Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Szwedzi
vul6
Główni technologowie w naszej erze. Będą mieć na pewno niezwykle silne armaty (z co najmniej 2 typami ataku), wspaniałych strzelców, nieco włóczników. Do tego frakcja powinna mieć IMO niesamowicie mocne, drogie i silne okręty wojenne (które jednak będą też wolne). Jednostki będą prawdopodobnie najdroższe, ale jak hukną to już z grubej rury Grin
 
Sagez
Jakoś mnie tak z rana natchnęło, to i napisałem projekty statów dla strzelców, włóczników oraz kadry oficerskiej... armaty, rajtarię, galeony, medyków, galeony i co tam jeszcze ma być zostawiam Vulowi i WamWink
Aha, poniższe jednostki powinny mieć częściowe pancerze, czyli dość niezłe odporności.
Mam nadzieję, że przypadną Wam do gustuSmile


Strzelec ( 1 ) Shooter
30 hp, 5 ruchu, 19 złota
4 - 2 rapier
22 - 1 muszkiet

Muszkieter ( 2 ) Musketeer
40 hp, 5 ruchu
6 - 2 rapier
30 - 1 muszkiet ( strzelec wyborowy )

Pułkownik muszkieterów ( 3 ) Musketeer Colonel
55 hp, 5 ruchu, dowodzenie
8 - 2 rapier
40 - 1 muszkiet (strzelec wyborowy)

Poborowy ( 1 ) Recruit
35 hp, 5 ruchu, 23 złota
5 - 2 rapier
30 - 1 pika ( pierwszy cios )

Pikinier ( 2 ) Pikeman
50 hp, 5 ruchu
7 - 2 rapier
35 - 1 pika ( pierwszy cios )

Ciężki pikinier ( 3 ) Armoured Pikeman
65 hp, 5 ruchu
9 - 2 rapier
40 - 1 pika ( pierwszy cios )

Oficer piechoty ( 2 ) Infantry officer
55 hp, dowodzenie, 5 ruchu, 27 złota
9 - 3 rapier
10 - 2 partyzana ( taka włócznia )
15 - 1 pistolet ( strzelec wyborowy )

Szwedzki generał ( 3 ) Swedish general
70 hp, dowodzenie, 7 ruchu ( na koniu )
10 - 4 rapier
12 - 2 partyzana
22 - 1 pistolet ( strzelec wyborowy )
Edytowane przez Sagez dnia 21-05-2009 13:49
 
vul6
Ok, to jedziemy z tematem:
Muszkieter - IMO powinien być najpierw strzelcem, potem muszkieterem i na końcu pułkownikiem muszkieterów - ta najbardziej ogólna nazwa powinna być dla 1 leveli.

Reszta chyba git będzie.

Okręt Liniowy (Ship-of-the-line) - potężny, piękny dwumasztowiec. 2 Armaty na burcie.
Lvl 1: koszt 30 złota, ruchu 5 pól w wodzie.
20-2 Armata, obuchowa

Level 2: Galeon Galleon
25-2 armata, taran 10-1, obuchowa, spowalnia

Level 3: Okręt wojenny Battleship
30-2 armata, taran 15-1, spowalnia, umiejętność strach (osłabia wrogie jednostki o 15%)

Szpital polowy Field Hospital - IMO powinien być identyczny jak u Polaków

Ratownik Level 1 Rescuer
5-2 rapier, leczy +6
Szwedzki medyk level 2: Swedish Medic
7-2 rapier, leczy +8
Chirurg level 3: Surgeon
8-3 rapier, leczy +10

(średnio mi to wyszło, zda się trochę poprawek)

Inferno8 - dawaj z armatą, zaklepałeś sobie to na co czekasz Grin Jeśli to co już mamy będzie ok, + ta armata to Szwedzi z grubsza załatwieni
Edytowane przez Sagez dnia 16-05-2009 18:15
 
Sagez
Racja, ładne staty... oprócz armatek ( może dwa rodzaje, tak jak chciał inferno? ) zostali jeszcze rajtarzy. Nie mają muszkietów, bo ich raczej nie używali - za to mają fajowe pistoletyPfft Aha, obniżyłem cenę Poborowego do 23 z 25.Oto rajtaria :

Rajtar ( 1 ) Reiter
45 hp, 6 ruchu, 25 złota . Ma niezłą zbroję( odporności ) i ogólnie jest twardy.
8 - 3 rapier
15 - 2 pistolety

Ciężki Rajtar ( 2 ) Heavy Reiter
55 hp, 6 ruchu
10 - 3 rapier
18 - 2 pistolety ( strzelec wyborowy )

Królewski Rajtar ( 3 ) Royal Reiter
65 hp, 6 ruchu
12 - 4 rapier
20 - 2 pistolety ( strzelec wyborowy )
Edytowane przez Sagez dnia 16-05-2009 18:16
 
inferno8
Armaty:

Proponuję dwa możliwe do rekrutacji typy:
1.Małe działa bitewne - niska siła ognia, jednak posiadają załogę, która uzbrojona jest w rapiery i muszkiety zdolne ranić z bliska jak i daleka, kiedy atak głównym działem jest niemożliwy. Wadą są małe w porównaniu do kolubryn obrażenia.
2.Kolubryny oblężnicze - najpotężniejsza broń w erze. Działa tego typu przeznaczone są do niszczenia całych budowli jednym strzałem, tak więc mają olbrzymią moc i spory obszar rażenia - tak duży, że uniknięcie eksplozji (nawet jeśli załoga chybi o kilkanaście metrów) jest praktycznie niemożliwe - duża szansa trafienia celu. Wady: powolne, niezwykle podatne na ogień, brak załogi odpowiedzialnej za obronę działa, wysoki koszt. Zalety: przy trafieniu prawie zawsze zabija.

1. Armata (lvl1) Cannon
Wzorowana na armatce polskiej, drobne zmiany: armatkę obsługuje dwóch ludzi, dochodzi atak dystansowy muszkietem, który można użyć do ataku, zamiast głównego działa.
HP: 38
MP:4
Ataki:
rapier: 5-2 wręcz (sieczny)
muszkiet: 20-1 na odległość (kłujący) (strzelec wyborowy)
działo: 28-1 na odległość (obuchowy) (no-counter)

Armata bitewna (lvl2) Battle cannon
HP:50
MP:4
Ataki:
rapier: 7-3 wręcz (sieczny)
muszkiet: 20-2 na odległość (kłujący) (strzelec wyborowy)
działo: 38-1 na odległość (obuchowy) (strzelec wyborowy)

2.Działo oblężnicze (lvl2) - tak, tylko poziom 2. Siege cannon
Załoga jest zajęta działem, nie mają czasu na obronę. Mimo to działo jest bardzo wytrzymałe.
HP: 65
MP: 4 - z początku jest szybkie, bo jeszcze lekkie
Ataki:
działo: 45 na odległość (ogień) (magiczny, a technicznie 75% szansy na trafienie)

Kolubryna Królewska (lvl3) Royal culverin
Prawdziwa potęga Szwedów:
HP: 90
MP:3 - wiem, to niezgodne z RIPLIB, ale balansuje jednostkę
Ataki:
działo królewskie: 80-1 na odległość (ogień)(fala uderzeniowa - 80% szansy na trafienie)

To wszystko. Czekam na komentarze i jeszcze jedno: wydaje mi się, że muszkiety zadają za dużo obrażeń. To samo dotyczy moich muszkietów powyżej. Może obniżylibyśmy do 20-22?
Edytowane przez Sagez dnia 16-05-2009 18:19
 
Sagez
Hmm... obniżyć to można, ale przychylałbym się do obniżenia tylko Szwedom muszkieterom na levelu 2 i 3. Bo jednak broń palna jest coraz lepsza i gro¼niejsza. Obniżyłem nieco atak Strzelcowi i Pułkownikowi - teraz lepiej? Wink Rajtarów też nieco zmieniłem - żeby muszkieterów ( po osłabieniu ataku kosztują 19 ) też się opłacało robić.
Aha, bardzo mi przypadły do gustu te armatki Smile
Edytowane przez Sagez dnia 29-09-2008 15:35
 
inferno8
Ok. Teraz może być. Dzięki.Wink
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.09
8,312,993 unikalne wizyty