Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Jednostki strzelające - rewolucje, ceny i pomysły
vul6
Pojawił się pomysł żeby wykorzystać tricki z Ranged ery i zmodyfikować sposób ataku jednostek strzelających. Taka armata np. mogłaby ciepnąć kulę na 3 heksy. Takie coś jednak musiałoby spowodować wzrost cen jednostek strzelających (i być może np. spadek ich coverów). Ponadto jednostka atakowana na odległość mogłaby kontratakować jeśli też potrafiłaby strzelać. Pojawiają się jednak dalsze problemy:
Z łuku bąd¼ muszkietu można by strzelać na 2 heksy, z armat na 3, ale taki nóż miałby zasięg tylko 1 hex. No i najważniejsze - wiadomo że jeśli strzelamy na 1 heks to szansa trafienia może być spora, ale już 3 razy dalej rozrzut rośnie. Czy jest możliwość takiego czegoś żeby armata strzelająca na 1 pole miała np. 60% szans a przy 3 heksach już tylko 30? Jest to kluczowa sprawa bo wiadomo że zależy nam na realizmie.

Vetch
pomysł świetny, nie znam się do końca na WML, ale sądze, że to będzie trudne zrobić coś takiegoSad. Ale się (chyba) da.
Edytowane przez Vetch dnia 01-03-2009 11:51

http://vetch-dziennik.blogspot.com
Sagez
Dobra, teraz powiem, jak ja to widziałem. Teraz chyba będzie prościej to przeforsować.
1. Chodziło mi przede wszystkim o armaty. Armaty ( wszystkie) mają no- counter, więc nikt nie będzie im odpowiadał na ich ogieńWink
2. Co do muszkietów nie byłem pewien. Jeśli już, to dałbym to tylko najlepszym ( poziomy 3, może nawet takim ''snajperom''.
3. Pewnie, cenę dział należałoby windować w gorę. Mały problem.
4. Moje propozycje co do zasięgu dział :
Polacy:
armatka - 2 pola
armata - 3 pola
Kozacy:
Czajka - 2 pola
Szwedzi :
armata - 2 pola
armata bitewna ( 2 ) - 3 pola
działo oblężnicze ( 2 ) - 3 pola
Kolubryna królewska ( 3 ) - 4 pola !
Turcy:
armata - 2 pola
ciężka armata (2) - 3 pola
Austria
mo?dzierz ( 1 ) - 2 pola
haubica ( 2 ) - 2 pola
armata(1) - 2 pola
armata bitewna ( 2 ) - 3 pola
Kolubryna ( 3 ) - 3 pola