Witaj Wesnothańczyku
Nawigacja
-> Poradniki dla graczy
-> Poradniki dla twórców
-> Zrzuty ekranu
-> Komendy do BfW
-> Ladder of Wesnoth
-> JAK NIE DOSTAĆ BANA?
-> Kodeks strony
-> Darczyńcy
-> Kontakt
-> Galeria
-> Szukaj

-> Władcy Taktyk
-> Polski Ranking Graczy

-> Era Magii
-> Eastern Europe at War
-> Forgotten Legends
-> Nowy Porządek
-> Ucieczka Marbusa
 
Aktualnie online
-> Gości online: 3

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 2,627
-> Najnowszy użytkownik: Raenbun1974
 
Ankieta
Od jak dawna grasz w Battle for Wesnoth?

Ponad 15 lat (-2006)
Ponad 15 lat (-2006)
0% [0 głosów]

10-14 (2007-2011)
10-14 (2007-2011)
83% [10 głosów]

5-9 (2012-2016)
5-9 (2012-2016)
17% [2 głosy]

3-4 (2017-2018)
3-4 (2017-2018)
0% [0 głosów]

1-2 (2019-2020)
1-2 (2019-2020)
0% [0 głosów]

Jestem tu nowy :)
Jestem tu nowy :)
0% [0 głosów]

Ogółem głosów: 12
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 03/09/2021 20:48

Archiwum ankiet
 
Linki













Polecane portale

Sygnaturki i buttony wesnoth.com.pl


 
Nowi twórcy gry poszukiwani!

Wersja 1.16 zbliża się coraz szybciej, tymczasem Pentarctagon, menedżer projektu Bitwy o Wesnoth wystosował apel, który tu dla was tłumaczę. Link do oryginału tutaj.

W roku 2015 pojawiło się groźne ostrzeżenie względem stanu rozwoju Wesnoth - cały projekt był zagrożony wstrzymaniem, "statek tonął".

Przenieśmy się w czasie do teraz. Cieszę się mogąc stwierdzić, że sytuacja nie jest już tak groźna. Wewnętrzna struktura projektu uległa znacznej poprawie, zmiany i poprawki pojawiają się w powolnym, ale stałym tempie, a wersja 1.16 jest już za rogiem.

To powiedziawszy, Wesnoth było i nadal jest w stanie chronicznego niedoboru kadr. Podczas gdy Rada Projektu ma obsadzonych większość stanowisk, nadal są wakaty, a nawet dla obszarów zajętych często brakuje ludzi, którzy mogliby przejąć obowiązki, gdyby ktoś musiał zrezygnować. Mamy bardzo wysoki "bus factor", że tak powiem. ["bus factor" - ryzyko utraty kluczowych dla projektu informacji, gdyby ktoś z członków nagle zginął, np. uderzony przez autobus - przyp. ForPeace]

Baza kodu Wesnoth jest ogromna, starzeje się, a jest całkiem złożona: znaczna jej część została napisana gdy aktywnych deweloperów było więcej niż teraz. To często powoduje, że nie jesteśmy w stanie dokonać podstwowych zmian i aktualizacji, które pozwoliłyby nam nadążyć za resztą świata gier. Głównym tego przykładem jest ciągłe renderowanie grafiki na poziomie oprogramowania, ale mamy nadal mnóstwo nienaprawionych błędów i niezaimplementowanych nowych pomysłów w liczbie sięgającej tysiąca na stronie Wesnoth na GitHubie.

Tak więc, jako że planujemy wydać 1.16.0 w ciągu najbliższych dwóch miesięcy, a prace nad 1.17 zaczną się wkrótce potem, po raz kolejny wysyłamy apel o nowych twórców gry. Najbardziej potrzeba nam zaawansowanych programistów C++ (w standardzie C++11 lub późniejszym), którzy zechcą pomóc nam zbadać i rozwiązać podstawowe problemy, z którymi zmaga się Wesnoth. Poza tym, są rzeczy w których niemal każdy może nam pomóc, począwszy od prostych zadań w C++, Lua i WMLu używanych w skryptowaniu zawartości gry, Pythonie używanym przez dodatkowe narzędzia gry do rzeczy pokroju testowania gry i przesyłania informacji zwrotnej na temat aktualizacji kampanii.

Oprócz tego, w Wesnoth brakuje grafiki dla wielu animacji jednostek. Ktokolwiek zainteresowany pomocą w aktualizacji istniejących grafik jednostek lub tworzeniem animacji powinien zerknąć na Art Forum i skontaktować się z naszym dyrektorem graficznym, doofus-01.

Na każdego, kto chce dołączyć do zespołu Wesnoth, czekają przeróżne otwarte zadania na GitHubie - wystarczy wybrać takie, które brzmi interesująco lub jak wyzwanie! Jeśli szukacie prostych zadań warto zajrzeć pod tag Good First Issue. I, oczywiście, jeśli macie jakiekolwiek pytania lub chcecie z nami porozmawiać bezpośrednio, jesteśmy dostępni na forums.wesnoth.org, czacie IRC oraz na Discordzie.

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

21-09-2021 22:28
Obecnie słucham podcastów Pfft Głównie Jordana Petersona, Lexa Fridmana i Tima Ferissa Smile

21-09-2021 21:02
Eee Franc przecież jest. Grin Ale z innej beczki, kiedyś się czytało nie tylko to co w necie ale i CD-Action, CHIP, itd. a obecnie co czytacie? Cool

21-09-2021 12:51
Gdzie się podziali ci herosi z przeszłości? sordan, Ariu, Poliuks, Janitor, franz? Dobrze że chociaż Druida, Axtmana i inferno tu mamy Smile

21-09-2021 12:35
@Hejnewar to o czym napisałeś jest tak charakterystyczne dla Wesnoth, że aż urocze xD Wrzucam cytat do swojej sygnaturki Grin

20-09-2021 22:59
Mnie z grą zapoznał znajomy z liceum Wink

20-09-2021 15:02
A ja z 10 lat temu na CD z CHIPa. Widać, że czasopisma to była najlepsza reklama Grin

19-09-2021 21:37
No ja jakieś 11-12 lat temu dostałem na płytce z CD-Action. Pfft

19-09-2021 15:45
Jak trafiliście na Wesnoth ? Cool Ja pamiętam jak z 12 a może 13 lat temu Grin na płytce z "Młodego technika" była CD z gierką. Na pewno mam ją gdzieś zachomikowaną. Wink

19-09-2021 13:08
10 lat mówisz? Jak ja mówię że gram 10 lat to przychodzą ludzie i mówią że grali 15 i nic się nie znam na tej grze bo nie grałem jak PRAWDZIWI prosi grali. xD

19-09-2021 00:32
Shock Samouczek mówisz. Pfft To może być to. Grin

 
Wygenerowano w sekund: 0.11
7,965,926 unikalne wizyty