Jak sterować wojskami przeciwnika w kampani - opis
Jesteś starym wyjadaczem, który już tak dawno przeszedł swoje wbudowane kampanie, że już prawie nie pamięta o co w nich chodziło? Czy może jesteś jednym z graczy, który nie mógł przejść za trudnego poziomu i już dawno odpuścił? Jak w pierwszym i drugim przypadku zapraszam was na dalsze granie, ponieważ odkryłem pewien trick.
Z pewnością znasz kod "droid". Przekazuje on twoje wojska w łapki "autopilota", nie jest on na tyle idealny, aby większość ludzi go używała, ponieważ steruje on w sposób dość nieciekawy. Mianowicie chowa króla wcale niestrzeżonego, resztę wojsk do ataku, a gdy się coś sypnie, i któraś z naszych jednostek z koroną jest bliska śmierci, tak samo jej i innych już zwykłych jednostek nie wycofuje. Coś na zasadzie napoleońskiego generała "skrzydła się cofają, centrum rozbite, ja atakuję". Nawet gdy dowódca przeciwnika wyjdzie z zamku, on i tak nie będzie starał się go dosięgnąć.
Do czego zmierzam? Miałem przecież pisać o tym jak w kampanii o krasnoludach grać trollami, kampanii o Konradzie walczyć jego matką, w kampani o mermenach sterować nekromantą i wiele, wiele innych. Wystarczy wklepać 2 razy :droid i enter, :droid i enter. Jeśli graczy na mapie nie jest dwóch, lecz np. czterech i chcemy być tym czwartym, piszemy :droid i enter, :droid i enter, :droid i enter. Ważne jest to, aby robić to szybko, gdy napisaliśmy już :droid i klikneliśmy enter, piszemy już drugie :droid. Jak już zauważyliście, Wesnoth jest jak szachownica, więc jeżeli nie chcesz być już przeciwnikiem tylko swoją kompanią, musisz napisać :droid za każdym razem o jedno więcej, aby obrócić "szachownicę".