Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Darczyńcy
-> Kontakt
-> Galeria
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ucieczka Marbusa
 
Aktualnie online
-> Gości online: 1

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 2,262
-> Najnowszy użytkownik: Miszty
 
Ankieta
Z jakiej wersji Battle for Wesnoth obecnie korzystasz na swoim komputerze?

Samodzielnej
Samodzielnej
47% [34 głosów]

Steam
Steam
53% [38 głosów]

Ogółem głosów: 72
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 05/05/2018 05:04

Archiwum ankiet
 
Linki















Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
Eastern Europe at War 1.12 - Siege Enhanced
eeawsiege

To już trzecia odsłona z cyklu letnich aktualizacji EEaW. Tym razem wprowadziliśmy dla Was trzy dość istotne zmiany, które mogą znacząco wpłynąć na rozgrywkę.

Najważniejszą nowością jest wprowadzenie na masową skalę zdolności "fortify" dla wszystkich dział. Zdolność ta pozwala jednostce "okopać się" zwiększając tym samym jej obronę terenową (od 10 do 20%) jednak pod warunkiem, że taka jednostka nie ruszy się z miejsca przynajmniej przez całą jedną turę. Ta zmiana dość istotnie wpływa na żywotność dział, które przez wielu uważane były za zbyt łatwy cel. Teraz ufortyfikowane w strategicznych lokacjach armaty mogą stanowić trudną przeszkodę dla przeciwników. Dodam jeszcze, że ufortyfikowane jednostki otrzymują specjalną grafikę, dzięki czemu łatwo rozróżnić kiedy zdolność jest aktywna, a kiedy nie.

Kolejną zmianą jest dalsze udoskonalenie medyków oraz wprowadzenie nowej jednostki leczącej dla Turcji. Od tej pory medycy poziomu 1 uzdrawiają minimum +8, zaś gdy stoją we wioskach ich leczenie jest dwukrotnie większe. Poza tym mogą też sami się uzdrawiać.

Ostatnią nowością jest wprowadzenie tzw. dalekiego strzału dla strzelców Austrii i Szwecji. Daleki strzał pozwala bezpiecznie zaatakować przeciwnika. Atak ten jest znacznie słabszy, ale nie powoduje kontrataku, więc może sprawdzać się w trudnych sytuacjach. Warto wspominieć też o nowej zdolności dla rosyjskiego Exile - "survivalist". Znajomości różnych ziół pozwala mu na drobne leczenie się w lesie (małe a cieszy).

Oprócz tego porawiliśmy parę zgłoszonych przez was błędów, m.in. zredukowaliśmy wytrzymałość Fire Taboru, wzmocniliśmy moździerz i zaprogramowaliśmy na nowo zdolność fortify o której była już mowa.

Jesteśmy świadomi, że te zmiany choć nieliczne są jednak duże pod względem balansu, dlatego zaczęcamy do gry i wyłapywania wszelkich błędów oraz zgłaszania ich na forum.
Eastern Europe at War 1.11.2 - Naval Combat 2
eeawnaval2

Nowa wersja EEaW oznaczona numerkiem 1.11 już jest! Wprowadza ona wiele ciekawych rozwiązań, 1 nową jednostkę i poprawia różnego rodzaju błędy zgłoszone przez Was.

Najważniejszą zmianą jest wprowadzenie do systemu walk morskich dwóch nowych statusów - od teraz okręty można podpalać lub dziurawić, by zaczęły tonąć. Statki uszkodzone w ten sposób co turę tracą określoną ilość punktów życia i mają znacznie ograniczone zdolności bojowe, zmuszając załogi do wycofania się do przyjaznych portów celem dokonania napraw.
Nowością jest też dodatkowa jednostka dla Tararów - Diver czyli Nurek. Nurek świetnie pływa i jest niewykrywalny w wodzie. Poza tym może sabotować statki i inne jednostki mechaniczne zadając im spore uszkodzenia.
Oprócz tego wprowadziliśmy nowy system medyków. Od tej pory nie ma już szpitali polowych, za to zwykli medycy mogą leczyć znacznie lepiej gdy siedzą we wioskach lub fortyfikacjach.
Poza tymi zmianami dodaliśmy też animacje uniku jednostek, animacje ataku dział oraz ulepszone animacje okrętów. Podpalone statki płoną, a tonące toną i to widać. Zaś ogłuszone jednostki mają gwiazdy kręcące się nad ich głowami.

Dziękujemy za wsparcie jakiego udzielacie nam w ostatnim czasie. Poprawiliśmy sporo błędów, ale spodziewamy się, że to jeszcze nie koniec prac. Tak więc gorąco zachęcamy wszystkich do testowania! :)
Władcy Taktyk 2017- Zapisy!
Z wielką przyjemnością mogę ogłosić, że rozpoczynamy tegoroczną edycję Władców Taktyk! Jest to turniej, w którym mecze rozgrywa się na wylosowanych erach. Ich znajomość może okazać się zatem kluczowa, by zwyciężyć.

Zapisy przyjmowane będą do 12 sierpnia włącznie.

Historia turnieju sięga kilka lat wstecz, gdy na stronie z wielkim zapałem tworzone były nowe ery. Wówczas to, poprzez turniej, gracze mogli wyłapać błędy, ulepszyć balans bądź po prostu zapoznać się z produkcjami swoich kolegów. Zważając na ostatnie aktualizacje najpopularniejszych er, w tym roku będziemy przeżywać coś podobnego. Pozwólmy więc sobie na chwilę wytchnienia i zawalczmy o tytuł nowego Władcy Taktyk!

Temat turnieju -> LINK

~Deidara
Eastern Europe at War 1.10 - Summer Update
eeawsummerupdate
Najnowsza wersja EEaW oznaczona numerem 1.10 przynosi bardzo duże zmiany, jeżeli chodzi o balans rozgrywki. Zmiany dotyczą w zasadzie wszystkich frakcji, a w szczególności pikinierów, strzelców oraz dział. Staraliśmy się dodać dodatkowe ataki tak, żeby gracze mieli więcej możliwości i niekoniecznie musieli zdawać się na łaskę szczęścia. Działa zostały najmocniej przebudowane, choć jesteśmy dopiero w połowie drogi - na razie większość dział otrzymała nowy typ ataku, bombardowanie.


Bombardowanie oznacza ciągły i niezbyt precyzyjny ostrzał danego kierunku, ale oznacza też, że po wylądowaniu pierwszego pocisku wróg na pewno będzie chciał uchronić się przed kolejnym, dlatego zaznaczyliśmy, że każde kolejne trafienie będzie zadawało mniej obrażeń (co symuluje fakt, że przeciwnik stara się schować za osłoną). Bombardowanie rzadko kiedy trafia za każdym razem, ale jest użyteczne wtedy, jeżeli nie chcemy zbytnio ryzykować, tylko powoli i metodycznie rozbić wroga. Każde bombardowanie ogłusza przeciwnika, ale najcięższy ostrzał dodatkowo go spowalnia! Im większe i cięższe działo, tym bombardowanie jest groźniejsze.
Bombardować mogą także statki posiadające działa, więc od teraz należy jeszcze bardziej uważać na nieprzyjacielskie okręty.

Pracujemy także nad kolejnymi usprawnieniami dla dział oraz ich nowymi rodzajami - do tej pory w EEaW mieliśmy działa polowe, działa okrętowe, działa wielolufowe, kolubryny i moździerze - już w następnej wersji zobaczycie oblężnicze haubice w akcji.

Poza tym, grafiki wielu jednostek zostały poprawione. Przykładowo chorągiew chorążego osmańskiego jest teraz zielona.
Koniecznie sprawdźcie nową jednostkę dla Rosjan: Rynda. Rynda to gwardzista cara uzbrojony w potężny topór, którym włada z morderczą precyzją, a nawet jeżeli sam cios nie okaże się śmiertelny, to nieszczęśnik trafiony ciężkim ostrzem będzie przynajmniej ogłuszony. Te elitarne jednostki są drogie w utrzymaniu, ale ich ataki są straszliwe i nie można ich lekceważyć. Jeżeli musicie utrzymać jakiś ważny punkt albo wyrąbać sobie drogę do zwycięstwa... Rynda został do tego stworzony.

Kolejną nowością jest okręt szwedzki czwartego poziomu, czyli potężny Regalskeppet. Tak wielkie, uzbrojone w kilkadziesiąt dział jednostki naprawdę pływały niegdyś po Bałtyku. Żeby go otrzymać należy awansować okręt liniowy na czwarty poziom bądź zaznaczyć opcję pełnej rekrutacji statków. 

Najlepsze zostawiam na koniec... właściwie, to nie muszę nic mówić. Sami zobaczycie.
Życzymy Wam przyjemnej rozgrywki!

~Sagez & inferno8
Zakończenie turnieju EEaW "Powrót na wojnę"
Ogłaszamy zakończenie turnieju EEaW oraz gratulujemy zwycięzcom którymi są:

1. ElderofZion 2. jurijuice 3. craken1

Jak zwykle turniej EEaW dostarczył dużo wartościowych informacji o balansie, które to informacje zostaną wykorzystane by jeszcze bardziej ulepszyć ten nasz największy forumowy dodatek, prawdziwą dumę naszej strony :) Dziękujemy wszystkim uczestnikom za przybycie i rozegranie aż 72,2% gier. To naprawdę świetny wynik, zwłaszcza, że nie przewidziano żadnych nagród, a gracze grali dla przyjemności i treningu. Mimo to były emocje i dużo wesołych sytuacji. Życzymy dobrej zabawy w kolejnych grach i turniejach a te już niedługo :)

~Hejnewar & inferno8
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

10-10-2020 23:48
Wesnoth 3D to przeszłość. Wesnoth VR to nowość!

09-10-2020 20:34
Wesnoth 3D?

09-10-2020 19:26
Ten październik będzie obfitować w parę wydarzeń. Bądźcie czujni Wink

05-10-2020 16:45
No, komendy działają. Tylko trzeba pamiętać, żeby gdy się już wciśnie : nie powtarzać go w pasku komendy. Czyli help zamiast :help.

05-10-2020 16:07
Jeżeli chodzi o komendy debugowania, to :help działa jak zwykle.

04-10-2020 19:03
Jakie kody?

04-10-2020 17:58
Te kody do wesnoth nie działają są jakies inne teraz. Znacie może je ?

03-10-2020 00:30
https://www.youtub
e.com/watch?v=EMAl
aNCMSgE @Peem popatrz na to Wink

02-10-2020 02:27
Wysłałem wiadomość tam ostatnio, żebyś dodał news o Ucieczce Marbusa. Możesz na dobrą sprawę dodać mnie jako moderatora, to mogę wstawiać treści.

01-10-2020 22:47
@Deidara Ja prowadzę fanpage, tylko się tam nic nie dzieje za bardzo...

 
Wygenerowano w sekund: 0.06
7,367,017 unikalne wizyty