Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Darczyńcy
-> Kontakt
-> Galeria
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ucieczka Marbusa
 
Aktualnie online
-> Gości online: 2

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 2,200
-> Najnowszy użytkownik: Madi
 
Ankieta
Z jakiej wersji Battle for Wesnoth obecnie korzystasz na swoim komputerze?

Samodzielnej
Samodzielnej
29% [8 głosów]

Steam
Steam
71% [20 głosów]

Ogółem głosów: 28
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 05/05/2018 03:04

Archiwum ankiet
 
Linki















Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
Nawigacja
Artykuły » Polskie turnieje i dodatki do Battle for Wesnoth » Forgotten Legends - opis
Forgotten Legends - opis
Forgotten Legends 

 

1. Ogólny opis:
Forgotten Legends jest polskim dodatkiem do Battle for Wesnoth osadzonym w autorskim świecie fantasy, stworzonym dzięki wspólnym wysiłkom użytkowników wesnoth.com.pl. Można go pobrac z oficalnego serwera dodatków wersji 1.14. Na chwilę obecną era posiada sześć unikalnych frakcji (Piraci, Tubylcy, Krwawe Elfy, Amazonki, Altaris i Aban Diar). Grafiki do nich wykonał w większości Dingo, balans zaś zaprogramował Piko dzięki sugestiom innych użytkowników oraz własnym przemyśleniom. Jednostki posiadają skromne animacje oraz wiele unikalnych zdolności stworzonych specjalnie dla Forgotten Legends. Wiele osób włożyło w nią wiele swojego wolnego czasu oraz umiejętności i pasji, jest to wspólne dzieło użytkowników wesnoth.com.pl.


2. Historia:
Projekt został zapoczątkowany 16 lipca 2012 roku z inicjatywy Elektusa, który pragnął stworzyć kolejny wielki polski dodatek. On też wymyślił koncepcje trzech pierwszych frakcji: Piratów, Mrocznych Elfów (Które później przemianowano na Krwawe) oraz Amazonek. Projekt od razu zdobył zainteresowanie użytkowników, można ująć, że "połknęli oni haczyk". Krótko po rozpoczęciu prac dołączył świeżo zarejestrowany user o nicku Dingo, który jak się okazało był już średniozaawansowanym grafikiem. Zaoferował się on działaniach nad erą od strony wizualnej. Krótko później projekt wspomógł kolejny nowo zarejestrowany - Piko, który zabrał się za balans oraz w mniejszym stopniu za grafiki. Nie należy zapomnieć o pozostałych użytkownikach, którzy w większym lub mniejszym stopniu pomagali przy projekcie. By wymienić chociaż kilku z nich: Elensefar (główny twórca opisów dla jednostek), Jozio, Pe_em, AlanerPolska, AxeFighter, PuebloPL i wielu wielu innych o których należałoby wspomnieć. Era rozwijała się sukcesywnie, frakcja po frakcji,  było wiele pomysłów, rysowania grafik od nowa oraz wiele idei zrealizowanych i niezrealizowanych. Można było też zauważyć, że w okresie jesienno-zimowym aktywność twórców malała, zaś w czasie wiosny i szczególnie lata rosła. Z czasem Dingo urósł do rangi głównego grafika, zaś Piko głównego programisty. Pomiędzy tymi panami nie zawsze było zgodnie, nie obyło się bez zażartych dyskusji, ale zawsze dochodzono do konsensusu. Przed erą jeszcze wiele zmian, w tym nowe frakcje oraz kampania, ale mamy wszyscy nadzieję, że będą one zmierzać w dobrym kierunku. ;)

3. Tło fabularne:
Akcja dzieje się na Archipelagu, który jest miejscem konfliktu wszystkich frakcji. Niektóre z nich były na nim od zarania dziejów, inne przybyły dopiero niedawno. Sam Archipelag jest oddzielony od stałego lądu ze wszystkich stron ogromnym oceanem. Z powodu ograniczonej przestrzeni i nowych lokatorów stare konflikty podsycają się oraz tworzą się nowe...

4. Opis frakcji:

Piraci -frakcja złożona z neutralnych piratów, wśród których wyróżnia się żeglarzy, bukanierów, dzidomiotów oraz morskich zaklinaczy. Są tam też ich sojusznicy - neutralni ryboludzie, a także chaotyczne węże i potwory morskie - bestie oswojone rzez zaklinaczy władających magią wody. Piraci znają broń palną, frakcja bardzo dobra na mapach z dużą ilością wody.


Tubylcy - rdzenni mieszkańcy Archipelagu, oswojeni z dziką przyroda i potrafiący wykorzystać ją dla swoich celów. Sami tubylcy są neutralno-chaotyczni, wśród nich wyróżnia się bojowników, grasowników, mieszkańców i szamanów. Wspomagają ich neutralne jastrzębie oraz chaotyczne krokodyle. Najmniej cywilizowana frakcja, stawiająca ilość ponad jakość i dobrze radząca sobie w lesie.
Krwawe Elfy - zdemoralizowane elfy mieszkające wewnątrz wulkanu w centrum głównej wyspy. Trwają one w nieustannej wojnie z narodem Altaris. Ich żywiołem jest ogień. Same elfy są z natury chaotyczne, złe i przebiegłe. Wśród nich wyróżnia się kombatantów, magów ognia, mrocznych kuszników i łotrów. Ich niewolnikami są także chaotyczne minotaury. Chaotyczne wielkie gady oraz praworządne feniksy są bestiami oswojonymi przez krawawe elfy. Frakcja mocno ofensywna, braki w obronie nadrabiają minotaury, stronnictwo dobrze radzi sobie w jaskiniach.
Amazonki - lud wojowniczych kobiet oraz pół-kobiet. Walczą one zażarcie z Tubylcami. Żyją one w bliskim kontakcie z naturą. Wśród praworządno-neutralnych amazonek wyróżniamy jeźdźczynie tygrysów, nożowniczki, włóczniczki i łuczniczki. Razem z nimi żyją neutralne harpie oraz praworządne driady wraz z krwiożerczymi roślinkami. Frakcja stawiająca na ofensywę oraz przebiegłe sztuczki, dobrze radzi sobie w lesie.
Altaris - tajemniczy lud mieszkający w jaskiniach na wyspach archipelagu. Toczy on wojnę z Krwawymi elfami. Domeną frakcji jest kamień oraz magia w czystej postaci. Wśród tego praworządnego ludu można wyróżnić braci miecza, jeźdźców pegazów, kuglarzy, magów ziemi oraz okrytych tajemnicą półmrocznych wybrańców. Magowie również skonstruowali neutralne golemy by im pomagały w różnorakich zadaniach. Frakcja typowo defensywna, posiadająca precyzyjne ataki oraz niezbyt dobrze radząca sobie na wielu terenach.
Aban Diar (w trakcie tworzenia) - pustynna społeczność szakaloczłeków oraz podążających za nimi kultystów narodu Altaris. Domeną tego ludu jest piasek oraz mroczna magia. Szakaloczłeki są praworządne, a zaliczamy do nich kojoty, czarodziei, poruczników oraz łuczników. Czarodzieje, korzystając z mrocznych sztuk, wspierani przez chaotycznych wyznawców nadali pozory życia swoim zmarłym wojownikom, od teraz chaotycznym pustynnym strażnikom. We frakcji znajdują się również oswojone olbrzymie neutralne skorpiony. Frakcja dość uniwersalna i dobrze radząca sobie na piasku, choć nieco droga.

5. Krótka recenzja oraz zakończenie:
Forgotten Legends to obowiazkowy dodatek dla każdego szanującego się polskiego fana Bitwy o Wesnoth. Można zaryzykować stwierdzenie, że równa się takim tworom jak Era Magii, czy EEaW. Świetne grafiki jednostek oraz całkiem przyzwoity balans sprawiają, że gra się naprawdę przyjemnie. Nowe umiejętności jednostek też są miłym urozmaiceniem. Jedyne, czego można się przyczepić, to skromne animacje, które nie dorównują nawet w części tym z Ery Magii. Osobiście z całego serca polecam wypróbowanie tego dodatku, zagranie co najmniej kilku meczy oraz wzięcia udziału w procesie twórczym. ;) Tymi słowami zakończę opis Forgotten Legends. Mam nadzieję, że się spodobał. :)

Link do działu Forgotten Legends na forum tutaj.
Komentarze
#1 | Sulik dnia kwiecień 01 2014 21:17:51
Elegancko.
#2 | Deidara dnia kwiecień 01 2014 22:09:22
Podoba mi się. Sam w erę nie grałem, ale opisy dobrze zrobione, a i grafiki odpowiednie. Świetne wykonanie. Oby tak dalej Wink
#3 | Piko dnia kwiecień 02 2014 06:28:18
Średnio mi pasuje używanie określeń techniczczych w opisach frakcji (mam na myśli praworządność/neutralność/chaotyczność jednostek frakcji, co notabene byłoby akceptowalne gdyby odnosiło się do indywidualnego charakteru każdej postaci), ale tak poza tym - jest bosko. Szczere 5/5. Smile
#4 | Kuki1537 dnia kwiecień 02 2014 10:22:19
Link do działu FL by się przydał w tym opisie.
#5 | AxeFighter dnia kwiecień 02 2014 13:02:38
Dodałem link. Poprawiłem też chyba wszystkie literówki. Czekam na więcej opinii. Wink
#6 | Dingo dnia kwiecień 02 2014 14:26:22
Bardzo ładnie Sylwester! Smile Ciekawe co na to łaki.
#7 | Sylar dnia kwiecień 04 2014 16:52:35
Jak dla mnie brak/mało animacji nie jest jakąś poważną wadą. W końcu jednostki przesuwają się wręcz/miotają pociski na odległość, a pamiętam i takie ery oraz frakcje w których jednostka znikała lub stała w miejscu podczas ataku (wręcz). Jedynym minusem ery jaki ja dostrzegam to fakt że jeszcze nie została przetłumaczona na angielski w celu umieszczenia jej na oficjalnym serwerze Wink
#8 | Dingo dnia kwiecień 05 2014 16:12:19
@Derkej: Animowanie jednostek rozpoczniemy po ukończeniu 7 frakcji, co do umieszczenia na oficjalnym to nie ma bumbap takiego, musi wyjść z tego banger, spektakularne wejście z szumem w tle.
#9 | Volverine dnia czerwiec 08 2014 09:20:27
Może i głupi napisze komentarz ale na jaką wersję Battle of Wesnoth jest? Grin
#10 | AxeFighter dnia listopad 08 2014 21:33:44
1.10 Wink
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 83% [10 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 8% [1 głos]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 8% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

16-07-2018 11:39
Zawsze możesz założyć też temat na forum, gdzie wrzucisz swoje dzieło i poprosisz o pomoc z dodaniem jakiegoś elementu. Choć jest nas tu ostatnio mało, ktoś powinien się zgodzić Wink

16-07-2018 09:29
@Piko, zauważyłem, że w programowaniu nie jestem dobry. Nic z tych linijek kodów nie rozumiem pomimo, że czytałem poradniki

15-07-2018 22:09
Szczerze? Najlepiej ręcznie - zapisać sobie koordynaty pola na które chcesz je umieścić, a następnie otworzyć plik scenariusza edytorem tekstowym i tam zrobić resztę.

15-07-2018 16:09
Ktoś z tu obecnych wie jak dodawać przedmioty do edytora scenariusza? Ogarnąłem już jak dodawać jednostki, ale tego nie mogę znaleźć

15-07-2018 12:46
Pojawiła się mała wersja poprawkowa TLU 3.1.1

09-07-2018 14:31
Mehir już w normalnej wersji kampanii wyglądał na takiego, co lubi sobie zapalić Pfft

09-07-2018 11:17
Hmmm, nie wiedziałem że Mehir pali zioło a Jaffar krzyczy dziewczęcym głosem, ciekawe.

08-07-2018 00:25
Piko, mógłbyś wpaść na Discorda?

07-07-2018 23:04
@Piko: Chyba zostało to poprawione jakiś czas temu.

07-07-2018 22:26
@inferno8 Nie wiem czy już to poprawiłeś, ale gdy ostatnim razem sprawdzałem to w pierwszym scenariuszu dało się rozmawiać z dżinnem wielokrotnie i za każdym razem mówił to samo.

 
Wygenerowano w sekund: 0.08
5,729,077 unikalne wizyty