Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Mapy na EEaW
bs_grom
dodałem mapkę wschodniej europy dla 9 graczy 58x50 na BfW 1.9.5.
z miejscami startowymi dla:

1.Tatarzy (Krym)
2.Kozacy (Sicz Zaporoska)
3.Litwa (Wilno)
4.Szwecja (Sztokholm)
5.Polska(W-wa)
6.Dania (Kopenhaga)
7.Rosja (Moskwa)
8.Austria (Wiedeń)
9.Turcja (Istambuł)

Mapa nie działa na innych wersjach BfW. Proszę o rady dotyczące balansu i pomysły

Turcji dałem tereny pustynne, Szwecji i Rosji śnieg a Tatarom otwarte przestrzenie by trudniej było o podboje
Edytowane przez bs_grom dnia 08-05-2011 03:52
bs_grom
 
Sagez
Dobra robota - mam tylko jedno zastrzeżenie. Otóż niektóre zamki (np. kozacki i tatarski) są zbyt blisko siebie, rzeź będzie nieunikniona, podczas gdy inni gracze (np. Turcja) będą się mogli w spokoju rozwijać. Geografia to jedno, a balans to drugie, niestety.

Aha, jeszcze jedno - napisz mi proszę, gdzie mam wypakować mapkę, żeby na niej zagrać? Umiem odpalić w edytorze, ale nie umiem przenieś do reszty mapek w wesnoth.
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
ZawaPL
Ja wlepiłem tam gdzie się dodatki wrzuca i działa, tylko mi kilka błędów wyrzuca:
1) przy wyborze stron, niektóre drużyny mają dziwne nazwy: http://img842.ima...164041.png

2) przy starcie scenariusza wyskakuje błąd:http://img508.ima...163923.png
wiem że dotyczy to podpisów, ale większość z nich się pojawia

3) Strona 1 i 3 są domyślnie razem, a wszyscy inny są osobno, tak miało być?

Kilka propozycji:
Wioski na wodzie/bagnach wyjdą mi się trochę nieklimatyczne, nie lepiej zastąpić je zwyklejszymi?
Wschodnią część mapy można by trochę urozmaicić. Szczególnie tam gdzie jest to wielkie pole, nie można by tam dorzucić kilku drzewek? Nie chodzi mi o lasy, tylko kilka pojedynczych, żeby pusta w oczy nie raziła. Mogą być wzgórza, bagna czy coś innego, nie wiem co najbardziej się nadaje.

Ogólnie rzecz biorąc to mapka się podoba, przetestowałbym ją, tylko w 9 będzie się wieki w to grało Grin.
 
bs_grom
1. folder XVII wklejam normalnie jak inne dodatki

2.mi też pojawia się błąd wml ... (90) to chyba dlatego że użyłem etykiet dla wiosek

3.Co do obrazka to u mnie się to nie wyświetla choć chciałem by wiadomo było na której pozycji dana frakcja powinna zaczynać zamienię to na standardowy drużyna 1-9

4.Kozacy i Tatarzy są blisko siebie ale odziela ich głęboka woda i tylko czajki lub inne statki mogą się atakować ewentualnie płytką wode koło Bracławia zamienię na głęboką i chyba od razu się nie wykończą.

5. Szwecja i Turcja są na peryferiach i chyba ma łatwiej grałem Szwecją i turcja zawsze zostawała do końca kozacy i polacy\litwini odpadali najwcześniej tatarzy trzymali się długo.
Na razie nie mam pomysłu na to.

6.Można by spróbować ustawić trzy drużyny po trzech np
- Polska,Litwa,Austria lub Kozacy
- Rosja,Dania,Austria lub Kozacy
- Szwecja,Turcja, Tatarzy

7. Pozycje 1 i 3 nie mają być domyślnie razem.

8.Można zmienić te wioski (w ogóle to chciałem by wioski rdzenne danych krajów były różne tj np austriackie - krasnoludzkie itd.)

9. zmieniłem nazwy drużyn na domyślne (do ZawaPL)zobacz czy dobrze jest teraz.

10. Co do wschodu europy to można dodać rumowiska jako zniszczone osady po najazdach tatarskich i zajrzę do atlasu geograficznego co z tymi drzewami.

11. Miałem założenie żeby każda frakcja rozpoczynała w terenie który by ją faworyzował tj Szwedzi na śniegu a Turcy na pustyni by łatwo było się obronić a trudniej podbijać.

12. Co do wielkości mapy to zawsze można ją okroić początkowo miała być na 7 frakcji ale bez "Duńczyków" Szwedzi by mieli jeszcze łatwiej a bez Litwy było by za dużo pustej przestrzeni między Polską a Rosją
Edytowane przez bs_grom dnia 07-05-2011 00:19
bs_grom
 
Sagez
Ulepszaj dalej mapkę, jest tego warta. Mogłaby nawet znaleźć się w EEaW domyślnie (tzn. era + mapka/mapy).
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
ZawaPL
2) Błąd nadal mi się pojawia.

3) Strony powinny być podpisane tak jak teraz są, tylko popraw 1 i 3(nadal się źle pokazuje i są razem), bo inaczej będzie się trudno połapać.

4) Kozacy zapewne i tak od razu przejdą do Kijowa, i będą mieli bliżej. Będzie się im trudniej bronić, bo twierdza od strony wschodniej, i po drodze pustkowia.

5) Tym na peryferiach można, ograniczyć wioski, by musieli bardziej atakować, a nie liczyć że się uchowają. Szwecja, może nie ma ich aż tyle, ale Turcja ma ich o wiele więcej.

6) Drużyny zostaw pojedyncze, jak gracze będę chcieli to się pogrupują, a tak mogą posłużyć jako podpisy kto kim jest.

8) Te krasnoludzkie jeszcze mogą być, tylko te wodne bagniste mi nie podchodzą, ale to moja opinia. Zobaczmy co inny myślą.

10) Te rumowiska mogą być. A drze też mogłoby być kilka. Przecież na Ukrainie musiało być chociaż kilka drzewek, czy wzniesień.

11) Przez tą mapę zauważyłem, że Rosjanie mają lepsze statystyki na piasku niż na śniegu. Może dać im takie jakie mają na płaskim? Bo wcale łatwiej na śniegu im się nie walczy. Trochę nie podoba mi się że do Szwecji można suchą nogą przejść, ale jak się ją odgrodzi to jeszcze bardziej będzie odgrodzona, więc chyba musi tak zostać.

13) Kilka amonali z mapy: koło Hamburga, jest dziura w ziemi, a droga w Turcji kończy się w wodzie.
 
bs_grom
3) każda frakcja gra oddzielnie poprawiłem to, dodałem domyślne kolory dla drużyn nazwy drużyn będą jak nazwy frakcji w wyjątkiem Danii i Litwy a dochód z wiosek to 1 zamiast 2.

5) wioski wodne to porty statki muszą się gdzieś leczyć wioski bagniste można zmienić

10) Co do wschodu to w tej chwili szukam info o kozakach dońskich innych mieszkających w Rosji by dodać może twierdz lub wiosek, ruin a kozacy powinni mieć drzewa.

11) Co do śniegu dla Rosjan to rzeczywiście na płaskim mają lepsze staty ale Szwedzi też mają lepsze staty na płaskim 50% niż na śniegu 40%. Jeśli Rosjanie mają 30% to reszta ma 20% i to jest przewaga myślę że ciężko by było zdobyć Moskwę na razie nie próbowałem jeszcze jej zdobywać.

13) ta dziura koło Hamburga to miał być most poprawiłem na inny, droga w Turcji prowadzi do wody bez powodu nie chciałem by była zbyt długa i prowadziła do wiosek bo i tak mają ich zbyt dużo.

ta mapa uświadomiła mi ograniczenia statków szwedzkich na poziomie 2-3 czyli poruszanie się po terenie zamarzniętym 1 ruch na turę. oraz że husaria ma aż 30% obrony terenowej na płytkiej wodzie i kosz ruchu chyba 3.

Pytanie co do rzek większość zrobiłem jako głęboką wodę bo nie chciałem by jednostki przekraczały ją w każdym miejscu jak im się podoba ale dochodzi do paradoksu że czajkom lepiej opłaca się wypływać w morze (tj. jego brzeg)niż pływać rzeką a statek szwedzki na rzece po ostrzelaniu przez działo oblężnicze wyszedł na ląd po drugiej stronie rzeki się wyleczyć a działo pozostało po drugiej stronie i nie mogło nic zrobić.

Większe zmiany będę mógł zrobić dopiero w poniedziałek lub w niedzielę wieczorem
Edytowane przez bs_grom dnia 09-05-2011 22:11
bs_grom
 
Richiter
Siemka ludzie mam mapkę Wschodniej Europy [bez tylu co w poprzednich moich mapach fortów(wiem że to do mnie podobne ale jest bez XD)].Póki co jeszcze nie zaprogramowana ale sprawdźcie balans itp.https://rapidshar...r|2|R~0rl]
Edytowane przez Richiter dnia 14-05-2011 09:36
images40.fotosik.pl/479/60c9049eacf8d030.jpg
 
bs_grom
1. Nowy punkt startowy gracza (Gdańsk zamiast W-wy)
2. Więcej fortec na wschodzie
3. Bardziej różnorodny las
4. twierdza Zamość
5. Linia Obronna Białogrodzka (płd. Rosja)
6. Twierdza Perekop (Krym)
7. miasto Włodzimierz na wschodzie Rosji
8. rumowisko na wyspie Bornholm
9. Belgrad jest twierdzą zamiast wioską.
10. Zmieniony Gdansk
12. mierzeja
13. Węgry mają więcej wiosek.
14. Port Goteborg
15. twierdza Kilonia
16. rumowisko Memel
17. Lublin jest wioską
18. Zmienione położenia Brześcia i Pińska
19. Neapol
20. twierdza Kakmar (płd. Szwecji)
21. most między Kopenhagą a Lund
bs_grom dodał/a następującą plik:
xvii_1.rar [19.73kB / 248 Pobrane]

bs_grom
 
bs_grom
To już prawie końcowa wersja mapy v.8 zmian jest sporo i trudno mi wszystkie wymienić.
Trochę zmienione pomorze gdańskie, rejon austro-węgier i rosji. być może austria ma za dużo wiosek, grając turcją i austrią w pierwszej próbie austria dała łomot turcji i to po śmierci króla.
bs_grom dodał/a następującą plik:
xvii_2.rar [40.69kB / 235 Pobrane]

bs_grom
 
Sagez
Dziękuję pięknie za wszystkie wersje mapy, jest świetna, ale mam dwie uwagi:

1. Wszystkie twierdze startowe powinny mieć o 1,2 pola rekrutacji więcej. Możliwość rekrutowania dwóch, trzech jednostek na turę to za mało.

2. Chanat Krymski jest zdecydowanie zbyt blisko Kozaków - przenieś ich z Bachczysaraju w okolice Stawropola.

Jeszcze parę poprawek, kilka testów i z pewnością dołączymy Twoje mapy do naszego dodatku. Widać, że włożyłeś w nie mnóstwo pracy. Potrzebujemy takich ludzi.

Bardzo trudno mi ocenić balans grając z komputerem, ale podział złota na start wydaje mi się... interesujący. A z ludźmi nie dam rady testować mapki na 9 graczy. Szczerze, to przydałby się do tej mapki system dyplomacji, pozwalający zawierać pokoje, pozostawać neutralnym i wypowiadać wojny. Kojarzysz może dodatek Modern Combat? Tam był taki system - można by go wziąć i zastosować na tych mapkach.


''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
bs_grom
zgrałem wczoraj ten dodatek i rzeczywiście ciekawa ta dyplomacja.
Szkoda że sojusz jest do końca gry i a wioski można oddawać tylko wtedy gdy jednostka się w niej znajduje (tzn jednostkę a przy okazji wioskę)
kod jest długi i może być ciężko go zastosować. Popróbuje i zobaczymy.

Co do tatarów to nadal uważam że są blisko kozaków (Siczy Zaporoskiej) ale mają trudny dostęp.
Kozacy jeśli wybiorą na przywódcę atamana który ma chyba 7 lub 8 pkt (nie pamiętam) ruchu może swobodnie się przemieszczać pomiędzy Kijowem i Siczą (rekrutować 3 jednostki na turę: 2 w Kijowie i 1 na Siczy)
Tatarzy mogą zaatakować bezpośrednio Sicz tylko statkami a jednostkami lądowymi muszą przejść po wodzie w okolicy Oczakowa potem lądem przez Bracław i po płytkiej wodzie mogą udać się na Sicz lub Kijów. Długa i łatwa do obrony przez kozaków droga.
Kijów od wschody może być zaatakowany tylko z jednego heksu (jednostki lądowe) lub statkami od wody czyli też łatwy do obrony. Może tego nie widać ale większość rzek ma głęboką wodę i można ją przekraczać tylko w wybranych punktach.

Rozegrałem ok 20 tur 9 graczami jako ludźmi by się przekonać o słabych i mocnych stronach mapy. (100 złota i normalny przychód)

Tatarzy
1) opanowali wschodnie wybrzeże Turcji i panowali na Morzu Czarnym (dużo tanich jednostek wodnych szybko zajmują wioski )
2) Pierwotne założenie by Tatarzy atakowali południowe kresy RP tzw czarnym szlakiem okazało się trudne jeśli Kozacy zajmą Oczaków i mają przynajmniej 1 czajkę na rafie obok Oczakowa.
3) W Charkowie siedzi Tatar Krymski i pilnuje go.
4) W zależności od aktywności Rosjan na płd-wsch Tatarzy mogą podejść pod Rjazań (do Moskwy już nie daleko) od wschodniej strony i do Tuły od zachodu
5) Grając Tatarami nie wdawałem się w większe walki z Kozakami a skupiłem się na walce z Turkami na morzu i Rosjanami na północy.
bs_grom
 
Sagez
Hmm, Twoje argumenty są racjonalne i balans mapy z pewnością jest dobry, ale mam wrażenie, że dochód Turcji ( + 18 co tura!Shock) nie jest zbyt wysoki? Nic prostszego niż gra Turcją... a jeśli ma się sojusz z Chanatem Krymskim, to już w ogóle nic, tylko spokojny podbój.

Domyślam się, że chciałeś oddać rozmiary i potęgę państwa ottomańskiego, no i umożliwić graczowi przeprowadzanie regularnych ''najazdów tureckich'', ale mam wrażenie, że pokonanie Turcji, którą prowadziłby człowiek, graniczy z cudem. Może + 12?

Mapa naprawdę jest świetna. Jeśli uznasz, że mimo wszystko jest gotowa, to proszę, żeby dodano ją do następnej wersji EEaW. Gratulacje!

Jeśli będziesz jeszcze wprowadzał zmiany, to z oficjalnym dodaniem jej zaczekamy.
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
bs_grom
Co do ustawień graczy to były to ustawienia na użytek własny gdy grałem przeciwko komputerowi.
Gdy testowałem grę 9 graczami grając wszystkimi frakcjami na raz to (każdy miał dochód normalny i 1 złota z wioski)
Turcy mieli wielkie problemy by przekroczyć i Dunaj i się tam utrzymać i dopiero przypadkowa przez brawurę śmierć króla austriackiego pozwoliła wyprzeć Austriaków z Bałkanów i Włoch.
Ogólnie Turcy mają ciężko z Organkami dużo wzgórz i z Chorwatem bo ma dobre covery, Akinij ma z nim problemy większość starć przegrywa mimo że ma łuk.
Przy równym przychodzie i złocie z wiosek to Austriacy mają w pobliżu dużo wiosek i może właśnie dochód i złoto z wiosek będzie najlepszym sposobem na balans.
Chciałem odwzorować, że Turcję pojedyńczy kraj nie mógł pokonać a nawet koalicje męczyły się z nią. Dodatkowy dochód +18 to poniekąd pozostałe posiadłości osmańskie w Azji i Afryce. Ale za to dochód z wiosek ma tylko 2.
Podobnie
Edytowane przez bs_grom dnia 30-06-2011 11:05
bs_grom
 
Sagez
Problem w tym, jak pokonać Turcję, jeśli się nie jest w koalicji? To może być nie możliwe, jeśli nie będzie dyplomacji.

Czyli co, można dodać mapkę, czy jeszcze czekać?
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
bs_grom
mapki już nie będę zmieniał ewentualnie słownie jedną wioskę jeśli po testach ktoś uzna że Austria ma ich za dużo i jedynie złoto poczatkowe, dochód i złoto z wioski. Ale to postaram się dzisiaj lub jutro zrobić.
Mapka nie działa pod wesnoth 1.9.7 tzn występuje problem z nazwami miast ale wystarczy usunąć cały event dotyczący etykiet i będzie działało tyle że bez nazw miast. Co dziwne pod 1.9.5 działa.
Edytowane przez bs_grom dnia 30-06-2011 16:05
bs_grom
 
Markus
bs_grom napisał/a:
Mapka nie działa pod wesnoth 1.9.7 tzn występuje problem z nazwami miast ale wystarczy usunąć cały event dotyczący etykiet i będzie działało tyle że bez nazw miast. Co dziwne pod 1.9.5 działa.

No to jest chyba problem, który wymaga naprawy, nie sądzisz??
"Amor patriae nostra lex"
 
bs_grom
poprawiłem bug z etykietami teraz mapa działa w wersji 1.9.7
oraz dałem angielskie nazwy drużyn.
Czy nazwy miast/rzek również mają być angielskie podobnie jak cały dodatek?
Jeśli nie to jest gotowa
Edytowane przez bs_grom dnia 04-07-2011 20:40
bs_grom
 
Markus
Wg. mnie powinny być obie wersje, po ang. i po pol. Bo całe EEaW też ma tak być.
"Amor patriae nostra lex"
 
Poliuks
Lepiej, żeby było po angielsku. Kiedy dostaniemy pliki do tłumaczenia, będzie można zmienić znowu na polski.
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.33
8,164,663 unikalne wizyty