Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Kanały IRC
-> Darczyńcy
-> Galeria
-> Kontakt
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ku Nieznanym Krainom
 
Aktualnie online
-> Gości online: 1

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 2,101
-> Najnowszy użytkownik: Transfermium105
 
Ankieta
Jak oceniasz najnowszą odsłonę Władców Taktyk 2017?









Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
 
Linki

















Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
Powitanie
Witaj na oficjalnej polskiej stronie Battle for Wesnoth!

Dodawaj własne artykuły na temat Wesnoth, dziel się doświadczeniem z innymi graczami, przekazuj informacje na temat ciekawych dodatków,
jednym słowem - dołącz do nas!

Władcy Taktyk 2017- Zakończenie Turnieju!
Władcy TaktykZ dumą mogę oznajmić, że tegoroczna edycja Władców Taktyk została zakończona. Jest to też pierwsza w historii turnieju edycja, podczas której żaden mecz nie został poddany walkowerem- wszystkie powtórki zostały nadesłane. Rozegranych zostało w sumie dwadzieścia jeden meczy, w których wzięło udział ośmiu zawodników, grających na czterech, różnych erach.

Pierwsze miejsce otrzymał ElderofZion, drugie przypadło Queen, zaś trzecie zaskarbił sobie pe_em. Nie brakowało emocji i rywalizacji. Serdecznie gratuluję zwycięzcom, zaś podziękowania składam dla inferno8, który zaoferował nagrody. Niedługo temat turnieju zostanie zamknięty i przeniesiony do odpowiedniego działu, zaś za kilka dni zaktualizowana zostanie zakładka Władców Taktyk w Nawigacji, gdzie wpisane zostaną nicki zwycięzców.
Eastern Europe at War 1.12 - Siege Enhanced
eeawsiege

To już trzecia odsłona z cyklu letnich aktualizacji EEaW. Tym razem wprowadziliśmy dla Was trzy dość istotne zmiany, które mogą znacząco wpłynąć na rozgrywkę.

Najważniejszą nowością jest wprowadzenie na masową skalę zdolności "fortify" dla wszystkich dział. Zdolność ta pozwala jednostce "okopać się" zwiększając tym samym jej obronę terenową (od 10 do 20%) jednak pod warunkiem, że taka jednostka nie ruszy się z miejsca przynajmniej przez całą jedną turę. Ta zmiana dość istotnie wpływa na żywotność dział, które przez wielu uważane były za zbyt łatwy cel. Teraz ufortyfikowane w strategicznych lokacjach armaty mogą stanowić trudną przeszkodę dla przeciwników. Dodam jeszcze, że ufortyfikowane jednostki otrzymują specjalną grafikę, dzięki czemu łatwo rozróżnić kiedy zdolność jest aktywna, a kiedy nie.

Kolejną zmianą jest dalsze udoskonalenie medyków oraz wprowadzenie nowej jednostki leczącej dla Turcji. Od tej pory medycy poziomu 1 uzdrawiają minimum +8, zaś gdy stoją we wioskach ich leczenie jest dwukrotnie większe. Poza tym mogą też sami się uzdrawiać.

Ostatnią nowością jest wprowadzenie tzw. dalekiego strzału dla strzelców Austrii i Szwecji. Daleki strzał pozwala bezpiecznie zaatakować przeciwnika. Atak ten jest znacznie słabszy, ale nie powoduje kontrataku, więc może sprawdzać się w trudnych sytuacjach. Warto wspominieć też o nowej zdolności dla rosyjskiego Exile - "survivalist". Znajomości różnych ziół pozwala mu na drobne leczenie się w lesie (małe a cieszy).

Oprócz tego porawiliśmy parę zgłoszonych przez was błędów, m.in. zredukowaliśmy wytrzymałość Fire Taboru, wzmocniliśmy moździerz i zaprogramowaliśmy na nowo zdolność fortify o której była już mowa.

Jesteśmy świadomi, że te zmiany choć nieliczne są jednak duże pod względem balansu, dlatego zaczęcamy do gry i wyłapywania wszelkich błędów oraz zgłaszania ich na forum.
Eastern Europe at War 1.11.2 - Naval Combat 2
eeawnaval2

Nowa wersja EEaW oznaczona numerkiem 1.11 już jest! Wprowadza ona wiele ciekawych rozwiązań, 1 nową jednostkę i poprawia różnego rodzaju błędy zgłoszone przez Was.

Najważniejszą zmianą jest wprowadzenie do systemu walk morskich dwóch nowych statusów - od teraz okręty można podpalać lub dziurawić, by zaczęły tonąć. Statki uszkodzone w ten sposób co turę tracą określoną ilość punktów życia i mają znacznie ograniczone zdolności bojowe, zmuszając załogi do wycofania się do przyjaznych portów celem dokonania napraw.
Nowością jest też dodatkowa jednostka dla Tararów - Diver czyli Nurek. Nurek świetnie pływa i jest niewykrywalny w wodzie. Poza tym może sabotować statki i inne jednostki mechaniczne zadając im spore uszkodzenia.
Oprócz tego wprowadziliśmy nowy system medyków. Od tej pory nie ma już szpitali polowych, za to zwykli medycy mogą leczyć znacznie lepiej gdy siedzą we wioskach lub fortyfikacjach.
Poza tymi zmianami dodaliśmy też animacje uniku jednostek, animacje ataku dział oraz ulepszone animacje okrętów. Podpalone statki płoną, a tonące toną i to widać. Zaś ogłuszone jednostki mają gwiazdy kręcące się nad ich głowami.

Dziękujemy za wsparcie jakiego udzielacie nam w ostatnim czasie. Poprawiliśmy sporo błędów, ale spodziewamy się, że to jeszcze nie koniec prac. Tak więc gorąco zachęcamy wszystkich do testowania! :)
Władcy Taktyk 2017- Zapisy!
Władcy TaktykZ wielką przyjemnością mogę ogłosić, że rozpoczynamy tegoroczną edycję Władców Taktyk! Jest to turniej, w którym mecze rozgrywa się na wylosowanych erach. Ich znajomość może okazać się zatem kluczowa, by zwyciężyć.

Zapisy przyjmowane będą do 12 sierpnia włącznie.

Historia turnieju sięga kilka lat wstecz, gdy na stronie z wielkim zapałem tworzone były nowe ery. Wówczas to, poprzez turniej, gracze mogli wyłapać błędy, ulepszyć balans bądź po prostu zapoznać się z produkcjami swoich kolegów. Zważając na ostatnie aktualizacje najpopularniejszych er, w tym roku będziemy przeżywać coś podobnego. Pozwólmy więc sobie na chwilę wytchnienia i zawalczmy o tytuł nowego Władcy Taktyk!

Temat turnieju -> LINK

~Deidara
Eastern Europe at War 1.10 - Summer Update
eeawsummerupdate
Najnowsza wersja EEaW oznaczona numerem 1.10 przynosi bardzo duże zmiany, jeżeli chodzi o balans rozgrywki. Zmiany dotyczą w zasadzie wszystkich frakcji, a w szczególności pikinierów, strzelców oraz dział. Staraliśmy się dodać dodatkowe ataki tak, żeby gracze mieli więcej możliwości i niekoniecznie musieli zdawać się na łaskę szczęścia. Działa zostały najmocniej przebudowane, choć jesteśmy dopiero w połowie drogi - na razie większość dział otrzymała nowy typ ataku, bombardowanie.


Bombardowanie oznacza ciągły i niezbyt precyzyjny ostrzał danego kierunku, ale oznacza też, że po wylądowaniu pierwszego pocisku wróg na pewno będzie chciał uchronić się przed kolejnym, dlatego zaznaczyliśmy, że każde kolejne trafienie będzie zadawało mniej obrażeń (co symuluje fakt, że przeciwnik stara się schować za osłoną). Bombardowanie rzadko kiedy trafia za każdym razem, ale jest użyteczne wtedy, jeżeli nie chcemy zbytnio ryzykować, tylko powoli i metodycznie rozbić wroga. Każde bombardowanie ogłusza przeciwnika, ale najcięższy ostrzał dodatkowo go spowalnia! Im większe i cięższe działo, tym bombardowanie jest groźniejsze.
Bombardować mogą także statki posiadające działa, więc od teraz należy jeszcze bardziej uważać na nieprzyjacielskie okręty.

Pracujemy także nad kolejnymi usprawnieniami dla dział oraz ich nowymi rodzajami - do tej pory w EEaW mieliśmy działa polowe, działa okrętowe, działa wielolufowe, kolubryny i moździerze - już w następnej wersji zobaczycie oblężnicze haubice w akcji.

Poza tym, grafiki wielu jednostek zostały poprawione. Przykładowo chorągiew chorążego osmańskiego jest teraz zielona.
Koniecznie sprawdźcie nową jednostkę dla Rosjan: Rynda. Rynda to gwardzista cara uzbrojony w potężny topór, którym włada z morderczą precyzją, a nawet jeżeli sam cios nie okaże się śmiertelny, to nieszczęśnik trafiony ciężkim ostrzem będzie przynajmniej ogłuszony. Te elitarne jednostki są drogie w utrzymaniu, ale ich ataki są straszliwe i nie można ich lekceważyć. Jeżeli musicie utrzymać jakiś ważny punkt albo wyrąbać sobie drogę do zwycięstwa... Rynda został do tego stworzony.

Kolejną nowością jest okręt szwedzki czwartego poziomu, czyli potężny Regalskeppet. Tak wielkie, uzbrojone w kilkadziesiąt dział jednostki naprawdę pływały niegdyś po Bałtyku. Żeby go otrzymać należy awansować okręt liniowy na czwarty poziom bądź zaznaczyć opcję pełnej rekrutacji statków. 

Najlepsze zostawiam na koniec... właściwie, to nie muszę nic mówić. Sami zobaczycie.
Życzymy Wam przyjemnej rozgrywki!

~Sagez & inferno8
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24/09/2017 00:22
Dwa słowa o dokumentacji... Miałem identyczny problem ze swoją poprzednią erą, ale go rozwiązałem. Ironia losu: kompletnie nie pamiętam jak. Facepalm

23/09/2017 23:53

23/09/2017 23:44
Zmienię kolejność ścieżek w pliku main. Czy coś to poprawiło, dowiem się za tydzień.

23/09/2017 22:57
Hmmm... Grin

23/09/2017 22:57

23/09/2017 01:28
Ten uczuć, kiedy grałeś w Undertale dwa tygodnie temu i skończyłeś grę w jedną nockę, ale ciągle chcesz w to znowu zagrać...

21/09/2017 18:43
PS: Ten uczuć, gdy na rekrutacji na uczelnię, 50% z matury z polskiego daje tyle samo punktów co 2% fizyki.

21/09/2017 18:41
Poprawka poszła, za 2 dni dowiemy się czy to właśnie to było problemem. Smile

21/09/2017 16:49
Forgotten_legends_
Rebalanced a folder ma z dużej litery Legends.

21/09/2017 15:56
Forgotten_Legends/
Forgotten_legends_
Rebalanced/ może to jest problemem?

 
Wygenerowano w sekund: 0.06
5,118,330 unikalnych wizyt