Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Wesnoth Terraforming
Jarom
i.imgur.com/j4RXJ8m.png

Zrobiliśmy z Pikiem modyfikację o nazwie Wesnoth Terraforming. Można ją pobrać z oficjalnego serwera dodatków. Idea jest prosta - zmienianie terenu podczas rozgrywki. Wyszedł z tego łatwy w rozbudowie, wyposażony w bogatą listę opcji i kilka zrobionych przez Pika map dodatek który powinien wam się spodobać. Dodatkowo wygląda na to że nie wymaga żeby osoba dołączająca go posiadała.

Będziemy go jeszcze rozbudowywać i tłumaczyć, ale większość funkcji jest już zrobiona. Do dodatku jest dołączona pomoc którą można zobaczyć klikając na własnego lidera prawym przyciskiem myszy i wybierając odpowiednią opcję. W ten sam sposób można też podejrzeć zastosowane ustawienia w danej grze.

Chętnie poznamy wasze opinie na jego temat, pomysły i własne zestawy terenu. Gdybyście chcieli, możemy wrzucić też spakowaną wersję tutaj.

PORADNIK DO MODYFIKACJI
Jak zagrać w Wesnoth Terraforming?
Przede wszystkim co prawda dołączenie do gry wykorzystującej tą modyfikację nie sprawia żadnego problemu, za to jeżeli chcemy sami założyć grę bądź zagrać lokalnie, musimy WT pobrać z oficjalnego serwera dodatków. Pojawiały się liczne pytania pod jaką nazwą szukać jej na serwerze dodatków. Otóż nazywa się... Wesnoth Terraforming. Naprawdę. Uwierzcie. Zresztą mamy screen żeby to udowodnić:
i.imgur.com/XTnrAyr.png
Jak już pobierzemy, to możemy grać. Pominę kilka etapów wiążących się z wchodzeniem w okno zakładania gry wieloosobowej, bo jak tego nie potraficie radzę najpierw się nauczyć.
Zobaczymy mniej więcej coś takiego:
i.imgur.com/aUwQJ8A.png
No, niektórzy mogą mieć inne ery i modyfikacje ale nie o tym mowa. Jeżeli okienko koło napisu "Wesnoth Terraforming" nie jest zaznaczone to klikamy w tą pozycję i wybieramy "Aktywuj". Można grać na dowolnej mapce. Przechodzimy krok dalej. Naszym oczom ukazuje się taki dziwny ekran:
i.imgur.com/FQxvenJ.png
Chyba go znacie... to ekran opcji gry wieloosobowej. Jak zjedziemy niżej to zobaczymy więcej opcji WT. Starałem się przywrócić domyślne, więc po pierwszym otwarciu powinno to wyglądać jakoś tak:
i.imgur.com/Rkqep8O.png
i.imgur.com/FQxvenJ.png
Lista jest długa, przerażająca i wygląda jakby miała ugryźć, więc zostawmy ją na później. Przechodzimy przez lobby z ustawianiem stron gdzie nie znajdujemy nic nowego i uruchamiamy grę.
i.imgur.com/io1cu8D.png
Modyfikacja już się ujawnia komunikatem początkowym schowanym za celami misji. Ciężko uchwycić go samego bo szybko znika po wyłączeniu celów.
i.imgur.com/jfVfb3Q.png
Rekrutacja przebiega normalnie. Zrekrutowałem samych szybowników bo są szybcy. "No i co? To tyle modyfikacjo? Zawiodłaś mnie." Otóż nie - modyfikacja może jeszcze sporo zrobić. Zacznijmy od tego że polega na klikaniu prawym przyciskiem myszy. Zróbmy to.
i.imgur.com/B6EvsRC.png
Pole musi być puste i nie może być terenem nie do przebycia, wioską lub zamkiem - te reguły obowiązują właściwie zawsze (poza dwoma wyjątkami ale nie dotyczą one głównej opcji formowania terenu). Jeżeli tak jest, zobaczymy nową opcję ze stylową gwiazdką (no dobra, domyślnym symbolem dla niestandardowych elementów) opisaną jako "Form Terrain" (modyfikacja wciąż jest nieprzetłumaczona). Co się stanie jak ją klikniemy? Ekran eksploduje? A spróbujmy, żyje się tylko raz.
i.imgur.com/2kNELXV.png
Na szczęście nie eksplodował (przekracza to nasze zdolności programistyczne), ale pojawiła się kolejna lista. W zależności od miejsca kliknięcia i wybranych opcji może być dłuższa lub krótsza. Tym razem zależy mi akurat na bardzo konkretnej szczególnej opcji z niebieskim dopiskiem:
i.imgur.com/T6czT8r.png
Castle to po polsku zamek. Efekt wybrania tej opcji wygląda tak:
i.imgur.com/5F6nnN5.png
"Zmienił się teren!" Cóż, taka właśnie jest idea tej modyfikacji.
i.imgur.com/r5v2Jgj.png
Po każdej zmianie terenu wyświetli nam się elegancko ilość pozostałych punktów które pozwalają nam na kolejne terraformowania.
i.imgur.com/Rs2Qnze.png
No proszę, zużyliśmy wszystkie punkty terraformowania i prawie wszystkie zamku, za to mamy dwa razy więcej jednostek w pierwszej turze (no dobra, oszukiwałem ze złotem, normalnie mielibyśmy tylko jednego szybownika więcej, ale pomyśl o różnicy w goblinach i rębaczach).
i.imgur.com/U4V7XP9.png
Tura następnego gracza zaczyna się normalnie, poza znanym już komunikatem o liczbie punktów.
Oczywiście można też wybrać inne rodzaje terenu.
A co robią te wszystkie opcje które wydać na załączonym obrazku na górze? Tak długa lista chyba czemuś służy? To omówmy.
Pierwsza to Starting Tiles.

CIĄG DALSZY PORADNIKA NASTĄPI.
Kiedy? Jak znajdę czas.
Dociekliwi pewnie zauważą różnicę w porze dnia na screenach - pierwsze dwa były zrobione później a mam włączoną losową porę dnia. Jak przeszkadza to mogę poprawić.

Życzymy miłej zabawy.
Edytowane przez Jarom dnia 27-09-2016 20:18
 
Deidara
Wow... Wielkie brawa dla panów! Samemu niespecjalnie mi się to przyda: od święta gram w cokolwiek, a na BfW mam już naprawdę minimum czasu, a i wtedy wolę kampanię od multiplayer. Niemniej, bardzo podoba mi się koncepcja oraz fakt, że kolejne świetne udogodnienia wychodzą spod ręki naszych rodzimych twórców. Obecnie nikt nie ma już chyba wątpliwości, że Piko i Jarom należą do elity, jeśli chodzi o tworzenie dodatków i udogodnień. Z chęcią zobaczę, jak projekt się rozwija. Przydałby się też artykuł o nim ze sporą dawką screenshotów Wink
Pozdrawiam i życzę wielu kolejnych, wspaniałych sukcesów.
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
Jarom
i.imgur.com/j4RXJ8m.png

Nowa wersja z istotnym fixem i kilkoma ulepszeniami jest już na serwerze dodatków.

@Deidara
Artykułu raczej nie napiszemy, ale jak znajdę chwilę to postaram się zaprezentować kilka screenów z modyfikacji wraz z małym wprowadzeniem.
Edytowane przez Jarom dnia 20-09-2016 18:19
 
Piko
Skoro już mowa o serwerze dodatków - miałbym prośbę, żebyś zmienił nazwy twórców z "White_Drag0n,Jarom" na "Jarom, White_Drag0n". Po pierwsze, bo brakuje przecinka po spacji, a po drugie - bo odwaliłeś lwią część roboty i powinieneś być na pierwszym miejscu, a ze względu na mój długi nick, możesz czasami zostać przycięty.


EDIT:

Liczenie zasięgu od lidera wciąż nie działa - zasięg liczony jest od każdej jednostki, niezależnie od zaznaczonej opcji.
Edytowane przez Piko dnia 20-09-2016 18:12
 
Jarom
i.imgur.com/j4RXJ8m.png

WT 1.2
Naprawiłem liczenie odległości.

Dodałem też spację po przecinku skoro ci tak na niej zależy. Kolejność przemyślałem już wcześniej - taka jest dobra, ja ten dodatek głównie wykańczałem, rdzeń jest twój. Poza tym ja figuruję na obu forach jako autor pierwszego posta.
Edytowane przez Jarom dnia 20-09-2016 18:37
 
Jarom
Jako formę zachęty do pobrania dodatku wrzucam powtórkę ciekawej gry w której został użyty. Trwała 5 godzin i jej efektem prawdopodobnie będą dodatkowe opcje.
EDIT:
Jako że nasza strona nie akceptuje powtórek, musiałem spakować .gz do .zip
Jarom dodał/a następującą plik:

Edytowane przez Jarom dnia 04-11-2018 00:27
 
AxeFighter
afaf
Ja zaczynałem jako zwykły, napalony user, pisałem często newsy. Bach! Redaktor! Więc niebywale uradowany, pisałem jeszcze więcej, dodatkowo artykuły. Nie ma co, byłem nadpobudliwy wtedy... A jak zostałem mianowany adminem, to z początku w ogóle nie chciałem nim być! Byłem przestraszony odpowiedzialnością. Bo mnie nie kręciły tytuły, tylko Wesnoth. - Sagez

https://www.youtu...QuObfTx6Cg - link zaktualizowany!
 
http://wesnoth.com.pl
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 3.39
8,026,851 unikalne wizyty