Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Darczyńcy
-> Kontakt
-> Galeria
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ucieczka Marbusa
 
Aktualnie online
-> Gości online: 1

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 2,200
-> Najnowszy użytkownik: Madi
 
Ankieta
Z jakiej wersji Battle for Wesnoth obecnie korzystasz na swoim komputerze?

Samodzielnej
Samodzielnej
29% [8 głosów]

Steam
Steam
71% [20 głosów]

Ogółem głosów: 28
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 05/05/2018 03:04

Archiwum ankiet
 
Linki















Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
Powitanie
Witaj na oficjalnej polskiej stronie Battle for Wesnoth!

Dodawaj własne artykuły na temat Wesnoth, dziel się doświadczeniem z innymi graczami, przekazuj informacje na temat ciekawych dodatków,
jednym słowem - dołącz do nas!

To Lands Unknown 3.1 i Era Magii 3.2

tlu-badass

 

Najnowsza wersja przełomowej kampanii do BfW już jest! To Lands Unknown (Ku Nieznanym Krainom) w wersji 3.1 oferuje mnóstwo ulepszonych dialogów, uaktualnione pełne polskie tłumaczenie oraz przede wszystkim coś zupełnie nowego: dodatkowy "hardkorowy" tryb rozgrywki i wcale nie chodzi tu o poziom trudności! Tryb hardkora sprawia, że nasz główny bohater zachowuje się troszkę inaczej niż w oryginalne oraz ma bardzo nietypowe pomysły. To powoduje, że kampania, którą niektórzy z Was znają doskonale, może was na nowo zaskoczyć! Dzięki temu trybowi możecie poznać alternatywną wersję wydarzeń, którą należy traktować z drobnym przymróżeniem oka. Gorąco polecam wszystkim, tym bardziej, że niektóre misje przechodzi się zupełnie inaczej!

 

Do poprawnego działania nowej wersji TLU potrzebujecie najnowszej wersji Ery Magii 3.2, która przynosi setki zmian w balansie, nowe opisy jednostek, znacznie udoskonalony kod, naprawia liczne błędy i zawiera nową jednostkę - Cyklopa Nekromantę! Pobierając kampanię i erę nie zapominajcie by zaktualizować też dodatki-zasoby.

 

Miłej zabawy!

Ucieczka Marbusa - Opis

Na łamach naszej strony ukazał się właśnie opis dodatku Ucieczka Marbusa traktującego o perypetiach tytułowego Marbusa i jego orkowego klanu. Dodatek jest wspólnym dziełem użytkowników Wesnoth.com.pl i potrzebuje on ludzi chętnych do testów, by mógł zostać umieszczony na oficjalnym serwerze dodatków w zbalansowanej wersji. Autorem tekstu jest Deidara, sam zaś link do opisu możecie znaleźć także w Nawigacji po lewej stronie.

Link do artykułu: TUTAJ

Link do działu na forum: TUTAJ

The Battle for Wesnoth 1.14 - Nowe Horyzonty (Steam)

Obrazy: bfw114steambutton.png

Obrazy: bfw114windows.png

 

W końcu nadszedł ten dzień - nowa, przełomowa, stabilna wersja Bitwy o Wesnoth oznaczona numerkiem 1.14 jest już dostępna!

 

Nowa kampania fabularna Sekrety Starożytnych, kompletnie przerobione Pustynne Elfy z kampanii Pod Palącymi Słońcami, nowe mapy do gry wieloosobowej, liczne usprawnienia - to wszystko znajdziecie w tej właśnie najnowszej wersji gry!

 

Ale to nie wszystko, bowiem najważniejszą informacją jest to, że Bitwa o Wesnoth jest od tego momentu dostępna na cyfrowej platformie dystrybucji gier Steam! To oznacza, że wielu nowych graczy ma okazję poznać BfW i dołączyć do społeczności fanów jak i twórców.

Czekaliśmy wszyscy na ten dzień bardzo długo. Dla Bitwy o Wesnoth otwiera się w tym momencie nowy rozdział. Być może będzie to Złoty Wiek. Stąd też mój apel do Was - mówcie o tej grze wszystkim, zachęcajcie ludzi do spróbowania zarówno domyślnej rozgrywki jak i dodatków, które pokazują ogromny potencjał BfW.

 

Ja osobiście poświęciłem tej grze 11 lat życia i wiem że było warto. W ramach ciekawostki dodam, że Era Magii i kampania To Lands Unknown a więc nasze flagowe polskie dodatki mojego autorstwa zostały umieszczone w nowym oficjalnym trailerze gry. Myślę że to ogromne wyróżnienie dla nas wszystkich. Liczę, że jeszcze nie raz będziemy współpracować przy fenomenalnych projektach, które rozsławią naszą ulubioną grę :)

 

A teraz zachęcam wszystkich do pobierania Bitwy o Wesnoth 1.14. Macie dwie opcje: Steam lub standardową instalację. Miłej zabawy!

To Lands Unknown 3.0 beta i Era Magii 3.1

tlu3

Na rozwojowej wersji BfW 1.13.13 ukazały się nowe wersje dodatków: Ery Magii oraz kampanii do niej To Lands Unknown (Ku Nieznanym Krainom).

 

Kampania w wersji 3.0 oferuje 2 nowe scenariusze, gruntownie przerobione dialogi, usprawnioną warstwę fabularną, nowe i ulepszone portrety, nowe jednostki a przede wszystkim znacznie udoskonalone multi-heksowe scenerie z których słynie TLU. Dodatek jest wciąż w fazie beta, ale postanowiłem go wypuścić już teraz by gracze mogli zgłaszać wszelkie błędy i uwagi przed oficjalną premierą BfW na Steam a ta nastąpi prawdopodobnie 1 maja. Z uwagi na to, że nie jest to wersja finalna, brakuje paru elementów. Kampania jest jednak grywalna i ukończona w 95% procentach. Nie ma jeszcze spolszczenia więc jeśli nie orientujecie się dobrze w języku angielskim to proponuję zaczekać na oficjalne tłumacznie, które powinno pojawić się niedługo.

 

Era Magii natomiast otrzymała kilka ulepszonych portretów, ikonki ras oraz sporą łatkę usprawniającą balans.

Tak jak wspomniałem te nowe wersje są tylko na rozwojowej wersji 1.13.13+.

MIĘDZYNARODOWY SMOCZY TURNIEJ "THE BATTLE FOR WESNOTH" zakończony!

smoczy-turniej

 

Oficjalnie informuję, że MIĘDZYNARODOWY SMOCZY TURNIEJ "THE BATTLE FOR WESNOTH" został zakończony.

Do wzięcia w nim udziału zgłosiło się 44 graczy, co znacznie przekroczyło planowaną ilość uczestników. Mimo przeprowadzonych „smoczych kwalifikacji” i tak zaistniała potrzeba zmodyfikowania regulaminu turniejowego tak, aby każdy gracz, który zgłosił swój udział i spełnił stawiane wymagania mógł w nim wziąć udział. Należy zaznaczyć, że już na wstępie nie wszystkie zgłoszenia zostały przyjęte. Ostatecznie 36 graczy przystąpiło do zmagań turniejowych. Byli wśród nich najlepsi gracze nie tylko obecnie uwzględniani w rankingach, ale również Ci których umiejętności grania zdążyły obrosnąć już legendą. Organizacja turnieju przebiegała dwutorowo, na naszym forum (ponad 3000 wyświetleń) oraz na forum anglojęzycznym (ponad 21300 wyświetleń). Podczas turnieju już tradycyjnie nie obyło się bez emocji i niespodzianek. Ostatecznie najlepszym graczem okazał się Dauntless (gracz z Republiki Czeskiej - 1 miejsce), który pokonał w rozgrywce finałowej Minta (laddernick Bonobo, gracz z Australii - 2 miejsce). Gry o trzecie miejsce zakończyły się remisem (1:1), co nie pozwoliło wyłonić zwycięzcy (mimo wydłużenia terminu). W turnieju rozegrano setki meczy których zapisane powtórki można znaleźć na forach turnieju.

 

Na zakończenie chciałbym podziękować tym wszystkim graczom, którzy mnie wspierali podczas trwania turnieju i do końca toczyli swoje turniejowe pojedynki.
~Druid

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

16-07-2018 11:39
Zawsze możesz założyć też temat na forum, gdzie wrzucisz swoje dzieło i poprosisz o pomoc z dodaniem jakiegoś elementu. Choć jest nas tu ostatnio mało, ktoś powinien się zgodzić Wink

16-07-2018 09:29
@Piko, zauważyłem, że w programowaniu nie jestem dobry. Nic z tych linijek kodów nie rozumiem pomimo, że czytałem poradniki

15-07-2018 22:09
Szczerze? Najlepiej ręcznie - zapisać sobie koordynaty pola na które chcesz je umieścić, a następnie otworzyć plik scenariusza edytorem tekstowym i tam zrobić resztę.

15-07-2018 16:09
Ktoś z tu obecnych wie jak dodawać przedmioty do edytora scenariusza? Ogarnąłem już jak dodawać jednostki, ale tego nie mogę znaleźć

15-07-2018 12:46
Pojawiła się mała wersja poprawkowa TLU 3.1.1

09-07-2018 14:31
Mehir już w normalnej wersji kampanii wyglądał na takiego, co lubi sobie zapalić Pfft

09-07-2018 11:17
Hmmm, nie wiedziałem że Mehir pali zioło a Jaffar krzyczy dziewczęcym głosem, ciekawe.

08-07-2018 00:25
Piko, mógłbyś wpaść na Discorda?

07-07-2018 23:04
@Piko: Chyba zostało to poprawione jakiś czas temu.

07-07-2018 22:26
@inferno8 Nie wiem czy już to poprawiłeś, ale gdy ostatnim razem sprawdzałem to w pierwszym scenariuszu dało się rozmawiać z dżinnem wielokrotnie i za każdym razem mówił to samo.

 
Wygenerowano w sekund: 0.06
5,731,573 unikalne wizyty