Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Darczyńcy
-> Kontakt
-> Galeria
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ucieczka Marbusa
 
Aktualnie online
-> Gości online: 2

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 3,120
-> Najnowszy użytkownik: VidorGrum
 
Ankieta
Czym jest dla Ciebie Bitwa o Wesnoth?

sentymentem, do którego lubię wracać
sentymentem, do którego lubię wracać
55% [6 głosów]

jedną z lepszych strategii, w którą regularnie gram
jedną z lepszych strategii, w którą regularnie gram
27% [3 głosy]

dopiero poznaję, ale na razie mi się podoba
dopiero poznaję, ale na razie mi się podoba
9% [1 głos]

nie mam wyrobionego zdania
nie mam wyrobionego zdania
9% [1 głos]

Ogółem głosów: 11
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 18/11/2023 10:08

Archiwum ankiet
 
Linki













Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
Nowi twórcy gry poszukiwani!

Wersja 1.16 zbliża się coraz szybciej, tymczasem Pentarctagon, menedżer projektu Bitwy o Wesnoth wystosował apel, który tu dla was tłumaczę. Link do oryginału tutaj.

W roku 2015 pojawiło się groźne ostrzeżenie względem stanu rozwoju Wesnoth - cały projekt był zagrożony wstrzymaniem, "statek tonął".

Przenieśmy się w czasie do teraz. Cieszę się mogąc stwierdzić, że sytuacja nie jest już tak groźna. Wewnętrzna struktura projektu uległa znacznej poprawie, zmiany i poprawki pojawiają się w powolnym, ale stałym tempie, a wersja 1.16 jest już za rogiem.

To powiedziawszy, Wesnoth było i nadal jest w stanie chronicznego niedoboru kadr. Podczas gdy Rada Projektu ma obsadzonych większość stanowisk, nadal są wakaty, a nawet dla obszarów zajętych często brakuje ludzi, którzy mogliby przejąć obowiązki, gdyby ktoś musiał zrezygnować. Mamy bardzo wysoki "bus factor", że tak powiem. ["bus factor" - ryzyko utraty kluczowych dla projektu informacji, gdyby ktoś z członków nagle zginął, np. uderzony przez autobus - przyp. ForPeace]

Baza kodu Wesnoth jest ogromna, starzeje się, a jest całkiem złożona: znaczna jej część została napisana gdy aktywnych deweloperów było więcej niż teraz. To często powoduje, że nie jesteśmy w stanie dokonać podstwowych zmian i aktualizacji, które pozwoliłyby nam nadążyć za resztą świata gier. Głównym tego przykładem jest ciągłe renderowanie grafiki na poziomie oprogramowania, ale mamy nadal mnóstwo nienaprawionych błędów i niezaimplementowanych nowych pomysłów w liczbie sięgającej tysiąca na stronie Wesnoth na GitHubie.

Tak więc, jako że planujemy wydać 1.16.0 w ciągu najbliższych dwóch miesięcy, a prace nad 1.17 zaczną się wkrótce potem, po raz kolejny wysyłamy apel o nowych twórców gry. Najbardziej potrzeba nam zaawansowanych programistów C++ (w standardzie C++11 lub późniejszym), którzy zechcą pomóc nam zbadać i rozwiązać podstawowe problemy, z którymi zmaga się Wesnoth. Poza tym, są rzeczy w których niemal każdy może nam pomóc, począwszy od prostych zadań w C++, Lua i WMLu używanych w skryptowaniu zawartości gry, Pythonie używanym przez dodatkowe narzędzia gry do rzeczy pokroju testowania gry i przesyłania informacji zwrotnej na temat aktualizacji kampanii.

Oprócz tego, w Wesnoth brakuje grafiki dla wielu animacji jednostek. Ktokolwiek zainteresowany pomocą w aktualizacji istniejących grafik jednostek lub tworzeniem animacji powinien zerknąć na Art Forum i skontaktować się z naszym dyrektorem graficznym, doofus-01.

Na każdego, kto chce dołączyć do zespołu Wesnoth, czekają przeróżne otwarte zadania na GitHubie - wystarczy wybrać takie, które brzmi interesująco lub jak wyzwanie! Jeśli szukacie prostych zadań warto zajrzeć pod tag Good First Issue. I, oczywiście, jeśli macie jakiekolwiek pytania lub chcecie z nami porozmawiać bezpośrednio, jesteśmy dostępni na forums.wesnoth.org, czacie IRC oraz na Discordzie.

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

04-09-2024 20:19
Może jakiś turniej?

26-06-2024 14:12
Nie wnosi nic pożytecznego do dyskusji i spami linkami reklamowymi, ale odnosi się do reszty wątku. Sprytne.

26-06-2024 14:11
Jak na bota to całkiem niezły. Ktoś chyba eksperymentuje z zaawansowanym GenAI.

01-06-2024 23:13
Chyba zagnieździł się jakiś bot na forum.

23-05-2024 03:58
Śmieszna sprawa, po raz pierwszy w życiu wes mi się wywalił do pulpitu. Uroki 1.18 Grin

15-03-2024 02:59
Tak mi przyszło, bo ludzie obserwują forum ale nikt nic nie pisze. Jakby ktoś nowy tu zerknął, to wbijcie na discorda, tam się przeniosła społeczność

27-02-2024 19:13
FL w Ageless wciąż jest dyskutowany tak btw. Gdzieś tam pamięć przetrwała.

25-02-2024 21:48
Ale machina czasu jak się wejdzie na forum w stary temat FLa Wink

01-01-2024 01:22
O matko nawet mylife się pojawił co się dzieje ziom. Kogo jeszcze zobaczymy Dingo? Nie za dużo nas Grin

01-01-2024 01:06
Szczęśliwego nowego roku!

 
Wygenerowano w sekund: 0.19
10,321,606 unikalne wizyty