Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
XVII Century project - Eastern Europe at War
Dragon_Warrior
3.1 level Litewski dragon. Dostaje miecz i shielda (broń w stylu 10-1 spowalniająca).

rozumiem ze to piechota ? bo już mi sie pobabrało ... dragooni zawsze mi sie jakos z jazdą kojarzyli ...
w kazdym razie jak wsiada na konia to musi stracić atak tarczą bo to będzie nie wykonalne a tak to jednostka z atakiem wręcz i atakiem tarczą jak najbardziej mi pasuje... shield bash to bardzo czesta forma ataku i naprawde bolesna. (obecnie najwięcej napraw zbroi jest właśnie po uderzeniach tarczą Wink co łatwo poznac po ślicznie odbijajacych kolorkach w kolorze tarczy przeciwnika Wink )

w sumie w przypadku szlachty i husarza to jeśli by sie dało to pistolet mozna by przypisać jako jedną z cech 'rasowych' bo każdy bogatszy go miał kim by na wojnie nie był... swoją drogą aktualnim dośc filmem z tego okresu jest 1612 gdzie husaria jak najbardziej samopały miała i nawet ich użuywa więc potencjalni grający będa ich oczekiwać Wink

i co do husarza to właśnie albo 1 lev jakimś adeptem czy czymś zrobić albo po prostu werbować od razu 2 level - a co Wink

Da się zrobić żeby nie mogli nią atakować, a tylko się bronić?

w teorii się da bo widziałem takiego skila w plikach jednej ery - inna sprawa ze nei wszystkie skile w tej erze działały zgodnie z opisem Wink


6.1 level medyk polowy. Cfaniaczek ze sztylecikiem będzie słaby, leczył po +4, potem po +6, na koniec +8. Na 1 levelu słaby sztylet, na drugim sztylet trujący, na trzecim cios w plecy - co Wy na to?

w sumie ok tylko pytanie czy robimy standardową ilośc hp wzorowaną na native czy mniejszą/większą ? bo wtedy wartości leczania są odpowiednio inne... Zresztą to samo sie tyczy armaty .. która obrażżenia powinna mieć dopasowane pod to co chcemy żeby potrafiła ... czy ma zabijać mniejsze modele na miejscu czy tylko je 'osłabiać' ?

Tak wiec jednostki sa do zwtwierdzenia w sumie tylko teraz pytanie jaka 'konwencje' chcemy nadać erze ? czy śmiertelność ma być duża czy nie bo z tym sie sporo rzeczy wiąże.
Edytowane przez Dragon_Warrior dnia 13-09-2008 14:24
 
Sagez
Co do leczenia namiotu to zgadzam się z Inferno, może dajmy mu też 4 punkty ruchu? Cena wzrośnie, ale już będzie opłacalnie.
Co do skrzydeł husarzy też jestem za.
A co myślicie o daniu husarzowi w ataku kopią zdolność ''no counter attack''? Według mnie, przed taką szarżą można uskoczyć, ale chyba nie samemu kontratakować ( ''Kopia husarska była najdłuższą bronią drzewcową używaną kiedykolwiek przez jakąkolwiek jazdę. Osiągała nawet 6,2 m długości'' Była wydrążona w środku, więc dało się unieść Wink )
Mam nadzieję, że nie zrobi się chaos, po prostu napisałem co mi przyszło do głowy.
Edytowane przez Sagez dnia 13-09-2008 14:22
 
Dragon_Warrior
Sagez napisał/a:
A co myślicie o daniu husarzowi w ataku kopią zdolność ''no counter attack''? Według mnie, przed taką szarżą można uskoczyć, ale chyba nie samemu kontratakować ( ''Kopia husarska była najdłuższą bronią drzewcową używaną kiedykolwiek przez jakąkolwiek jazdę. Osiągała nawet 6,2 m długości'' Była wydrążona w środku, więc dało się unieść Wink )Mam nadzieję, że nie zrobi się chaos, po prostu napisałem co mi przyszło do głowy.

zakładając ze podsawowe poziomy mają jeden atak to nie widze tu problemu - jak trafił to trafił wszystkim i zabił najczęściej ... a jak nie trafił to już mniej słodko...
można by tylko pokombinować nad tym, żeby kopia negowała 'pierwszy atak' przeciwnika (nie wystarczy jej dać tej samej zdolności ?) przy czym wtedy trzeba zanzaczyć ze husarz sam kontratkuje wyłącznie szabelką (czy potem odpowiednio kolejną bronią) ... kontratakowanie kopią będzie nieco za silne i mało 'klimatyczne' a dzięki temu ograniczeniu bedzie ją mozna zrobić kapke mocniejśzą Wink

edit
jak przyspieszymy namiot to sie bedzie za mało różnił od cwaniaka ...
i w sumie moze nie namiot a jakiś wóz ? łatwiej temu bedzie ruch zanimowac Wink i jeszcze z jedna przewage dal tego czegoś nad cwanaikiem-medykem wymyślić ? bo tak to mozna spokojnie jedno odpuścić ... dwie jednostki leczace w armii to dosc duzo a nie mam pomyslu jak je zróżnicowac ... chyba ze temu drugiemu dać jakąś aurę czy cos
Edytowane przez Dragon_Warrior dnia 13-09-2008 14:35
 
vul6
uff no to po kolei
inferno8 - ok, w takim razie może leczyć 10, poza tym będzie tani. Husarz i postrach - pomysł bardzo dobry, jeśli da się gdzieś wsadzić na poły fantastyczne efekty to należy to robić Grin

możliwe, że ciężko to zrozumieć, ale trochę łatwiej niż te kilkadziesiąt postów bezładnej rzucaniny pomysłów Grin teraz musimy przekształcić to na treść bardziej matematyczną, ale to już w temacie o statystykach.

Dragon _Warrior- racja, powinien stracić tarczę na koniu, w takim razie może dostanie jakąś drugą broń. A na 1612 radziłbym się nie powoływać bo jego wartość historyczna jest mizerna Pfft

Sagez - Jeśli uważacie że lepiej będzie z 4 punktami ruchu to ok. A z tym blokowaniem kontry to nie jestem pewien. Jeśli damy Szwedom jakiego włócznika to właśnie po to żeby powstrzymał husarza. Husarz i tak będzie zmiatał wszystko ostro, jak zabije to i tak kontry nie będzie, a jak nie to będzie ryzykował nadzianie się na włócznię. Włócznicy od zawsze byli podstawową bronią na konnicę i jeśli pozbawimy ich kontry to się okaże że Husarz będzie za silny. Może niech się wypowie inferno8 bo on się lepiej zna na balansowaniu jednostek Pfft
 
Dragon_Warrior
na 1612 radziłbym się nie powoływać bo jego wartość historyczna jest mizerna smiley

w żadnym razie sie nie powołuje (choć poza dziwnymi hełmami i jednorożcem to co tam jest takiego? Wink ) ... tylko mówię jaki tam jest wizerunek i czego sie po takim wizerunku oczekuje

a tarcza w sumie moze być jako ozdobnik bo bronić się nią można tyle ze juz nie atakować Wink

a z husarzem to jak pisałem kontry niech nie powstrzymuje jeśli 2 pierwsze poziomy mają miec 1 atak ... co najwyżej przez wzgląd na te 5+ metrów może blokować pierwszy atak czy coś - tyle że trzeba pamietac ze z tych metrów to 1/4 była w tył ... a i tak do tego ile przed samego konia wystaje to jeszcze troche trzeba poodejmować Wink
no i koniecznie zablokowac kontrowanie kopią Wink
 
Sagez
Husarzy wyparła coraz lepsza broń palna, nie włócznicy( którzy najczęściej panikowali) . Słabości powinni mieć, np. słaba obrona na WIELU terenach - w wodzie, błocie, lesie, górach, piachu... no i jednak ta broń palna nie jest ich najmocniejszym punktem ( zależy, czy dostaną na drugim poziomie, czy na trzecim). Jestem przekonany, że jakoś znajdzie się na nich sposób, choć na ten sposób w naszej historii czekaliśmy ponad około 100 lat ( czyli szarże zatrzymywane salwami z broni palnej ). No ale jeśli ma ''zmiatać wszystko ostro'', to raczej nie będę się upierałWink
Co do tarczy dla dragona jestem za, jakiś ładny kałkan... czemu nie Smile
Aha, tak dokładniej o husarzu to już temat na staty, przechodzimy do Kozaków?Pfft
Edytowane przez Sagez dnia 13-09-2008 15:33
 
Gotai
Pomysł ze "strachem jest dobry", ale jak będzie wyglądał - po ataku, atakowany ucieka ???? Zgadzam się z vul6 - husarz nie może być "nie kontratakowany". Husarza nie można też wg mnie rekrutować od 2 poziomu, nie mając pierwszego- pomysł na adepta jest dobry, albo po prostu gość zwać się będzie "je¼dziec ...".

Kampanie powstaną od razu po zrobieniu ery ?????
Edytowane przez Gotai dnia 13-09-2008 20:30
¯ycie to nie je bajka , to je bitwa !
 
vul6
Gdzie tam jeszcze do kampanii, jak ukończymy erę to się we¼miemy za kampanie, a kiedy to będzie to jeszcze się zobaczy Pfft
 
inferno8
Husarz powinien blokować kontratak przeciwnika podczas ataku swoją kopią. Ze wszystkich jazd w tej erze tylko on powinien mieć taką zdolność. Jak na jeden atak i to zadawany raz nie zmieni to równowagi. Zawsze możemy przeprowadzić wstępne testy i przekonać się na żywo.
Gotai napisał/a:
Pomysł ze "strachem jest dobry", ale jak będzie wyglądał - po ataku, atakowany ucieka ????
Nie, nie, nie. Po prostu przeciwnicy będą zadawać mniejszą ilość obrażeń. Takie negatywne dowodzenie. Ale to na wyższych poziomach, a nawet na najwyższym.
I jeszcze kwestia namiotu. 4 p. ruchu to za dużo. Musi być powolny, ale niesamowicie wydajny. Jestem skłonny dać mu nawet 14 p. leczenia i duuużo hp. Ale musi być wolny, bezbronny też)

A może by tak zrobić dla wszystkich frakcji jednostkę-chorągiew ze zdolnością dowodzenie? Mogłaby być rekrutowana od razu albo dostępna po awansowaniu jakiegoś piechura.
 
Gotai
Jednostka - chorąży, jak w orkach goblin, to dosyć dobry pomysł. Morale mógłby podnosić także dobosz, jak w kozakach.
¯ycie to nie je bajka , to je bitwa !
 
Sagez
Kolejny raz zgadzam się z Inferno, o taki atak kopią właśnie mi chodziło - jeden tylko, ale z szarżą i no counter. Co do namiotu, to zmieniam zdanie, takie 14 hp to zawsze coś nowego i da nowe możliwości. Niech ma 3 punkty ruchu. Chorąży to też bardzo fajny i klimatyczny pomysł, jestem za. Zwłaszcza te sztandary powinny być ładne i cieszyć okoSmile Fajnie się zapowiada. Kiedy zaczniemy omawiać Kozaków ? ( tutaj nie będę miał takich pomysłów jak przy Polakach, uspokajam Grin )
 
vul6
ok, husarz z blokiem kontry, namiot 50hp + leczy 14 + 3p. ruchu.

Czy chorążego też wciskamy do Polaków? Decydujcie szybciej bo trzeba ustalić już konkretne staty dla naszej frakcji i brać się dalej, za wolno nam to idzie coś.
 
Sagez
Pewnie, że wciskamy! Robimy dodatek historyczny, nie samymi hetmanami Polacy żyjąSmile Chorążowie raczej nie powinni być zbyt mocni, ale na pewno w rozgrywce nie przeszkodzą, będzie nawet więcej możliwości. Dlaczego nie?Wink
 
Gotai
Niech będą, oddziały zawsze jakoś lepiej będą wyglądały. Dobrze by było, jakby wszystkie nacje miały chorążych. Chorąży mieliby słaby atak i ruch.
¯ycie to nie je bajka , to je bitwa !
 
Dragon_Warrior
akurat choraży jazdy nie musiał być wcale tak dużo słabszy teoretycznie
edit
a z tym no counter to nie wiem ... ja bym chyba wolał żeby miał nieco wyższe obrażenia raczej ... chyba ze zrobić jakiś słabszy no couter - z tego co pamietam w erze magii działał na zasadzie ustawienia mu covera na 100 .. to moze tak 80-90 ? w końcu jakoś tam oddać było mozna nawet uskakując...

ewentualnie zrobić z Kopi to co pisałem przy okazji ery magii - atak typu 'kopia' zamiast mele Wink ... wtedy od razu sie wyłączy możliwość bronienia kopia przed atakami przeciwnika.
Edytowane przez Dragon_Warrior dnia 14-09-2008 13:59
 
Sagez
Dobra, to jest temat na staty lub typy obrażeń, a ja już bym chciał myśleć o Kozakach Wink
 
Gotai
Ale husarz musi mieć atakować przynajmniej dwa razy, bo jak nie da rady za pierwszym to lipa i już po nim, bo przy szarży zadadzą mu dwa razy więcej obrażeń i gościu nie żyje. Chyba, że będzie miał jeden atak, ale przy poziomie 2 husarza będzie to jakieś 36-42 zadawanych obrażeń WinkWinkWink
¯ycie to nie je bajka , to je bitwa !
 
inferno8
Tylko, że jeśli damy mu "no counter..." to szarża będzie działać tylko w jedną stronęSmile W stronę przeciwnika! Ten husarz zapowiada się ciekawie. Istna killing-mashine. No to podsumujmy to wreszcie, bo też nie mogę doczekać się kozaków.

A, i jeszcze jedno: jak z tymi random-skilami? Zrobimy coś takiego? Czy to temat na statystyki?
Edytowane przez inferno8 dnia 14-09-2008 15:48
 
vul6
Tyle pytań tak mało odpowiedzi. Dziś jeszcze postaram się wszystko podsumować. Dobrze że macie taką furę pomysłów, ale nie spodziewałem się tego i staram się teraz w tym nie utonąć Pfft
 
Dragon_Warrior
no ja za randomami jestem bardzo za ....

btw od dość dawan powstaje posobny polkis mod do zupełnie innej gry - ale materiały typu lista broni i tłumaczenia moga nam sie przydać Wink
http://www.wfas.mountblade.info/index.php?topic=6.0
zwłaszcza spis pistoletów Wink
Edytowane przez Dragon_Warrior dnia 14-09-2008 15:53
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.18
8,318,851 unikalne wizyty