Witaj Wesnothańczyku
Zobacz temat
 Drukuj temat
EoMa Art Remake Project
Jarom
Chaotyczna to właściwie tylko kosmetyczna zmiana, ale na lepsze. Głowę możnaby chyba dopracować, zwłaszcza zęby.

Magiczne oko wygląda zachęcająco. Ale czekamy na animacje, bo inaczej będzie to krok wstecz (utrata animacji).
 
inferno8
Przemalowana linia Wiwern:
i.imgur.com/A2cTD5E.pngi.imgur.com/V31XM5W.pngi.imgur.com/BtluOL4.png
[img]http://units.wesnoth.org/1.12/pics/add-ons$Era_of_Magic$images$darkblood-wyverns$wyvern.png[/img] is not a valid Image.[img]http://units.wesnoth.org/1.12/pics/add-ons$Era_of_Magic$images$darkblood-wyverns$greatwyvern.png[/img] is not a valid Image.[img]http://units.wesnoth.org/1.12/pics/add-ons$Era_of_Magic$images$darkblood-wyverns$chaoswyvern.png[/img] is not a valid Image.

Choć to kosmetyczne zmiany jak zauważył Jarom, trochę się przy nich napracowałem. Rysowałem te wiwerny w pewnym sensie od nowa ale na oryginalnym kształcie. Jedna nowa wiwerna to tak naprawdę 9 różnych warstw płótna, które nachodzą na siebie tworząc finalny efekt. Być może jak skończę całą przeróbkę EoMy, stworzę poradnik o zaawansowanym rysowaniu jednostek. Przydałoby się coś takiego.

Następne pod pędzel pójdą prawdopodobnie żabcie. Sam jestem ciekaw efektu jaki osiągnę z nimi. Parę osób nawet na oficjalnym forum przyznało, że wyszły mi wtedy... urocze Grin
Edytowane przez inferno8 dnia 13-11-2016 16:14
 
Piko
Moim zdaniem gdy kontur jednostki jest dobry, to nie ma potrzeby na coś więcej niż właśnie "kosmetyczne" zmiany. Chociaż nie wiem czy można tak nazwać pełne pocieniowanie jednostki od zera, bo jednak nakład pracy jaki to wymaga jest ogromny.

Ale rezultaty zdecydowanie widać. Pfft Trzymam kciuki za urocze żabki. Grin
Edytowane przez Piko dnia 13-11-2016 16:55
 
Deidara
Bardzo mi się podobają nowe wywerny, choć mam ogólnie co do nich pewne "ale". Chodzi o pozycje, w których są prezentowane. Każda z nich wygląda tak, jakby właśnie rozglądała się za ofiarą bądź atakowała. Wygląda to dość nienaturalnie, gdyby miały tak po prostu stać na mapie z rozdziawioną paszczą, czekając na swój ruch. Byłbym za tym, by zrobić im naprawdę dużą linię animacji, w której podczas postoju ruszają łbem, machają skrzydłami, przechodzą z nogi na nogę... Zdaję sobie sprawę, że to zapewne więcej roboty, niż przy normalnych animacjach, jednak inne jednostki wyglądają w swoich pozach bardziej naturalnie niż wywerny.

Co zaś się tyczy trzeciego poziomu berserka i tego, jak wpłynąłby na balans... Lepsi gracze rzeczywiście mogliby to fajnie wykorzystać, a ci gorsi... Cóż, to tylko gra. Tak samo jak w przypadku drzewca, który ma małą liczbę punktów ruchu i ogólnie może zostać szybko ścięty przez krasnoludy. To zawsze jakieś ryzyko brać dla siebie losowego lidera. Jeśli zaś chodzi o jakiś atak dodatkowy, najchętniej zobaczyłbym taki na odległość w stylu "uderzenie pary". Krasnolud wystrzeliwałby z jakiegoś zbiorniczka wrzącą wodę i parę, wprost na przeciwnika.

Mam też pytanie odnośnie Niszczycieli... Do tej pory naprawdę niewiele wiemy o tej rasie. Jeśli zaś chodzi o nazwę, to jest ona niezbyt ambitna. Fajnie jest nazwać czołg w stylu: "Krasnoludzki Niszczyciel", ale rasę nieumarłych... Średnio to widzę. Jeśli nie ma to zastosowania dla TLU bądź ITA, radziłbym zmienić samą nazwę na coś bardziej tajemniczego i mrocznego... Może coś w obcym języku?

Krasnoludzki czołg z kawałkami mosiądzu wygląda teraz znacznie lepiej. Co do latającego oka: nie spodziewałem się czegoś tak dobrego. Naprawdę bardzo mi się podoba i nie zmieniałbym mu już ani wielkości, ani nic. Trudno oceniać mi grafiki, ponieważ nie bardzo się na tym znam. Każda jednak mnie zachwyca.
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
inferno8
@Deidara: Wiwerny mają dziwne pozy - to słuszna obserwacja. Postaram się zrobić im jakieś fajne animacje postoju, tak by kłapały tymi swoimi paszczami - doda to trochę realizmu (zastrzegam, że to nie jest priorytetem). Ale mimo wszystko przyznaj, że te pozy są "dzikie" Grin I w sumie o to chodzi, to bardzo gwałtowne zwierzątka i po Twoim opisie mogę stwierdzić, że osiągnąłem zamierzony efekt Wink

Co do berserka lvl3 to będę się zastanawiał, ale dzięki za pomysły Wink

Mam też pytanie odnośnie Niszczycieli... Do tej pory naprawdę niewiele wiemy o tej rasie. (...) Jeśli nie ma to zastosowania dla TLU bądź ITA, radziłbym zmienić samą nazwę
Kampania nie odpowiedziała na wszystkie pytania odnośnie świata Ery Magii. Ja ten świat znam, bo go stworzyłem i wierz mi, Niszczyciele naprawdę zasłużyli na tą nazwę. Nieprzypadkowo końcówka kampanii rozgrywa się w takim a nie innym miejscu i nieprzypadkowo poznajemy garść informacji na ich temat. Nieprzypadkowo tak mało jest o Starożytnych Krasnoludach i wreszcie nieprzypadkowo właśnie od nich zacząłem przeróbkę Wink Długo się zastanawiałem nad tym wszystkim, ale chyba najwyższa pora przyznać, że jak EoMa Remake Project dobiegnie końca, "planuję" znowu zrobić coś wielkiego do BfW Cool

Wracając do grafik - Żaba HD:
[img]http://units.wesnoth.org/1.12/pics/add-ons$Era_of_Magic$images$darkblood-toads$toad.png[/img] is not a valid Image.i.imgur.com/s1cIlxS.png

...oraz poziom 2 Magicznego Oka (wersja robocza):
i.imgur.com/9OtJDd6.gif

Zapraszam do komentowania. Nie ruszę reszty żab dopóki nie będę miał pewności, że ta pierwsza jest ok.
 
Piko
Hmmm... Co prawda żaba nie wywołuje u mnie takiego efektu "wow" jak wiwerny, ale wydaje mi się schludna i solidna. Sprawdziłbym jednak jak prezentuje się w grze - bo bardzo możliwe że jej jasne łapki pozbawione konturów będą wtapiać się w tło niektórych terenów, zwłaszcza trawiastych.
 
inferno8
i.imgur.com/mnB8ZwS.png
Jak widać, raczej problemu z łapkami nie ma, bardziej zastanawiam się, czy paleta wiwerny 1 i 2 jest właściwa, czy może przydałoby się trochę zmienić odcienie.
 
Jarom
Wcześniejsze wiwerny wyglądały jak potwory, te nowsze jak mniej przyjazne zwierzątka, przynajmniej jak dla mnie. Chyba ma to związek z intensywnością koloru oczu.

U żab nie widać wielkich zmian, prezentują się trochę bardziej naturalnie więc przerobiłbym tak resztę. W końcu obecne są dość dobre.

Magiczne oko L1 zdaje się prawie nie różnić od L0. Pewnie by się odróżniały po postawieniu ich koło siebie, ale nie wiem czy zgadłbym, gdybym dostał tylko jedno z nich. Najprościej będzie chyba przekolorować wewnętrzne pierścienie L1 na kolor zewnętrznego.

PS Przypomnę że L1 ma atak ostrzami, który w mojej opinii nawet bardziej przydaje się w EoMa niż ten dystansowy.
Edytowane przez Jarom dnia 13-11-2016 23:52
 
Deidara
Podgardle żaby jest według mnie za mało zarysowane, niewyraźne. Nie wiem, jak inaczej mógłbym to ująć. U nich nie trzeba było jednak wiele zmieniać- jak zostało wspomniane wcześniej, wyglądały i tak już genialnie.
Rzeczywiście wiwerny wyglądają dziko. Nie pamiętam już dobrze, bo chyba od dwóch lat nie załączałem Wesnoth, przynależą one do Tharis? A jeśli tak, to czy ta trójka to ich jedyne rozgałęzienie? Znaczy: z zielonej w bagienną, z bagiennej w czarną? Muszę przyznać, że Tharis jest moją ulubioną nacją, bardzo w moim stylu. Strasznie zaimponowali mi, gdy niszczyli miasto w TLU. A potem za pomocą zaklęć zniszczyli portal. To byli właśnie tacy niszczyciele: wyrżnąć wszystkich, których spotka się na swojej drodze.
„Zniszczmy doszczętnie ten żałosny świat i przejdźmy do kolejnego.”
~ Chara
 
Piko
Moim ulubieńcem jest frakcja Barbarzyńców. Tym bardziej więc ciekawi mnie jak wyjdą odświeżone cyklopy. Pfft

Tak jak przedmówca, nie do końca rozumiem co niby jest nie tak z odwzorowaniem ich dzikości. Robicie z igły widły. Jednostka nie musi mieć oczu zastąpionych czerwonymi lampami LED, aby wyglądać groźnie. Wink
 
Maksiu
Smok wygląda dużo lepiej. Tylko te skrzydła, jak już ktoś zauważył, wyglądają jakby były jednej linii. Balony lepiej się prezentują ze śmigłami. Nowy Parokopter jest super Smile podoba mi się. Ale nie mogę powiedzieć tego o nowym berserkerze - jak dla mnie jest on brzydki.
Czołgi mogłyby mieć więcej różnic, przynajmniej pomiędzy drugim i trzecim poziomem, bo pierwszemu starczy zabrać środkową partię nóg.
Nowe golemy są super, szczególnie ten ziemiasty, świetnie się prezentuje ten zielony krąg i paleta - nic dodać do niego nic ująć (no, może powiększyć trochę poziom 2 Wink ).
Wiwreny są świetne, ale współczuję robić do nich animacji Cool, zgaduję że nad drugim poziomem siedziałeś najdłużej, bo jest mega. Wyglądają groźnie i ładnie. Nice. (Apropo, zobacz na układ skrzydeł wiwren, nie wyglądają na jak u smoka i lepiej się prezentują).
Żaba ma tylko kosmetyczną zmianę, ale na lepsze, bo wygląda bardziej naturalnie.
Na temat magicznych oczu się nie wypowiadam, ale jestem ciekawy efektu końcowego Wink

Czekam na więcej.
"Dragon Blade wcale nie opuścił forum. [...] To że z kilkoma osobami ma na pieńku, w tym między innymi ze mną, nie oznacza, że się tutaj nie liczy. Udowadniał to nie raz robiąc też dobre rzeczy i nie mowa tu wyłącznie o jego umiejętnościach graficznych." - Sulik
Moja pracownia:http://www.wesnot...post_28706
 
Sagez
Żaby i wiwerny wyszły świetnie, ruszaj śmiało dalej. Najbardziej jestem chyba ciekaw nowych golemów, Mu oraz Um.

Wszystkie zmiany generalnie oceniam na plus i bardzo jestem ciekaw jak będą wyglądały magiczne oczy.
''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
inferno8
Wrzucam linię przerobionych żabek. Najważniejsze zmiany (poza kosmetycznymi) to:
- trochę zmieniony pancerz u tzw. Pancernej Żaby, tym razem bez sporych włóczni zamontowanych na grzbiecie (choć jeszcze się nad nimi zastanawiam, lecz mogą przysłonić pancerz w znacznym stopniu).
- zmieniony kolor skóry magicznych żab na robiący się coraz bardziej błękitny, oraz zmienione świecące wzory na Mistycznej Żabie, trochę zmodyfikowane "dywaniki" (są czerwone, ale w rzeczywistości będą zmieniać kolor w zależności od koloru drużyny, więc nie sugerujcie się tym).
i.imgur.com/QjTBg7O.png
Daję dla porównania te 2 najważniejsze oryginały poziomu 3 (bo reszta nie zmieniła się tak bardzo):
[img]http://units.wesnoth.org/1.12/pics/add-ons$Era_of_Magic$images$darkblood-toads$dreadnaught.png[/img] is not a valid Image.[img]http://units.wesnoth.org/1.12/pics/add-ons$Era_of_Magic$images$darkblood-toads$mysticaltoad.png[/img] is not a valid Image.

Czekam na ewentualne sugestie.
Edytowane przez inferno8 dnia 16-11-2016 16:51
 
Sagez
Ta środkowa linia żab mi się nie podoba przez te bordowe linie, które za mocno kontrastują, poza tym jest świetnie.


''I śmieszna impotencja słów wobec życia!'' - Witold Gombrowicz, Dzienniki
 
inferno8
Te "bordowe" linie to malunki wojenne na wzór Indian, które w grze będą zmieniać barwę w zależności od koloru drużyny. Poprawię im cieniowanie w ostatecznej wersji.

A na razie mały powrót do kraśków. Postanowiłem zmienić kolor metalu dla czołgu lvl 1 na brąz oraz dorobiłem ciężkiemu mechanicznemu berskerkowi brodę. Co sądzicie o tych zmianach? I czy zastąpić oryginalnego lvl2 berserka (w środku) tym nowym?
i.imgur.com/S67GYRU.png
Edytowane przez inferno8 dnia 16-12-2016 21:57
 
Piko
W kwestii berserkerów ciężko mi się wypowiedzieć. Z jednej strony wygląda raczej na trzeciopoziomowca, z drugiej jednak stworzenie dwóch niższych poziomów dla niego tak, aby każdy z nich się wyróżniał, może być kłopotliwe. Osobiście nie mam zastrzeżeń w kwestii wykończenia.

Natomiast niezbyt mi się podoba zmiana kolorystyki pierwszego czołgu na taki odcień. Ten brąz średnio mi pasuje, zwłaszcza gdy rury i nogi zachowują swój stary odcień. Wciąż też sądzę, że czworonogi czołg wygląda bardzo niestabilnie - jeżeli ten motyw będzie kontynuowany to proponuję jakoś przesunąć położenie tylnych odnóż, nie tak daleko jak ostatnie nogi sześcionożnego, ale w większym odstępie od przedniej niż obecnie.

Mimo wszystko uważam, że nawet gdyby przekolorować cały czołg łącznie z nogami i rurami, to paleta wesnothowskiego żelaza prezentuje się dużo lepiej niż brąz. A jest to o tyle ważne, że z całej linii jednostek, w większości gier spotkamy tylko pierwszopoziomowców.
Edytowane przez Piko dnia 16-12-2016 22:31
 
inferno8
Racja, ten dziwny brąz/miedziany faktycznie im dłużej na niego patrzę, wygląda słabo. W takim razie przywrócę to wesnothowe żelazo i pomyślę nad jakimś innym układem odnóży by odróżnić choćby w jakimś stopniu ten poziom 1 od reszty. Bo jednak dalsze poziomy mają sprawiać wrażenie masywniejszych, jedynka powinna więc mieć 4 nogi bo jest lżejsza. Przerobiona wersja powinna pojawić się na dniach.

W międzyczasie przedstawiam Wam Magiczne Oko poziomu 2 w wersji z cieniem i podłożem. Tak mniej więcej wyglądałaby ta jednostka w grze:
i.imgur.com/8DyOOoH.gif
Edytowane przez inferno8 dnia 17-12-2016 00:20
 
Piko
Co fakt to fakt. W Wesnothowych animacjach, gwałtownym ruchom towarzyszy półprzeźroczysta smuga, dzięki której żadnych przeskoków nie widać, w renderze 3d chyba trudno coś takiego zachować.

Co do samego oka to zastanawiałem się czy nie warto użyć innych kątów obrotu, ale zasadniczo to kombinacji jest nieskończenie wiele, a myślę że każda byłaby dobra na swój sposób. Zostawiłbym to więc tak jak jest. Moje jedyne zastrzeżenie to brak ostrzy - może będą się wysuwać podczas ataku?
 
inferno8
@Piko: rozmycie w ruchu jest możliwe do uzyskania na silnikach do renderowania. Przygotowałem nawet wersję, która to uwzględnia (dałem jednak małą wartość rozmycia, bo przy większych wszystko się zlewa). Zmieniłem też w ramach eksperymentu kąt obrotu zewnętrznego pierścienia. 3 obrazki poniżej to: wersja "pionowa", wersja z dodatkowym obrotem i na końcu ta sama wersja ale z lekkim rozmyciem w ruchu.
i.imgur.com/8DyOOoH.gifi.imgur.com/633EWe7.gifi.imgur.com/BdBfarX.gif
Jak oceniacie?

Co do ostrzy to nie mam pojęcia jak je uwzględnić, a nie chciałbym rezygnować z koncepcji tej jednostki, bo w moim odczuciu wygląda całkiem nieźle. Najwyżej postaram się jakoś jej te ostrza gdzieś umieścić by się wysuwały. Próbowałem też zmienić układ nóg czołgowi na pierwszym, ale jednak każda modyfikacja wygląda słabiej niż oryginalne ustawienie. Będę jeszcze próbował, a jak się nie uda, to najwyżej zostanie oryginalna wersja z 6 nogami.
Edytowane przez inferno8 dnia 17-12-2016 16:02
 
inferno8
O dziwo u mnie płynnie się wyświetla Grin Możliwe, że to ma jakiś związek z gifem lub przeglądarkami. W grze powinno wyglądać dobrze.
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 2.48
10,023,535 unikalne wizyty