Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Eastern Europe at War: Nowe Wersje
Deidara
Witam wszystkich serdecznie. EEaW jest naszym wspólnym dodatkiem i to my, cała społeczność, powinna decydować o tym, jak jej losy dalej się potoczą. Mówię tutaj nie tylko o naszym dodatku EEaW:GB, który rozwija się swoim tempem, jako osobny twór. Bez dalszych wstępów... Dobrze byłoby wydać nową wersję. Nie jest ona konieczna. Balans jest dobry i dodatek można uznać za ukończony. Chodzi mi raczej o poprawki nie w samej rozgrywce, a w otoczce. Można by dodać animacje i poprawić translacje (wydaje mi się, że polska wersja językowa nie została jeszcze ukończona).
Oczywiście, to tylko moja propozycja. Sam nie jestem zdolnym grafikiem i programistą, więc tylko wychodzę do was z pomysłem. W temacie EEaW:GB jest sporo portretów Maksia, których szkoda byłoby nie dodać do ery. Są już ukończone i chyba zgodzicie się ze mną, że bynajmniej nie są banalne i niewarte oglądania.
Niedługo ruszą Władcy Taktyk 2015 i chciałbym w jakiś sposób powiązać tegoroczną odsłonę turnieju właśnie z EEaW. Wydanie nowej wersji (choćby zawierającej wyłącznie portrety Maksia), byłaby dobrym pomysłem moim zdaniem.
W tym temacie chciałem prosić też o błogosławieństwo od starych wyjadaczy, którzy tworzyli tę erę. Bez nich nic by nie powstało.
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
ForPeace
Co do tłumaczenia, to owszem, trzeba to zrobić (może wziąć jakieś stare wersje bez przekładu na angielski). Liczę na pomoc Jaroma, który w przeciwieństwie do mnie umie kodować tłumaczenia.

Co do EEaW: GB, bardzo chętnie bym to ruszył do przodu, ale jak patrzę na zainteresowanie forumowiczów i samych twórców dodatku to mi się odechciewa. Po prostu nie mam ochoty robić tego samemu.

Animsy do EEaW? Dobry pomysł, jak będzie mi się nudziło to może coś zrobię od czasu do czasu (no chyba, że mam się nie wtrącać w kompetencje Maksia Wink Grin)
Edytowane przez ForPeace dnia 08-05-2015 21:46
Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Jarom
Owszem, umiem kodować tłumaczenia, ale nie mam na to czasu. Nawet do EEaW:GB się ostatnio za bardzo nie przykładam. Mogę ci tylko szybko pokazać jak to wygląda, chociaż użycie któregoś z licznych programów typu WesCamp jest podobno znacznie łatwiejsze (mi nie chcą działać).
 
Sagez
O, fajnie, że coś się stało znowu w temacie EEaW. Turniej to bym sam chętnie obejrzał.

Oczywiście super by było gdyby ktoś dorobił animacje, my, stara gwardia, wzięlibyśmy je.

Parę uwag co do statusu EEaW i rozwoju:

Planowałem nową wersję EEaW* z paroma nowościami, ale nie mam teamu a inferno bywa dosyć zajęty. Nie ucieknie nam ta wersja.

*Piszę o wersji podstawowego EEaW, wiadomo. Jest skończone, ale może być wciąż rozwijane=ulepszane.

<GDYBY KTOŚ CHCIAŁ przerobić obecne, podstawowe EEaW po swojemu to okej, tylko niech to oznaczy, np. ''EEaW mister X mod'', ''Nowe EEaW pana Y'' itp, żeby się nie myliło z podstawką od firmy ,,stare teamy EEaW'' Smile


*** EEaW + oddałem/liśmy dawno temu do zrobienia, bo raczej byśmy go nie ukończyli. Tutaj pełna wolność, róbta co chceta, można ,,przejmować''.

*** Great Battle popieram, ale się nie angażuję, to fajny side projekt Deidary Smile

Tyle wyjaśnień, bo sytuacja może się komuś wydać niejasna.

Hehehe dzięki Deidara że łaskawie uznałeś dodatek za ukończony Wink Dobrze że temat powstał.
Edytowane przez Sagez dnia 09-05-2015 02:14
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Deidara
No to skoro projekt nie został na wstępie odrzucony, można rozdzielić pracę. Na początku zaznaczam, że jak ktoś dojdzie do wniosku, że nie chce mu się czegoś robić, to nic się nie stanie i udział w projekcie do niczego nie zobowiązuje.
Potrzebujemy kogoś, kto będzie wszystko "wciskał" do EEaW i programował to tak, żeby działało. Najlepiej nadałby się pe_em, moim zdaniem. Na początek trzeba wyciągnąć z tematu EEaW:GB portrety Maksia i je załadować. Portrety Mustafy i Sobieskiego wrzuciłbym do osobnego folderu w grafikach ery (nazwa typu... "grafiki bohaterów", czy coś podobnego), dzięki temu EEaW:GB będzie mniej ważyć, a gracze będą mogli pooglądać/skorzystać z tych portretów przed publikacją EEaW:GB. Oczywiście możecie się ze mną nie zgodzić.
Dobrym pomysłem byłoby skołowanie nieprzetłumaczonych opisów jednostek ze starych wersji EEaW. Mało kto zna się u nas na angielskim w takim stopniu, żeby zająć się translacją. Nie wiem, jak to wygląda u Ciebie, Jarom, ale jeśli masz czas i chęci, to byłoby super zobaczyć tłumaczenia w nowej wersji.
Zostają nam animację. Tutaj zwracam się szczególnie do naszych grafików. Jeśli chcecie, możecie też robić portrety. Każda ilość grafik się przyda.

Tutaj już zostawiam wam większość roboty. Sam nie znam się na tych rzeczach, więc mogę tylko oceniać, doradzać i starać się koordynować projekt. Nowa wersja nie jest tak wymagająca i czasochłonna, jak choćby EEaW:GB, więc możemy ją wydać już za miesiąc. Wszyscy tutaj jesteście osobami cholernie zaangażowanymi i pracowitymi, więc jestem pewny, że doszlifujemy ten dodatek.
Proszę wszystkich, byście wrzucali swoje prace do tego tematu. Będziemy oceniać, krytykować, dostosowywać... I dużo łatwiej będzie to wszystko ogarnąć, gdy całość będzie w jednym temacie.

Nie wiem, jak sprawy mają się z błędami i bugami. Chyba pojawiło się kilka nowych, od czasów wydania poprzednich wersji. Jak ktoś zauważy coś, co warto będzie zmienić, piszcie o tym. Możemy nieco poprawić też balans, jeśli zaistnieje taka potrzeba.

Widziałem też w temacie EEaW:GB flagi, które miały zastąpić te kolorowe, przy zajmowaniu wiosek. Jest możliwość zaprogramowania ery tak, by np. przy zajmowaniu wioski przez Turków pojawiała się turecka flaga? Taki obrót spraw nieco odbiega od zwykłego szlifowania dodatku, ale chyba nikt nie miałby nic przeciwko takiemu zabiegowi. Oczywiście, najpierw musielibyśmy mieć animacje flag dla każdej ze stron konfliktu Pfft
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
Sagez
Zarządzasz GB czy podstawką? Bo się trochę rozbrykałeś mimo mojego rozdzielenia z poprzedniego posta.

O jakich bugach w erze mówisz? Konkrety proszę. Komunikaty o starej wersji to nie bugi.

Priorytetem są animacje, a nie opisy czy portrety. Zresztą jeżeli będzie je robiło kilka osób, no to różnice w stylu będą duże i to nie jest fajne.

Jeżeli coś zobaczę zrobionego to ocenię Smile


''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
ForPeace
Deidara napisał/a:
Potrzebujemy kogoś, kto będzie wszystko "wciskał" do EEaW i programował to tak, żeby działało. Najlepiej nadałby się pe_em, moim zdaniem.


Nie wiem, czy najlepiej, ale raczej się nadam.

Na początek trzeba wyciągnąć z tematu EEaW:GB portrety Maksia i je załadować. Portrety Mustafy i Sobieskiego wrzuciłbym do osobnego folderu w grafikach ery (nazwa typu... "grafiki bohaterów", czy coś podobnego), dzięki temu EEaW:GB będzie mniej ważyć, a gracze będą mogli pooglądać/skorzystać z tych portretów przed publikacją EEaW:GB. Oczywiście możecie się ze mną nie zgodzić.

Nie zgadzam się, portety do Great Battle to portrety do Great Battle, a nie do EEaW.(Mustafa i Sobieski). Co do Turka i husarza, to zależy od Sageza, jak on tam woli.

Mało kto zna się u nas na angielskim w takim stopniu, żeby zająć się translacją.
Ja (i chyba nie tylko ja) poczułem się nieco urażony.

Widziałem też w temacie EEaW:GB flagi, które miały zastąpić te kolorowe, przy zajmowaniu wiosek. Jest możliwość zaprogramowania ery tak, by np. przy zajmowaniu wioski przez Turków pojawiała się turecka flaga? Taki obrót spraw nieco odbiega od zwykłego szlifowania dodatku, ale chyba nikt nie miałby nic przeciwko takiemu zabiegowi. Oczywiście, najpierw musielibyśmy mieć animacje flag dla każdej ze stron konfliktu Pfft

Da się zrobić Smile Sagez, decyzja należy do ciebie.

Sagez, Adris robi taką przemowę zachęcającą, to nie jest żadne koordynowanie Wink
Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Sagez
No i jestem zadowolony, bo dzięki niemu coś się temacie ruszyło i jest cień szansy na reaktywację EEaW teamu. Jest takie powiedzenie: ufaj i kontroluj Wink

Zapewne Adrisowi chodzi o te portrety i opisy bo jednocześnie przydadzą się do Great Battle. No to może ustalcie między sobą że np. teraz robimy opisy i portrety dla jednostek polskich i tureckich.

Najważniejsze są podkreślam animacje - to i tak super że w EEaW ludzie grają choć ich nie ma. Może się ze mną zgodzicie, ja tak czuję.

O te flagi to pytanie do jakiegoś specja rodzaju inferno, choć jak znam życie to się da zrobić. Jeżeli zrobicie, to ocenimy. Nie mówię nie Smile
ALE magenta (kolor gracza) jest ważniejsza niż flaga. Jak zamierzacie niby pogodzić flagi z magentą?



''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
Deidara
Staram się tylko rzucać pomysłami, prowadzić dyskusję i zachęcać ludzi do działania. Tak, jak ujął Sagez, chodzi mi o te portrety w EEaW:GB. Przeniesienie ich do ery podstawowej* będzie dobrym pomysłem, bo to póki co mamy na razie zrobione. Mamy tam też portrety Sobieskiego i Mustafy- proponuję zadecydować o ich dołączeniu do ery w ostatnim stadium tworzenia nowej wersji.
Zgadzam się z tym, że animacje są najważniejsze. Tutaj jednak nie mogę się wypowiadać, bo sam znam się na tym raczej kiepsko. Graficy mogą zadecydować o ich tworzeniu w tym temacie. Proponuję zacząć od animowania Polaków, ale możecie zrobić też tak, że każdy zajmie się inną frakcją. Gotowe animacje wrzucajcie tutaj.

Uzgodnienie flag i magenty: może nad flagami postawilibyśmy kule (podobne jak u jednostek), które informowałyby nas o tym, jaki gracz kontroluje wioskę? Rozwiązań pewnie jest dużo. Obwódka flagi pomalowana w magencie i takie tam. Jeśli o mnie chodzi, sama magenta może zejść na dalszy plan. W aktualnej wersji Wesnoth wioski są zaznaczone na mini-mapie, a poza tym gracze szybko nauczyliby się, jaka frakcja posiada jaką flagę. To jednak moje zdanie.

Bugów w erze nie znam, podobnie balansu. Po prostu wydaje mi się, że ktoś coś napisał w temacie o błędach po wydaniu ostatniej wersji ery. Ogółem chodziło mi o to, że jeśli są jakieś rzeczy do poprawy w balansie i bugach, to najlepiej naprawić je teraz. Sam nie znalazłem nic takiego. Gdybym znalazł coś do poprawy, już dawno bym o tym wspomniał.
Przepraszam was też za tę wzmiankę o angielskim. Sądziłem, że mamy tutaj zdecydowanie mniej tłumaczy, niż potrzebujemy. Po prostu przepraszam.

*Ery podstawowej- w tym temacie pragnę rozwijać tylko i wyłącznie samą erę EEaW. Chciałbym się odciąć od EEaW+ i tego typu rzeczy. Stwórzmy po prostu nową wersję ery.
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
Jarom
Maksiu zrobił dawno temu flagi. Mam chyba jeszcze przykład takiej "kuli" oznaczającej kolor gracza zrobionej przeze mnie do flag.

Akurat flagi nie mają magenty tylko różne odcienie zieleni ale to szczegół.

pe_em jest lepszym tłumaczem ode mnie, a jeżeli uda mu się uruchomić któryś z tych programów typu wescamp to w ogóle nie będę potrzebny. Patrz wątek translacji na wesnoth.org.
 
ForPeace
Kod do flag:
Pobierz kod źródłowy  Kod źródłowy

# w tagu [era]:
[event]
    name=start
    [store_side]
        side=1-9
    [/store_side]
    {FOREACH side i}
        [if]
            [variable]
                name=side[$i].recruit
                equals=pl Peasant,pl Litewski Dragon,pl Armatka,pl Felczer,pl Szlachcic,pl Wybraniecki,zSzpital Polowy,pl Husarski Adept,pl Chorazy,pl Pancerny,pl Lisowczyk,zz zOkret1,pl Infamis
            [/variable]
            [then]
                [modify_side]
                    side=$side[$i].side
                    flag=misc/polishflag-1.png:250,misc/polishflag-2.png:250,misc/polishflag-3.png:250,misc/polishflag-4.png:250
                    flag_icon=misc/polishflagicon.png
                [/modify_side]
            [/then]
        [/if]
    {NEXT i}
[/event]




Jeszcze nie testowałem, ale powinno działać.
Edit: korekty
Edytowane przez ForPeace dnia 15-05-2015 21:49
Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Jarom
Chyba jest OK, bo jednostki mechaniczne nie mogą zostać przywódcami, ale nie mam pewności co do innych frakcji.
 
ForPeace
Chłop ukraiński nie ma elipsy.
Mój ladderowy profil

Zarządzam polskim tłumaczeniem Bitwy o Wesnoth. Jeżeli chcesz pomóc, pisz tutaj.

"10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD" ~Hejnewar
 
Deidara
Ok, panowie. Niedługo rusza turniej i fajnie byłoby obsadzić w nim nową wersję EEaW. Chyba nie zdążymy już z tymi flagami, jednak ciągle możemy dodać grafiki Maksia do samej ery i wstawić polskie tłumaczenia. Ten ukraiński chłop ma dostać elipsę?
Ktoś jest jeszcze zaangażowany w projekt?
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
ForPeace
Melduję o swoim wsparciu, aczkolwiek nie będę miał za dużo czasu do 18 czerwca, potem od 27 czerwca do 14 lipca jestem na oazie bez żadnego kontaktu z wami.
Pisz, co mam zrobić od strony programistycznej.
Pobierz kod źródłowy  Kod źródłowy
TODO:
 - Wstawienie portretów Maksia
 - Ostateczne doprowadzenie flag do ładu.
 - Usunięcie widoczności zdolności o nazwie "." oraz takowych opisów./moja sugestia/
 - Polskie tłumaczenie.
 - Dostosowanie map do wersji 1.12
Misc:
 - brak elipsy u chłopa
 - usunięcie imiona "J" z austrackiej listy imion



Coś jeszcze?

Adris, a co z Great Battle?
Edytowane przez ForPeace dnia 06-06-2015 09:45
 
Deidara
Na razie musimy ogarnąć nową wersję i rozpocząć turniej. W wakacje wznowimy prace z GB, wtedy ludzie będą mięli więcej wolnego.
Od strony programistycznej trzeba wstawić portrety Maksia, te zdolności o których mówisz... Wprowadzają coś, czy jest to po prostu rzecz do wyeliminowania? Nie możemy mieszać się w balans ery, ale jeśli to po prostu takie "nic" (a przynajmniej ja tak to zrozumiałem), to można to usunąć. Do tego elipsa u chłopa.
Polskie tłumaczenia także trzeba wstawić. Pytanie- czy je mamy?
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
ForPeace
Deidara napisał/a:
Wprowadzają coś, czy jest to po prostu rzecz do wyeliminowania?

Chcę je tylko ukryć, żeby nie szpeciły ery, a nie żeby usunąć.

Przykład:
Pobierz kod źródłowy  Kod źródłowy
9-4 yatagan
wręcz-sieczna
berserk, .



Sama zdolność "." zostanie zachowana, tylko nie chcę, żeby była widoczna.

<<<<>>>>E.D.I.T.<<<<>>>>
Myślę, że fajnie byłoby dla tłumaczy z innych krajów, żeby EEaW było możliwe do tłumaczenia przez gettext, jak np. EoMa. BTW Jarom, jak się koduje tłumaczenie?

Nie mamy polskiego tłumaczenia, bo:
1) nie umiem tego zakodować
2) po prostu nikt nic nie zaczął tłumaczyć

Jeszcze jedna sprawa: trzeba dostosować mapki bs_groma do wersji 1.12.
Edytowane przez ForPeace dnia 06-06-2015 09:43
 
Jarom
Wszystkie tłumaczenia Wesnothowe są gettextowe o ile dobrze pamiętam. Użyj wescampa albo jakiegoś innego programu, spytaj się Inferno jak zrobił własne pliki tłumaczeń, tak będzie znacznie prościej. Ponieważ nie chcą mi się zainstalować takie programy, koduję TE ręcznie, przeklejając linijki:
Pobierz kod źródłowy  Kod źródłowy
msgid:""
msgstr:""



do pierwszej wpisujesz frazę z pliku np:
Pobierz kod źródłowy  Kod źródłowy
msgid:"Polish Nobleman"
msgstr:""



a drugą uzupełniasz tłumaczeniem albo później przez POEdit'a
Sorry jeżeli są jakieś drobne błędy, nie mam czasu tego sprawdzić.
 
ForPeace
Na wiki znalazłem:
Now, to get your add-on into WesCamp, all you do is put this line into your add-on's .pbl file and upload to the add-ons server:
translate=true
And your add-on will eventually be uploaded to WesCamp.

Czyli mam rozumieć, że plik .po jest automatycznie wygenerowany podczas wysyłania dodatku na serwer? Więc chyba wystarczy poprosić inferno8, żeby jeszcze raz wgrał EEaW na serwer, ustawiając translate na true.
Edytowane przez ForPeace dnia 06-06-2015 13:54
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.20
8,164,828 unikalne wizyty