Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Kozacy
vul6
Polacy już na ukończeniu, poprawki będziemy wprowadzać cały czas. Nadeszła więc chwila na Kozaków. Rzucajcie jednostkami itp., ja to pozbieram i podsumuję (spam się wyczyści) i będzie dobrze Pfft
 
Sagez
Kozacy - chaotyczna nieco mieszanina buntujących się chłopów i już zbuntowanych kozaków, nieco średniej jazdy, dużo niezłej piechoty, świetne tabory, atamani i hetmani oraz... flota ( czyli czajki kozackie ). Wszystkie jednostki chaotyczne ( z wyjątkiem piechura zaporoskiego ), dobry atak, ale kiepskie odporności. Dobrzy w lesie. Powinni być wrażliwi na ogień z armat.Nie jestem pewien, czy kłującej nie byłoby zbyt wiele, a za mało ognia, więc nie pisałem raczej o rodzajach obrażeń.
Jak ja to widzę :


1. Chłop (Ukrainian peasant )( 0 level ) - może awansować na kozaka albo czerń ( może z berserkiem? Dość podobny do chłopa Polaków, ale nie posiada ataku na dystans.

18 hp, 8 złota, 4 - 3 widły (kłująca), 5 punktów ruchu.

2.Kozak(Cossack) (1) - Kozacka odpowied¼ na Szlachcica, również z szablą i pistoletem. Lepszy w walce od Polaka, bo to dla niego chleb powszedni. Kozacy potrafili bardzo dobrze wykorzystywać teren, więc powinien mieć dobre odporności ( zwłaszcza w lesie ) Ciut droższy. Podobnie do Szlachcica, ma ścieżkę rozwoju hetmańską ( dowodzenie) i ''wojowniczą'' - może z umiejętnością zasadzka? To była kozacka specjalność.

36 hp, 18 złota, 6 punktów ruchu.
10 - 2 szabla, 10 - 1 pistolet

a) ścieżka wojownika ( żeby nie była mniej opłacalna od hetmańskiej, dałbym obronę 70 % w lesie i ogólnie niezłe modyfikatory terenowe ) .

Mołojec ( 2 ), 60 hp, 6 ruchu ( Moloyec )
15 - 2 szabla, 10 -1 pistolet

Kozacki Watażka ( 3 ), 70 hp, zasadzka, 6 ruchu ( Cossack Bandit )
20 - 2 szabla, 10 - 2 pistolety

b) ścieżka hetmańska

Ataman ( Ataman ) ( 2 ), 50 hp, dowodzenie, 8 ruchu ( ma konia )
12 - 2 szabla, 4 - 4 buława, 10 - 1 pistolet

Hetman Kozacki (Zaporozhian Hetman) ( 3 ), 70 hp, dowodzenie, 8 ruchu
16 - 2 szabla, 5 - 4 buława, 14 - 1 pistolet

3.(1)Piechota zaporoska Piechota zaporoska - zdyscyplinowani i zawzięci, mieli przestarzałą broń, lecz nadrabiali męstwem. Jakieś samopały i szable, szybcy, może na wyższych poziomach z '' niezłomnością'' - bardzo dobrze się bronili.

Piechur Zaporoski ( 1 ) ( Zaporozhian Walker)
40 hp, neutralny, 20 złota, 6 punktów ruchu
ataki : 8 - 2 szabla, 14 - 1 samopał, 6 - 3 łuk.

Setnik Zaporoski ( 2 ) (Zaporozhian Centurion)
50 hp, neutralny, dowodzenie, niezłomny, 6 ruchu
10 - 2 szabla, 18 -1 samopał, 8 -3 łuk

Pułkownik Zaporoski ( 3 ) (Zaporozhian Colonel )
65 hp, neutralny, niezłomny, dowodzenie, 6 ruchu
12 -2 szabla, 24 - 1 samopał, 9 - 3 łuk

4. Tabor Kozacki ( 1 )- takie kozackie wunderwaffe, zwiększające pobliskim jednostkom obronę. Dużo hp, 5 punktów ruchu, strzela i atakuje wręcz. Dość drogie. Nie powinny być przepakowane, jeśli damy im wrażliwość na ogień armat oraz kiepską obronę na wielu terenach.

Tabor ( 1 ) ( Wagon fort )
50 hp, dobre odporności, 5 ruchu, kosztuje 28 złota, zwiększa obronę pobliskich jednostek o 10 %.
8 - 4 spisy ( takie włócznie ), 6 - 4 samopały

Duży Tabor ( 2 ) ( Big Wagon Fort )
65 hp, 5 ruchu, zwiększa obronę o 20 %
10 - 4 spisy, 8 - 4 samopały

Wielki Tabor ( 3 ) ( Great Wagon Fort )
85 hp, 5 ruchu, zwiększa obronę o 25 %
12 - 4 spisy, 9 - 4 samopały.

5. Znachor ( 1 ) - coś na podobieństwo polskiego medyka, ale może lepiej zorientowany w walce?
Znachor( 1 ) ( Healer )
30 hp, 18 złota, 6 ruchu, leczy + 4 , uzdrawia, harcownik
7 - 2 szabla, 4 - 1 nóż (na odległość )

Kozacki Znachor ( 2 i ostatni ) ( Cossack Healer )
45 hp, 6 ruchu, leczy + 6, uzdrawia, harcownik , zasadzka
10 - 2 szabla, 4 - 3 nóż na odległość (trucizna)

6. Czajka( 1 ) - szybka łód¼ kozacka. Na poziomie pierwszym strzela palbami z samopałów, na drugim ma już falkonety ( a działa to rzadkość wśród kozaków, więc jednostka wartościowa, choć wolna gdy ją ciągnąć po ziemi. Dość wrażliwa na ogień.

Czajka ( Chaika )
40 hp, 16 złota, 8 ruchu
atak 6 - 4 samopały (kłująca)

Poziom 2 Czajki, 50 hp, 10 ruchu ( Big Chaika )
6 - 6 samopały (kłująca)
16 - 2 falkonety (obuchowa)

7. Jakaś średnia kawaleria ( najlepsza u Kozaków była piechota i tabory, kawaleria była podobno parokrotnie gorsza).

Kozak Siczowy ( 1 ) ( Sich Cossack )
40 hp, 8 ruchu, 18 złota
lanca 8 - 1 szarża, szabla 6 - 2, łuk 5- 3.

Esauł Siczowy ( 2 ) ( Sich Esaul)
50 hp, 8 ruchu
lanca 10 -1 szarża, szabla 8 - 2, łuk 6 - 3 oraz arkan 3 - 3 ( spowalnia )

8. Czerń ( 1 ), 28 hp, 14 złota, kiepskie odporności, 6 ruchu
7 - 3 cep bojowy ( obuchowa, nie widły, za dużo tej kłującej )

Czarny Sotnik (2), 45 hp, 6 ruchu ( Black Centurion )
9 -3 cep bojowy ( obuchowa ), 8 - 1 pistolet
oraz 4 - 4 berserk

lub...

Włócznik (Spearman )( 2 ) 50 hp, 6 ruchu, 20 złota - do rekrutacji
12 - 3 spisa ( kłująca )


9. Chorąży Kozacki ( poziom 2 ) ( Zaporozhian standard-bearer)

40 hp, 21 złota, dowodzenie, 5 punktów ruchu
7 - 3 szabla, 10 - 1 pistolet
Edytowane przez Sagez dnia 20-05-2009 17:29
 
Dragon_Warrior
ok poprawki broni palnej juz mnie zadowalają Wink
tylko jeszcze kwestia szabli - na wyzższych poziomach bym wolał w niej ilośc atków podbijac a nie ich siłę ... szabla była wygięta dlatego żeby sie nią dało szybko robić a nie żeby zwiększyć jej obrażenia Wink dlatego 2x20 troszke mnie przeraża - ataki szablą nie powiny imo siły 10 przekraczać za to powinno ich być więcej - to jedna z najszybszych broni białych w historii Wink
 
Sagez
Ciekawe, ale znów trzeba by potem zmieniać ataki Polakom i Kozakom... niech się też inni wypowiedzą.
 
Dragon_Warrior
po prostu teraz wychodzi na to że szablą sie wolniej niż cepem macha Pfft
podczas gdy szable ustępowały w szybkości tylko szpadom i ewentualnei rapierom choć to zupełnie inne bronie były Wink
jak coś ma bić 2x15 to albo jakiś porządny miecz (ale po zaniknięciu pancernych puszek takich mieczy sie już nie robiło) , albo jakiś topór czy coś ...
Edytowane przez Dragon_Warrior dnia 21-09-2008 00:42
 
Sagez
Bić 2 x 15? No nie, szabla zadawała chyba większe obrażenia - jeden dobry cios i przeciwnik leży... potem nad zmianami się można zastanowić. Zwiększyłem atak arkanem esauła z 1 - 1 do 3 - 3, więc powinien być teraz bardziej opłacalny.
 
inferno8
Broń palna po poprawkach może być. Co do szabli wzorujcie się na lojalistach z default. I nie róbcie realizmu, błagam. Tylko tracicie czas.
 
vul6
Sagez, przypomniałem sobie o Czajkach. Musisz je osłabić, to mają być małe szybkie łódki no i dosyć tanie. Hp bym dał blisko połowę mniej, obrażenia zmniejszył o jakieś 30%, cenę tak samo. Sorry że dopiero teraz, ale Szwedzka flota ma być niezwykle silna, kozacka szybka, a turecka tania i niezbyt wyróżniająca się.
Edytowane przez vul6 dnia 29-09-2008 17:16
 
Sagez
ZrobioneSmile. Nie obniżyłem tak bardzo drastycznie tego hp, bo jakby czajka miała 30 hp to by sobie dużo nie powalczyła. Ataki solidnie obniżone, cena też nieco spadła. Mogą być?
 
vul6
Ja bym jeszcze ciut osłabił, zrobiłem teraz tureckie łodzie, ale jak uważasz Ty i inni - jeśli tak jest ok, to niech zostanie (przynajmniej do beta testów)
 
Sagez
Atak levela drugiego czajki samopałami obniżony do 6 - 6. Teraz powinno być ok Smile

Edit:
Patrzę tak teraz na koncept i wydaje mi się, że piechur zaporoski jest nieco za słaby. Może dać mu niezłomność już na pierwszym? 20 złota to przecież dużo kasy.
Edytowane przez AxeFighter dnia 09-11-2014 19:25
 
Jarvis
Myślę że jest w porządku, zwłaszcza że kozak, który jest 2 złota tańszy, ma mniej hp i ogólnie gorszy atak. taka moja skromna opinia Pfft
 
Poliuks
Robię opis Czarnego sotnika i mam pytanie - jaką bronią jest zadawany jego atak berserkiem? Cepem czy czymś innym?
 
Sagez
Tak, cepem. Obrażenie zadaje mniejsze, w końcu to szał i nie uderza ''technicznie''.
A już się bałem, że nie będę sam wiedziałPfft

Edit:
Niektórzy narzekają, że Kozacy nie za bardzo mają jak bronić się przed wrogimi statkami, wyposażonymi w działa. To uzasadnione głosy, a obecna metoda zwalczania okrętów czernią jest dosyć... zabawna.
Wobec tego proponuję dodać czajce na pierwszym poziomie kolejny atak:
16-1 falkonet (obuchowa)

To małe działko. Wielka Czajka (poziom 2) posiada dwa takie ataki (16-2), więc czemu nie wyrównać szans i nie dodać czajce tego ataku? Wtedy już nikt nie powie, że był bezbronny na wodzie i nie miał szansSmile
Edytowane przez AxeFighter dnia 09-11-2014 19:26
 
Richiter
hmm... niezły pomysł ^^.

Miło mi. To zostało dodane. - Sagez
Edytowane przez Sagez dnia 04-05-2011 13:40
images40.fotosik.pl/479/60c9049eacf8d030.jpg
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.31
8,164,700 unikalne wizyty