Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
Faction Traits
inferno8
Wraz z premierą wersji 1.11 (która być może będzie wersją 2.0 EEaW), planujemy wprowadzić nowy element rozgrywki o nazwie "Faction Traits". To nic innego jak tzw. traity narodowe, możliwe do wylosowania tylko u jednostek należących to konkretnych frakcji.

Jak to będzie wyglądało w praktyce? Gdy rekrutujecie nową jednostkę w EEaW to losowo przydzielane są jej 2 cechy. Może być ona silna, szybka, inteligentna, wytrzymała itp. Chcemy aby każda nacja posiadała 1 unikalną dla siebie cechę (trait), która będzie oddawała klimat tejże strony konfliktu.

Wraz z Sagezem przygotowaliśmy i częściowo wdrożyliśmy kilka takich traitów. Tak więc przykładowo:

Niektóre jednostki Kozaków mogą być... nietrzeźwe Grin Trzeba przyznać, że ich podejście do alkoholu jest legendarne i trwale zapisało się na kartach historii. Kozacy mogą więc mieć szansę na wylosowanie traitu "pijany (drunk)". Trait ten zwiększa ich wytrzymałość na obrażenia, zwiększa siłę ciosów w walce wręcz ale powoduje też, że mają problem celować do przeciwników z broni palnej lub łuków i są wolniejsi.

Turcy natomiast mogą wylosować sobie trait "religijny (religious), dzięki któremu o świcie i zmierzchu zadają znacznie słabsze obrażenia, za to o pozostałych porach dnia jest odwrotnie i mają mały bonus.

Przedstawiam wam listę przykładowych traitów. Nie wszystkie są jeszcze zatwierdzone i sporo może się zmienić. Chętnie wysłuchamy waszych propozycji, bo nie mamy pomysłu co do kilku frakcji i przydałaby się nam pomoc i wasza kreatywność Smile

Polacy
tu nie mamy pomysłów, może "Charismatic": malutki bonus 10%-15% do obrażeń, ewentualnie coś innego

Kozacy
Trait: "Drunk": -1 ruch ale za to nie czuje bólu (+20% resy) i mocno bije (+1 do obrażeń wręcz), słaba celność na odległość (-20% do celności dla łuków i muszkietów)

Szwedzi
Trait: "Royal": wysłannicy króla są lepiej przeszkoleni, więc częściej trafiają (+10 do celności)

Turcy
Trait "Religious": rano i wieczorem -2 do obrażeń, za to przy pozostałych porach dnia +1 do obrażeń

Tatarzy
Trait: "Wild": walczy lepiej gdy jest sam (obok niego nie ma żadnej przyjaznej jednostki) +1 do obrażeń wtedy
albo trait: "Agile" który daje +1 ruch po walce by "odskoczyć" albo coś innego

Rosjanie
Trait "Hardened" (wychowany na Syberii ma dobry bonus do śniegu i wszystkie resy w górę o 10%)

Austriacy
Trait "Keeper": bonus do coverów i celności w zamkach (+10)
 
Deidara
Jeśli chodzi o Turków, ich cecha może budzić kontrowersje. Prócz oczywistych powodów, jest też nieco niezbalansowana. Pory dnia w Wesnoth można podzielić na noc, dzień i świt/zmierzch. Większość graczy ogranicza się do tego, by pamiętać o tym, jaka nacja walczy dobrze w mroku, a jaka w słońcu. Zmuszenie graczy, by pamiętali o tym, że któraś z ich jednostek otrzymała cechę, przez którą w danej porze dnia walczy gorzej może zostać odebrane naprawdę źle.

Ogólnie rzecz ujmując, całość trzeba by naprawdę porządnie przetestować, by same cechy nie mąciły zanadto w rozgrywce i nie wprowadzała zbyt wielu zmiennych. Same cechy są (przynajmniej według mnie) odbierane jako swoisty dodatek: coś, o czym gracz może całkowicie zapomnieć, a mimo to grać naprawdę dobrze i wygrywać. Zbyt duże bonusy bądź zmienne mogłyby to zakłócić.

Jeśli zaś mówimy o Polakach, dlaczego nie nazwać cechy "Sarmata"? Mogłaby dodawać % do zadawanych ataków, podkreślać jakoś siłę polskich oddziałów w tamtych czasach.
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
inferno8
Akurat cała nowa frakcja w Wesnoth - Khalifate (Kalifat) - jest mocno kontrowersyjna i nacechowana religijnie za przyzwoleniem twórców gry, więc akurat nie widzę tu problemu. Oczywiście zawsze możesz zaproponować coś innego.

Jeśli bonusy nie będą duże, to wszystko powinno być ok. Przyznaję, że parę pozycji na liście może być przesadzone, więc po to jest ta dyskusja Smile
 
kasim
Pomysł na narodowe traity fajny, mega mi się podoba Agile dla tatarów, fajnie podkreśli ogromną mobilność armii tatarskiej. Dla polaków trait Charismatic nazwą nie pasuje, lepiej nazwać to Sarmata jak napisał Deidara. Poza tym jak pomyślałem jaki mógłbym dać trait narodowy polakom to myśląc o oddaniu XVII wiecznej wojskowości polskiej przyszedł mi na myśl tylko coś w stylu "Nieopłacony" albo "Spóźniony żołd", ale to się na traita nie nadaje raczej.
Edytowane przez kasim dnia 30-07-2017 16:10
 
Modrzew
Co do Polski wydaje mi się, że śmiało możemy powiedzieć, że jesteśmy i byliśmy mistrzami wojny obronnej szczególnie, jeśli broniliśmy coś w co wierzyliśmy, niezależnie czy chodziło o religię, wolności szlacheckie czy po prostu ziemię naszych ojców. Dlatego uważam, że wojska polskie powinny mieć jako możliwy trait coś, co da im bonus ale tylko w obronie. Smile
 
Piko
+x% odporności gdy atakowany przez dwie lub więcej jednostki przeciwnika?
 
craken1
Nie podoba mi się nastawianie celowników dla strzelców wyborowych w Szwecji i dla Austrii i tu dodatkowo covery. Wild fajny, ale w praktyce zbyt banalnie będzie jak będzie miał bonus za to, że walczy sam, ponieważ po prostu będzie pierwszy atakował i zawsze będzie z niego korzystał. Wild według mnie: zbiera mniej obrażeń jeśli jest atakowany drugim i więcej napastnikiem, ale lepiej niech wybrany Tatar tak ma, a nie cała frakcja, bo to będzie przeginka. Chaotyczni niech mają premię, ale tylko w swojej porze nocy, a praworządnych niech odpala się tylko za dnia. A jakie jeszcze konkretnie premię? Tego jeszcze nie wiem, jak na coś wpadnę to napiszę, bo to ,,delikatna materia,, że tak to ujmę. Cool Bo łatwo jest sknocić cały balans złym pomysłem. Wink
Edytowane przez craken1 dnia 09-08-2017 09:49
-,, W miarę starzenia się mężczyznom rośnie broda, a kobietom język,, - Pierre Beaumarchais.
 
Jarom
Pomysł narodowych traitów brzmi nieźle, ale propozycje inferno są po prostu przesadzone.
Polska
Propozycja Modrzewia niezła. +2 wręcz i +1 na dystans w obronie?
Kozacy
Zbyt silne. Ograniczyłbym bonus do resów 20 na obuchową, -10 na ogień, 10 na pozostałe, a karą jest zmniejszona celność dystansowa -20
Szwedzi
Brzmi nieźle, ale jest chyba zbyt silne. W każdym razie ja bym się ucieszył.
Turcja
Deidara już storpedował. Moja propozycja: Jeżeli otrzyma bonus dowodzenia, to +5% obrażeń.
Tatarzy
Agile jest przekokszone. To powinna być jak już umiejętność wszystkich konnych tatarów, odpowiednio zbalansowana. Wild nieco lepsze.
Rosja
10% to już mocne. Proponuję tylko na ogień i obuchową.
Austria
Pierwsza propozycja brzmi dobrze.
 
craken1
Podoba się dla mnie śniegowy bonus Rosjan, tego terenu na mapach za dużo nie ma i brzmi obiecująco. Kozaków drunk (co za praktyczne podejście do alkoholu Grin ) też fajne, ale nie wirtualne - 20% do celności (bo to i tak jest wszystko ,,rzut kostką,, i nikt tego odczuje, lub te 20% będzie=100% i będą same pudła Grin ) , tylko niech faktyczny dmg idzie w dół jbc. Wink Turcy mogą więcej dmg zadawać Polakom i na odwrót, jeżeli mieszamy w to Religie. No i w końcu to co pisałem wcześniej, że bez względu na to jakie premie zostaną oficjalnie zatwierdzone, to może dobrym pomysłem byłoby aby działały one o sprzyjających dla danej frakcji porach dnia/nocy. Powinno chyba się udać. Wink
-,, W miarę starzenia się mężczyznom rośnie broda, a kobietom język,, - Pierre Beaumarchais.
 
Piko
Nie dawajmy cech które współdziałają z określonym terenem, bo jeżeli na danej mapie go nie będzie, to taka cecha będzie warta mniej lub praktycznie nic. +2 do ataku wręcz w obronie będzie broken, niczym takich jednostek nie zajdziesz.
 
inferno8
Wprowadziłem pewne modyfikacje na podstawie waszych sugestii i zmieniłem też parę koncepcji. Obecnie wygląda to tak:

Polacy
(prawdopodobnie) "Sarmatian" - trait defensywny dający +1 do obrażeń w obronie lub -5 do celności przeciwnika też w obronie

Kozacy
(lekko zmodyfikowany): "Drunk": -1 ruch, +10% resy, +1 do obrażeń wręcz, -20% do celności dla łuków i muszkietów (Zaporozhian Walker jest wykluczony z możliwości dostania tego traitu)

Szwedzi
(łagodniejsza wersja) "Skilled": (+5 do celności ale nie łączy się z umiejętnościami typu strzelec wyborowy i pochodne - ich wartości są z góry ustalone i niezmienne)

Turcy
(nowa propozycja) trait "Fierce": bonus +1 do obrażeń ale tylko w ataku

Tatarzy
(nowa propozycja ale stara nazwa) Trait: "Agile": +5% do wszystkich coverów terenowych (przydatne dla konnicy - Tatar Scout nie może tego dostać bo i tak ma świetne covery)

Rosjanie
(lekko zmodyfikowany) Trait "Hardened" wszystkie resy w górę o 10%

Austriacy
(tu trzeba pewnie coś nowego wymyślić albo zastosować trait Healthy z domyślnej)

Co sądzicie?
 
Deidara
Przepraszam za krótki post, ale nie mam nic więcej do dodania prócz: "a może by tak nazwać cechę dla Rosjan Syn Sybiru"?
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
Jarom
Rosja nieco za silna. Poprzednia austriacka zdolność była bardzo w porządku. Nie rozumiem, czemu upici kozacy mają się gorzej palić.
 
inferno8
To może tylko +5% do odporności? Choć nie wiem czy to w ogóle będzie miało jakiś realny efekt wtedy.

@Deidara: Hardened to po prostu "zahartowany", więc jako nazwa jest całkiem znośna moim zdaniem. Zresztą można Rosjanom dać traita niezwiązanego z odpornościami a z czymś innym, np. dać im lepszy koszt ruchu na niesprzyjającym terenie (szybsze przemierzanie gór i strumyków, brak spowolnienia w lesie).

@Hejnewar: Rynda jest na tyle dobrą jednostką, że można ją wyłączyć z traitów.

@Jarom: cecha Austrii jest jednak zbyt zależna od rodzaju map i ilości twierdz. To by faktycznie rozregulowało mocno grę.

Poza tym myślicie, że jakby dodać pijanym kozakom wrażliwość +10 na ogień to ten cały trait byłby wtedy znośny? Czy może po prostu pogorszyć celność zarówno wręcz jak i na odległość?
 
craken1
Hahaha! Grin @Jarom, Hejnewar ma rację, pijani kozacy powinni się lepiej palić. Grin @Hejne nice one! Grin @inferno +10 na ogień by był znośny, bo tylko kilka typów wojaków ma dmg ogniowy, a pogorszenie celności wręcz i na odległość już mocniej będzie odczuwalne. Jak uważasz, prędzej czy później i tak to się sprawdzi w praniu. Wink Któraś propozycja +5% do lidershipu była ciekawa.
Edytowane przez craken1 dnia 10-08-2017 12:12
-,, W miarę starzenia się mężczyznom rośnie broda, a kobietom język,, - Pierre Beaumarchais.
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.14
8,164,694 unikalne wizyty