Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Darczyńcy
-> Kontakt
-> Galeria
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ucieczka Marbusa
 
Aktualnie online
-> Gości online: 4

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 2,200
-> Najnowszy użytkownik: Madi
 
Ankieta
Z jakiej wersji Battle for Wesnoth obecnie korzystasz na swoim komputerze?

Samodzielnej
Samodzielnej
29% [8 głosów]

Steam
Steam
71% [20 głosów]

Ogółem głosów: 28
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 05/05/2018 03:04

Archiwum ankiet
 
Linki















Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
BfW 1.13.12 (1.14 RC 1)

Obrazy kategorii newsów: wesnoth-icon.pngNiedawno ukazała się nowa rozwojowa wersja Bitwy o Wesnoth oznaczona numerkiem 1.13.12. Jest ona o tyle wyjątkowa, że tak naprawdę jest to jeden z kandydatów do miana wersji stabilnej 1.14. Twórcy oraz ochotnicy skupiają się teraz na wyłapywaniu błędów zarówno w samej grze jak i dodatkach.

 

Ustanowiony został nowy serwer dodatków, na który gracze powoli wrzucają swoje dzieła by je testować w oparciu o nowe możliwości przyszłej wersji gry. Nasze największe polskie dodatki czyli EEaW, Era Magii oraz To Lands Unkown już są dostępne dlatego gorąco zachęcamy byście je pobierali, testowali i w razie znalezienia błędów poinformowali o nich autorów by ci mogli je naprawić przed wydaniem stabilnej wersji gry, która znajdzie się na Steamie prawdopodobnie w maju.

 

Linki do pobrania rozwojowej wersji: >>LINK<<

(uwaga: nowym graczom polecamy zostać przy stabilnej pozbawionej błędów wersji 1.12)

Nowa data premiery BfW na Steam

Obrazy kategorii newsów: wesnoth-icon.pngPadła orientacyjna data premiery Bitwy o Wesnoth na platformie Steam - 14 kwietnia. Zaś ostateczna data wydania nowej wersji to 1 maja. Twórcy twierdzą, że tym razem chcą dotrzymać tego terminu i przygotować na wtedy nową wersję stabilną oznaczoną numerem 1.14.

 

Wraz z aktualną wersją deweloperską 1.13.11 gra weszła w fazę "feature freeze" co oznacza, że programiści nie mogą wprowadzać żadnych nowych elementów a jedynie skupić się na wyłapaniu wszelkich błędów i ich naprawieniu. Tym samym ostateczny kształt nowej wersji stabilnej jest już zatwierdzony a to bardzo dobra wiadomość. Tak więc trzymajmy kciuki za twórców aby wszystko poszło zgodnie z planem :)

10 Age's - Story of Your Civilization

www.wesnoth.com.pl/forum/attachments/10_ages.pngAge zmienia nazwę na 10 Age's - Story of Your Civilization.
Przechodzi też w kolejny etap prac, oficjalnie zakańczam wprowadzanie jednostek do ukończenia tłumaczeń oraz dodania dźwięków do przynajmniej 3 pierwszych epok. Do gry trafiło parę z map testowych, w tym 2 survivale które jak przystało różnią się od tych wam znanych.
Dołączyli też nowi bohaterowie oraz jednostki. Jednak jak to przystało w tym dodatku wszystko trzeba odkryć samemu, w końcu i tak zaczynacie od tego samego momentu w historii.

Oczywiście na bieżąco staram się poprawiać błędy, oraz poprawiany zostaje balans dzięki życzliwości graczy BfW którzy przesłali maile z radami.

10. urodziny Ery Magii!

eoma24fps1eoma24fps2eoma24fps3

 

Era Magii świętuje dziś 10 urodziny!

23 lutego 2008 wypuściłem pierwszą oficjalną wersję Ery Magii na oficjalny serwis dodatków Bitwy o Wesnoth. Wszyscy grali wtedy na stabilnej wersji 1.2 i był to sam początek złotej ery dla tej open-source'owej strategii turowej.

Od tego momentu minęło wiele lat, Era Magii rozwijała się, powstawały nowe frakcje, jednostki, grafiki i animacje. W rozwoju tego dodatku ogromną rolę mieliście Wy, polska społeczność graczy. To dzięki Waszemu zaangażowaniu, pomysłom i uwagom, Era Magii stanowi dziś ścisłą czołówkę najlepszych dodatków w historii Bitwy o Wesnoth.

By uczcić ten niezwykły moment przygotowana została wielka aktualizacja Ery Magii oznaczona numerkiem 3.0. Do najważniejszych zmian zaliczyć można:

- 24 klatkowe animacje jednostek i ataków

- 10 nowych jednostek

- ulepszony balans

- zmieniona struktura ery.

 

Era Magii została rozdzielona na dwa dodatki, podstawową Erę Magii i tzw. Zasoby. Potrzebujecie obu tych dodatków by móc grać. Tak więc od tej pory nie zapomnijcie pobierać dodatku o nazwie: Era of Magic Resources.

 

Jeszcze raz dziękuję wszystkim polskim fanom, wasza pomoc na przestrzeni tych wszystkich lat była dla mnie nieoceniona. Jesteście dla mnie największą motywacją. Miłej zabawy! :)

Podsumowanie 2017 roku

Obrazy kategorii newsów: wesnoth-icon.pngRozpoczynamy kolejny rok z Bitwą o Wesnoth! W minionym już roku wydarzyło się wiele rzeczy, o których warto przypomnieć. Przed Wami krótkie podsumowanie :)

Bitwa o Wesnoth ciągle się rozwija. Nadal czekamy na wersję 1.14 która wejdzie na Steam. Niestety prace nad nią mocno spowolniły z uwagi na mniejszą liczbę deweloperów aktywnie pracujących nad kodem wersji rozwojowej 1.13.x. Miejmy nadzieję, że ten kryzys szybko minie i wreszcie doczekamy się spopularyzowania na szeroką skalę tej niesamowcie wciągającej gry.
Przygotowania trwają mimo to nieustannie. W mijającym roku główna strona Bitwy o Wesnoth zmieniła swój wygląd na bardziej klimatyczny i dopasowany do obecnych rozwiązań. Nasza stronka również otrzymała małą aktualizację za co dziękujemy Werianowi.

Mimo małego zastoju na naszej stronie działo się naprawdę dużo. Tak dużo, że nie dało się tego zmieścić :D Co konkretnie? Dowiecie się klikając tutaj:

>>PODSUMOWANIE 2017<<

Dziękujemy, że byliście z nami w 2017 roku i liczymy, że Nowy Rok przyniesie nam wszystkim mnóstwo dobrego zarówno w życiu prywatnym jak i tu na stronie :) Oby wasz zapał i entuzjazm nigdy nie wygasł, a nadchodzące turnieje obfitowały w uczestników i ciekawe pojedynki. Wszystkiego najlepszego!

~Administracja wesnoth.com.pl

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

16-07-2018 11:39
Zawsze możesz założyć też temat na forum, gdzie wrzucisz swoje dzieło i poprosisz o pomoc z dodaniem jakiegoś elementu. Choć jest nas tu ostatnio mało, ktoś powinien się zgodzić Wink

16-07-2018 09:29
@Piko, zauważyłem, że w programowaniu nie jestem dobry. Nic z tych linijek kodów nie rozumiem pomimo, że czytałem poradniki

15-07-2018 22:09
Szczerze? Najlepiej ręcznie - zapisać sobie koordynaty pola na które chcesz je umieścić, a następnie otworzyć plik scenariusza edytorem tekstowym i tam zrobić resztę.

15-07-2018 16:09
Ktoś z tu obecnych wie jak dodawać przedmioty do edytora scenariusza? Ogarnąłem już jak dodawać jednostki, ale tego nie mogę znaleźć

15-07-2018 12:46
Pojawiła się mała wersja poprawkowa TLU 3.1.1

09-07-2018 14:31
Mehir już w normalnej wersji kampanii wyglądał na takiego, co lubi sobie zapalić Pfft

09-07-2018 11:17
Hmmm, nie wiedziałem że Mehir pali zioło a Jaffar krzyczy dziewczęcym głosem, ciekawe.

08-07-2018 00:25
Piko, mógłbyś wpaść na Discorda?

07-07-2018 23:04
@Piko: Chyba zostało to poprawione jakiś czas temu.

07-07-2018 22:26
@inferno8 Nie wiem czy już to poprawiłeś, ale gdy ostatnim razem sprawdzałem to w pierwszym scenariuszu dało się rozmawiać z dżinnem wielokrotnie i za każdym razem mówił to samo.

 
Wygenerowano w sekund: 0.04
5,729,084 unikalne wizyty