale jeśli będzie zadawał jakieś pytania to prawidłowe odpowiedzi mogłyby go złamać, przez co ostrzegłby Marbusa przed zasadzką).


W sumie to zastanawia mnie teraz, czy we wszystkich 'smutnych' zakończeniach Marbus musi umrzeć. A co, jeżeli damy opcję w której przeżywa tylko on jeden, a wszyscy jego towarzysze, włącznie z Kochanem, giną? To by była chyba jeszcze gorsza opcja.
Edytowane przez Piko dnia 19-05-2016 00:13
 
Sulik
Testowałem wersję 0.4.0 na poziomie normalnym.

Drugi scenariusz jest już wyraźnie łatwiejszy.

Poprzestałem na trzecim. Mając 125 szt. złota nie da się zatrzymać nieumarłych. Jeszcze pojawia się przykra niespodzianka w postaci duchów atakujących lidera.

Proponuję dać więcej złota zarówno jaszczurkom jak i orkom lub zmniejszyć złoto nieumarłym wzamian za wyższy dochód.

Tłumaczenie jest wykonane porządnie.
 
Piko
Ta sama wersja na tym samym poziomie. Drugi scenariusz do przejścia, choć trzeba się spodziewać sporych strat. Gobliny pojawiają się zbyt daleko od fortecy, co powoduje drastyczny spadek ich szansy na przeżycie. Zabudowania wyrastające z powietrza wciąż wydają mi się być dziwne.

Na trzecim poległem. Setka złota więcej i dwa dodatkowe duchy w turze 9 robią grę. Nawet jeśli uda mi się ochronić własnego lidera, to jaszczur decyduje popełnić samobójstwo. Przydałoby się dorzucić z 50 golda Marbusowi i 100-150 jaszczurom. Zająłbym się tym od razu, ale jeszcze nie ogarnąłem githuba, a czas na to znajdę najwcześniej w terminach wystawiania ocen.

Na debugu przedostałem się do scenariusza 4a, ale ilość śniegu skutecznie mnie zniechęciła. Samo dotarcie do fortec przeciwnika zajęłoby jednostkom z 15 tur, więc ukończenie całości w 30 wydaje się być nierealne. Dziwi mnie też, że przed scenariuszem nie było fragmentu opowiadania.


W plikach przejrzałem pobieżnie angielską wersję dialogów. W scenariuszu 3 jest dobrze, przydałoby się tylko poprawić kilka literówek. W 4 scenariuszach jest więcej do poprawy, głównie problemy składniowe i rzeczowe (m. in. warn zamiast treathen).
Edytowane przez Piko dnia 21-05-2016 21:22
 
Jarom
Ucieczka Marbusa 0.4.1
Zmiany balansu 3 scenariusza + jeden flavorek, bo drugi już był, a co za dużo to niezdrowo.
Testowałem pobieżnie to co zrobiłem i wygląda na to, że da się przejść, tyle że nie miałem czasu na przechodzenie całości i zrobiłem sobie 6 2lvl z debuga do przywołania zamiast levelować na niższych scenariuszach. Przeszedłem w 15 tur nie wykorzystując całego złota.
Jarom dodał/a następującą plik:
marbuss_escape_0-4-1.zip [863.75kB / 188 Pobrane]

Edytowane przez Jarom dnia 22-05-2016 23:45
 
kalfat
Na starcie organizacyjnie.
Najnowsze wersje zawsze możecie pobrać stąd https://github.co...uss_Escape
Po prawej stronie przycisk 'Download ZIP'
Zapraszam także na irc nasz, zazwyczaj wiszę tam od 15-22, jestem w stanie pomóc jeśli będziecie mieli z gitem problemy albo chcieli coś obgadać.

Zapomniałem także napisać wcześniej na forum o kolejnej wersji gdzie pe_em wprowadził poprawki do tłumaczenia.
Umówmy się że przy commitach robimy tak:
'nr wersji' 'nick' 'nazwa commita'
np 0.4.2 Jarom scenariusz3
W pliku readme.md zmieniamy nagłówek i postujemy na forum opis zmian w kolejnej wersji.

Wracamy do kampanii a troszkę się uzbierało tego. Także po kolei:

Tym razem przechodziłem kampanię na poziomie normalnym. Scenariusz 1 i 2 spokojnie do przejścia. Z tym że drugi skończyłem z zerową ilością złota. Natomiast 3 scenariusz jest dla mnie nie do przejścia. Same w sobie fale szkieletów są trudne do pokonania nie wspominając o duchach. Dalej niestety nie dotarłem.
Proponowałbym ułatwić ten scenariusz dając więcej złota na starcie i ewentualnie można dołożyć jaszczurkom jeszcze kilka jednostek na starcie trochę bliżej przeciwnika.
W trakcie pisania tego posta Jarom zdążył już coś z tym zrobić Grin i napisać na forum przede mną


Odnośnie artefaktu to można to rozwiązać na kilka sposobów:
1. Będzie to po prostu przedmiot ulepszający daną jednostkę
Np. taki Młot Zgładziciel ;D
2. Przedmiot ten będzie rzucał jakąś klątwę na daną jednostkę
np. W zamian za wyjątkowo silny atak zmniejszy punkty ruchu
3. Można zrobić jakieś wydarzenie ze ściąganiem klątwy jeśli mamy daną jednostkę na mapie (trolla szamana/jaszczurzą szamankę)
4. Artefakt może zdobyć tylko Marbuss będzie miało to wpływ na jakieś wydarzenia w następnych scenariuszach, może dodatkowy scenariusz ze ściąganiem klątwy?

Czekamy na kolejne dialogi i doprecyzowanie scenariusza 7.
D Y E D M Λ G E N T Λ
 
Sulik
Ucieczka Marbusa 0.4.1

Scenariusz 3 na poziomie normalnym jest łatwy. Może trochę nawet za bardzo. Przydałoby się zrobić dodatkowe przejście do zamku nieumarłych z prawego skraju mapy. Obecnie nie da się przejść, bo woda jest za głęboka.

Scenariusz 4b też jest w porządku. Może dla urozmaicenia niech trolle mają na start kilka lvl 2?
 
Deidara
A więc mamy kilka spraw do obgadania. Od razu powiem, że wrzucam tu prolog do scenariusza piątego: http://www.filedr...uszapitego. Reszta prawdopodobnie pojawi się jeszcze dzisiaj.

Jeśli chodzi o scenariusze 4A i 4B, proponuję, by po przejście scenariusza 4A gracz dostawał dodatkowe 100 sztuk złota, co ma odzwierciedlenie w fabule. W scenariuszu 4B moglibyśmy ustawić kilka klatek z trollami, które moglibyśmy uwolnić. Trzeba jednak przy tym zmienić nieco kwestii dialogowych.

W scenariuszu 6 pojawiają się Nagi i to właściwie tyle, jeśli chodzi o ich wykorzystanie. Proponuję po tym scenariuszu zrobić jeszcze jeden scenariusz w jaskiniach: tym razem musielibyśmy przejść orkami przez duże jezioro. Atakowaliby nas oczywiście krasnoludowie.

Scenariusz 5: Gelu'Aben jest atakowane przez krasnoludów z Klanu Śnieżnostopych oraz Sojusz Północy. Byłbym za tym, żeby Ci z Sojuszu mogli rekrutować ludzi, krasnoludów i elfy.

Artefakt w scenariuszu 6: byłby to medalion zwiększający wszystkie odporności naszego bohatera o 20%. Jeśli posiadamy wilka, ów pogryzie medalion i zyska 10% odporności na wszystkie ataki. Jaszczurza wieszczka nakłada na amulet dar jasnowidzenia (easter-egg w ostatnim scenariuszu) oraz zwiększa szybkość Marbusa o 1. Troll sprawia, że ataki Marbusa zadają więcej obrażeń.

NPC: Marbus nie może zginąć w ogóle. Kochan może zginąć w ostatnim scenariuszu. Wieszcza jaszczurek oraz troll mogą zginąć od scenariusza piątego w górę. Naga może zginąć od scenariusza, w którym Marbus wychodzi z podziemi. Wilk może zginąć zawsze. Gewold nie może zginąć w ogóle.

Edit.: Dialogi 5 scenariusza, bez dialogów śmierci bohaterów NPC
Edytowane przez Deidara dnia 26-05-2016 23:32
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
Piko
Nie wiem czy nie miałoby sensu, żeby nagi nas opuściły po wyjściu z jaskiń. Skoro później nie ma dużo wody, to po pierwsze i tak się nie przydadzą, a po drugie, to wedle fabuły i tak nie zdołałyby odbyć takiej długiej podróży na lądzie. Dodałbym natomiast w którejś z wielkich bitew pod koniec kampanii rzeczkę, którą przypłynęłyby one nam na ratunek.


Zaktualizowałem eventy śmierci wedle twoich zaleceń i posłałem na githuba (kalfat powiedz mi czy doszło i czy czegoś nie skopałem Grin). Brakuje tylko ostatnich słów wypowiadanych przez postacie po otrzymaniu śmiertelnego ciosu. Napiszesz w wolnym czasie?


PS Jeśli nie koliduje to z niczyją pracą, to do końca tygodnia postaram się poprawić tłumaczenie scenariuszy 4a i 4b, dopracować eventy i mapę. Zajmę się też drobiazgami ze wcześniejszych scenariuszy, które zostały pominięte (m. in. tekst po wejściu do twierdzy w scenariuszu 1).
 
Sulik
Gdybyś był trochę bardziej uważny Piko, to byś zauważył, że w ostatnich misjach jest bardzo dużo wody, aby nagi miały użytek. W jednym z lewej flanki możemy nimi uderzyć na elfy, a w drugiej będą potrzebne do przeprawienie się przez rzekę. Całą koncepcję można jednak zmodyfikować.

Inne mapy też jak pamiętam, modyfikowałem aby były przystępne dla nag, ale raczej nie wystarczająco.
 
ForPeace
Piko napisał/a:
Nie wiem czy nie miałoby sensu, żeby nagi nas opuściły po wyjściu z jaskiń. Skoro później nie ma dużo wody, to po pierwsze i tak się nie przydadzą, a po drugie, to wedle fabuły i tak nie zdołałyby odbyć takiej długiej podróży na lądzie.


IMO Nie musi być total-realistycznie, załóżmy że były jakieś małe rzeczki którymi pływały, a niektóre odcinki pokonywały pieszo. Dodatkowo, możemy dodać w niektórych mapach brody, bagna, etc. Poza tym, nie w każdym scenariuszu gracz musi wykorzystywać nagi, jeżeli tego nie chce. W Następcy Tronu gracz otrzymuje ogromną możliwość wyboru jednostek, może nawet rekrutować krasnoludzkich strażników w ostatniej misji, długo po opuszczeniu jaskiń.

Deidara napisał/a:
W scenariuszu 6 pojawiają się Nagi i to właściwie tyle, jeśli chodzi o ich wykorzystanie. Proponuję po tym scenariuszu zrobić jeszcze jeden scenariusz w jaskiniach: tym razem musielibyśmy przejść orkami przez duże jezioro. Atakowaliby nas oczywiście krasnoludowie.


Myślę, że walka z krasnoludami w wodzie byłaby nieco dziwna. Możemy walczyć z jednostkami wodnymi - mackami z głębin, kałamarnicami, wężami wodnymi.

Prologi 4a i 4b zostały dodane. W ogóle jeżeli chcecie widzieć na bieżąco postępy to zerkajcie na githuba. Wink

Tak z innej beczki póki co tłem dla prologów jest czarny ekran. Myślę, że możemy to zmienić. Nie chodzi mi tu o tworzenie obrazów dla każdego/większości fragmentów - jeżeli byśmy mieli to robić to najprędzej pod koniec pracy nad kampanią. Niemniej jednak istnieje dodatek UMC Story Images stworzony z myślą o nowych kampaniach - zawiera on zdjęcia i obrazy, które można wykorzystać do prologów. Link do pobrania. Co wy na to, żeby z niego skorzystać? Inna sprawa to stworzenie mapy do całej kampanii. Jestem gotowy podjąć się tego zadania, jeżeli jesteście za tym i Adris przedstawi ogólny jej zarys.
Edytowane przez ForPeace dnia 26-05-2016 22:40
Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Piko
Ucieczka Marbusa 0.4.4

Zakres zmian obejmuje wszystkie scenariusze, głównie są to usprawnienia i poprawki. Ponadto, scenariusz 4B jest w głównej mierze ukończony. Brakuje jeszcze tylko przebudowy dialogów przez Adrisa (dodanie wzmianki o uwięzionych trollach, zmiana konceptu zjadania trolli (?)), dodania wypowiedzi po uwolnieniu z klatki i po zabiciu poszczególnych przywódców.

W 4A poprawiłem event śmierci Umberga, ale to by było na tyle. Jeszcze będę nad nim pracował.

Obecna wersja do pobrania w załączniku.

Edit:

Ucieczka Marbusa 0.4.5

Dokończyłem także scenariusz 4A. Pozostały tylko testy. Do pobrania w załączniku.
Piko dodał/a następującą plik:
marbuss_escape_0-4-5.rar [569.79kB / 173 Pobrane]
 
Deidara
A więc tak... Tutaj jest dialog początkowy do scenariusza piątego oraz poprawiona część dialogu w scenariuszu trzecim, o którym wspomniał Piko: https://megawrzut...02322.html. Trzeba jeszcze poprawić dialogi scenariusza 4B, jednak nie mam ich na komputerze, ktoś musiałby mi je tu podrzucić. Reszta dialogów scenariusza piątego powstanie, gdy znajdę więcej czasu. W dialogach początkowych są też nazwy dwóch przywódców wroga.

Trzeba wybrać imię dla przywódcy Gelu'Aben, zdecydowaliśmy się na Gewold. Jeśli gdzieś jeszcze pojawia się imię Forgus, trzeba to zmienić w dialogach i prologach.

Jeśli chodzi o dodatkowy scenariusz po scenariuszu szóstym, byłbym bardzo na tak. Widzę go w ten sposób: przeważająca część wody, gdzie musimy osłaniać się nagami. Naszym zadaniem byłoby przedostać się na drugą stronę mapki. Bylibyśmy atakowani przez krasnoludy (Nie z wody, na nielicznej mieliźnie. Byłyby takie wioseczki co jakiś czas.) oraz potwory morskie, nietoperze... Fajnie by było, gdyby Sulik przygotował już jakąś mapkę.

pe_em, szczerze mówiąc wstawienie własnych obrazków do prologów byłoby świetne. Najlepiej jeden obrazek na prolog. Nie musiałyby to być super portrety, ale jakieś grafiki przedstawiające teren, zamki... Np. Bag'not latem i zimą. Wolałbym się odciąć jak najbardziej od innych dodatków.

Jeśli chodzi o mapkę dla kampanii, przygotuję jakiś zarys, ale wy musielibyście to zaprojektować graficznie i całościowo. Niedługo też zajmę się nazwami scenariuszy, coby były jakieś fajne i już wymyślone. Takie bardzo w orkowym stylu.
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
Sulik
Ucieczka Marbusa 0.4.5 poziom normalny

Scenariusz 1 - Poszło łatwo. Nie wiedzieć czemu kawalerzyści rzucili się w kierunku własnego obozu, zamiast jak zazwyczaj atakować grupę orków, gdzie był mój lider. Choć nieco wydłużyło, to ułatwiło mi zadanie.

Scenariusz 2 - Ledwo udało mi się przejść. Miałem lekkiego pecha. Ten scenariusz dalej jest trochę za trudny. Nawet nie spotkałem wilka!

Scenariusz 3 - Łał. W końcu usunięta mgła u jaszczurów. Moja uwaga. Kiedy pojawiają się na mapie jednostki wroga, niech to robią w turze gracza. To trochę irytujące, gdy trzymasz rannego Kohana bezpiecznie za linią Rębaczy a tu nagle znikąd pojawia się Zjawa i go dobija. Dalej nie ma przejścia z prawego skraju mapy. Przegrałem w turze 10. Duchy rozszarpują Kohana. Brak sił do walki, a czeka mnie przeprawa przez most atakowany przez zombie. Może gdybym przetrzymał, to jaszczury ubiłyby lidera, bo nie umie wysysać żyć.

Dalej już nie grałem.

Jeszcze jedno. Dopóki Ludy Północy nie mają Trolli, walka z Nieumarłymi nie jest zbalansowana i jesteśmy słabsi (nawet mimo braku Adeptów). Mam nadzieję, że bierzecie to pod uwagę.
Edytowane przez Sulik dnia 28-05-2016 17:57
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.47
8,026,665 unikalne wizyty