Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Kanały IRC
-> Darczyńcy
-> Galeria
-> Kontakt
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ku Nieznanym Krainom
 
Aktualnie online
-> Gości online: 2

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 2,099
-> Najnowszy użytkownik: Gaara
 
Linki

















Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
Powitanie
Witaj na oficjalnej polskiej stronie Battle for Wesnoth!

Dodawaj własne artykuły na temat Wesnoth, dziel się doświadczeniem z innymi graczami, przekazuj informacje na temat ciekawych dodatków,
jednym słowem - dołącz do nas!

Eastern Europe at War 1.11.2 - Naval Combat 2
eeawnaval2

Nowa wersja EEaW oznaczona numerkiem 1.11 już jest! Wprowadza ona wiele ciekawych rozwiązań, 1 nową jednostkę i poprawia różnego rodzaju błędy zgłoszone przez Was.

Najważniejszą zmianą jest wprowadzenie do systemu walk morskich dwóch nowych statusów - od teraz okręty można podpalać lub dziurawić, by zaczęły tonąć. Statki uszkodzone w ten sposób co turę tracą określoną ilość punktów życia i mają znacznie ograniczone zdolności bojowe, zmuszając załogi do wycofania się do przyjaznych portów celem dokonania napraw.
Nowością jest też dodatkowa jednostka dla Tararów - Diver czyli Nurek. Nurek świetnie pływa i jest niewykrywalny w wodzie. Poza tym może sabotować statki i inne jednostki mechaniczne zadając im spore uszkodzenia.
Oprócz tego wprowadziliśmy nowy system medyków. Od tej pory nie ma już szpitali polowych, za to zwykli medycy mogą leczyć znacznie lepiej gdy siedzą we wioskach lub fortyfikacjach.
Poza tymi zmianami dodaliśmy też animacje uniku jednostek, animacje ataku dział oraz ulepszone animacje okrętów. Podpalone statki płoną, a tonące toną i to widać. Zaś ogłuszone jednostki mają gwiazdy kręcące się nad ich głowami.

Dziękujemy za wsparcie jakiego udzielacie nam w ostatnim czasie. Poprawiliśmy sporo błędów, ale spodziewamy się, że to jeszcze nie koniec prac. Tak więc gorąco zachęcamy wszystkich do testowania! :)
Władcy Taktyk 2017- Zapisy!
Władcy TaktykZ wielką przyjemnością mogę ogłosić, że rozpoczynamy tegoroczną edycję Władców Taktyk! Jest to turniej, w którym mecze rozgrywa się na wylosowanych erach. Ich znajomość może okazać się zatem kluczowa, by zwyciężyć.

Zapisy przyjmowane będą do 12 sierpnia włącznie.

Historia turnieju sięga kilka lat wstecz, gdy na stronie z wielkim zapałem tworzone były nowe ery. Wówczas to, poprzez turniej, gracze mogli wyłapać błędy, ulepszyć balans bądź po prostu zapoznać się z produkcjami swoich kolegów. Zważając na ostatnie aktualizacje najpopularniejszych er, w tym roku będziemy przeżywać coś podobnego. Pozwólmy więc sobie na chwilę wytchnienia i zawalczmy o tytuł nowego Władcy Taktyk!

Temat turnieju -> LINK

~Deidara
Eastern Europe at War 1.10 - Summer Update
eeawsummerupdate
Najnowsza wersja EEaW oznaczona numerem 1.10 przynosi bardzo duże zmiany, jeżeli chodzi o balans rozgrywki. Zmiany dotyczą w zasadzie wszystkich frakcji, a w szczególności pikinierów, strzelców oraz dział. Staraliśmy się dodać dodatkowe ataki tak, żeby gracze mieli więcej możliwości i niekoniecznie musieli zdawać się na łaskę szczęścia. Działa zostały najmocniej przebudowane, choć jesteśmy dopiero w połowie drogi - na razie większość dział otrzymała nowy typ ataku, bombardowanie.


Bombardowanie oznacza ciągły i niezbyt precyzyjny ostrzał danego kierunku, ale oznacza też, że po wylądowaniu pierwszego pocisku wróg na pewno będzie chciał uchronić się przed kolejnym, dlatego zaznaczyliśmy, że każde kolejne trafienie będzie zadawało mniej obrażeń (co symuluje fakt, że przeciwnik stara się schować za osłoną). Bombardowanie rzadko kiedy trafia za każdym razem, ale jest użyteczne wtedy, jeżeli nie chcemy zbytnio ryzykować, tylko powoli i metodycznie rozbić wroga. Każde bombardowanie ogłusza przeciwnika, ale najcięższy ostrzał dodatkowo go spowalnia! Im większe i cięższe działo, tym bombardowanie jest groźniejsze.
Bombardować mogą także statki posiadające działa, więc od teraz należy jeszcze bardziej uważać na nieprzyjacielskie okręty.

Pracujemy także nad kolejnymi usprawnieniami dla dział oraz ich nowymi rodzajami - do tej pory w EEaW mieliśmy działa polowe, działa okrętowe, działa wielolufowe, kolubryny i moździerze - już w następnej wersji zobaczycie oblężnicze haubice w akcji.

Poza tym, grafiki wielu jednostek zostały poprawione. Przykładowo chorągiew chorążego osmańskiego jest teraz zielona.
Koniecznie sprawdźcie nową jednostkę dla Rosjan: Rynda. Rynda to gwardzista cara uzbrojony w potężny topór, którym włada z morderczą precyzją, a nawet jeżeli sam cios nie okaże się śmiertelny, to nieszczęśnik trafiony ciężkim ostrzem będzie przynajmniej ogłuszony. Te elitarne jednostki są drogie w utrzymaniu, ale ich ataki są straszliwe i nie można ich lekceważyć. Jeżeli musicie utrzymać jakiś ważny punkt albo wyrąbać sobie drogę do zwycięstwa... Rynda został do tego stworzony.

Kolejną nowością jest okręt szwedzki czwartego poziomu, czyli potężny Regalskeppet. Tak wielkie, uzbrojone w kilkadziesiąt dział jednostki naprawdę pływały niegdyś po Bałtyku. Żeby go otrzymać należy awansować okręt liniowy na czwarty poziom bądź zaznaczyć opcję pełnej rekrutacji statków. 

Najlepsze zostawiam na koniec... właściwie, to nie muszę nic mówić. Sami zobaczycie.
Życzymy Wam przyjemnej rozgrywki!

~Sagez & inferno8
Zakończenie turnieju EEaW "Powrót na wojnę"
TurniejeOgłaszamy zakończenie turnieju EEaW oraz gratulujemy zwycięzcom którymi są:

1. ElderofZion 2. jurijuice 3. craken1

Jak zwykle turniej EEaW dostarczył dużo wartościowych informacji o balansie, które to informacje zostaną wykorzystane by jeszcze bardziej ulepszyć ten nasz największy forumowy dodatek, prawdziwą dumę naszej strony :) Dziękujemy wszystkim uczestnikom za przybycie i rozegranie aż 72,2% gier. To naprawdę świetny wynik, zwłaszcza, że nie przewidziano żadnych nagród, a gracze grali dla przyjemności i treningu. Mimo to były emocje i dużo wesołych sytuacji. Życzymy dobrej zabawy w kolejnych grach i turniejach a te już niedługo :)

~Hejnewar & inferno8
Era Magii 2.3
eoma23Pojawiła się nowa wersja Ery Magii onaczona numerkiem 2.3. Doszły w niej 2 nowe jednostki dla frakcji Barbarzyńców - Goblin Szaman i Goblin Druid. Barbarzyńcy zawsze byli na bakier z magią i mieli wiele problemów z pokonaniem chociażby Przywoływaczy. Wprowadzenie tych dwóch jednostek powinno znacząco polepszyć balans. Warto dodać, że Szamani choć niepozorni, znają parę magicznych sztuczek a Druidzi leczą! Oprócz tego poprawiłem grafikę Pacyfikatora (najpotężniejszego czołgu kransoludów) i wprowadziłem drobne poprawki w statystykach różnych jednostek.

Gorąco zachęcam do pobierania :)
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

17/08/2017 00:11
Lub dla 3 (głupie 0) 2,4km=hex 500/2,4=208,3

17/08/2017 00:09
500/3,2=156,25. Wink

17/08/2017 00:08
30km/h to trochę za dużo. Grin Tura to 4 godziny (6tur =1 dzień) piechota ma 5 ruchów (regularne wojsko) idzie z prędkością powiedźmy 4km/h. 4*4=16 16/5= 3,2 km=hex.

16/08/2017 23:54
Grin

16/08/2017 23:36
Wprowadźcie łowców niewolników XD

16/08/2017 23:33
Poza podpaleniem proponuję stworzyć jeszcze jeden efekt specjalny. Zaraza: jeżeli 90% jednostek przeciwnika jest tego samego typu, to wszystkie umierają.

16/08/2017 23:31
Ja tam się cieszę, że jestem w grupie eoma

16/08/2017 23:31
@Hejnewar ja to między bajki włożę.

16/08/2017 22:34
No to jak mogę atakować statki w walce wręcz w takim razie? Ps. 500km to 20,8(3)hexa.

16/08/2017 22:16
@Hejne zedytowałem, żeby łatwiej tobie było całą metaforę tamtego wpisu zrozumieć. Dobranoc

 
Wygenerowano w sekund: 0.02
4,994,231 unikalnych wizyt