Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Co dalej? (Rozwój & Pomysły)
Sagez
Minęło 15 dni od premiery EEaW na wesnoth.org - 1240 wyświetleń tematu, 646 pobrań na tę chwilę - myślę, że można uznać ją za sukces. Z wyjątkiem jednego zbyt pewnego siebie kolesia (który też częściowo nas chwalił), wszyscy pisali że świetne i w ogóle jest ''awesome''.

Jeszcze zanim ukazały się pierwsze wersje EEaW, a wesnoth.com.pl dopiero raczkowało, tym, czego na pewno nam wówczas nie brakowało były pomysły. Wiadomo, era startuje, to ma się szansę na to, by wpłynąć na kierunek, w którym podąży... tyle tylko, że nie było ''nóg'', EEaW nie miało czym iść, więc te wszystkie stare pomysły po prostu zniknęły lub zostały zapomniane, ale nie szkodzi, bo nie wszystkie i nie całkiem. Pamiętam ''strzelanie przez heksy'', przejmowanie armat, transport jednostek w okrętach i jeszcze inne.

I tutaj mam do Was prośbę : co chcielibyście zobaczyć w erze? Czego wam brakuje? Bierzcie pod uwagę, że zawsze możemy dołączyć do EEaW inny ''tryb'', np. EEaW + lub EEaW Experimental, żeby w razie czego oddzielić tak zwaną normalną grę od o wiele bardziej skomplikowanej rozgrywki i nie popsuć balansu.

Co według mnie jeszcze trzeba zrobić? Na pewno musimy przyjrzeć się bliżej statkom (być może dodać nowe lub wprowadzić system płatnych ulepszeń), poprawić linię wybranieckiego (nawet, jeśli trzeba będzie ją rozdzielić), może dodać chorążych dla reszty nacji, ewentualnie jeszcze parę jednostek (to się też przyda czysto ''promocyjnie'' ).

Jakie bajery chciałbym ujrzeć? Dyplomację na mapkach od bs_grom, rekrutację dla oficerów, transport jednostek statkami (możemy wziąć z Gunpowder Age), może strzelanie na odległość dla dział (kolubryna by niszczyłaGrin a n00bki by narzekały). Aha, no i myślę, czy nie powinniśmy dać chłopom możliwości budowy zamków i innych umocnień, skoro Szwedzi potrafią je niszczyć - oczywiście budowa byłaby droga (np. 15 złota za pole fortecy dla króla, 10 za zwykły zamek).

Uwaga: nie mam zamiaru nikogo prosić o programowanie lub grafiki, bo teraz możemy wszyscy wyluzować, spijając tak zwaną śmietankęPfft
Edytowane przez Sagez dnia 29-07-2011 16:00
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Filar
Aha, no i myślę, czy nie powinniśmy dać chłopom możliwości budowy zamków i innych umocnień, skoro Szwedzi potrafią je niszczyć - oczywiście budowa byłaby droga (np. 15 złota za pole fortecy dla króla, 10 za zwykły zamek).

Piszę skrypt dla takiej jednostki, jak skończę, to dodam.

EDIT:
Oto ona: http://www.speedy...bob.tar.gz
Na razie buduje tylko wieże, nie miałem czasu dokończyć. Jak dorobię budowanie zamków, to wrzucę. Myślę, że nie warto łączyć tej jednostki z chłopem, ponieważ chłop stałby się nagle zbyt drogi jak na swój poziom, a każdy ma czasem potrzebę zaspamowania przeciwnika. Smile Nazwa i (szczególnie) obrazki są oczywiście chwilowe. Pfft Aby dodać jednostkę do gry wystarczy wkleić do folderu EEaW i dodać jej id do list rekrutacji.

Edit:
Oto w pełni działająca jednostka budowniczego. Mini changelog:
*Można już budować zamki
*Budowa zabiera jednostce wszystkie punkty ruchu
Dodaję tym razem już wraz z EEaW, jednostka jest dodana do Polaków,
http://www.speedy...War.tar.gz
Edytowane przez AxeFighter dnia 09-11-2014 12:00
 
Sagez
Dziękuję Ci bardzo za to. Będzie musiało nieco poczekać do czasu, aż zrobimy jakieś EEaW Experimental i to zastosujemy. Jak ktoś potrafi i ma ochotę, może narysować obrazki dla 7 budowniczych (niekoniecznie 7), po jednym dla każdej z nacji.
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Kuki1537
Rysunki? Mogę się przydać! Oto polski budowniczy
obrazek skasowany
Kolejnych budowniczych dodam do edycji tego posta.

EDIT: Tatarski (wzorowany na tatarze krymskim):
obrazek skasowany
Edytowane przez AxeFighter dnia 09-11-2014 12:01
 
Sagez
Polski może być, ale tatarski wygląda jak robiony na szybko, tego bym nie przyjął, chyba, że poprawisz. Tureckiego możesz zrobić z niewolnika, wystarczy mu dać do ręki ten młotek.
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Kuki1537
Poprawiony budowniczy tatarski:
obrazek skasowany
Nowy Turecki:
obrazek skasowany
Rosjański, PISZE SIĘ ROSYJSKI
obrazek skasowany
Kozacki,
obrazek skasowany
Austriacki,
obrazek skasowany
Szwecki PISZE SIĘ SZWEDZKI
obrazek skasowany

EDIT: Poprawka rosyjskiego:
obrazek skasowany
I szwedzkiego:
obrazek skasowany
Edytowane przez AxeFighter dnia 09-11-2014 12:02
 
Sagez
Poprawiaj dalej. Pomijam koszmarne błędy ortograficzne. Tatarski za wysoki i dalej krzywy, turecki ujdzie, rosyjski dziwny (czemu on wygląda jak szlachcic? to zwykły robotnik), kozacki ujdzie, austriacki krzywy, szwedzki... tutaj pojechałeś z tym fantazyjnym kapeluszem i dłuugim młotkiem. Nie biorę na razie ani jednego. I ta ortografia!
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Rusty Polok
Nie wiem czy to jest dobry pomysł ale można zrobić dodatkowych kilka mapek typu np. mape jakiegoś miasta takiego jak Moskwa lub Warszawa ,albo jakiś region lub państwo. Ale to tylko mój pomysł wszystko zależy od was.
Edytowane przez Rusty Polok dnia 01-08-2011 22:54
 
Filar
Zapomniałem powiedzieć. Ten kod na początku cfg jednostki warto dodać do jakiegoś pliku z utilsami, aby było czytelniej. Ale to już należy do kogoś, kto zarządza kodem projektu, czyli chyba Inferno lub Poliuks.

EDIT:
Dorzucę swoją wersję tureckiego:
obrazek skasowany
Edytowane przez AxeFighter dnia 09-11-2014 12:02
 
Sagez
Dzięki, Filar, tego budowniczego biorę. Jak chcesz, to możesz dorobić resztę budowniczych. Trafiasz do creditsów jako ''support'' ( i Kuki też).
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Dunno
No ja nadal uważam, że nie ma dobrej ery bez kampanii. Zastanawiam się nad "Ogniem i Mieczem" Sienkiewicza, albo nad zrobieniem czegoś od zera. W każdym razie dam znać jak coś zrobię Smile

No fajnie, ale już o tym czytałem, to tylko słowa, słowa, słowa - Sagez
Edytowane przez Sagez dnia 03-08-2011 20:07
 
Dark__Gunner
Podczas dzisiejszej gry, ( nie graliśmy szwedami, jak tak mnie naszło ) doszedłem do wniosku, że budowa umocnień zbyt bardzo by skomplikowało rozgrywkę ( jak by to doszło do normalnej wersji EEaW, to by wszędzie były zamki ). Moim zdaniem lepszym pomysłem jest odbudowa zamków, w miejsce zniszczonego umocnienia. Albo zmienić bonus z szwedzkiej kolubryny, że zamiast niszczyć zamki, dostawałaby bonus do jednostek w zamkach ( np. zawsze 50% że trafia, albo że zadaje 10-20% więcej obrażeń, nie wiem, nie znam się ).

To tylko moja propozycja, wymaga jeszcze przedyskutowania.
 
Poliuks
Nie wiem, co wy macie do kolubryny. Jest na tyle wolna, że jeśli dojdzie pod zamek wroga, będzie oznaczało to, że jest już po grze - cała mapa nasza. W przypadku map z wieloma zamkami może być to faktycznie bardziej użyteczne, ale wtedy przeciwnik zawsze może się przenieść do innego zamku lub nie stawiać jednostek w fortecy. Moim zdaniem nie ma co zmieniać.
 
Sagez
Nie będzie żadnych zmian co do kolubryny, to już było roztrząsane na wesnoth.org. Cha, cha, nie zrozumcie mnie źle, ale od czasu premiery mnóstwo osób pragnie zmieniać rzeczy, które wcześniej nikomu nie przeszkadzały.

Musicie pogodzić się z tym, że niszczenie cudzych zamków (kiedy on nie może ich odbudować) jest zbyt wspaniałe, żeby z tego rezygnować. Możesz zburzyć jego twierdzę i napisać: I co, n00bku, teraz zabiję twojego króla, już nie możesz rekrutować, frajerze, a ja jestem pr0 i wezmę cię na hita, hahahahahaha!!!PfftGrinAngry

POZA TYM TO NIE TEN TEMAT, PISZ W TEMACIE GŁÓWNYM JAK CHCESZ ZMIAN. KONIEC DYSKUSJI.
Edytowane przez Sagez dnia 04-08-2011 20:16
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
peroox
Jak mnie tu dawno nie było. Zawsze byłem zwolennikiem EEaW, choć brałem udział tylko w testachSmile

Sądzę, że strzelanie na odległość, transport jednostek statkami i inne zapomniane niezłe pomysły wprowadzić, ale w pod Erze, która będzie rozwinięciem zwykłej, tak by każdy mógł grać w to co lubi.

Polecam się przy robieniu mapek, czy to zwykłych, historycznych, bądź do kampanii.

Co do budowy jestem za byle by znowu była pod erą, coś w stylu jednego scenariusza z podstawki Wesnotha, gdzie ludźmi broniło się przed hordą atakujących.

Aha. Składam hołd wszystkim co coś wnieśli do tej gry. CHWAŁA WAM ZA TO.
 
Piko
Myślę że po śmierci niewolnika pojmanie go straci sens.
 
AxeFighter
Tyle, ze niewolnicy byli zwykle niedożywieni i rzucani do walki bez żadnego uzbrojenia. Jeden cios wojownika - niewolnik ginie. Era historyczna, to historyczna, trzeba jakoś trzymać się logiki.

Co do tematu: jedyne słuszne wyjście to danie portretów oraz animacji, więcej nie trzeba. No i jeszcze przydałoby się dodać polskie tłumaczenie Smile
Edytowane przez AxeFighter dnia 09-11-2014 12:04
Ja zaczynałem jako zwykły, napalony user, pisałem często newsy. Bach! Redaktor! Więc niebywale uradowany, pisałem jeszcze więcej, dodatkowo artykuły. Nie ma co, byłem nadpobudliwy wtedy... A jak zostałem mianowany adminem, to z początku w ogóle nie chciałem nim być! Byłem przestraszony odpowiedzialnością. Bo mnie nie kręciły tytuły, tylko Wesnoth. - Sagez

https://www.youtu...QuObfTx6Cg - link zaktualizowany!
 
http://wesnoth.com.pl
Piko
EEaW przydałby się też revamp grafik co po niektórych jednostek, bo nie wszystkie prezentują najwyższy poziom. A przynajmniej mogą prezentować jeszcze wyższy. Smile Tylko trzeba uważać by nie straciły duszy, tak jak te z FLa na przykład. :F

Moim zdaniem zarówno EoMa jaki i TLU są lepsze od EEaW, no ale to tylko moja opinia - tak samo jak twoja.
 
Sagez
Nigdy nie pisaliśmy, że EEaW jest skończone. Podstawowe EEaW w swoim kształcie - tak, ale nie ma animacji, poprawionych grafik etc. Po prostu albo brakuje nam ludzi... albo tym ludziom brakuje czasu. I tyle, to takie proste.
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
szpiczek
Morze tak zrobić Papal States ? Bo ja zawsze lubiłem państwo papieskie .
Edytowane przez szpiczek dnia 09-08-2014 21:29
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.19
8,164,666 unikalne wizyty