Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
EEaW Experimental ("EEaW +")
Filar
Myślę, że warto założyć osobny wątek dla odnogi EEaW.

Budowniczy, którego wysłałem w temacie, posiadał kilka błędów. Są one już naprawione, ale myślę, że lepiej będzie jeśli wyślę, gdy będą już zrobione wszystkie grafiki itp.Myślę, że wtedy będzie można uznać to za pierwszą wersję experimentala. Tu pojawia się pytanie. Czy ta odnoga powinna być dołączana do EEaW, czy być osobnym dodatkiem, który w zależnościach będzie posiadał wielkiego brata?

Postanowiłem spróbować swoich sił w rysowaniu jednostek od zera. Zacząłem od budowniczego kozaków. Zamieszczam wersje: "gołą" i z młotem. Dwie, dlatego, że myślę, że młot nie pasuje. Proszę o wasze opinie. Oto jednostka:
obrazek skasowany

Kolejna sprawa: które z poniższych opcji powinni mieć budowniczowie (może wszystkie?):
*Budowanie zamków
*Budowanie fortec
*Ulepszanie zamków na fortecę
*Budowanie zamków dopiero po usunięciu gruzów po niecnych Szwedach
*Osuszanie terenu pod budowę zamku
*Wycinanie lasów pod budowę zamku
*Budowa zamków w górach (niskich i wysokich)

Czy powinni tracić punkty ruchu po danej akcji? Czy powinni mieć maksymalną możliwą ilość punktów ruchu, aby wykonać dane polecenie? Jakie powinni mieć ataki? Ile punktów ruchu? Czy powinni awansować? Który powinni mieć poziom? Ile PŻ? Jakie obrony terenowe? Jakie odporności?
Edytowane przez AxeFighter dnia 09-11-2014 12:05
 
Heedal
Budowniczy - niezły pomysł, to urozmaici erę.

Opcje: najlepiej wszystkie.

1. Tak
2. Raczej nie muszą mieć
3. Pięść i młotek
4. 4-5
5. Może
6. 1-szy poziom
7. Gdzieś pomiędzy 20 a 30
8. Jak zwykły człowiek (np. chłop)
9. Wszystko 0%
Edytowane przez Heedal dnia 13-08-2011 15:59
www.wesnoth.com.pl/img/syg3.jpg
Twórca Ery Po Upadku (Prace wstrzymane)
Twórca linii nanokombinezonu

Saurians forever!
Nick na Steam/Uplay/Origin: Heedal
 
Sagez
Faaaajnie, ale koniec tej samowolki, Filar i reszta Grin Zamykam, jeśli ktoś nie rozumie dlaczego, to jego problem. Jak zaczniemy oficjalnie pracę nad EEaW +, to JA albo któryś inny Nadzorca założy temat, robiąc to w bardziej uporządkowany sposób. Czytajcie temat na wesnoth.org, najpierw kończymy prace nad zwykłym EEaW. - Sagez


ODBLOKOWANE.

Możemy wrócić do dyskusji nad budowniczymi/robotnikami. Ja proponuję coś takiego:

Robotnik/ Worker
15hp, 0 poziom, 6 ruchu, 5 golda
3-2 młotek wręcz obuchowa

Oczywiście wszystkie odporności na 0, przeciętne covery. W żadnym razie robotnicy nie mogą być używani przez graczy jako jednostki bojowe, z tym chyba wszyscy się zgodzą.

EEaW, zarówno podstawowe jak i EEaW +, to przede wszystkim walka, więc nie zamierzam również doprowadzić do sytuacji w której gracze porzucą zmagania na rzecz zabawy w budowanie zamków (a fuj, idźcie sobie pograć w Medievala). Wobec tego proponuję, żeby pole fortu/zamku w którym nie można rekrutować kosztowało 5 golda, a pole dla króla (pozwalające rekrutować) były za 10 golda. Oczywiście robotnik powinien móc budować tylko z pełną pulą ruchów, a po zbudowaniu struktury powinien tracić wszystkie punkty ruchu. Demontaż fortyfikacji (jednej) powinien kosztować 1 golda. Myślę, że robotnicy powinni też być w stanie budować oraz niszczyć mosty (cena budowy mostu do ustalenia). Tyle na początek, czekam na opinie i pamiętajcie, że EEaW to przede wszystkim walka, a nie zabawa w budowanie. Tego się będziemy trzymać, jak nie pasuje, to trudno.
Edytowane przez Sagez dnia 27-08-2011 18:37
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Kuki1537
Opcje: budowanie zamków, budowanie fortec, ulepszanie zamków na fortece, ścinanie lasów, zasypywanie płytkiej wody/bagna.

Czy powinni tracić punkty ruchu po danej akcji? - Jasne!
Czy powinni mieć maksymalną możliwą ilość punktów ruchu, aby wykonać dane polecenie? - Niekoniecznie, najlepiej, żeby trzeba było dopłacić np. 3 golda za brak punktów ruchu i budowanie.
Jakie powinni mieć ataki? - młotek
Ile punktów ruchu? - 5
Czy powinni awansować? - Tak, ale tylko po to, żeby móc się bronić.
Który powinni mieć poziom? - 0
Ile PŻ? - 20-25
Jakie obrony terenowe? - Jak chłop.
Jakie odporności? - 0 - -20%

Teraz inny temat:
Było kiedyś wspominane strzelanie na 2 heksy? Może być jako kolejny atak u armat (pocisk daleko lecący trochę słabszy od normalnego).
 
Elensefar
Powinien mieć gdzieś tak:
18 hp, ruch 6, koszt 10 (bo buduje zamki)
atak młotkiem 2-4 obuchowy, atak pięściami 3-3

2 lvl (jeśli będzie)
26 hp ruch 6, koszt nie do zrekrutowania
atak młotkiem 3-5 obuchowy
i atak pięściami 4-4

Opcje: budowanie zamków i fortec, naprawianie zamków po szwedach i ulepszanie z zamku na fortece i zrobienie fundamentów (zamienia bagna, wzgórza itp.)
Koszty Opcji: budowanie zamków: 15 golda budowanie fortec: 20 golda
naprawianie po szwedach: 10 lub 15, ulepszanie z zamku na fortece: 15

Najlepiej by tak było żeby budowniczy nie dostawał expa za walkę, ale za budowanie (z 4 a potrzebował by 20)

Czy powinni tracić punkty ruchu po danej akcji? Tak.
Czy powinni mieć maksymalną możliwą ilość punktów ruchu, aby wykonać dane polecenie?- tak.
Edytowane przez Elensefar dnia 27-08-2011 23:27

"Głupota ludzka jest jak wyobraźnia- nie zna granic"

Elensefar
 
Sagez
Dwie rzeczy: po co groteskowy atak pięściami? Z gołymi rękami to każdy by za przeproszeniem... a, nie będę przepraszał, wiecie co. Uciekałby.
Odpada. TE JEDNOSTKI NIE SĄ DO WALKI

Druga to to, żeby nie komplikować. Każde budowanie w y d ł u u u u u ż a rozgrywkę, więc nie będziemy tracić czasu na ''sprzątanie po Szwedach''. Powtarzam, jak ktoś chce karczować lasy i budować bramy miejskie, to niech idzie grać w Medievala. Fortyfikacje to dodatek, a nie chcemy, żeby gra zajmowała o wiele więcej czasu, co jest nieuniknione, jeśli dzieci bawią się w budowanie wymyślnych zamków. Oczywiście, domagać się tego możecie, ale pewne rzeczy nie przejdą i już. Na robienie ''fundamentów'' też czasu nie będzie.

EEaW jest zorientowane na walkę... tak, wiecie już, że macie iść grać w MedievalaWink Jeśli ktoś ma o takie stwierdzenia pretensje, to niech się zastanowi, dlaczego EEaW w ogóle wypaliło. Wypaliło dlatego, że niektórzy, tacy jak ja, odgórnie kierowali procesem tworzenia, a nie bawili się w zaspokajanie każdej zachcianki. Mam pewną wizję i się jej trzymam ; jak na razie sprawdza się ona świetnie.
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Rene
Pozwolę sobie tutaj przedstawić moje ogólne przemyślenia:

Myślę, że podstawowe EEaW powinno być jak najbardziej grywalne w rozgrywce wieloosobowej, przez co rozumiem wzajemne zbalansowanie frakcji i dopasowanie całej ery do najczęściej granych map wesnothowych, oczywiście z zachowaniem swoistej oryginalności tego dodatku.

Co do "EEaW +" myślę, że z założenia będzie słabo grywalny na mp, więc od razu proponowałbym robić pojedyńcze scenariusze survivalove w stylu mapy "A new land"
Edytowane przez Rene dnia 28-08-2011 11:54
 
peroox
Też tak sądzę i dobrze było by, gdyby zacząć od tego na podobnych zasadach co w tym scenariuszu.

Jednak przyjemnie było by gracz mp toczyć boje na większej mapce fortyfikując sobie miejsce króla, przed jakąkolwiek kontrą.

Nie wiem jaka jest myśl naszego wspaniałego, głównego twórcy EEaW, ale można było by zwiększyć role chłopów. Np. Te nacje co mają chłopów mogły by budować folwarki(wioski+ pola dookoła) i gdy chłopi będą na nich stać będą zarabiać dodatkową kasę, a frakcje bez chłopów manufaktury(nie mam do nich pomysłu) także dających kasę, gdy robotnik będzie stał na budynku.

Wiadomo. Kasa napędza wojnę. Tu można było by podejść do tego bardziej strategicznie. Jak rozdysponować środki na walkę, a rozbudowę zaplecza gospodarczego.

Można było by dorzucić jeszcze kilka bajerów(bo ja wiem- badania?).

Jak wypali scenariusz i będzie na niego zainteresowanie to można zrobić Erę +
Edytowane przez peroox dnia 01-09-2011 22:03
 
Sagez
Medie, medie, Medievaaal czeka na CięPfft

Refren:
EEaW ma być proste, EEaW ma być fajne
Jak się nie podoba
To idź grać w Medievaaala
Albo moda zrób, tarapambampam!


PS Ja nikogo nie lekceważę, ale niektóre pomysły kłócą się z założeniami. EEAW TO WALKA A NIE EKONOMIA! <brawa>
Edytowane przez Sagez dnia 01-09-2011 22:36
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Elensefar
Ale z tymi chłopami to dobry pomysł, ale nie będą nic budowali, tylko po prostu jak chłop stoi w wiosce to ta wioska daje o 1 więcej dochodu, a jak z niej zejdzie to będzie dawać normalnie.

"Głupota ludzka jest jak wyobraźnia- nie zna granic"

Elensefar
 
peroox
Sagez. Tu liczy się twoje zdanie na ten temat. Ja podsunąłem pomysł, ty go możesz wykorzystać i tylko dodać napis w napisach końcowych:_).

Nie pasuje do twojego konceptu. Nie musi być. Rozumiem walkę. Ale czy nie piękniej zobaczyć hordę Turków na elitarne(z badaniami) jednostki Polski, gdy toczą zacięte boje?
 
Sagez
Nie myślę w abstrakcyjnych kategoriach piękne/niepiękne. EEaW to nie jest wór do którego się wrzuca same świetne pomysły, a biedni graficy i programiści to nie są magiczne dżinny spełniające życzenia.
Prawda jest taka, że BfW niemożebnie ssie jeśli chodzi o budowanie/ zmianę terenu podczas gry, trzeba się męczyć z mozolnym klikaniem prawym, otwieraniem X okienek, często gra się przy tym wiesza, zajmuje to mnóstwo czasu, jest nieprzejrzyste. Zagrajcie w Medievala albo Modern Combat, budowanie waszych cholernych domków po prostu jest nudne, nudne, nudne! Prawie żadnej gry nie dogracie do końca nawet z dobrymi graczami, o noobach nie wspominając. To po prostu beznadziejne i się nie sprawdza!

EEaW ma być dynamiczne, 12 latkowie niech lecą grać w minecrafta, bo battle for wesnoth nie jest do budowy obiektów na mapie. Nie ta gra, a EEaW nie jest tą erą. Co jeszcze chcielibyście? Elementy CS i Tibii w EEaW?Smile Dawać, ja się uśmiechnę.

Edycja: z racji roku szkolnego poważne prace nad EEaW pewnie staną, więc pierwsze wersje EEaW + będą za 10 miesięcy. Należy uzbroić się w cierpliwość. Co raczej na pewno będzie, to: strzelanie przez heksy, stawianie fortyfikacji, trochę zmian w okrętach oraz liczniejsze mniejsze zmiany.
Edytowane przez Sagez dnia 03-09-2011 12:12
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
kalfat
Skoro EEaW+ ma zacząć funkcjonować to ja podzielę się moim pomysłem. Otóż według mnie przydałaby się jednostka która ma możliwość rekrutowania kolejnych jednostek w zamkach. Na bardzo dużych mapach moim skromnym zdaniem urozmaiciłoby to rozgrywkę i uniknęłoby to żmudnym wędrówkom fal jednostek.
D Y E D M Λ G E N T Λ
 
Sagez
Tak, to świetny pomysł. Przypomniałeś mi że chcieliśmy zrobić to tak, że będą jednostki mogące rekrutować inne jednostki... tyle tylko, że to się będzie robiło skomplikowane. U Szwedów i Austriaków mogliby to robić oficerowie, ale co z innymi nacjami? No i co, oficer piechoty rekrutujący kawalerię? Dziwne.
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
jozio
To by się rzeczywiście przydało. Czasami zdarza się, że na linii frontu jest zamek z twierdzą, całkowicie zajęty, ale nie można tam przemieścić króla z dwóch powodów - zajmie to kilka tur - brak świeżych jednostek może się negatywnie odbić na froncie - i zawsze linia frontu może zostać przełamana a wtedy król jest od razu odsłonięty, bez czasu na wymyślenie planu ratunkowego. Z drugiej strony, złoto szybciej by się kończyło, albo (przy dużych dochodach z wiosek i dużym złocie) przebicie się przez front na którym jest zamek z twierdzą byłoby dość trudne.
A co do jednostek rekrutujących i rekrutacji - można przecież dać możliwość rekrutacji piechoty oficerowi na wyższym poziomie, i możliwość rekrutacji kawalerii jakiemuś wysokiemu poziomowi kawalerzysty (np. zrobić na końcu drzewka rozwoju 2 ścieżki - pierwsza normalna, a druga z jednostką słabszą od tej pierwszej, ale mogącą rekrutować. Podobnie można zrobić z oficerami piechoty, żeby trzeba było wybierać).
 
Elensefar
Z rekrutowaniem przez jednostki można zrobić tak, że każda frakcja będzie miała do rekrutacji 1 lvl jednostki (nie rekrutujący) i 2 lvl, droższy, ale mogący rekrutować (przykład: kozak (nie rekrutuje)->Ataman(rekrutuje, może awansować z kozaka, lub zostać zrekrutowany za drogą cenę, ponieważ umie rekrutować). Oficerom piechoty po prostu ewentualnie można zmienić nazwy na po prostu Oficer i już się nie będzie dziwić, że oficer piechoty rekrutuje kawalerie.
Moje pomysły jednostek rekrutujący:
Austriacy-Oficer
Kozacy-Ataman
Polacy-Hetman Polny
Rosjanie-Bojar/Ataman/Wojewoda (?)(Najprawdopodobniej Bojar, bo w końcu on awansuje na Księcia)
Szwedzi-Oficer
Tatarzy-Tatarski Murza
Turcy-Janissary Aga
Oczywiście dla dalszych awansów tych jednostek również będzie możliwość rekrutacji (Dla Oficera będzie tylko dla Austriackiego/Szwedzkiego Generała, dla innych jego awansów już nie). Ceny dla rekrutacji od razu jednostek rekrutujących wymyślcie sami. Smile Tylko potrzeba by kogoś dla 1 poziomu jednostek, które mogą rekrutować, a nie mają swojego pierwszego poziomu.

Dodatkowo Dowódcy Chłopów u Rosjan mogli by rekrutować Chłopów Ruskich, a Generałowie Kawalerii u Austriaków rekrutowaliby tylko kawalerie,a szwedzcy Generałowie Artylerii również armaty (ew. u Austriaków też u Mistrza Artylerii też rekrutowanie, ale mistrz to raczej nie rekrutuje, tylko jest "Miszczem"Wink.

A wracając do tematu z robotnikami to najlepiej by było, jakby nie mogli atakować w ogóle, nawet młotkiem.
Edytowane przez Elensefar dnia 18-07-2012 00:51

"Głupota ludzka jest jak wyobraźnia- nie zna granic"

Elensefar
 
Sagez
Dobre pomysły, Elensefar. Napiszę tylko o ataku robotników - jakiś musi być, może to być 1-1, podobno jak jednostka nie ma w ogóle ataku to gra może scrashować. Wolę nie ryzykować, a mały atak nie sprawi, że ktoś będzie wygrywał gry robotnikami.

W moim zamyśle robotnik każdej nacji będzie miał poziom 0, 20 hp, 5 punktów ruchu i będzie do kupienia za 5 sztuk złota. Za pieniądze będzie wznosił forty/zamki/mosty itp. Ale pamiętajcie, eeaw to nie będzie kolejny nieudany symulator budowania, stąd wysoka cena robotnika i stosunkowo wysokie ceny struktur (heks fort planuję dać za 3 golda!Shock)
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Elensefar
Atak młotkiem powinien być przynajmniej 4-1, bo tak dostać takim młotkiem w głowę to raczej trochę boli.

"Głupota ludzka jest jak wyobraźnia- nie zna granic"

Elensefar
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.32
8,164,899 unikalne wizyty