Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Darczyńcy
-> Kontakt
-> Galeria
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ucieczka Marbusa
 
Aktualnie online
-> Gości online: 1

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 2,262
-> Najnowszy użytkownik: Miszty
 
Ankieta
Z jakiej wersji Battle for Wesnoth obecnie korzystasz na swoim komputerze?

Samodzielnej
Samodzielnej
47% [34 głosów]

Steam
Steam
53% [38 głosów]

Ogółem głosów: 72
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 05/05/2018 05:04

Archiwum ankiet
 
Linki















Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
Powitanie
Witaj na oficjalnej polskiej stronie Battle for Wesnoth!

Dodawaj własne artykuły na temat Wesnoth, dziel się doświadczeniem z innymi graczami, przekazuj informacje na temat ciekawych dodatków,
jednym słowem - dołącz do nas!

To Lands Unknown - 10 urodziny!

tlu10years

Ten mijający już miesiąc był wyjątkowy, bowiem 10 lat temu 1 października 2010 roku miała miejsce premiera niezwykłej, eksperymentalnej kampanii „Ku Nieznanym Krainom” (ang. To Lands Unknown). TLU okazało się być dodatkiem jakiego nigdy wcześniej nie było, a to z uwagi na niesamowite efekty graficzne takie jak ręcznie malowane scenerie i elementy terenu. Jednak TLU to nie tylko efekty specjalne, ale także bogaty świat, całkiem intrygująca historia i nietypowe postacie. Dzięki tym wszystkim czynnikom Ku Nieznanym Krainom okazało się być dodatkiem, który przez ostatnią dekadę zainspirował wielu graczy jak i twórców.

 

Nie jestem w stanie wymienić wszystkich, którzy pomagali mi w tworzeniu tej kampanii na przestrzeni lat, ale proszę wiedzcie, że myślę o każdym z Was i bardzo Wam dziękuję!

 

By uczcić tą niezwykłą okazję, zebrałem kilka ciekawych materiałów o TLU, z których większość nie była jeszcze publikowana. Znajdziecie je w dalszej części newsa :)

 

A dla tych którzy są ciekawi przyszłości TLU, zapraszam na FORUM, gdzie postanowiłem się podzielić z Wami paroma moimi przemyśleniami ;)

Era Magii 3.3

eoma33

Pojawiła się nowa wersja Ery Magii oznaczona numerkiem 3.3. Wśród zmian jest przerobiony balans jednostek oraz portrety dla Niszczycieli poziomu 1. Dodatek możecie jak zwykle pobrać z menu głównego gry poprzez kliknięcie na przycisk Dodatki i odszukanie pozycji o nazwie Era of Magic. Pamiętajcie, że Era Magii wymaga do działania drugiego dodatku o nazwie Era of Magic Resources!

 

Miłej zabawy, a jutro ukaże się dość istotny news odnośnie kampanii To Lands Unknown, więc bądźcie czujni ;)

Eastern Europe at War 2.2 - Polskie Tłumaczenie!

eeawplPo dobrych kilku latach od premiery nasz flagowy polski dodatek doczekał się pełnego tłumaczenia na nasz rodzimy język! A to wszystko dzięki pomocy użytkownika ForPeace, który przetłumaczył ponad 500 różnych wyrażeń, nazw jednostek i opisów umiejętności.

 

Ci którzy są z nami od dawna wiedzą, że EEaW oryginalnie było przygotowywane po polsku jednak światowa premiera wymusiła dostosowanie dodatku do szerokiego grona odbiorców poprzez użycie języka angielskiego. Dziś to jednak już nie ma znaczenia, ponieważ wersja 2.2 zawiera plik translacji umożliwiający tłumaczenie dodatku na wiele różnych języków. Tak więc zapraszamy wszyskich do spróbowania nowej wersji i doświadczania EEaW w języku w jakim było przygotowane. Będzie klimatycznie!

 

EEaW możecie pobrać z menu głównego gry poprzez kliknięcie na przycisk "Dodatki" i odszukanie EEaW na liście opublikowanych dodatków. Nowa wersja jest dostępna zarówno dla wersji BfW 1.14 jak i 1.15.

O wersjach rozwojowych 1.15 słów kilka

wesnothOstatnio wydano nową wersję rozwojową gry - 1.15.5, a już w połowie października czeka nas kolejna, 1.15.6. Korzystając z tej okazji, opisuję, w jakim kierunku zmierza rozwój gry.

Największą zmianą jest niewątpliwie rework Ludów Pustyni, dawnego Kalifatu. Wojownicy z Wydm mają teraz nowe grafiki, dodano jednostkę Naga Dirkfang, a frakcja została od nowa zbalansowana (w dużej mierze dzięki naszemu użytkownikowi Hejnewarowi). Nowy kształt frakcji można zobaczyć tutaj.

Dodano również popularną kampanię multiplayer dla jednego, dwóch lub trzech graczy - World Conquest (Podbój Świata). Składa się ona z sześciu scenariuszy. W pierwszym walczymy z jednym przeciwnikiem, następnie z dwoma, trzema, itd. a w ostatnim z sześcioma przeciwnikami. Na mapach znajdujemy punkty z bonusami, w których kryją się premie dla jednostek, niezwykłe przedmioty, potężni bohaterowie skłonni dołączyć do armii lub wykwalifikowani nauczyciele dla naszych żołnierzy. Dzięki temu, że scenariusze są generowane losowo, każde kolejne przejście kampanii jest nowym wyzwaniem.

Dużych zmian doczekała się kampania Wolność. Zmodyfikowano fabułę, dzielni bandyci-rebelianci nie kończą już swego żywota pod gruzami twierdzy Halstead, a głównym narratorem jest piszący dziennik Baldras, sołtys Dallben. Co ciekawe, od tej pory mowa chłopów jest stylizowana na gwarę.

W pierwszych wersjach z gałęzi 1.15 dołączono nową kampanię Smoków - Wings of Victory, ale twórcy gry ją wycofali, by skupić się na dopracowaniu istniejących już kampanii. Być może ten temat jeszcze powróci.

Deweloperzy zamierzają również dodać do gry zapierające dech w piersiach grafiki mapy Krzyż Isar, autorstwa naszego admina i twórcy Ery Magii, inferno8. Można zobaczyć je tutaj.

Pozostałe planowane zmiany, m. in. dodanie paczki Undead Empire, są opisane tutaj.

Podzielcie się w komentarzach waszym zdaniem ;) Które zmiany wam się podobają, które nie? Jakich innych zmian oczekujecie w 1.16?

Ucieczka Marbusa 1.1 – premiera na serwerze dodatków

Na oficjalnym serwerze dodatków w grze pojawiła się właśnie Ucieczka Marbusa – kampania tworzona głównie przez członków społeczności naszej strony. Parę lat temu obchodziliśmy tutaj jej debiut w języku polskim, a dziś wypuszczamy ją w świat z pełnym angielskim tłumaczeniem i wieloma usprawnieniami.

Ucieczka Marbusa przedstawia losy niewielkiego plemienia orków, które będzie musiało stawić czoła niepojętej grozie ogarniającej całą północ. To nieliniowa opowieść o przetrwaniu, poświęceniu i przeznaczeniu. Kampania składa się z piętnastu scenariuszy, z których dwa są zależne od wyborów gracza i wpływają na zakończenie historii.

Co wnosi nowa wersja? Przede wszystkim pełne, angielskie tłumaczenie całości oraz dodatkowy scenariusz, od którego zależeć będzie los wszystkich Yeti na północy. Poprawiliśmy błędy i lepiej zbalansowaliśmy całość rozgrywki. Wydanie kampanii na oficjalnym serwerze dodatków łączy się ze znacznie szerszym gronem odbiorców, więc oczekujemy pozytywnego feedbacku i opinii od graczy, którzy pomogą nam w udoskonaleniu Ucieczki Marbusa.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

31-10-2020 15:03
@Kazik: ja też pamiętam, że wtedy byłeś Wink

31-10-2020 14:54
Inferno8 pamiętam ten dzień 1.10.2010.Pamiętam
że wtedy była duża widownia.

31-10-2020 14:52
To jak robimy ta kampanią do EEaW?

30-10-2020 13:22
W sumie koniec już tygodnia, to trzymamy za słowo. Wink

28-10-2020 22:55
Ja to już nawet nie pamietam. Sagez wie co to było.

28-10-2020 16:18
Pamiętam ze ta kampania miała dotyczyć bitwy pod Kircholmem i opowiadała losy jednego jeżdzca.

27-10-2020 17:38
@Kazik: nie

27-10-2020 17:31
Inferno8 ty masz może ta mapkę do EEaw co stworzyłem kilka lat temu?

27-10-2020 17:30
Mogę pomoc w kampanii.

27-10-2020 17:22
No, czyli fanpage na coś się przyda. Swoją drogą, jeśli chcecie promować Wesnoth, możecie udostępniać posty wśród znajomych Pfft

 
Wygenerowano w sekund: 0.09
7,372,868 unikalne wizyty