Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Tifares
inferno8
Przedstawiam Wam charakterystykę frakcji Tifares, abyście mogli dowiedzieć się, co otrzyma w następnych wersjach Infinity. Poza tym w tym temacie możecie zgłaszać propozycje na jednostki, budynki, bronie technologie i umiejętności. Najlepsze pomysły znajdą się w grze.

CHARAKTERYSTYKA TIFARES:
Tifares to mordercza sztuczna inteligencja, zaprojektowana przez nieznaną rasę w celu podboju kosmosu. Podbój ten miał oczywiście odbyć się poprzez eksterminację wszelkiego napotkanego życia, a "system Tifares" został do tego celu doskonale przygotowany. Jego konstrukcje są zaprojektowane tak, aby zadać maksimum obrazeń a jednocześnie przetrwać najpotężniejsze uderzenia.

Głównym budynkiem Tifares jest Rdzeń - centralna jednostka obliczeniowa. To do niej podłączonych jest większość budynków i fabryk.

BUDOWANIE:
Tifares rozbudowuje swoją bazę poprzez dostawianie kolejnych budynków obok siebie. Wykorzystuje też Mobilne Jednostki Konstrukcyjne do stawiania kopalń i systemów obronnych, które nie wymagają połączenia z Rdzeniem.

WYDOBYCIE:
Aby wydobyć surowce Tifares musi znaleźć złoża i zbudować na nich Kopalnie za pomocą Mobilnej Jednostki Konstrukcyjnej albo systemu boudowlanego bazy (jeśli złoże jest w zasięgu). Wybudowanie samej kopalni jednak nie wystarcza. Aby zwiększyć przychód Tifares musi budować Rafinerie, które wydobyte surowce przetwarzają na czyste metale. Aby uzyskać pełną wydajność z 1 Kopalni potrzeba 3 Rafinerii.

BADANIA:
Tifares nie prowadzi żadnych badań. Wszelkie niezbędne technologie przechowuje na swoich dyskach, jednak aby z nich skorzystać, potrzebuje dodatkowej mocy obliczeniowej. Dlatego dostęp do określonych rozwiązań technologicznych jest możliwy tylko poprzez budowę specjalnych procesorów-budynków. Zniszczenie konkretnego Procesora spowoduje utratę dostępu do technologii, jednak wybudowanie kolejnego może ją przywrócić.

##################

JEDNOSTKI:
Odziały Tifaresu złożone są głównie z potężnych machin bojowych, zarówno kroczących, jeżdżących jak i latających. Wszystkie są ciężko opancerzone, przeładowane bronią a co za tym idzie powolne. Wyposażone w systemy wspomagania celowania, oraz detektory trajektorii, pojazdy Tifares rzadko kiedy pudłują, a niekiedy potrafią namierzyć i zaatakować kilku pobliskich przeciwników w 1 turze. Jednostki Tifaresu korzystają głównie z broni konwencjonalnej (pociski, rakiety) oraz laserowej.

BUDYNKI:
Budowle Tifaresu są bardzo masywne i silnie opancerzone. Powstają w kilka tur, poprzez rozstawienie placów budowy (tego jeszcze nie ma w obecnej wersji). Nie posiadają zdolności regeneracji, jednak poprzez zbudowanie odpowiedniego procesora można tą zdolność odblokować.

TECHNOLOGIE:
Tifares jest systemem skończonym, a więc nie potrafi prowadzić badań naukowych. Jednak jego twórcy wyposażyli go w pokaźny zbiór już gotowych technologii, które można wczytać i korzystać poprzez budowę odpowiednich budynków-procesorów. Procesory te dzielą się na poszczególne obszary działań - wojenny, obronny, wydobywczy, produkcyjny. I tak przykładowo procesor wojenny odblokowuje zaawansowane uzbrojenie oraz możliwość montowania broni na budynkach, obronny gwarantuje podstawową regenerację budowli oraz produkcję pojazdów naprawczych, wydobywczy zwiększa przychód i daje dostęp do nowych typów kopalni, a produkcyjny optymalizuje produkcję poprzez zmniejszenie kosztów.
Tifares nie zna technologii pól siłowych.

##################


Teraz przedstawię Wam moje propozycje nowych rzeczy dla Tifares, które prawdopodobnie znajdą się w kolejnych wersjach Infinity (możecie zgłaszać swoje propozycje):

Jednostki:

Rapid - lekki mech bojowy wyposażony w niezależny system celowniczy oraz niesamowicie wydajny procesor, dzięki czemu potrafi niezwykle szybko ocenić sytuację na polu bitwy i zaatakować 3 dowolne cele w jednej turze.

Turbocopter - ciężki śmigłowiec rakietowy, zdolny atakować cele na dystans, wystrzeliwując laserowo nakierowywane bomby plazmowe.

Moloch - ultra-ciężki mech pacyfikacyjny wyposażony w prawie każdą broń z arsenału Tifares.

Budynki:

Właz - nietypowy budynek, w którym można przechowywać jednostki. Ma niesamowitą odporność na broń masowego rażenia. Tifares wykorzystuje włazy aby ochronić swoje jednostki przed uderzeniem synaptycznym, a kiedy ono nastąpi, aby jednostki te wyszły na powierzchnię i dobiły pozostałości po przeciwnikach. Włazy pełnią również funkcję transportową. Jednostki umieszczone w jednym włazie mogą wyjść w drugim itp.

Kopalnia płaszczowa - budynek odblokowywany po zbudowaniu procesora wydobywczego. Kopalnia ta wydobywa duże ilości surowca w dowolnym miejscu mapy. Przypomina działaniem kopalnie warpowe Rai.

System SCALAR - ostateczny system defensywno-ofensywny i zarazem najpotężniejsza broń snajperska w grze. SCALAR to urządzenie wielkości budynku, wytwarzające w dowolnym punkcie przestrzeni ogromną ilość energii. Nie można obronić się przed atakiem taką bronią. Tifares korzysta z tej technologii na 2 sposoby. Pierwszy ofensywny służy do unicestwiania dowolnych budynków topiąc je od środka. Drugi defensywny namierza wszelkiego rodzaju pociski i rakiety wymierzone w jednostki i budynki Tifaresu, sprawiając, że są one całkowicie nieskuteczne (Tifares zyskuje 100% odporność na obrażenia kinetyczne).

Elektrownia Jądrowa - wymagana do zasilania systemu SCALAR. Im więcej elektrowni tym większa moc do dyspozycji przez system. Ich zniszczenie wywołuje sporą eksplozję.

Technologie:

Procesor wojenny
- uzbrajanie budynków (za pomocą menu)
- odblokowanie zaawansowanych pojazdów bojowych
- w połączeniu z procesorem obronnym - odblokowanie systemu SCALAR

Procesor obronny
- odblokowanie systemów naprawczych w budynkach (regeneracja)
- odblokowanie pojazdów wsparcia
- w połączeniu z procesorem wojennym - odblokowanie systemu SCALAR

Procesor wydobywczy
- odblokowanie kopalni płaszczowej
- zwiększenie dochodu z rafinerii o 5
- w połączeniu z procesorem produkcyjnym - szybsze stawianie budynków

Procesor produkcyjny
- tańsze jednostki i budynki
- w połączeniu z procesorem wydobywczym - szybsze stawianie budynków
Edytowane przez AxeFighter dnia 01-12-2014 21:08
 
Piko
Takie pytanie - jak będzie wyglądać zdobywanie technologii? Tak jak u Rai? Bo ja mam taki pomysł - jeden procesor danego typu udostępnia technologię 1. stopnia (np. uzbrajanie budynków), dwa udostępniają technologię 2. stopnia (np. odblokowanie zaawansowanych pojazdów bojowych), a trzy udostępniają technologię 3. stopnia (np. odblokowanie systemu SCALAR). Aby posiadać SCALARA czy 1-turowe budowanie, trzeba mieć po trzy procesory obu typów.


A, i jeszcze jedno - w poście machnąłeś byka, a mianowicie że procesor produkcyjny umożliwia budowanie w 1 turę, gdy mamy również procesor produkcyjny...
 
inferno8
Takie pytanie - jak będzie wyglądać zdobywanie technologii? Tak jak u Rai? Bo ja mam taki pomysł - jeden procesor danego typu udostępnia technologię 1. stopnia (np. uzbrajanie budynków), dwa udostępniają technologię 2. stopnia (np. odblokowanie zaawansowanych pojazdów bojowych), a trzy udostępniają technologię 3. stopnia (np. odblokowanie systemu SCALAR). Aby posiadać SCALARA czy 1-turowe budowanie, trzeba mieć po trzy procesory obu typów.
Tak właśnie ma to wyglądać.

A, i jeszcze jedno - w poście machnąłeś byka, a mianowicie że procesor produkcyjny umożliwia budowanie w 1 turę, gdy mamy również procesor produkcyjny...
Racja, skopiowałem na szybko z poprzedniego i nie patrzyłem, dzięki, już poprawione.
 
inferno8
W następnej wersji (0.2). Planuję oprócz tego dodać niektóre nowe budynki i jednostki. Trochę mi z tym zejdzie, więc nowa wersja ukaże się prawdopodobnie w środku tygodnia, albo pod koniec.
Edytowane przez inferno8 dnia 19-09-2012 23:32
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.07
9,994,939 unikalne wizyty