Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
XVII Century project - Eastern Europe at War
Piko
Ooo, no chyba że tak. Grin Kod jest prawie że linijkę w linijkę jak mój. Ale to nawet lepiej że zrobiłeś go od początku, dzięki temu uniknęliśmy błędów zrobionych przez dwa lata młodszego mnie. Pfft

O operatorach matematycznych to też dowiedziałem się stosunkowo niedawno, ale są one niesamowicie wygodne w użyciu. Smile
 
Jarom
Kilka uwag do nowej wersji EEaW:
Handlarze Niewolników są bardzo silni a spam nimi pozwala uzyskiwać niezłe efekty.
Zdolność boarding robi zwyczajną masakrę i chyba ktoś policzył -50% nie w tą stronę bo jak ja jej używałem miała 100% szans na trafienie.
To trochę niedobre że niektóre statki dostały zdolności wzmacniające a inne nieco osłabiające.
 
inferno8
Boarding w wersji alpha, miał buga. W oficjalnej wersji zostało to już poprawione. Oryginalnie miało to działać tak, że jak statek wroga miał 33% hp to szanse abordażu wzrastały z 0% do 70%. Czasem to działało, czasem nie, jak się okazało. Ale to już bez znaczenia. Zmieniłem trochę skrypt i w poprawionej wersji będzie tak, że szanse na przejęcie okrętu będą rosły wraz z jego pogarszającym się stanem kadłuba.

Taranowanie okrętem będzie możliwe tylko w wodzie, spokojnie.

Co do nieopłacalności niektórych statków, to w wersji alpha nie ruszaliśmy Turków, ale dziś wprowadzone zostały im spore zmiany.

A co do niszczenia twierdz, to jest to coś na zasadzie ciekawego urozmaicenia, które raczej rzadko będzie widoczne w grze, bo doprowadzenie kolubryny pod wrogą twierdzę samo w sobie jest wyczynem.
Ale rozumiem Cię, dlatego razem z Sagezem planujemy na pewnym etapie spróbować wprowadzić opcjonalność pewnych zdolności. Plan jest taki, żeby gracze ustalali sami, które bajery chcą, a których nie. Ponoć da się to robić już z poziomu tworzenia nowej gry w lobby, dzięki nowemu wml. Spróbujemy się w to zagłębić.
 
Sagez
@ Jarom - możesz rozwinąć z tymi handlarzami? Przecież oni nie mają broni dystansowej i są dość powolni. Na pewno rekrutując tylko handlarzy nie wygrasz.
I co chodzi z tym, że niektóre statki dostały zdolności osłabiające? To zdanie nie ma sensu. Serio nie rozumiem. Żadnego statku nie osłabiliśmy. Chyba że nie podoba ci się anti-sail, to rzeczywiście jest ,,osłabiające''.

@ Hejnewar - rozwalanie terenu to fajny bajer z minimalnym wpływem na rozgrywkę. I też nie rozumiem problemu ze statkami. Przecież w grze tak jest, że w zasadzie nigdy nie wiemy, jaki zakup się opłaci - gra się tak, jak przeciwnik pozwala. Statki absolutnie rządzą na morzu i na nowych mapach są niezbędne, sprawdź.
Równie dobrze można napisać, że husaria jest słaba, bo nie mamy pewności czy trafi, a przecież może oberwać od pikinierów a była taka droga.
To jest wesnoth - random unfair brutality. Gra jest losowa i nawet w default potrafią dziać się cuda.


''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Kasia
Wydaje mi się że czajki nie powinny chodzić po ladzie , bo trochę to dziwne żeby statki się poruszały. Taka mi przyszłą myśl może dało by się wprowadzić transport. Fajnie by się desantowało swoje wojska w zak=mku przeciwnika.
 
inferno8
Transport jest możliwy, ale to już dość złożona sprawa, która mogłaby trochę skomplikować rozgrywkę. Możliwość transportu pojawi się na pewnym etapie, ale będzie opcjonalna, tak aby gracze mogli sami zdecydować, czy w danej grze chcą transportu czy też nie.

A co do Czajek to były to z tego co wiem lekkie łodzie, a Kozacy to byli silni ludzie, którzy w upojeniu alkoholowym potrafili robić naprawdę niezwykłe rzeczy jak chociażby sprawnie biegać z łódkami po lądzie.
 
Kasia
Dzisiaj rozegrałam bardzo ciężki pojedynek ja Szwecja na Rosję i mam kilka uwag.
Szwedzki statek jest bardzo drogi 30 sztuk ale w walce bardzo kiepski nawet w dzień nie potrafił trafić innego statku. Za taką cenę powinien mieć strzelca wyborowego.Albo większy zasięg.
To samo z tym mniejszym statkiem ataki tylko do 30 procent.
Szwedzki chłop na za mały atak do obrony tylko 3-2 a dodać mu choćby 5-2.Cena może zostać.

Jeden rosyjski statek niszczy szwedzki okręt w porównaniu z nim ma podobne ataki ale celniejsze 50-60 procent i jest tańszy.
Ruski chłop jest zdecydowanie za tani co w połączeniu z batiuszka wymusza jedną taktykę na wszystkich graczach. Albo zwiększyć cenę lub zmniejszyć ataki o połowę albo odporności.
 
Sagez
Kasiu,

Oglądałem powtórkę i zgadzam się z Tobą. Generalnie szwedzki okręt powinien prawie zawsze pokonać rosyjski w ''uczciwej'' walce 1 na 1, a widzę, że miałaś pecha i często nie trafiałaś, co w połączeniu z wyższą ceną szwedzkich okrętów musiało być frustrujące.
Rosyjskie okręty nie powinny być bardziej celne, więc znowu - niestety szczęście nie dopisało.

Najpierw jeszcze o okrętach: wprowadzając ostatnią wersję ery z bitwami morskimi wprowadziliśmy tylko (aż?) połowę zmian. Dodaliśmy wiele, ale też wiele zostawiliśmy na później. Na przykład planowaliśmy strzały podpalające i pożary, ale też, co o wiele ważniejsze, rozbicie ataków działami na coś w rodzaju ataku 10-3 z armat obok dotychczasowego ataku 30-1. To tylko luźny przykład, ale chodzi mi o to, żeby zniwelować pojedyncze silne ataki na rzecz opcjonalnych ataków z wielu armat, co będzie chyba bardziej sprawiedliwe. Wtedy szwedzkie statki albo miałyby przykładowo 10 hp więcej albo miałyby atak 10-4 z armat - przy czym okręt rosyjski miałby ,,tylko'' 10-3.
Planuję też dodać do tego zdolność ,,rój'', która będzie odzwierciedlać zniszczenia okrętu i jego malejącą zdolność do walki (mniej ataków).
To wszystko da się zrobić, serio. Jesteśmy w połowie drogi.

Zmiany będziemy wprowadzali po turnieju, bo inaczej byłoby niesprawiedliwie. Moim zdaniem źle się stało, że Sulik nie zabronił wybierania sobie frakcji. Ludzie to z natury cwaniacy i jeżeli mogą wygrać w prosty sposób (spamem) zrobią to. Nie każda frakcja ma jednostki poziomu 0, więc wnioski nasuwają się same.

Co z tym zrobimy? Jest wiele opcji:
- na pewno wprowadzimy tryb ,,turniejowy'' ery - frakcje nie będą miały jednostek poziomu 0, więc skończy się spam
- prawie na pewno Tatarzy i Austriacy otrzymają jednostki poziomu 0
- możemy podwyższyć cenę chłopów albo ich osłabić na wiele sposobów
- wprowadzić inną mechanikę, która ograniczy dozwoloną liczbę jednostek poziomu 0

Będzie dobrze, EEaW jest coraz lepsze. A turniej turniejem, ciekawiej byłoby, gdyby ludzie umawiali się na randomy i nie czaili w nieskończoność, ale ech, nie moja sprawa. Jaki to mistrz EEaW, który gra wybraną frakcją i jedną taktyką? Nic osobistego, tak tylko uważam.

Jeżeli ktoś chce sobie grę zepsuć, to ją sobie może zepsuć i nie sądzę, żeby twórcy powinni w tym przeszkadzać. Każdy ma prawo grać jak chce.

edycja a pamiętasz jak graliśmy ze sobą, ja orkowie a ty loyalsi? Spamowałaś włócznikami i to było bardzo skuteczne. Wielu graczy tak robi. Default wesnoth bez dodatków jest ,,zepsute'' bo pozwala na taki spam, no i co zrobić? Wydaje się, że nic nie można zrobić.
Edytowane przez Sagez dnia 05-10-2016 22:46
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Kasia
Sagez:
Z tymi okrętami może to i dobry pomysł ale ja bym zrobiła tak aby te dwa stateczki co mają Szwedzi miały inne ataki zdolności i statystyki wtedy można by tworzyć różne strategie i jeszcze strzelca wyborowego.
Co do chłopa ja bym podniosła cenę do 6 i osłabiła ich odporności do 30% bo teraz maja na każdym terenie chyba 40 albo nawet 50%. I zabrała awans na batiuszkę ( dajcie spokój batiuszka za 5!!!). A także obniżyła wszystkie ataki o 1 lub 2 bo jak stoją obok batiuszki to i tak maja ataki lepsze niż jednostka z pierwszego poziomu.
Szwedzkiemu chłopu zabrała bym atak 20-1 a dała dwa pistolety 10-2 i cenę do góry o 1.
Nie wiem czy to tylko moje odczucie ale brakowało mi szarzy u szwedów.
Jeszcze wrócę na moment do austriaków chodzi mi o konne działo ma małą celność najwyżej 40% i to w dzień a tak przeważnie jest 30% i jak tu coś trafić można obniżyć cenę o 3-4 albo zrobić tak że w jednej turze zaatakuje jednostkę potem się przesunie i drugą.
Austria w tamtych czasach to była chyba federacja państw w ich armii widzę austriaków i chorwata a brakuje choćby czecha lub węgra. Może być np. powstaniec wegierski poziom 0 i mieć harcownika.

Elder:

Spam chłopami to po prostu taktyka która obrała Kasia, nie ja, nie naspamował bym tyle chłopów gdyby ona nie zaczęła bankować ostro jak tylko zobaczyła moich chłopów, chyba przez cała grę nie zrekrutowała w jednym momencie więcej niż 7 jednostek lvl 1


Ja pierwsza nie zaczęłam spamować podjechałam rajtarem bliżej twoich linii i zobaczyłam że masz samych chłopów.Wiec nie dziw się że kupowałam takie a nie inne.
Rosją da się grać ofensywnie masz bojara batiuszkę tego kona z atakiem 10-3 strzelca co ma dobre odporności siekierę z zasadzką i włócznika za 12 złotych.
Ja już bym chciała się przestać kłócić uznałam częsciowo werdykt sulika i nie będę składac apelacji.
 
Jarom
Tatarzy mają słabą kontrę na najczęstsze statki (Rosja, Polska) i pewnie nie tylko. Najlepsza wymyślona przeze mnie kombinacja to 2-3x ten droższy statek + guardzi, ale z oczywistych względów jest niewykonalna na środku jeziora no i jest droga, zwłaszcza w przeliczeniu na jeden statek Rosji czy czegoś. Sugeruję w jakiś sposób poprawić statki tatarów, np dodając im atak wręcz. Nie jestem też pewien czy zmniejszanie zadawanych obrażeń przy anti-sails działa, a jeżeli nie i nie powinno to dobrze byłoby usunąć to z opisu.
 
Sagez
To prawda. Słabość Tatarów jest zamierzona. Dążymy do sytuacji, w której grając Tatarami trzeba kombinować, trzeba mieć najlepiej przewagę 2:1 w statkach (dlatego tatarskie łodzie są tak tanie).
Planuję wzmocnić atak tatarskiego strzelca płonącymi strzałami po turnieju. Być może w kolejnej wersji EEaW wprowadzimy też system podpalania statków, ale okręty Tatarów są słabe bo de facto nie są do walki - łodzie to łodzie, a ferryboat (prom) to prom do przewozu niewolników.
Grając Tatarami trzeba kombinować i najlepiej mieć przewagę liczebną. Mówiąc prościej, Tatarami gra się po prostu trudniej. Prawdopodobnie zostaną po turnieju lekko wzmocnieni.
Edytowane przez Sagez dnia 11-10-2016 12:50
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Jarom
Kozacy nie dają rady na wodzie. Przetestowane przeciwko szwedom, w innych przypadkach pewnie też tak jest. Potrzebują conajmniej jednej z następujących rzeczy:
-Wzmocnienia 2 ataku czajki, najlepiej przez strzelca wyborowego.
-Większej i szybciej nadchodzącej szansy na boarding
-Drugiego statku z mocniejszym atakiem i większą ilością PŻ/brakiem kontry na działku
-Artylerii
-Taranu dla taboru
w każdym razie czegoś do niszczenia statków, bo czajki za 20 złota padają jak oszalałe.
Jarom dodał/a następującą plik:
jezioro_spadajacej_gwiazdy_powtorka.gz [26.02kB / 212 Pobrane]

Edytowane przez Jarom dnia 19-10-2016 21:36
 
Sagez
Wielkie dzięki za powtórkę Jarom. Obejrzałem i rzeczywiście atak falkonetami okazał się za słaby, chciałbym podnieść go z 10-2 do 12-2, co myślisz?
Nie wiem czy strzelec wyborowy nie będzie za mocny, ale może go damy. Z drugiej strony czajki są najszybszymi statkami, najlepiej ruszają się na lądzie, uciekają po ataku i mają covery 60...

Statki dobrze niszczy się czernią, bo czerń ma atak 7-3 obuchem, chyba też podniesiemy hp czerni, co myślisz?
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Jarom
Te zmiany powinny poprawić sprawę.
 
Sagez
Zapowiedź zmian w nadchodzącej wersji:
- wszyscy chłopi poza ruskimi drożsi o 2
- jednostki poziomu 0 dla Tatarów i Austrii
- zmiany jednostek zaburzających balans, wymieniłem je wcześniej

Kozacy:
czajka atak wzmocniony 12-2 obuchowy z dział
czern hp 35
cossack healer atak 10-2 szablą i 4-4 nożami na odległość

Rosja:
Exile 35 hp
insurgent 12 golda
shooter niech będzie za 15, ale w zamian dostanie atak 6-3 wręcz

Polska
infamis za 14 golda
linia litewskiego dragona 6-2 tarczą ze spowolnieniem a nie 12-1
do tego mounted i grand dragon po 8 ruchu a nie 7 jak teraz
polscy medycy precyzja

Szwecja
ship of the line za 27
medycy precyzja

Austria
lina grenzera ma mieć 50 obrony na wzgórzach i górach i 50 w lasach
chorwat cenę obniżamy do 15
moździerzowi i jego awansowi dodajemy atak z ognia, dla poziomu 1 za 6-4, dla poziomu 2 7-4, ten atak działa normalnie jak atak z działa, czyli fire from hills etc
medyk atak 3-3 z precyzją, jego dalsze poziomy też mają precyzję do noża

Tatarzy:
tatar krymski 5 ruchu i za 14 złota
tatar guard 0 wrażliwości na pierce
tatar bowman 9-3 ranged i 6-4 ranged fire
linia tatar scouta ma na próbę otrzymać skirmishera
a tatar healer 8 ruchu i niech będzie na koniu za 18



Do zrobienia jeszcze trochę zostało, trzeba przejrzeć statki i covery.

''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Jarom
Popieram wszystkie wymienione tutaj zmiany, chociaż 0lvl dla Tatarów i Austrii nie pasuje mi trochę fabularnie (Szwedzkiego też bym usunął).
 
Sagez
Fabularnie? Heh, nie mamy jeszcze kampanii. Jednostki poziomu 0 mogą się przydać w przyszłości, nie wiem do czego, ale po prostu niech już każda frakcja ma, będzie sprawiedliwie.

W nowej wersji dojdą genialne tryby i ustawienia gry, polecamy grać z wyłączonymi jednostkami poziomu 0.
Mamy zresztą wiele innych ciekawych rozwiązań, w tym takie, które całkowicie wyeliminują spam i sprawią, że rozgrywka będzie o wiele ciekawsza i szybsza.
Zobaczycie.


''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Piko
Gdy przedstawiałem EEaW randomowi z serwera, powiedział że fajnie by było, gdyby zrekrutowani dowódcy także mieli zdolność rekrutacji. Nie wiem czy planujecie coś takiego, ale myślę że po dopracowaniu pomysłu, mogłoby z tego wyjść coś fajnego.

Wydaje mi się, że Insurgent wciąż będzie trochę za słaby, no ale zobaczy się w praniu. Osłabienie wszystkich chłopów poza Ruskimi wygląda dość ciekawie, ale wciąż sugeruję ustawienie im smallfoota oraz usunięcie awansu na batiuszkę.

"Fabularnie" nie mam nic przeciwko chłopom Austriackim i Szwedzkim. Rozumiem, że w tych krajach nie ma biedoty? Zresztą chociaż w wersję bez chłopów pewnie też pogram, to powiem szczerze że bardzo mi się podoba ten aspekt EEaW. Jeżeli ktoś chce grać bez nich to będzie miał tryb specjalnie pod to, ale osobiście uważam walkę chłopstwa za bardzo klimatyczną, zwłaszcza gdy kieruje nimi dowódca.
 
Sagez
Wielkie dzięki Piko za przedstawienie EEaW cudzoziemcowi, właśnie tak najbardziej pomagamy erze i trochę stronie.

Insurgent jeszcze będzie miał 6 a nie 5 ruchu, zawsze coś. Przypominam że ma 60 w lesie. Awans na batiuszkę u chłopa został usunięty.

Rekrutowanie u dowódców raczej odpada, bo to kolejna komplikacja, no i mocno wpłynęłoby to na balans. Musielibyśmy zostać jakoś przekonani.
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Piko
Tą rekrutację u dowódców proponuję właśnie jako specjalny tryb gry. Wiadomo, namieszałoby to w balansie bardzo, ale bardzo by się przydało na dużych mapach, jak na przykład mapa Europy dołączona do EEaW. Ewentualnie można też ustawić limit rekrutacji owych dodatkowych liderów.

6 punktów ruchu brzmi już lepiej. Gdyby jeszcze zwiększyć mu atak na dystans z 5-1 na 4-2, to myślę że będzie stał na równi z noblemanem.
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.25
8,164,744 unikalne wizyty