Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Turcy
vul6
Frakcja muzułmańska. Byli potęgą, masa wojska, masa broni, ale technologicznie zacofani. Mniej krwiożerczy, ale bardziej ucywilizowani i zdyscyplinowani od Tatarów.

Afrykański niewolnik ( African slave ) - Turcja miała wtedy masę posiadłości w Afryce, nie wiem czy faktycznie w ich wojskach służyli niewolnicy stamtąd ale na logikę wydaje mi się to niemal oczywiste

0 lvl: 10 złota, 20 hp, długi nóż 4-3

1 lvl: Mamluk ( Mamluk ), bułat (scimitar) 8-2, sieczna, łuk 3-3

2 ścieżki:
a) Lvl 2: Konny Mamluk ( Mounted Mamluk ) bułat (scimitar) 8-3, łuk 4-3, buława 4-4, obuchowa

Lvl 3: Wielki Mamluk Wołoski Grand Vlach Mamluk
Koń, bułat (scimitar) 9-4, łuk 5-3, buława 6-4

b) Level 2: pieszy Mamluk (Pedestrian Mamluk )bułat (scimitar) 9-3, łuk 5-3, topór 19-1

Level 3: Wielki Mamluk Egipski bułat (scimitar) 10-4, łuk 6-4, topór 21-2
Grand Egyptian Mamluk

Level 1 - Janczar Janissary
broń sieczna jatagan 6-4 (coś ala krótka szabla), dzida 9-1
2 ścieżki:
a)
Level 2 - Dej Dey
broń sieczna jatagan 7-4, dzida 10-1, muszkiet 20-1, dowodzenie
Level 3 - Wielki Dej Grand Dey
broń sieczna jatagan 8-4, dzida 10-1, muszkiet 25-1, dowodzenie
b) Janczarski Fanatyk Janissary Fanatic
broń sieczna jatagan 6-4, szał fanatyzmu religijnego czyli berserker, dzida 15-1

3. Spahis level 1: Sipahi
ciężka jazda konna. Spisa - kłująca, krótka kopia. 12-2 szarża. Szabla, wręcz sieczna, 7-2.

Level 2: Bej Sipahi Bey
Spisa, 15-2, szabla, 8-3, łuk 4-3

Level 3: Bołuk Boluk
spisa, 20-2, szabla 9-3, łuk 7-3

4.Akinij level 1: Akinij
bułat 6-3, łuk 3-3 Konny zwiadowca, coś ala tatar

Level 2:
Akinij zwiadowca Akinij scout
bułat 7-4, łuk 4-4

5.Level 1: Fusta - lekka galera turecka, 1 żagiel, ok. 20m długości (czyli tak 2-3 razy mniejsza niż ten Szwedzki Okręt). Napędzana wiosłami.
Fusta
Działo (armatka) 20-1

Level 2: Galeota - półgalera, 2 żagle, nieco większa od Fusty, takoż wiosła
Galiot
Działo 30-1
Taran 5-1 spowalnia

Level 3: Galera Galley

Działo 35-1
Taran 10-1 spowalnia
Palba muszkietów 6-6

6.Szpital polowy (jak u Polaków i Szwedów) Field hospital

7.Armata ( 1 ) Cannon
35 hp, 4 ruchu
25 - 1 na odległość ( obuchowy ) ( no counter)


Ciężka armata ( 2 ) Heavy cannon
55 hp, 4 ruchu
40 - 1 na odległość ( obuchowa ) ( no counter )

8.Chorąży proroka Standard bearer of Prophet
lvl 2 duże cory, bułat 8-3, dowodzenie 25%, wrogie jednostki mają 15% strach
Grand Standard bearer of Prophet
lvl 3 wielki chorąży proroka wszystko j.w. bułat 11-3 wrogowie 25% strach
Edytowane przez Sagez dnia 19-05-2009 21:24
 
Dragon_Warrior

Level 3: Wielki Mamluk Egipski bułat (scimitar) 10-4, łuk 6-4, topór 9-3

topór do rzucania czy wręcz ? bo wrecz to juz druga broń sieczna a rzucany ... to duzo by tych toporów miał ;p
 
vul6
Zmieniłem to trochę, teraz topór jest znacznie silniejszy, więc może się okazać że przyda się w pewnych sytuacjach, tylko nie wiem czy nie pzresadziłem z przypakowaniem. Teraz już sobie idę ale jutro zapodam coś ze statkami tureckimi.
 
Dragon_Warrior
chciałem pomarudzić ze janczarzy mieli słynne łuki ale wikipedai podaje ze faktycznie od ok 1600 zmamienili je na muszkiety (idioci Wink ) ...

tej dzidy tylko nie rozumiem 1x10 ? gdzie tu konkurencja z pozostałymi atakami ? niby ja historycznie mieli ... ale co z nia zrobic pozytecznego Wink

btw - te ich przygrywki bojowe moznaby jako jakis skil dodać ... bonus dla sasiadujacych jednstek albo strach na przeciwnika ? jakies kumulatywne -10% do obrazen czy resa ... im wiecej takich 'dudniacych' janczarow tym gorzej dla przeciwnika
Edytowane przez Dragon_Warrior dnia 28-09-2008 02:19
 
inferno8
Chciałbym dostać jakiś układ taktyczny jednostek tzn. jakiego rodzaju są tam jednostki i w jaki sposób się wspierają. Te nazwy nic mi nie mówią. Może mi ktoś poopisywać te wojska? Nie jestem specem w tej dziedziniePfft
 
vul6
inferno8 - z Tobą to do ładu nie dojdę. Najpierw ogłaszasz się umysłem ścisłym, a potem skamlesz że chcesz opisów :D

Proszę bardzo - Mamluk - niewolnik czerkieski, gruziński, kipczacki lub turecki. "Armia mamelucka była bardzo dobrze wyszkolona i zdyscyplinowana i przez wielu znawców uważana jest za jedną z najlepszych formacji zbrojnych w historii. Mamelukowie odnosili wiele zwycięstw nad krzyżowcami i nawet nad postrachem ówczesnego świata, Mongołami."

Janczarzy - "doborowe oddziały piechoty tureckiej stanowiące trzon wojsk Imperium Osmańskiego od XV do XIX wieku. (...) co piąty chłopiec chrześcijański pochwycony do niewoli w czasie wypraw wojennych, a także wzięty przymusowo z ziem podbitych przez Turków, był oddawany na wychowanie muzułmanom, którzy mieli obowiązek ukształtować w nim takie cechy, jak fanatyzm religijny, ślepe posłuszeństwo i przywiązanie do Turcji[potrzebne ¼ródło]. Przymusowo przechodzili również na islam. Byli oni hartowani fizycznie i uczeni sztuki wojennej."

Akinij - "Lekka jazda i początkowo główna siła imperium, której zadaniem był zwiad,wypady łupieżcze oraz patrolowanie granic. Uzbrojeni byli i walczyli w stylu, który można w uproszczeniu nazwać "tatarskim". Odegrali znaczną rolę w początkach imperium potem ich rola znacznie spadła."

Spahia - "feudalne oddziały nieregularnej jazdy tureckiej za czasów imperium osmańskiego. Spahisi byli tureckimi odpowiednikami europejskiego rycerstwa. Zwani byli także timariotami, jako lennicy niewielkich posiadłości ziemskich zwanych "timar". Po raz pierwszy zorganizowane ok. 1326 roku. Od XVI wieku stopniowo tracili na znaczeniu. Do służby wojskowej w kampaniach sułtana powoływani byli przez sandżakbeja - lokalnych namiestników, odpowiadających przed bejlerbejami.

Formacja ta tworzyła wraz z janczarami trzon tureckiej armii. Spahisi stanowili ciężką jazdę, stacjonującą na europejskich granicach sułtanatu tureckiego. Byli znakomicie wyszkoleni w działaniach bojowych i je¼dzie konnej, a także w walce wręcz. ¯ołnierce poświęcone było całe ich życie. Byli swoistą kastą wojowników, do pewnego stopnia porównywalną z europejskim rycerstwem. Spahisi byli wyposażeni w różnorodne uzbrojenie m.in. kaftan z kolczugi lub zbroję perską typu "cztery zwierciadła", parę karwaszy, tarczę typu kałkan, łuk refleksyjny, krótką spisę, szablę, arkan, misiurkę lub szyszak perski."
 
Serpent
Niezłe Grin ciekawie to wygląda. Chyba jak ta era wyjdzie to będę grać turkami tylkoWink
---

Serpent tu był!
 
inferno8
vul6 napisał/a:
inferno8 - z Tobą to do ładu nie dojdę. Najpierw ogłaszasz się umysłem ścisłym, a potem skamlesz że chcesz opisów Grin
Skąd do jasnej ciasnej mam wiedzieć co się czai pod tymi nazwami?! Owszem, porobiłeś "parę" kilkuwyrazowych opisów na samym początku, ale to było dla mnie za mało. Jeśli chcesz liczyć na moją pomoc, to też musisz mi ją ułatwić. Teraz już mniej więcej łapię o co chodzi i mam ogólny koncept historyczny i kompozycyjny. Dziękuję bardzo.
Edytowane przez inferno8 dnia 29-09-2008 17:09
 
vul6
Nie ma za co, żartowałem, jakbyś czegoś nie wiedział to śmiało pisz Pfft
Serpent napisał/a:
Niezłe Grin ciekawie to wygląda. Chyba jak ta era wyjdzie to będę grać turkami tylkoWink


Cieszę się że już zyskali sobie fanów Grin martwiłem się czy ludzie nie będą mieli chrapki tylko na Polaków, Szwedów i Kozaków, ale jeśli Turcy nam dobrze wyjdą, Tatarzy będą mieli taki unikalny charakter jak na to wygląda to powinno być dobrze.
Edytowane przez vul6 dnia 29-09-2008 17:17
 
Gotai
Wszystko dobre. A co do spisu jednostek- pierwsza to chyba "mameluk", a nie "mamluk".
¯ycie to nie je bajka , to je bitwa !
 
Sagez
Turkom brakuje armat i jakiegoś chorążego, ale on na pó¼niej. Armaty robiłem jako słabsze od szwedzkich i nie posiadające ataku wręcz ( nawet w obronie! ). Tanie i dość gro¼ne, ale jeśli wjadą w bagno lub śnieg i zostaną zaatakowane - powinny szybko zostać zniszczone ( czyli bezbronne na kilku terenach ). W przyszłości będzie z nimi mało roboty, chyba tylko animacja jednego ataku Wink
Nazwy mogą być?


Armata ( 1 )
35 hp, 4 ruchu, 24 złota
25 - 1 na odległość ( obuchowy ) ( no counter)


Ciężka armata ( 2 )
55 hp, 4 ruchu
40 - 1 na odległość ( obuchowa ) ( no counter )



Liczę na komentarze, sugestie, poprawki Smile
Edytowane przez Sagez dnia 03-05-2009 13:34
 
inferno8
Ja z armatami bym uważał. To Szwedzi powinni wieść prym w tej kwestii. Turków zrobiłbym jako frakcję, która powinna opierać się na kilku mocnych jednostkach, przy wsparciu lekkich oddziałów. Armaty wolałbym ograniczyć tylko do jednego rodzaju, łącząc cechy obu wyżej wymienionych.
 
Sagez
Teraz dobrze? Usunąłem ceny, bo armaty pierwotnie miały być droższe (19 - 22 złota jakoś chyba ).
 
vul6
armaty mogą być takie jak dałeś, z tym że musimy uważać bo są w sumie trochę silniejsze od polskich, więc cena też powinna być adekwatna
 
Sagez
Właśnie nie wiem czy cena naszej armaty ( ok. 22) jest aktualna. Jeśli tak, to niech tureckie mają około 24. Może być? Trzeba pamiętać, że tureckie nie bronią się wręcz.
 
inferno8
Może być te 24. W razie czego będziemy sprawdzać jak to będzie w praktyce.
 
Poliuks
Jak rozumiem, dzida u janczarów służy do walki wręcz (piszę opis)?
 
vul6
owszem Pfft
 
Sylar
Cześć! Chyba piszę w dobrym temacie?
EEaW jako projekt ogólnie jest bardzo interesujący, ale zauważyłem, że Turcy ubolewają graficznie (poniekąd) i statystycznie. A jest to moja ulubiona frakcja, więc trochę nad tym popracowałem. Zacznijmy od Janczara- po co tej jednostce na plecach kołczan i łuk? Przecież i tak go nie używa Wink
obrazek skasowany
No i zmieniłem czapkę złotą na białą (chustę). Na pierwszym poziomie wydaje mi się bardziej odpowiednia.

Zauważyłem też, że dodaliście nową jednostkę. Janczar strzelec- w sumie Janczarzy raczej się nie dzielili specjalnie na strzelców i włóczników, z tego, co wiem. Ale jest to nawet ciekawe zastosowanie i urozmaicenie. Zrobiłem wstępną grafikę pierwszego poziomu:
obrazek skasowany
I tak! Dobrze widzicie sztylet. A dokładnie kindżał, bo nimi również posługiwali się Janczarzy... Cholernie dużo broni jak na jednego żołnierza, dla tego taki podział nabrałby jeszcze większego sensu dla EEaW w tle historii. Proponowałbym jakieś skromne obrażenia kindżału, chociażby to 4/5-2.
I całokształt Janczarów. Ponoć byli wybitnymi piechurami, świetnie maszerowali. Dla tego Wnoszę o to, żeby dać im 6 szybkości, lub +10 coverów w każdym terenie. Inną opcja jest lepszy cover chociaż na płaskim i 1 punkt ruchu mniej w każdym innym terenie (do przejścia oczywiście).

No i wreszcie Mameluk! On graficznie najbardziej razi (pomijając od pasa w dół). Jak mu się przyjrzałem, to wygląda, jak jakiś zlepek różnych jednostek. Dodać hełm niczym magneto ,i super awans mulat (niewolnik lvl 0) na czarnego murzynka w postaci kolejnych poziomów mameluka. Rozumiem, że słońce może wpłynąć na karnację, ale bez przesady Wink No więc ja zrobiłem na razie coś takiego:
obrazek skasowany

O ile projekty się wam spodobają, postaram się je uzupełnić (kolejne poziomy).
Edytowane przez AxeFighter dnia 09-11-2014 12:17
 
Heedal
Sprawdziłem, że janczarzy raczej mieli długie czapy. Może zrób im przy awansie.
Twój mameluk na serio przypomina prawdziwego mameluka Wink.
www.wesnoth.com.pl/img/syg3.jpg
Twórca Ery Po Upadku (Prace wstrzymane)
Twórca linii nanokombinezonu

Saurians forever!
Nick na Steam/Uplay/Origin: Heedal
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.27
9,952,308 unikalne wizyty