Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Rai
inferno8
Przedstawiam Wam charakterystykę frakcji Rai, abyście mogli dowiedzieć się, co otrzymają w następnych wersjach Infinity. Poza tym w tym temacie możecie zgłaszać propozycje na jednostki, budynki, bronie technologie i umiejętności. Najlepsze pomysły znajdą się w grze.

CHARAKTERYSTYKA RAI:
Raiowie to kosmiczni artyści i filozofowie. Ich cywilizacja jest niezwykle zaawansowana technologicznie - teleportacja czy podróż w czasie to dla nich bułka z masłem. Ich budowle oraz pojazdy to prawdziwe nafaszerowane technologią dzieła sztuki, jednak nie są zbyt skuteczne w boju. Nadrabiają za to specjalnymi zdolnościami.

Głównym centrum dowodzenia Rai jest Piramida - potężny statek-budynek, w którym prowadzi się badania naukowe oraz wydaje rozkazy. Utrata Piramidy oznacza przegraną Rai.

BUDOWANIE:
Raiowie zaczynają z Piramidą, która może budować w swoim pobliżu 'Proby' - malutkie pojazdy, które potrafią zamieniać się w budynki. W ten sposób możesz stawiać budynki gdzie chcesz, pod warunkiem, że Twój 'Probe' tam doleci.

WYDOBYCIE:

Cywilizacja Rai brzydzi się kopaniem dołów, dlatego wymyślili Kopalnie Warpowe - które tworzą surowce z niczego. Oznacza to, że Rai są niezależni w kwestii surowcowej i nie muszą bić się o złoża. Wystarczy, że zbudują sobie kilka takich kopalń.

BADANIA:

Raiowie potrafią odblokować nowe umiejętności, bronie, jednostki i budowle poprzez badania naukowe. Badania prowadzone są w Piramidzie, która produkuje 4 pkt. nauki co turę. Każda technologia wymaga określonej ilości punktów do zakończenia badań. Aby przyspieszyc badania, dookola Piramidy można zbudować Biblioteki, które zapewniają dodatkowy punkt nauki.

##################

JEDNOSTKI:
Jednostki Rai są lekkie, latają/lewitują nad powierzchnią, posiadają cienki pancerz, ale za to mają sporą odporność na obrażenia termiczne (pole siłowe) oraz posiadają zdolność regeneracji. Ich bronie to m.in. działka solarne, strzelające skumulowanymi wiązkami światła, bronie elektromagnetyczne, zakłócające/spowalniające pojazdy wroga oraz bronie soniczne, rozsadzające przeciwników falami dźwiękowymi. Część pojazdów Rai potrafi atakować przeciwników dookoła siebie, emitując różne fale uderzeniowe.

BUDYNKI:
Budynki Rai są słabo opancerzone, poza Piramidą. Posiadają jednak zdolność regeneracji zaś poprzez odpowiednie badania naukowe można wyposażyć je w pola siłowe, zwiększające odporność na określone rodzaje ataków (tego jeszcze nie ma).

TECHNOLOGIE:

Raiowie słyną z nietypowych technologii, które niekoniecznie przydają się w walce. Ich badania naukowe głównie wykorzystywane są do celów pokojowych/obronnych, jednak można je zastosować również podczas wojny. Przykładem mogą być technologie teleportacji, pól siłowych, podróży w czasie, terraformingu, modyfikacji klimatu planety.

##################

Teraz przedstawię Wam moje propozycje nowych rzeczy dla Rai, które prawdopodobnie znajdą się w kolejnych wersjach Infinity (możecie zgłaszać swoje propozycje):

Jednostki:

- Terraformer - ciężki pojazd cywilny, zdolny do przekształcania terenu pod sobą. Może tworzyć pagórki, góry, lasy, trawę, wodę - za kasę. Raiowie mogliby go wykorzystywać do tworzenia naturalnych formacji obronnych, łańcuchów górskich, fos itp.

- Złota Stocznia - potężny pojazd latający, wyposażony w generator warpowy jednostek. Jest to nic innego jak latająca fabryka.

- Hakeros - pojazd zdolny do przejmowania kontroli nad innymi oraz wyposażony w miotacz elektromagnetyczny, wyłączający jednostki wroga na 1 turę.


Budynki:

- Solar - potężna broń snajperska. Jest to wieżyczka solarna, która w dzień gromadzi energię słoneczną, a w nocy wystrzeliwuje strumień skompresowanego światła w pojedynczy cel. Solar posiada tylko 1 strzał na noc i zdolny jest unicestwić każdą jednostkę jednym strzałem. Z budynkami radzi sobie gorzej, jednak kilka Solarów jest w stanie zdjąć dowolny średnio-opancerzony budynek, jak chociażby silos synaptyczny.

- Hiper-Fabryka - potężna fabryka zdolna budować największe pojazdy Rai oraz Proby.

- Wieża Chronosferyczna - jest to budynek, który potrafi tak jak Piramida teleportować jednostki.

- Centrum Kontroli Pogody - dzięki temu budynkowi Rai może zamienić teren walki na skute lodem równiny lub spalone słońcem piaszczyste wydmy, może również wywoływać potopy (uszkadzające pojazdy lądowe) i huragany (spowalniające jednostki latające).


Technologie:

- Technologia pól siłowych - stopniowe zwiększanie odporności budynków na określone obrażenia. Ostateczny poziom tej technologii zamienia Piramidę w Białą Piramidę zwiększając jej punkty życia o kilka tysięcy. W ten sposób Piramida nie musi obawiać się nawet dużych ataków jednak obrażenia wszystkich jednostek Rai ulegają zmniejszeniu o kilka punktów.

- Technologia zwiększania obrażeń - stopniowe zwiększanie obrażeń dla wszystkich jednostek (+1). Ostatni poziom tej umiejętności zamienia Piramidę w Czarną Piramidę, która poza faktem, że jest potężnie uzbrojona to posiada jeszcze możliwość budowy elitarnych czarnych myśliwców Rai - najsilniejszych jednostek latających. Wybór Czarnej Piramidy powoduje jednak, że wszystkie budynki Rai mają znacznie mniej hp.

Wybór jednej z Piramid uniemożliwia wybór drugiej. Można też w ogóle nie wybierać żadnej z tych "ostatecznych" technologii.

- Terraforming Budynków - budynki Rai zyskują zdolność modyfikacji przyległego terenu.

- Ulepszona regeneracja - budynki i jednostki regenerują więcej hp na turę

To na razie tyle.
Edytowane przez AxeFighter dnia 01-12-2014 21:09
 
kalfat
Bardzo podoba mi się koncept i ogólna estetyka tej rasy ponieważ przypomina mi moją ulubioną ze starcrafta ^^ mianowicie protossów. Więc z tego co zrozumiałem z opisu, Rai ma słabo się bić natomiast nadrabiać magicznymi sztuczkami. Więc może dodać psioniczną jednostkę która będzie mogła aktywować daną zdolność na określoną ilość tur podczas walki.
Na przykład:
*Wzmocnienie pancerza - zwiększa odporności sąsiadujących jednostek na określoną ilość tur
*Pole siłowe - blokuje dany heks w zasięgu jednostki na określoną ilość tur
*Leczenie - Jednorazowo leczy pojedynczą jednostkę

Ogólnie w erze brakuje mi jednostek powietrznych, jednak Rai powinna mieć specyficzny rodzaj tychże. Otóż według mnie powinien znajdować się statek powietrzny który ma możliwość
-albo maskować pobliskich sojuszników
-albo blokować wydobycie w kopalniach przeciwnika
Domyślnie taki statek powinien odblokowywać swoje umiejętności dopiero po ulepszeniu piramidy, normalnie może tylko atakować.
D Y E D M Λ G E N T Λ
 
inferno8
Więc z tego co zrozumiałem z opisu, Rai ma słabo się bić natomiast nadrabiać magicznymi sztuczkami. Więc może dodać psioniczną jednostkę która będzie mogła aktywować daną zdolność na określoną ilość tur podczas walki.
Na przykład:
*Wzmocnienie pancerza - zwiększa odporności sąsiadujących jednostek na określoną ilość tur
*Pole siłowe - blokuje dany heks w zasięgu jednostki na określoną ilość tur
*Leczenie - Jednorazowo leczy pojedynczą jednostkę
Dobrze zrozumiałeś. Domeną Rai powinny być właśnie takie jednostki "specjalne"/wsparcia. A tych głównych bojowych powinno być niewiele, ale za to mogłyby właśnie nadrabiać nietypowymi cechami.
Podoba mi się Twoja koncepcja jednostki z aktywowanymi bonusami, zdolnościami obszarowymi. Można by zrobić taki mobilny generator tarcz, zwiększający odporność jednostek w pobliżu, albo leczący jednorazowo na turę konkretną jednostkę, doprowadzając ją do stanu "nówki" Pfft

Otóż według mnie powinien znajdować się statek powietrzny który ma możliwość
-albo maskować pobliskich sojuszników
-albo blokować wydobycie w kopalniach przeciwnika
Domyślnie taki statek powinien odblokowywać swoje umiejętności dopiero po ulepszeniu piramidy, normalnie może tylko atakować.
Bardzo ciekawy pomysł. Maskowanie sojuszników będzie domeną 3. frakcji jednak blokowanie wydobycia, albo "jamming" (zakłócanie -> spowalnianie ) mechanicznych jednostek z pokładu takiego latającego pojazdu będzie ciekawym urozmaiceniem rozgrywki.
 
Richiter
Największa różnicą odróżniająca Rai od Protossów jest to że protossi nie są słabi Pfft. Pomysły Kalfat widzę że ze Starcraft'a zerżnięte Pfft.

A moją koncepcją było by aby Rai mieli jakąś wysoko rozwiniętą pod względem telepatycznym jednostkę Smile, coś jakby umiejętności typu odsuwanie jednostek z pomocą mocy psionicznych na ileś tam heksów. W końcu wyglądają na wysoce rozwiniętą starożytną rasę więc powinni moim zdaniem być w stanie używać umysłu jako broni.
images40.fotosik.pl/479/60c9049eacf8d030.jpg
 
inferno8
Największa różnicą odróżniająca Rai od Protossów jest to że protossi nie są słabi Pfft. Pomysły Kalfat widzę że ze Starcraft'a zerżnięte Pfft.

A moją koncepcją było by aby Rai mieli jakąś wysoko rozwiniętą pod względem telepatycznym jednostkę Smile, coś jakby umiejętności typu odsuwanie jednostek z pomocą mocy psionicznych na ileś tam heksów. W końcu wyglądają na wysoce rozwiniętą starożytną rasę więc powinni moim zdaniem być w stanie używać umysłu jako broni.
To nie mają być Protossi Pfft Rai to zupełnie co innego. Protossi byli strasznie poważni, a Rai to przewrażliwieni artyści Grin Poza tym Rai będą stylistycznie bardziej podchodzić pod starożytny Egipt i nie ma mowy o psionikach Pfft
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.34
7,966,192 unikalne wizyty